روايات

رواية سبب طلاقي الفصل التاسع 9 بقلم آية الريس

موقع كتابك في سطور

رواية سبب طلاقي الفصل التاسع 9 بقلم آية الريس

رواية سبب طلاقي الجزء التاسع

رواية سبب طلاقي البارت التاسع

سبب طلاقي
سبب طلاقي

رواية سبب طلاقي الحلقة التاسعة

نـور بـأسـف : أنـا آسـفـه جـداً يـَ ….
نـور بـِ صـدمـه : مـلـك !!
ملـك بِـ استـغـراب : هُـو حـضـرتِـك تعـرفـينـي ؟!
نـور بـِ إستـيعـاب لـِ المـوقـف الـذي وضعـت نفـسـها فـيـه
نـور بـِ تـرقُـب : أنـا إسمـي نـور صـابـر الـجـارحـي
ملـك بِـ دهـشـه : أنتـي اُخـت زيـن بــاشـا
نـور بـِ ضـحـك : دا اخُـويـا طلـع مشـهور اوي
ملـك بِـ ابتسـامـه : بـس مقُـلتِـليـش يـَ نُـور انتـي عـارفـه اسمـي منيـن ؟!
نـور بـِ تـوتـر :أصـل .. هـُو …
ملـك بِـ ابتسـامـه : فـِ اي يـَ نُـور قـُولـي ؟!
نُـور بـِ سُـرعـه : اااه أصـل زيـن يعـنـي حِكـالي عـن المـوقـف اللي اتقـابلـتوا فِـيـه وانـك متخلتـيـش عـن حجـابـك رغـم انهـا آخـر فُـرصـه شُـغـل ليـكـِ وِ ورانـي الـ Cv بتـاعـك فـَ عشـان كِـدا عرفتـكـ
ملـك بِـ ابتسـامـه : امـم مـاشـي يـَ نُـور … انـا همـشـي بـقـا علـشـان اتـاخـرت
نـور بـِ ابتـسـامـه : اي رايـك اتمشـي معـاكِـ
ملـك بِـ فـرحـه : اكـيد طبـعاً مُـوافقـه
نـور بـِ ضـحـك : أصـل انـا مبخـرجـش الا بـعـد ذُل رهيـب
ملـك بِـ ابتسـامـه : مـامتـك اللي مبتـرضـاش ولا زيـن بــاشـا ؟
نـور بـِ ضـحـك : هُـو فـِ غيـره اللي مطـلـع عينّـا
ملـك بِـ ضـحـك : لـي كِـدا يـَ بنتـي دنـا مبشـفـش منـه غيـر المـعـاملـه الـحسـنه
نـور بـِ هـمـس : عـشـان انتـي غيـر انتـي امتلـكـتـي قـلـب الـزيـن
بــقــلــمــي آيـــه الريــــس
ملـك بِـ ابتسـامـه : بتقـولـي حـاجـه يـَ نُـور ؟!
نـور بـِ ابتـسـامـه : لا خـالـص .. هـو انتـي كُـنتـي فـِ كُـلـيـه اي يـَ مـلـك ؟
ملـك بِـ ابتسـامـه : كـنت فـِ كُـلـيـه ***
نـور بـِ فـرحـه : انتـي مـش فاكره خالـص أن فـِ بنـت هبـلـه كِـدا جـت تقولـك عـايـزه تصّـاحـب علـيكـي وانتي وافقـتي وكُــل شـويه تقفـي معاهـا أما العيـال يتنمـروا عليـها ؟!
ملـك بِـ تـذكّـر اه كـان فـِ بنـت عسـولـه كِـدا … بـس انتـي عـرفتـي الحـاجـات دي ازاي ؟! استـنـي لحـظـه مـش معقـول انتـي !!
اكتـفـت نـور بـِ ابتـسـامـه
نطـت ملـك عليـها واخـدتـها بـِ الحُـضـن وقـالـت :
انتـي وحشتيني اوي يـَ نُـوري
نـور بـِ دُمـوع : مكنتـش متـوقعـه اشـوفـكـ تـانـي
ملـك بِـ زعـل : وانـا والله زعـلت انـي اتخـرجـت وسبـتـكـ لـوحـدك هنـاك وانتـي ملكـيش صُـحـاب
نـور بـِ ابتـسـامـه : اهـم حـاجـه انـي شُفـتـكـ تـانـي والمـرادي مـش هسـيبـكـ تضيعـي مـني
ملـك بِـ ابتسـامـه : متعـرفيـش انـا فـرحـانـه ازاي .. انتـي صحبـتـي الـوحيـده يـَ نُـور
نـور بـِ ابتـسـامـه : يـلا بقـي تعـالـي معـايـا لانكـ معـزومـه ع الغـداء النهـارده
ملـك بِـ ضـحـك : بـس ميـعـاد الـغـداء راح يـَ بنتـي الـسـاعـه ٥ يـَ نُـور
نـور بـِ ضـحـك : اي دا هُـو انتـي متعـرفـيش إن بيـت الـجـارحـي مبيتـغـداش غـير الـسـاعـه ٧
ملـك بِـ صـدمـه : اي دا يـَ عـالـم أُومـال العشـاء الـسـاعـه كـام ؟!!
نـور بـِ ضـحـك : لا العشـاء حِـكـايـه تـانيـه دا بـايـن الـسـاعـه ٣ الفـجـر
” فـِ كـافـيـه ”
سلمـي بِـ خـجـل مُـصتنـع : وانـت يـَ رحـيـم نـاوي تعـمل اي ؟
رحيـم بـِ خُـبـث : انتـي قُولتـي جـوزكـ الـمُـفتـري دا إسـمـه اي ؟!
سلمـي بِـ حُـزن مُـصتنـع : لـي بتجـيب سيـرتُـه الوقتـي .. انـا بجـد مـش طـايقـه اسمـع حـتي اسمه
رحيـم بـِ تـأثُـر مُـصتنـع : خـلاص يـَ حبيبـتـي متـزعليـش
سلمـي بِـ لـهـفـه : انـت قُـولت اي
رحيـم بـِ خُـبـث : بقـولـك خـلاص يـَ سلمـي متـزعلـيش .. فـِ حـاجـه ولا اي ؟!
سلمـي بِـ ضيـق : لا خـالـص
” رنّ تلـفـون رحـيـم ”
رحيـم : الـو
شـخـص : …….
رحيـم : لا ممـنوع
شخـص : …….
رحيـم بـِ نفـاذ صبـر : انـا جـاي اهو
سلمـي بِـ ضيـق : أنـت مـاشـي لـي خليـك شُـويـه كمـان !!
رحيـم : الـجـماعـه محتاجيـني فـِ البيـت ولازم اروح
سلمـي بِـ ضيـق : مـاشـي
بــقــلــمــي آيـــه الريــــس
اخـذ رحيـم مفـاتيحـه وهـاتفـه ودفـع الحِـساب وغـادر الـمـكـان تـاركـاً خلفـه سلمـي الذي تستـشيـط غـضبـاً
ثــوااانـي يـَ قـمـامـيـر 🤗
مـش عـايـزيـن تتعـرفـوا ع الشـخصـيتيـن الـجُـداد ولا اي ؟!
Let’s go 🫶
نُـور صـابـر الجـارحـي ← هـي أُخـت زيـن الصُغـيره وعنـدها ٢٣ سنـه و تمتـلـك عينيـن عسليتـان واسعتـان وشعـر اسـود كيـرلـي وعنـدهـا غمّـازتيـن وطـيبه جـدا
رحيـم الـمنشـاوي ← راجـل طـويـل ومـفـتـول الـعـضـلات يمتلـك من العـمر ٣٠ سنه وعنـده شعـر بُنـي يميـل الـي العسـلي وعينين زرقـاوان لامعـتان وطـائش فـِ حيـاتـُه ومُـستهتر ولكـن جـاد فـِ عملـه ويُـعتبر شـريـك زيـن ويعمـلون مـعاً
” عنـد زيـن فـِ الفـيلا ”
زيـن بِـ استـغـراب : هـي نـور اتـاخـرت لـي يـَ مـامـا ؟!
هُـدي بـِ ابتـسـامـه : متقلـقش يـَ حبيـبي هـي لسـه مكلمـانـي مـن شُـويـه وقـالـت انـها فـِ الـطريـق
زيـن بِـ ابتسـامـه : مـاشـي يـَ سِـت الـكُـل
هُـدي بـِ زعل : هـو انـت هتفضـل كِـدا لامـتي يـَ زيـن يـَ ابنـي ؟!
زيـن بِـ تنهيـده : متخـافيـش يـَ مـامـا انـا نـاوي افـرحـك قُـريـب
هُـدي بـِ فـرحـه : بجـد يـَ ابنـي دب هـي ميـن سعيـده الحـظ دي
زيـن بِـ سـرحـان : السـكرتيـره بتـاعتـي انـا عـايـز اعـرف بـس إذ كـانت بتحبنـي ولا لا
هُـدي بـِ لـويـة بُـق : وميـن دي اللي متـرضـاش بـِ زيـن الـجـارحـي
زيـن بِـ تنهيـده : هـي غيـر الـكُـل يـَ مـامـا هـي ….. مُـمـيـزه
عنـد نـور وملـك فـِ الشـارع وهم فـِ طريقـهم للعـوده
ملـك بِـ ابتسـامـه : بـس غريـبه يعنـي انتـي مـش عـاملـه زي اللي بنـشـوفهـم فـِ الروايـات
نـور بـِ ضـحـك : ازاي يعنـي يـَ بنتـي شيـفـانـي نـاقصـه ايـد ولا رجـل
ملـك بِـ ضـحـك : يعنـي مـش راحـه وجـايـه بـِ عربيـه ولا حتـي حُـراس يمشـوا معـاكِ
نـور بـِ هـمـس لكـن تسمعـه ملـك : وميـن قـالـك أنـي مبمـشيـش مـن غيـر حـراسـه ؟!
ملـك بِـ استـغراب : اومـال
نـور بـِ هـمـس : شـايفـه الـراجـل ابُـو بـدلـه سُـوده ومـاشـي ورانـا بـِ مـسـافـه دا ؟!
ملـك بِـ خُـوف : يـَ مصيبتـي دا شكـله عـايـز يخطفـنـا
نـور بـِ غـيـظ : بـس يـَ بـت متـقوليـش ع عصُـومتـي كِـدا
ملـك بِـ صـدمـه : عصُـومتـي !! ومقـولـش عليـه كِـدا !!
نـور بـِ تـوتـر : يـلا عـشـان اتـاخرنـا
ملـك بِـ غـيـظ : لا انـا مـش هتـحركـ خـطـوه واحـده إلا امـا افهـم فـِ اي
نـور بـِ سـرعـه : مفـيـش حـاجـه خـالـص دا دراع زيـن اليمـين زيـن بيثـق فيـه ثـقـه عميـاء ودائما بقـول لـِ زيـن انـي مـش عـايـزه امشـي بـِ حـرس عشـان كِـدا بيـخلـي عـاصـم يمـشي ورايـا مفكـرنـي مش عـاطيـه بـالـي بـس انـا لاحظـت مـن اول م خـرجـت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سبب طلاقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى