روايات

رواية سجينة القاسم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم روما جمعة

رواية سجينة القاسم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم روما جمعة

رواية سجينة القاسم الجزء الخامس والعشرون

رواية سجينة القاسم البارت الخامس والعشرون

رواية سجينة القاسم
رواية سجينة القاسم

رواية سجينة القاسم الحلقة الخامسة والعشرون

♡”سَـجـيـنـة الـقـاسـم”♡
…: ” بخخخ انا جييت
قامت من مكانها بخضه وبصتله بزعر..: ” ا انت ب تعمل ايه هنا و ودخلت ازاي
قرب منها بخبث..: ” دخلت زي مدخلت انا قولت اجي اونسك بدل ما انتي قاعده لوحدك يقطه
البنت بخوف..: ” ا اخرج من هنا احسن حد يشوفك ونروح في داهيه
قرب ابهامه يتحسس شفايفها بمكر..: ” خايفه عليا
البنت زقته بقرف وبصتله بحده..: ” اطلع بره بدل مصووت واخلي الي ميشتري يتفرج عليك وخطتك تخلص قبل متبتدي
عامر ببتسامه خبيثه..: ” ايده ايده دي القطه بقيت بتخربش
البنت قربت عليه بغضب وعضته في ايديه..: ” وبعض كماان اطلع بره زي ماجيت
عامر بألم..: ” صدقيني انتي مش قدي انا افعصك تحت رجلي
البنت ببرود..: ” معدتش تفرق كتير يلا روح مطرح ماجيت
عامر بخبث..: ” خلاص نشوف CD بتاعك
البنت بثقه ذائفه..: ” م متقدر تعمل حاجه علشان انا لسه منفزتش الي اتفقنا عليه
عامر بمكر..: ” تؤ تؤ انا اقدر اعمل اي حاجه في اي وقت “علشان كده معدتش قدامك غير بكره ياحلوه ياتعملي الي اتفقنا عليه يامع السلام انتي بقا
البنت بصتله بقرف وهوا بصلها بمكر وسابها وخرج من المكان الي جه منه وهيا فضلت قاعده في مكانها ودموعها نزله علي خديها بقهر…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
نزلو علي السلم ماسكين ايدين بعض بحب لحد موصلو اوضتة السفره والكل كان منتظرهم
عاصي ببتسامه..:” السلام عليكم
الكل بستغراب..: ” وعليكم السلام
عاصي بصلها بحب وقال..: روح كانت عاوزه تقلوكم علي حاجه
روح بتوتر..: ” ا انا م مش عاوزه اقول حاجه
عاصي بتذمر..: ” قولي انتي عارفه اني مش هعرف اقول
روح بغضب طفولي..: ” اوووف ولا انا
…: ” خير يابني في ايه هتفضلو تتخانقو زي الاطفال خبر ايه قول
عاصي بتوتر..: ” ا اصل يعني
الجد بجديه..: ” في ايه هنفضل في اصل وما اصلش متقولو في ايه
عاصي ببرود..: ” محدش وجهلك كلام
روح بهدوء..: ” عاصي علشان خاطري مش عاوزه مشاكل
عاصي بصلها بهدوء ورجع بصلهم..: ” كنا عاوزين نقول ان روح حامل
….: ” لولولوولولولولولولولوولولي يا الف نهار ابيض
الكل قام وباركلهم بفرحة اول وريس في العيله
الجد ببتسامه..: ” مبروك يولاد
عاصي ببرود..: ” الله يبارك فيك
…: ” طب وانا مش هتجوز بعني ولا ايه
عاصي بضحك..: ” شد حيلك انت وخلص اخر سنه ليك وانا هجوزك
عُبيد بحزن مصطنع..: ” وهيجرا ايه لو جوزتوني دلوقتي اهو كانت تساعدني يجدع
الجد بحده..: ” عُبيد قلتلك خلص كليتك وانا اعملك الي انت عاوزه
عاصي ببتسامه سمجه..: ” ماشي كلامك ياعم عُبيد دور علي عروسه وانا هجوزهالك
عُبيد بفرحه..: ” ياعييييييش عااصي بااشاا مُنقظ الغلااابه
ابتسم عاصي ومسك ايد روح وقعدها علشان تاكل وقعد جمبها يأكلها بحب……
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
….: ” ا انا كنت عاوز اقولك اني راجع خلاص
قاسم بسخريه..: ” توصل بالسلامة
سُفيان بجديه..: ” هرجع تاني انا رايح بس علشان ليا حاجه مهمه هناك
قاسم بستغراب..: ” حاجه ايه
سُفيان ببتسامه..: ” هتعرف في الوقت المناسب
شوق ببرود مصطنع..: ” يلا في داهيه البيت هيهداا
سُفيان بسماجه..: ” راجعلك يا اختاااه متقلقيش بس راجع ومعايه مُفجأه
شوق بغييظ..: ” انشاء الله عنك مرجعت وانا مالي
قاسم بضحك..: ” خلاص طيب “طيارتك امتي يبني
سفيان ببتسامه..:” انهارده الفجر
شوق ببتسامه..: ” يلاا المركب الي تودي
قاسم ببتسامه..: ” توصل بالسلامة ياحبيبي
شوق بغيظ..: ” توصل بالسلامة ياحبيبي نينينينينيني
سفيان ببتسامه خبيثه..: ” مالك في حاجه حاسك مضاايقه كده حاااسبي لتفرقعي
شوق كانت لسه هترد عليه شدها قاسم لحضنه وضحك..: ” اطلع انت ارتاح شويه علشان معاد طيارتك
سفيان ببتسامه..: ” ماشي كلامك
شوق بغييظ..: ” سكتني ليييه
قاسم بحب..: ” هتفضلي تنقري فيه كتير هوا ضرتك
شوق بتذمر..: ” اه هاا
قاسم بضحك…: ” يبنتي ده اخويا وانتي بنتي وحبيبتي ومراتي
شوق بحب..: ” امممم مااشي “واكملت بغيظ” احسن انه هيمشي كان عامل زحمه
شدها لحضنه اكتر بضحك وباس راسها.. “بطلي لاماضه يااوزعه” مردتش عليه وحضنته…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
…: ” يلا الف سلامه ده البيت هيزغرط وانتي ماشيه
مروه ببرود..: ” عقبال مينضف من وساختك ياعنيا
دلال بغييظ..: ” بت انتي اتلمي بدل ملمك عين امك واخليكي تروحيله متشرحه
مروه ببتسامه سمجه..: ” ولا انتي ولا عشرررره زيك
دلال بستفزاز..: ” مش عارفه يختي عاجبه فيكي ايه بلا وكسه
مروه ببرود..: ” بنت ناس يادلال مش و***** زيك محدش يعرفلها اصل ولا شكل ولا منظر
دلال ببتسامه..: ” ده انا قمر مكنش ابوكي هيموت عليا ياعنيا لو ماليش شكل
مروه بضحك..: ” قمر بالستر ياحبيبتي
خرج ابو مروه من الاوضه بضييق وقال..: ” كل واحده تروح تشوف وراها ايه بدل ما انتو قاعدين تردحو قصاد بعض يلااا يامراا انتي وهياا
مروه بصتلهم بقرف ودخلت اوضتها ورزعت الباب في وشهم “ودلال قربت من جوزها بدلع وقالت..:” تعالي ياحبيبي علشان ترتاح شويه “وشدته وراها ودخلت الاوضه التانيه……
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
قاسم ببتسامه..:” ايه الاخبار
منذر بجديه..: ” كله تمام مش هتنزل بقا ولا ايه ولا انت اخدت عليها
قاسم بضحك..: ” لا انشاء الله هنزل من بكره كفايه كده
منذر ببتسامه..: ” الشركه هتنور ياصاحبي
قاسم بحب اخوي..: ” منوره بيك ياحبيب اخوك لولاك مكنتش الشركه دي لسه موجوده في السوق
منذر ببتسامه..: ” اديك بتقول اخوك مافيش داعلي للكلام ده بقا
قاسم ببتسامه..: ” طيب لو في اي ايميلات ابعتهالي اخلصها وانا قاعد
منذر بجديه..: ” تمام “بقولك مروه هتنزل تجيب شويه حاجات وكنت عاوز شوق تنزل معاها وروح رايحه معاهم وهنبعت معاهم عربية الحرس
قاسم ببتسامه..:” خلاص تمام طبما هينزلو هغير هدومي واجيلك علي الشركه
منذر ببتسامه..: ” تمام مستنيك سلام
منذر قفل الخط مع قاسم ورن علي مروه
…: ” ايه ياحبيبي
منذر بحب..: ” عامله ايه
مروه ببتسامه..: “الحمدلله ياروحي
منذر بحنيه..:” هتنزلي انتي والبنات والحرس هيبقو وراكم عاوزك تجيبي كل الي نفسك فيه
مروه بحب..: ” حاضر
منذر ببتسامه..: ” هتنزلو امتي
مروه بحب..: ” س 4 كده هنتقابل
منذر ببتسامه..: ” خلاص تمام يلا هسيبك تجهزي نفسك انتي وانا هروح اشوف شغلي
مروه ببتسامه..: ” تمام ياحبيبي
قفلو الخط مع بعض وكل واحد راح يشوف الي وراه…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
بعد فتره البنات اتقابلو وركبو مع بعض واتجهو ناحية المول…
روح ببتسامه..: ” كنت عاوزه اقولكم علي حاجه
بصولها بهتمام واستنوها تتكلم
روح بفرحه..: ” انا حامل
شوق هجمت عليها بفرحه وحضنتها هيا ومروه
شوق ببتسامه..: ” مبرووك ياحبيبي
مروه بفرحه..: ” مبروك يقلبي ربنا يكملهالك علي خير
روح ببتسامه..: ” عقبالكم يبنات
شوق بفرحه..: ” يلا يلا علشان انا عاوزه اجيب حاجه للبيبي
مشيو مع بعض بفرحه اذا كان علشان حمل روح او فرح مروه جابو حاجات كتير وكملو مع بعض اليوم بسعاده…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
خلص البارت ياحلوين اشوفكم في بارت جديد بأحداث جديده يسكاكر❤‍🩹’
حبيت كومنتاتكم جداااً بجد بحبكوو ومافيش بنا اعتذار ولا اي حاجه حقيقي بعتبركم عيلتي والي حابه نتصاحب انا معنديش مشكله الخاص مفتووح اشوفكم في بارت جديد🥺❤‍🩹
حبيت اقولكم نشاء الله انا مشاركه في كتاب قصص قصيره هينزل قرييب يارب يعجبكم واول ميخلص هقولكم عليه والكتاب التاني هينزل يوم 24 في معرض القاهره الدولي بعنوان”امل مِن بعد ألم ” بس ده خواطر❤‍🩹❤‍🩹
دمتم سالمين ياحبااايبي❤‍🩹🫶🏻

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينة القاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى