روايات

رواية سارة وزين الفصل الثالث 3 بقلم نور ياسر

رواية سارة وزين الفصل الثالث 3 بقلم نور ياسر

رواية سارة وزين الجزء الثالث

رواية سارة وزين البارت الثالث

رواية سارة وزين الحلقة الثالثة

فتحت عيوني لاقيتني ف حضنو بعدت ايدو عني وقمت وانا مقروفه من نفسي ازاي كنت قريبه منو بالشكل دا دخلت اخدت شاور واتوضت وصلت وبعدين لبست بجامه مريحه وعملت شعرها كحكه لفوق ونزلت بعد خصلات شعرها الدهبي مما زادها جمالا خلصت ونزلت جهزت الفطار وفطرت وعملة فنجان قهوه ودخلت البلكونه
ساره لنفسها- أنا لازم ابقا قويه أكتر من كدا مش هخلي حد يأزيني او يزعلني تاني انا مستاهلش كل دا وعلشان اندمهم لازم ابقا قويه قطع حبل افكارها دخول زين عليها
زين- بزعيق انتي ازاي تقفي ف البلكونه كدا انتي نسيتي نفسك ولا اي ومسكها من شعرها ودخلها جوا
ساره- ابعد ايدك دي عني وبعدين ملكش دعوه بيا اعتبرني مش موجوده معاك كفايه قرف بقا مش هيبقا هما وانت عليا وبصوت باكي انا تعبت كفايه كدا مبقتش قادره استحمل انا انسانه وبحس زاي زايكم ومستاهلش اللي بيحصلي منكم دا زنبي اي اتجوز غصب واتجوز واحد مبحبوش ولا هو بيحبني وكل يوم ضرب واهانه زنبي اي انا فكل دا
وسابتو ودخلت اوضتها صعبت ع زين
زين لنفسو- هي فعلا ملهاش زنب فكل دا مكنش لازم اهنها واتعامل معاها ب الطريقه دي زين قام وخبط عليها مفيش رد خبط تاني مفيش رد وصوت عياطها مش طالع قلق عليها وكسر الباب لاقاها مرميه ع الارض واغما عليها شالها بقلق وحطها ع السرير ولبسها اسدال وطلب ليها الدكتور
زين – خير يادكتور مالها
الدكتور – جالها انهيار عصبي انا كتبتلها ع العلاج دا وادتها حقنه مهدأ ولازم تبعد عن اي ضغط وتوتر
زين -شكرا يادكتور اتفضل
زين لواحد من البودي جارد هات العلاج دا وتعاله بسرعه
البودي جارد- حاضر يازين باشا
عند اهل ساره &&&
إسراء – مش هنروح نشوف البيت يامحمد
محمد-هنروح بكره انشاء الله
إسراء- ماشي يحج
محمد- شكلنا جينا عليها اوي شكل عياطها وكلامها مش بيروح من دماغي قالت انها بتكرهنا
إسراء – متشغلش بالك احنا اللي دلعناها اوي يلا هقوم احضرلك الفطار
محمد- وانا هقوم اصلي الصبح عما تخلصي
نرجع لساره وزين &&&
زين- طلع تاني لساره وقعد جمبها وفضل يبص لملامحها وقد اي الحزن باين عليها وشفايفها اللي عماله ترتعش وخدودها الحمرا حب يقرب منها لاكن ساره فتحت عيونها ف زين بعد عنها بسرعه
زين- حمدالله ع سلامتك
ساره بجمود الله يسلمك
زين- ساره أنا أسف مكنش ينفع ازعقلك واضربك ب الطريقه دي بس انتي اللي عصبتيني
ساره- مردتش عليه وسكتت ولفت وشها النحيه التانيه
زين – شايفها طريقتك لما اكلمك بصيلي
ساره- مش شايف اني تعبانه دلوقت ممكن بقا تسيبني ارتاح شويه
زين – حاضر ياساره
تليفون ز ين رن
زين- ايوه
البودي جارد- جبت العلاج يباشا
زين – تمام خليك وانا هنزل اخدو منك
زين نزل جاب العلاج وطلع علشان يديه لساره
زين- يلا علشان تخدي علاجك
ساره – مش عاوزه
زين – لا مش هينفع لازم تاخدي علاجك
ساره- رمت العلاج من ايدو بعصبيه قولتلك مش عاوزه اي مبتفهمش
زين بعصبيه- مسكها من شعرها تصدقي ان انا غلطان اني عبرتك انا ساكتلك من الصبح ولما صبري ينفذ هتشوفي مني وش متمناش انك تشوفي ياله خدي العلاج دا زاي الشاطره كدا علشان مقلبش عليكي وبصوت عالي ياله
ساره- بكرهك يازين
زين – حط الدوا ف بوقها ومردش
ساره- اخدت الدوا ونامت لانو ف نسبه منوم
زين- نزل لبس وراح الشركه بتاعتو نسيت اعرفكم ياشباب زين ليه شركة استيراد وتصدير زين عنده ٣٢سنه طويل وجسمو عريض وبشرتو قمحي وعيونو عسلي وليه دقن خفيفه وشعرو اسود يعني ثكره كدا م الاخر 😎😂
ساره بقا خريجة كلية فنون قصيره مش اوي وبشرتها بيضه مش اوي برضو و عيونها زيتوني وشعرها دهبي وطويل عسو له برضو بس من وهي صغيره وحظها قليل 🙂
بليل&&
صحيت ساره لاقتو مش موجود غيرت هدومها ولبست هوت شورت وتوب بينك قصير وسابت شعرها ونزلت قعدت قدام التلفزيون
دخل زين وشافها كدا
زين بصدمه- اومال مخبيه الحلاوه دي كلها عليا
ساره- اتكسفت جدا بس اتصنعت البرود وبصت ومردتش عليه
زين راح قعد جمبها و قال ممكن اقعد اتكلم معاكي شويه
ساره- عاوز اي
زين- أنا أسف اني ضربتك وخليكي عارفه ان دي تاني مره اقولها و اسف ع اسلوبي معاكي فوق بس انتي اللي بتعصبيني وبعدين انتي لو تعرفي اي اللي حصل معايا علشان كدا ضربتك و بقسا عليك و بخرج مع بنات وكل دا
ساره- مهما كان مكنش ينفع تمد ايدك عليا اصلا اه انت ابن عمي بس انا عمري م قعدت معاك ولا اعرف حاجه عنك غير الكلام اللي بسمعو بس وبسبب الكلام دا كرهتك وانت كمان متعرفش حاجه عني ومع ذالك ضربتني شكلك فكرتني من البنات اللي بتسهر معاهم هو علشان ابويا وافق انو كل حاجه تبقا ع حسابو حتي شبكتي تفكر اني رخيصه لا تبقا غلطان انا مش زاي الرخاص اللي تعرفهم و لا عمري هبقا زايهم
زين- طب م انتي كمان حكمتي عليا وكرهتيني بسبب كلام بيتقال وبعدين ابوكي مدفعش حاجه من معاه انا مقبلش ان مراتي ابوهااللي يصرف عليها
ساره- اومال انت قولت هناك انك مش هتجيب شبكه وبابا وافق
زين- مش هينفع اقولك حاجه دلوقت
ساره- بس انا عاوزه اعرف علشان خاطري
زين- بعدين هتعرفي كل حاجه وبعدين يلا انا جبت اكل معايا علشان ناكل وتاخدي علاجك وتنامي كفايه اوي عليكي احداث النهارده
ساره – بس انا مش جعانه ومش عاوزه انام
زين- لا يلا علشان متتعبيش
ساره – لا وبعدين اي اللي غيرك معايا كدا ليكون صعبت عليك
زين – اه وبعدين انا حاسس انك مش زايهم فحاولت اتغير معاكي دا السبب
ساره- كتر خيرك
زين- هو ف اي ياساره يعني انا بعمل كل دا علشان اراضيكي ومفيش فايده فيكي برضو
ساره- بس مش هعرف اسامحك بسهوله كدا لا انت ولا اي حد جه عليا حتي اهلي
زين- يااااه لدرجه دي
ساره- واكتر اللي حصلي منكم مش شويه وبعدين انا مش بحبك علشان اسامحك كدا علطول خليك فاكر ان قبل متعمل كدا كنت بكرهك وبعد اللي عملتو كرهي زاد ليك ف مش من اول م تقولي كلمتين حلوين اسامحك عمايلكم فيا غيرتني اوي بس للأحسن
زين-…….. ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سارة وزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!