روايات

رواية سجينتي فتاة الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الجزء الرابع عشر

رواية سجينتي فتاة البارت الرابع عشر

رواية سجينتي فتاة
رواية سجينتي فتاة

رواية سجينتي فتاة الحلقة الرابعة عشر

عاد نور الي المنزل ووجد كريم ايضا بالمنزل ~

نور بسعادة وهو يجري ناحية كريم ويضمه: كيمو… كيمو انا فرحان اوي
ولكن هذه المرة الاولي منذ مكوث نور بمنزل كريم ان يبادله كريم الحضن
كريم بسعادة: في ايه ال مفرحك
نور: الاسطي رجب اعترف بمهاراتي وقبضني النهاردة
كريم بسعادة وهو يضمه الي صدره اكثر وكأن افكاره بان نور ينجذب الي
الرجال تلاشت: مبروك يا نور فرحتلك اوي، وانت تستاهل
نور بمرح: تعالي بقا ياعم اعزمك برة النهاردة علي حسابي
كريم وهو يضحك علي اسلوب نور: يلا يا عم بقا عندك حساب.
وغادر الاثنان المنزل متوجهون الي مطعم.
بعد فترة من الوقت توجهوا ناحية مطعم ليس بفخم ولا بسئ كان جيد
نور بفخر: اطلب يا عم ال انت عايزه، عشان متقولش اني بخيل معاك
كريم: مكنوش 200جنيه هما
نور بإستغراب: هما قليلين؟!
نظرا لان نور انعزلت عن العالم الخارجي بعد وفاه والديها واجبرتها عمتها ان تتخلي عن التعليم، فبالتالي هي لا تعرف الكثير عن العالم الخارجي ، هي لا تعرف سوا القراءة والكتاب وقد مارستهم عندما كانت في عزلتها تكتب مذكراتها.
كريم بإستغراب: انت مش عارف هما قد ايه؟!
رفع نور يديه يحك شعره قائلا: لا، اصلي وقفت تعليم من زمان

 

 

شعر كريم بالحزن عليه ولكن حاول تغيير الموضوع قائلا بمرح: ايه ياعم انا جعان ومش قادر، غيرت رايك ولا ايه؟
قهقه نور بصوت مسموع: لا متخفش، انا قد كلامي
طلبوا طعامهم واخذوا يتحدثون سويا في مواضيع مختلفة حتي يجهز الطعام
كريم: انت بقا ايه هوايتك يا نور؟!
نور: انا بحب ارسم اوي.
كريم: ايوة بقا يا عم عندنا فنان واحنا مش عارفين
نور بفخر: انا كده هتغر بقا، ههههه

كريم: ومالو، هههه

بعد عشر دقائق وصل الطعام ~

وكانت قائمة الطعام عبارة عن (سلطات، فراخ مشوية مع بعضٍ من قطع الكفتة، وارز بسمتي، مع بعضٍ من المخلل وزجاجة بيبسي)
نور بسعادة: الله، ريحة الاكل حلوة اوي
كريم: كل يلا قبل ما يسخن3
بدأوا في تناول الطعام
وبعد انتهائهم منه، طلب نور الفاتورة من النادل، وبعد وقت قصير جاء النادل ومعه الفاتورة.
دفع نور 200كلها، ولكن رغم ذلك كان سعيدا جدا بأنه احضر هذا المال من عرق جبينه
ولكن بالطبع كل هذا الطعام لم يكن 200 بل ازيد، كان كريم هو من اخذ الفتورة من النادل وحتي لا يجعل نور حزينا اخذ منه 200جنيه واكمل هو الباقي من ماله الخاص
كريم وهو يلملم اشيائه: يلا يا نور
كان نور سعيدا جدا لانها اول مرة يذهب فيها الي مطعم، والأجمل من ذلك انه كان برفقة صديق.
عندما خرجا من باب المطعم سأل كريم نور قائلا: عايز نتمشي ولا نروح
اجابه نور بسرعة: نتمشي
كريم: طيب، تعالا اعزمك علي ايس كريم
تمشوا مع بعضٍ الي وقت متأخر كانت قد قاربت الساعة الي الواحدة بعد منتصف الليل.
عادوا الي المنزل مرهقين ومتعبين من كثرة المشي، فالمستوي الاجتماعي الخاص بكريم لا يسمح له بشراء سيارة
نور: انا هروح اخود دش عايز حاجه مني؟!
كريم: لا بس متتأخرش.

 

نور: ماشي
كريم: نور!
التفت نور اليه منتظرا ان يكمل
كريم: خد، واخرج من جيبه 100جنيه
نور بإستغراب: ايه ده؟!
كريم: ده باقي فلوسك
نور: بس……
قاطعه كريم: الاكل كان 100بس
نور: طيب حطها عندك عبال لما اخرج
كريم: ماشي عندك اهي
دخل نور الي المرحاض واغلق الباب خلفه، ظل كريم ينظر الي الباب المغلق وهو يبتسم لا إراديا، استطاع الكذب علي نور من دون ان يكشف، يا لنور الساذج.
انتهي نور من الاستحمام ولكن سعادة اليوم لم تكمل بخير، فلغباء نور الخارق
لم يحضر ثيابه معه.
نور وهو يكاد ان يبكي: لازم حاجه تحصل تعكر اليوم، اه يا حظي النحس اعمل ايه، انادي كريم ولا اعمل ايه، واناديه ازاي ده
آآآه يا حظي الاسود ياني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي فتاة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى