روايات

رواية ساحري الفصل الرابع 4 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري الفصل الرابع 4 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري البارت الرابع

رواية ساحري الجزء الرابع

رواية ساحري
رواية ساحري

رواية ساحري الحلقة الرابعة

(مش راضي تفهمني لي اقولك انا تاني اي يعني اسيبك عشان الاقيك ) ❤
مالك: تميم واحشني ياراجل
تميم: روح يا مالك الله يهديك الاوضه بتاعتك في اخر دور
مالك: اي دا احنا هنقعد هنا
تميم: ايوا اخو حور صمم اني اقعد هنا عبال منرجع القاهرة
مالك: طب كويس والله بدل منتا ممرمطني في الطريق رايح جاي انا طالع عشان جسمي متكسر مش قادر …… ليتركه مالك و يذهب
حور: ادخل
تميم: عامله اي
حور: تمام .. خير في حاجه
تميم: لا أبداً
لينام على السرير
حور بصدمه: انت بتعمل اي

 

تميم: هعمل حاجه يعني بنام
حور: تنام فين الاوضه دي بتاعتي
تميم: مهوا انا ونتي اي واحد يروحي
حور: اي دا اطلع برا
تميم ب ابتسامه: بقا حد يترض القمر دا
حور: و فين بقا القمر دا
تميم: انا
حور: ولا قمر ولا حاجه وطلع برا بقا
ليقترب منها تميم.. وهيا ترجع اللي الوراء..
حور: ت تميم ابعد
تميم و هوا مزال يقترب منها.. حتي جذبها اليه
تميم: يعني انا لما كنت وحش ف عيون الكل شفتيني حلو و لما بقيت حلو بتشوفيني وحش…. ليبتسم و يقول نفسي اعرف انتي بتفكري ازاي ي حوري… ليحاول الاقتراب منها حتي يقبلها
ولكن فجأه
مالك: الحقووووناااااي عفريت عفريت في البيت
تميم و هوا يلعن مالك
تميم: انت اتجننت ي مالك عفريت اي

 

لتدخل الاخرى رشاا و هي تضع الماسك
تميم: عااااااااااا
رشا: عاااااا بيقول شاف عفريت
تميم: يخربيتك وقفتي قلبي
مالك: اهي العفريت اهي انصرف انصرف
رشا بشهقه: هييي بقا انا العفريت
ليضحك تميم و حور على مالك و رشا
حور و هي تضحك بشده: مش قادره يخربيتك ي رشا
مالك: تميم
تميم: عايز اي
مالك: متيجي توصلني الاوضه بتاعتي
تميم بستغراب: لي
مالك و هوا ينظر اللي رشا: اصلي خايف منها
رشا: بشهقه انا بخوف طب انا همشي بدل ما اكلك بجد
مالك: شفت ي تميم اهي عايزا تاكلني بجد اهي
تميم: امشي قدامي… حسبي الله
………………………………………………………

 

ليرجع تميم الي غرفة حور و يدق الباب
حور: امممم عايز اي
تميم: افتحي الباب
حور: بصفتك اي بقا انشاء الله
تميم: جوزك
حور: هه مستحيل
تميم: ومستحيل لي بقا
حور: يعني مش زوقي
تميم و هوا يضحك: اومال اي زوقك ي حور باشا
لتضحك حور بصوت مكتوم حتي لا يسمعها
حور: يعني مش مهم تعرف
تميم و هوا يضحك: طيب اروح انام انا بقا لحسن في واحده جابتني بسرعه و كان قلبي هيقف بسببها
حور: و لي بقا
تميم: عشان بحبها و مستحيل هتبقي لحد غيري هااا يحور سمعتي
حور ب ابتسامه: و هيا تبقي مين بقا
تميم: واحده انتي متعرفيهاش
حور: يعني اي معرفهاش
تميم: هه كدا هو تصبحي على خير.. سلام
حور و هيا تعتقد انه ذهب
حور بتريقه: قال اي متعرفيهاش ع اساس انو يعرف حد غير مالك دا كان بيكلم نفسه…..
ليضحك تميم خلف الباب و يذهب
…………………………………………………………

 

في الصباح ☀
عمر: صباحو ي حوري
حور ب ابتسامه: صباح الخير ي عموري.. اومال فين خالتو
عمر: خالتك سافرت مع اسراء انبارح
ليدق الباب
حور: خليك انا هفتح
يارا: هاي مستر تميم موجود
حور و هيا تنظر اللي تلك الفتاة بصدمه
حور: خير عايزاه لي
يارا: بخصوص الشغل
حور: شغل.. شغل اي بشكلك دا
يارا: افندم مالو شكلي..بصي انتي على شكلك الاول
حور و هيا بدأت ان تفقد اعصابها
حور: مالو شكلي على الاقل لابسه لبس محترم مش لبسه ديق ولا عريان و مخليه اللي رايح و اللي جاي يبص عليا زي حضرتك
يارا: انتي ازاي… لتصمت حين ترى تميم
تميم في حاجه ي حور
حور: لا ابدا بس استاذا خياره بتسأل عليك
(اسفه على تريقة الاسم) ☺️❤
ليكتم تميم ضحكته
يارا: ونا مش هرد عليكي عشان اتريقتي على اسمي…. حضرتك طلبت مني الملف دا و جبتو لحضرتك
حور.: شوف البت نحنوحه ازاي دي كانت هتاخدلها قلمين من شويه
تميم: اتفضلي ي يويو
لتنصدم حور من ذالك اللقب.. هل قال لها يويو للتو
حور: يويو اي ي تميم اليويو دا كنت بلعب بيه ونا صغيره

 

ليضحك تميم عليها فهو قصد فعل ذالك
بعد مرور الوقت
تميم: حور بعد اذنك ممكن تاخدي يارا ع اوضة الضيوف
حور بعناد: لاء
تميم بعناد هوا الاخر: طيب اوصلها انا
ليمشي تميم مع يارا خطوتين حتي تمثل حور الاغماء عليا
ليجري الكل عليها
و يحاول عمر حملها ولكن تميم يغمز له و يحملها هوا
مالك بغمزه لرشا: اوصلها انا ولا هيغمى عليكي انتي كمان
رشا: انشالله توصلها للمريخ انا مالي
مالك بضحك: شرسه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ساحري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى