رواية سجينتي فتاة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أميرة مراد
رواية سجينتي فتاة الجزء التاسع والعشرون
رواية سجينتي فتاة البارت التاسع والعشرون
رواية سجينتي فتاة الحلقة التاسعة والعشرون
اليوم الاول لنور ~
جومانه :اتمني انك تكوني بكفاءة كريم في الشغل
ولو مفكره اني ممكن اسيب كريم ليكي تبقي غلطانه
وذهبت الي مكتبها.
بعد نصف ساعة عادت الي نور التي كانت جالسة لا تفعل شيئًا
جومانه : الله الله قاعده هانم كده وسايبة الشغل
نظرت لها نور بإستغراب وقالت لها :انتي مشيتي ومقلتليش اعمل ايه
جومانه :اه صحيح
واخذت جومانه تعلم نور كل شئ
……. ………….. …………… ……….
نعود الي كريم الذي كان جالس يفكر هل سيتأقلم نور وجومانه
ولكن ماذا لو اكتشفت ان نور صبي ليس فتاه كما قال لها ، ما هذه المصيبة لم يفكر بالامر سابقا
ولكن كيف ستكتشف الامر فنور يشبه الفتيات لا لن تكتشف الامر
كريم :اه مش هيتكشف امري ، عادي ان شاءالله خير
1
ولا ايه ……كان فين عقلي لما وديته
……… ……… …………….
جومانه :فهمتي
نور :اه
جومانه :متأكده
نور :اه
جومانه :طب لما نشوف
عدي اليوم بسلامه علي نور
عاد نور الي المنزل وجد كريم منتظره
كريم :عملت ايه في اليوم الاول
نور :تعب ، البت دي بتكرهني وانا مش هتأقلم معاها في يوم
كريم :مش مهم تعالي ساعدني عايز استحمي
صدم نور مما قاله كريم
نور وعلامات الصدمة اعتلت وجهه :نعم
كريم :ايه ، عايز استحمي
نور: بتهزر صح
كريم :بهزر ؟!
نور وهي تحاول خلق حجة جيده :مش قصدي ،اكيد مش هتستحمي في الجو ده،الدنيا ساقعه جدا انت مش حاسس
كريم : عندك حق ، بس انا عايز استحمي ، مش طايق نفسي
نور :بعدين …بعدين الدنيا ساقعة ، تعالي نام وبكره تفرج .
كريم:قول انك مش عايز تساعدني
نور :انا …ابدا بس الدنيا ساقعة اوي
كريم :مش عايز منك حاجه انا هستحمي لوحدي ، بس قوم ساعدتي في غسيل شعري
نور بتوتر :بس بشرط
كريم بإستغراب :شرط؟!
نور :اه دا ال عندي
جلس كريم علي الاريكة ونظر الي نور :خير ، اتفضل
نور :تكون لابس
كريم:نعم؟!
نور :دا ال عندي
كريم:انت اهبل يلا احنا رجالة زي بعض
وقفت نور وقالت وهي تضم يداها حول صدرها : والله دا ال عندي لو كان عاجب .
كريم :خلاص ….قدامي
نور:شطور
……….. ………….. ……………
بعد عدده دقائق ~
كريم بضيق:نور انت بتهزر صح
نور وهو يحاول كتم ضحكته :ايه ..بغسلك شعرك اهو
انفعل كريم عليه :انت كده بتغسلي شعري ، انت بتلعب بشعري مش بتغسله
نور : استني بس متتحركش
كريم :نور خليك جاد واغسله عدل ….ٱااااه عيني
نور :مش قولتلك متتحركش ، شوفت الصاربون دخل عينك ازاي ، وسع بقا ايدك لما انفخلك في عينك
اقترب نور منه ونفخ في عين كريم لكنه فوجئ بكريم يحدف عليه رغوة من الصابون
نور بضيق :كريم
كريم :احسن عشان مش راضي تشتغل بجديه
نور بغضب:طب والله مأنا مكمله ، وريني بقا هتتصرف ازاي
وخرج نور من المرحاض
كريم :نور..انت يلا …تعالي. اخلص
انت مش شايف ايدي
نور : والله مأنا جاي ها بقا
كريم :ماشي يا نور بما اطلعلك بس
بعد فتره من الوقت ~
كريم :قوم يا زفت ساعدني في لبس القميص
نور :اوه بقي ، الواحد مش عارف ينام
ضرب كريم نور علي رأسه
امسك نور رأسه :هات القميص متقرفنيش
كريم :خد
نور :وشي يا حيوان
كريم:ولا لم نفسك كده
نور بزهق :خد البس
كريم :براحة
نور :حاضر
كريم :اقفلي الزراير
….. ………. ……
نور:كريم بقولك ، هو انا لو عايز اعرف رقم تليفون حد اعرفه ازاي
كريم :من خدمه العمله ، بس ليه
نور بتوتر :اصلي بقالي فتره طويلة متصلتش علي اختي
كريم :انت عندك اخت
نور :اه عندي
كريم :انت محكتليش قبل كده ، انا حسبتك مقطوع من شجره
نور :هههه ظريف
اقترب كريم من نور واردف قائلا :اتعدل يلا
انكمش نور وقال :خلاص يا عم كنت بهزر ، هات رقم خدمه العمله
…………. ………… ………….
انتظر نور كريم حتي ينام وامسك الهاتف الارضي وضرب رقم
انتظر بضع دقائق حتي رد عليه صوت رقيق
ملك :الو
تجمعت الدموع في عين نور وقال في صوت مرتجف
:الو ، ازيك يا ملك
ملك بصدمه :نور
نور:وطي صوتك بس
ملك بلهفة :نور حبيبتي ، عاملة ايه انتي فين وعايشة ازاي و…..
نور:انا بخير اهم حاجة انتي عاملة ايه ، يا تري ولاء عاملة فيكي ايه
ملك :انا مش كويسة خالص يا نور ، انا من غيرك مش عارفة اعيش نور …..
سمعت نور صوت احدي قادم اقفلت الخط بسرعة
في الجهة الاخري ~
نور بقلق:الو …ملك ..ملك
ولاء :بتعملي ايه عندك
ملك وهي ترتعش :انا كنت رايحة اشرب
ولاء:مالك مش علي بعضك ليه
ملك :مفيش ، تعبانه بس شوية
كانت تغادر ثم اوقفها سؤال عمتها لها
ولاء :متعرفيش حاجة عن نور؟!
التفتت لها ملك وهي تحاول ضبط اعصابها :لا…لا معرفش حاجه
لترد عليها عمتها :متقلقيش هنلقيها قريب وتضحك ضحكة شامته
ملك برعب :ربنا يستر .
……. ……… ……….. ……
تتوقعوا نهاية نور ايه ؟!
هل هتتمسك فعلا ولا هتهرب
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي فتاة)