رواية سجينة القاسم الفصل التاسع عشر 19 بقلم روما جمعة
رواية سجينة القاسم الجزء التاسع عشر
رواية سجينة القاسم البارت التاسع عشر
رواية سجينة القاسم الحلقة التاسعة عشر
…: ” عزيزتي اشتقت لكي يافتاه
…: ” حقاً اذا لما لا تأتي سفيان اشتقت لك حقاً
سفيان ببتسامه…: ” دولي ايتها الفتاه الشقيه لقد كنت بجانبك يافتاه ولم اري منكي اهتماماً والان تشتاقين لي
دولي بتزمر..: ” انا هنا وحدي عزيزي اقسم انني يقتلني الملل من هذا البيت الكبير وانت هناك تقدي وقتاً ممتعاً رفقة اخيك
سفيان ببتسامه..: ” لما كل هذه المُبالغه يافتاه انا اتيً قريب تحلي بالصبر
دولي بضيق..: ” لما لا ائتي أليك انا
سفيان بضحكه عاليه..: ” لـاذلتي صغيره يافتاه ان امسكو بكي داخل المطار اقسم انني سوف اقول اني لا اعرف تلك القطه الصغيره
دولي بصُراخ..: ” انا لست صغيره ياهذا اكملتُ عامي السابع عشر اقسم انني سوف اقتُـ**ـلك ياريك
سُفيان ببرود..: ” اوووه قطتي الغاضبه كتُ امووت رُعبـاً يافتاه ياويلي
دولي ببرود قاتل..: ” يجب عليك الخوف ياهذا
اغلقت الخط ولم تنتظر رد منه لينظر لهاتفه ويبتسم ابتسامه شيطانيه ويقول..: ” لنا لقاء قِطتي….
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
اجتمع الجميع علي سفره الطعام حوالين قاسم… قعدت شوق علي يمينه وبجانبها سُفيان وعلي يساره عاصي وزوجته ومنذر ومروه
عاصي ببتسامه..: ” ناوي تستقر بقا ولا ايه ياعم سفيان
سفيان ببتسامه..: ” صراحه لا نزلت اطمن علي قاسم وراجع تاني
قاسم بنره ساخره.: ” فيك الخير
منذر بتلطيف الجو..: ” ليه يابني ده حتي البلد اتحسنت كتير وتقدر تفتح مشروع خاص فيك وتعيش حياتك
سُفيان بجديه..: ” انا عندي شريكاتي الخاصه هناك غير اني مقدرش ارجع واستقر حالياً
قاسم كمل اكله بهدوء..: ” هترجع امتي
سفيان بجديه..: ” لما اطمن عليك واعرف مين الي عمل فيك كده
قاسم بضحكه ساخره..: ” ده علي اساس اني مقدرش اخد حقي شايفني عاجز ولا ايه ياسفيان باشا هوا مين الكبير مش فاهم
شوق بحب..: ” قاسم اهدي علشان صحتك
سفيان بهدوء..:” مقُلتش كده واه انت الكبير بس انا مش همشي من هنا غير لما اعرف مين الي عمل فيك كده
عاصي بمزاح..: ” مكانوش 5 سنين يجدع الي بينكو قرفتوناا
منذر بجديه..: ” سفيان احنا مش ساكتين ده غير اننا مُتأكدين مين الي عمل كده بس مش هنرد عليه البلطجه ببلطجه
سفيان بنبره لا تتحمل النقاش..:” مين الي عمل كده
عاصي بجديه..:” بعدين ياسفيان
شوق بصت لقاسم بدموع…: ” ه هوا الي عمل كده
قاسم بحنيه..: ” متشغليش بالك انتي بحاجه وبعدين انا كويس اهو وهوا او غيره مش عاوزك تشغلي نفسك بالموضوع ده “واكمل بجديه” مروه انتي وروح خدو شوق واطلعو فوق عاوز اتكلم مع الشباب “سمعو كلامه وطلعو فوق ورجع بصلهم..:” تعالو نكمل كلامنا في المكتب….
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
…: ” الخطوه الجايه ايه
عامر ببتسامه خبيثه..: ” حاجه صغيره خالص
ابتسام بشر..: ” حاجه ايه
عامر بجنون..: ” هقـ**ـتله
ابتسام بشر..: ” ازاي
عامر بمكر..: ” اكل حاجه سممته مات قضاء وقدر
ابتسام بفرحه..: ” شوق تورس وانت تتجوزها ونقب علي وش الدنيا
عامر ببتسامه خبيثه..: ” تؤ تؤ مش بالسهوله دي لازم اقهره الاول قبل ماسمه “واكمل بمكر” لازم يشوفها وهيا في حضني
ابتسام بسخريه..: ” وده هيحصل ازاي
عامر بمكر..: ” سهله وهتشوفي قريب شوق وهيا في حضني مش بعيد يموت فيها غير انه لسه ملمسهاش لحد دلوقتي
ابتسام بستفهام..: ” وانت عرفت منين انه لسه ملمسهاش
عامر بخبث..: ” ليا عيون في كل مكان حتي عندهم في الڤيلا
ابتسام بضحكه خبيثه..: ” مطلعتش سهل يابن بطني طلعلي
عامر بمكر..: ” اسمعي الي هقُلهولك ده كويس ويبقا يوريني هيعمل ايه….
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
….: ” لا يوجد اسر له داخل ايطاليا سيدي لابد انه سافر خارج البلاد
…: ” سيد ريك يلعب معي إذاً ” اسمع ياهذا اريدك ان تعرف لي الي اين ذهب ولما
…: ” امرك سيد جاك
جاك…: ” انصرف “واكمل بخبث” انتظر ريك سوف نتواجه قريباً عزيزي
تقاطعه فتاه تدخل من باب الغرفه ترتدي تنوره قصيره سوداء عليها تيشرت حملات بنفس اللون ببشره ناصعة البياض تقترب منه وتجلس اعلي فخذيه
جاك بنظرات متفحصه..: ” كيتي عزيزتي
كيتي بدلع..: ” اشتقتك جاك “لتميل علي شفتيه وتقبله ليتجاوب معاها ليحملها بين زراعيه ويتجه صوب السرير ليرضي غريزته…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
خلصو قعدتهم سوا وكل واحد خرج ومعاه حبيبته ليبقي قاسم وشوقه وسفيان ليستأذن سفيان يطلع يرتاح في غرفته
قاسم بصلها بحب..:” تعالي ياحبيبتي
قربت منه بشوق لترتمي داخل احضانه..: ” وحشتني اووي
قاسم بحنيه..: ” اليوم كان طويل وممل علشان انتي بعيده عن حضني
شوق بحب..: ” اتفق معاك جدا
قاسم بغمزه..: ” طب ايه مش هنجيب قاسم صغير ولا ايه
شوق بكسوف..: ” قاسم بطل ألـت ادب
قاسم بضحكه عاليه..: ” ألت ادب ايه ده انا كده متربي انتي لسه شوفتي الت ادبي
شوق ضربته علي صدره بخفه..: ” قليل الادب
قاسم ضحك علي تصرفاتها وضمها لحضنه….
قاسم بخبث..: ” طب بوسه طيب
شوق بخجل..: ” نام ياقاسم وبطل ألت ادب
قاسم بتذمر..: ” انتي لو شفتي ألت ادبي مش بعيد تطلبي الطلاق دي بوسه بريئه
شوق خبت وشها في صدره..: ” انا هنام
قاسم بضحك..: ” نامي ياحبيبتي “واكمل داخله” ليكي روقه ياشوقي
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينة القاسم)
جميلة جدا
تحفة اوي
مشوقة