روايات

رواية ساحري الفصل الخامس 5 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري الفصل الخامس 5 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري البارت الخامس

رواية ساحري الجزء الخامس

رواية ساحري
رواية ساحري

رواية ساحري الحلقة الخامسة

(لو رحتي بضلي بقلبي و بعيوني كمان) 🦋🥺
ليدخل تميم بها الغرفه
رشا: تميم اجيب الدكتور
تميم: لا ي رشا روحي انتي انا هعرف افوقها دلوقتي
رشا: طيب انا همشي….. لتغادر رشا
تميم: امممممم طيب
ليقبل تميم حور.. حتي تفتح عيونها بصدمه و تحاول ابعاده عنها
حور بصدمه: انت عملت اي
تميم و هوا يرجع يقبلها:: عملت كدا هو
لتبتعد عنه و تقف على السرير

 

حور: تميم و الله والله
تميم: والله اي
حور و هيا لا تعرف ماذا تقول
حور: اطلع برا
تميم : مش طالع برا
حور: الاوضه دي بتاعتي انا اطلع برا
تميم: قلتلك قبل كدا انا ونتي واحد
حور: طب مش قعدالك فيها ي تميم هروح انام في حته تانيه
ليجذبها تميم..
تميم: تؤ تؤ مفيش نوم في حته تانيه غير هنا
حور: انت مجنون انام مع مين انت مين اصلا
تميم ببرود: انا جوزك
حور: مش فاكره اني اتجوزتك يبقي تبعد عني و مستحيل اقعد معاك في اوضه واحده
تميم: اممم طيب روحي و لما الليل ييجي مش عايز اشوفك في الاوضه دي خاالص ماشي
لتستغرب حور من رد فعله…
………………………………………………………….
مالك: هوا الجميل عنده كام سنه
رشا: ونت مالك

 

مالك: انا الحمدلله بخير
رشا: رخم اوي على فكره
مالك: ونتي قمر اوي على فكره
رشا: مش كنت امبارح عفريت
مالك: مهو السحاب كان مغطي ع القمر
لتضحك رشا
مالك: ضحكت يعني قلبها مال… تعرفي اي الفرق بينك و بين هاري بوتر
رشا بستغراب: اي
مالك: ان هوا هاري بوتر ونتي هاريه قلبي
لتنصدم رشا
رشا بضحك: انت غريب اوي
………………………………………………………..
سما خطيبة عمر ……
سما: مش هنخرج ي عمر
عمر: مش عارف والله ي سما
حور: مش عارف اي هنخرج كلنا
لتضحك سما.
سما: وحشاني اوي ي حور
حور: ونتي كمان والله ياقلبي

 

سما: طب هنخرج ولا اي
رشا: ايتا ايتا مين هيخرج من غيري
سما: هنخرج كلنا
رشا: اممممم و طبعاً هنروح
سما و حور في صوت واحد:: الملاهي
عمر: لا لا مفيش خروج
سما بحزن : عمر
عمر: يارب.. اجهزو نص ساعه و هنمشي… و
تميم: رايحين فين
عمر: كنت لسا هقول لحور تقولك اننا خارجين
مالك: ونا عايز اخرج معاكم
رشا: يادي ال
مالك بتقاطع و غمره: الجمال
تميم: طب يالله اجهزه
……………………………………………..
بعد مرور الوقت..
يارا: انا جايه معاكم
تميم: اتفضلي ي يويو
لتنظر له حور بوجه غضب و ترحل
ليضحك عليها تميم
مالك: هوا اي اللي بيحصل هنا
تميم: هيكون اي يعني حور مش طايقه يارا
مالك بضحك: ولاا انا طايقها
تميم بضحك: على اساس اني بموت فيها يعني
……………
في الملاهي
رشا هروح اشتري مايه و هاجي على طول
حور: جايه معاكي
سما: عمر انا مش طايقه البت دي مش شايفها لازقه في تميم ازاي
عمر بضحك: خلاص هخليها تسيب تميم و تيجي تلزق فيا انا
سما: و مالو عشان اساوي وشها بل الاسفلت
ليضحك عمر على جنونها
………..

 

شاب 1: اي القمر دا يا ناس في كدا
شاب 2 بتصفير و غمزه: لا جامد
ليلتفة رشا و حور في نفس الوقت
تميم: هما اختأره كدا لي
عمر: دول ميتخافش عليهم
و في الجهه الاخرى
رشا: بتكلمني انا
مالك: ميتخافش عليهم اي يعم دول لو حد نفخ فيهم هيطيره
عمر: اسكت انت غلبان متعرفش حاجه
و على الجهه الاخرى
حور: انت بتصفر ليا انا
تميم: انا رايح ابص عليهم
مالك بضحك: خدني معاك لحسن يكونو اتخطفه
يارا: انا جايه معاك ي تميم
سما: هيا الناس دي بتتكلم على مين
عمر و هوا يضحك بشده: على رشا و حور
و في الجهه الاخرى
حور: و دا يعلمك انك متبصش لبنات الناس ي حيوان
رشا: و دا عشان تحترم البنات و متتعداش حدودك
مالك: يلوي ي تميم هنفضل متنحين كدا العيال اتشلفتط

 

تميم و هوا لا يستوعب ما يحدث ليذهب ايلا حور و يسحبها و كذالك مالك
مالك و هوا يقلد مسرحية : اي يشيخه اي يشيخه اي بقا يشيخه ربنا ع المفتري يشيخه
تميم: اهدي ي حور ي مجنونه
حور: انا هاديه انا هاديه خالص
يارا: تميم يالله نمشي
حور: ابعد البت دي عني بدل و ربنا انا عفاريت الدنيا بتتنطت في وشي هخلي وشها يساوي الاسفلت
مالك: ههههههه هوا كله عايز يساوي وشك بل الاسفلت النهارده لي ي يارا
لتنظر له يارا بغيظ
…………………………………………………………….
بعد مرور الوقت..
تميم بصراخ على حور : انااا عايز اعرف اي اللي يخليكي تشلفطي وش الواد كداااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ساحري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى