روايات

رواية سأجعلك تحبني الفصل الثالث 3 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية سأجعلك تحبني الفصل الثالث 3 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية سأجعلك تحبني الجزء الثالث

رواية سأجعلك تحبني البارت الثالث

رواية سأجعلك تحبني الحلقة الثالثة

معاذ انتي ايه اللي مهبباه في وشك ده..
روز بتكشيرخ مش حلو ..
معاذ حلو ايه ونيلت ايه روحي اغسلي وشك بسرعه انتي هنا بمدرسه مش ب****..
روز ببكاء وتذمر انت بتزعقلي كده ليه..
معاذ بهدوء يابنتي مينفعش اللي انتي حطاه على وشك..انتي انتي لسه صغيره عالحاجات دي..
روز انا مش صغيره عند17 سنه ..
معاذ بمجارات ماشي بس مينفعش تحطي ميكاب بالمدرسه ..يلااا روحي اغسلي وشك..
روز بتذمر حاضرلتردف بفضول بس قولي انت متجوز..او خاطب.
معاذ بحده وانتي مالك انتي متجوز خاطب متنيلي اطلعي براا.
روز بس يا..
معاذ براااا..
اسرعت لتخرج وهي تبكي..لتصدم بنهى..

 

 

نهى مالك يابنتي بتعيطي.ليه.
لم ترفع نظرها لتسرع الى الحمام وتبكي وهي تغسل وجهها ليسرعن خلفها علا وهناء..
اما نهى دخلت على معاذ..
نهى مالك يامعاذ متعصب كده ليه والبنت خرجت من عندك بتعيط ليه..
معاذ مسح على وجهه مفيش ..زعقتلها عشان محلتش الواجب..
نهى مش كده ياحبيبي تعامل معاها بالراحه..
معاذ ماشي ياحبيبتي ليردف بابتسامه القمر جايلي ليه. .
نهى انا بلغت بابا انكم هتيجو اخر الشهر..
معاذ بابتسامه نهض من كرسيه واقترب منها مش مصدق اننا خلاص هنتخطب.
نهى بسعاده وهي تتراجع ولا انا..بس زي مااتفقنا خطوبه بس لغاية متعطل المدارس عشان هنروح شهر العسل..
معاذ انتي تؤمري ياحبيبتي..دي حياتنا كلها هتبقى عسل. وانتي جنبي..
نهى بخجل بطل بقى انا هروح..
امسك ذراعها على فين انا لحقت اشوفك..
افلتت يدها معلش عند حصه هكلمك بعدين..لتغادر وتتركه تغمر قلبه السعاده..
____
عند روز
علا مخلاص ياروز قولتلك انسيه مش كل يوم تعيطي كده ..
روز شهقات..
هناء تعالي هنا انتي لحقتي حبيتيه ايمتا..
روز شهقات..
علا يابنتي خلاص ده حتى هيخطب اخر الشهر.

 

 

ابتلعت شهقاتها وتوسعت عينيها بصدمه انتي بتقولي ايه .وانتي عرفتي منين..وهيخطب مين..
علا بتوتر هااا ..لا متخديش على كلامي..
روز بتذمر متتكلمي ياعلا لحسن والله هخصمك..
هناء اتكلمي ياعلاا..اكيد مش هتسيبيها على عماها خليها تفوق..
علا هيخطب ميس نهى..
روز ايه الشقرا الجميليه دي.ام عيون زرقه..اللي شبه الممثلات.يامصيبتي يامصيبتي ده مش هيبص عليا خالص..
هناء اهدى .. انتي عرفتي منين ياعلاا..
علا بتوتر عشان ..عشان مستر معاذ يبقى اخويا الكبير..
نهضت بصدمه ..انتي بتقولي ايه..
علاا متزعليش مني اساسا انا من صفك يابنتي واللله ..ومس نهى انتي عارفه اني مبطيقهاش..
هناء اهدى ياروز ..متتعصبيش..
روز هعمل ايه دلوقتي انا ..هاا..هعمل ايه
علاا متعمليش انا هساعدك انت مش بتحبيه ..
هناء يابنتي بتحبه بس هتعملي ايه يعني..
علاا هتشوفوا..
هناء ربنا يستر منكوا انتوا الجوز..
علاا خلاص انا هضبطك معاه بس اسمعي مني…
روز حاضر
_____
بعد اسبوع..في منزل معاذ ..
دخل المنزل ليسمع صوت ضحكات..
معاذ مساء الخي..ليصدم برؤيت روز..بغير زي المدرسه كانت تبدو لطيفه جداً لكنه تجاهلها ..
ملك احطلك تاكل ياببني ..
معاذ لا ياماما انا هخش ارتاح..
علاا استنى ياابيه تقدر توصل روز بيتهم عشان الوقت اتاخر..
معاذ وهي فضلت للوقت ده ليه..
ملك بتانيب معاذ اي الكلام ده روح وصل البنت..

 

 

معاذ بضيق يلاا انا هنزل حصليني..
روز بدموع متجمعه. همست لعلا شايفه اخوكي بيعملني ازاي..
علاا عشان انتي مدياله ريق حلو..
روز وانا اعمل ايه…منا بحبه..
علا حبيه محدش ماسكك بس مش كده..يلاا حصليه عشان
ميتعصبش..
ملك متزعليش ياحبيبتي هو طبعه كده ..
روز مش زعلانه ياماما يلاا انا هروح..
نزلت خلفه بسرعه لينبهر بحركاتها الطفوليه فستانها الوردي الرقيق..وشعرها القصير المنثور ..ترتدي بوط رياضه بالونين الابيص والوردي وتنزل الدرج بخفه ليشرد بها لثواني حتى استعاد وعيه ..وحرك راسه يمينا ويسارا لينفض الافكار من راسه..ركبت بجانبه بابتسامه واسعه..لطيفه..حرك السياره وقادها
معاذ بتضحكي على ايه..
روز اول مره نكون وحدنا..
معاذ بسخريه وحدنا..فوق.. ليقاطعهم رنيني هاتفه وكان الروقم مسجلا حبيبتي..ليجيب..
اهلا ياحبيبتي وحشتيني..

 

 

نهى وانت كمان مش قولت هتكلمني اول ماتوصل ..
معلش اص…قطعت كلامه وهي تسحب الهاتف منه وتغلقه…
معاذ بصدمه انت عملتي كده ليه..
روز…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سأجعلك تحبني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى