روايات

رواية سأجعلك تحبني الفصل الرابع 4 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية سأجعلك تحبني الفصل الرابع 4 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية سأجعلك تحبني الجزء الرابع

رواية سأجعلك تحبني البارت الرابع

رواية سأجعلك تحبني الحلقة الرابعة

روز انا بحبك..
معاذ بس….
روز متقولش حاجه ارجوك اسمعني انا عارفه انك بتسأل امتى لحقتي والكلام ده..بس انا من ساعت ما شفتك وقلبي دق ليك..وانت بقيت هنا(( تشير الى قلبها)) كل تفكيري ليل نهار بقى فيك..وانا باكل وانا بشرب وانا نايمه ..بفكر انت بتعمل ايه دلوقتي..انت مبسوط والا زعلان انا بحبك ..بحبك اوي أرجوك اديني فرصه ..فرصه وحده بس عشان ابينلك حبي..
معاذ روز انا خاطب وبحب خطيبتي..
روز بدموع وشهقات انا عارفه ان مس نهى جميله..بس متخفش انا هعمل زيها وهبقى جميله..هصبغ شعري اشقر واحط عدسات والله هبقى زيها وهالبس جزمه عاليه عشان اطول ..ارجوك..
لم يستطع كتم ضحكته. انت بتقولي ايه..
بتذمر متضحكش والله انا هعمل ايه حاجه عشان تحبني ارجوك فرصه وحده بس..
التفت اليها ونظر بحنان..انت عارفه انك جميله اويي.
روز بسعاده بجد
معاذ ايوا وانتي مش بحاجه تعملي اي حاجه عشان تبقى جميله..

 

 

روز بأمل يعني هتحبني..
معاذ انا بحبك اساسا..
روز بسعاده وانا بموت فيك يعني هتلغى خطوبتك.
معاذ لا..
روز ليه..
معاذ عشان انا بحبك زيك زي علا اختي مش اكتر..
روو بتذمر بس انا مش علا وانا مش اختك… مش عايزاك تحبني زيها متفهم بقى انا بحبك.
معاذ خلاص بطلي تقولي الكلام ده ..نفخ بضيق محاولا ان يهدأ..اللي انتي حساه دلوقتي مش حب فهماني..
روز بعند لا حب .
معاذ هو عناد وخلاص..يابنتي دي مشاعر مؤقته وكلنا بسنك ده مرينا بيها…انتي هتكبري وهتنسي وهيجي يوم هتضحكي فيه..على نفسك..وعلى مشاعرك دي..
روز لا انا بحبك بجد..
معاذ وانا بحب خطيبتي ومش هقدر استغني عنها ..
زاد بكائها..
متعيطيش كفايه..
.زادت شهقاتها..
معاذ بكذب خلاص انا هسيب المدرسه وامشي لو فضلتي كده..
روز لا خلاص..ولله خلاص.
معاذ يعني هتنسي العبط ده..
اومأت برأسها محاولة كتم شهقاتها..
مسح شعرها برافوا عليكي شاطره ودلوقتي هنركز بمذاكرتنا ..عشان السنه الجايه هتدخلي الكلية..
اومأت براسها باختناق
وبعد عشرة أيام كانت العلاقة هادئة بين الاثنين روز تحاول عدم التعاطي معه..وهو ايضاً قدر وضعها ومشاعرها واراد مساعدتها في ذلك..
ذات يوم في نهاية الدواما..
اعترض طريق علا وصديقاتها..مجموعه من الشباب يتغزلون بهن..
علا متتلم منك ليه لحسن يمين بلله لانده المدير..
الجميل متعصب ليه واراد امساك شعرها ..ليمسك بيده مستر محمود استاذ الاحياء..
انت بتعمل ايه منك ليه..

 

 

الشاب احنا احنا..
انت تغور من هنا ليدفعه مش عايز اشوف وشك هنا خالص..
هرب الشاب ومن معه.
ليرمق علا بنظرات شر انت بتعملي هنا ايه.
علا بخوف من نظراته انا انا كنت بستنا ابيه معاذ يجي ي.
محمو. قاطعها اطلعي العربيه هوصلك..
علاا بس بس يامستر ..
محمود بغضب اطلعي اخلصي .
صعدت معه بسرعه ..تحت نظرات الجميع المصدومه..
في السياره ..
علا بارتباك انا هتتصل بابيه ابلغه اني ررروحت..
امسك الهاتف من يدها واوقف السياره..لحد ايمتا هنفضل كده..
علا بتوتر ققصدك ايه..
محمود مش قولت خلينا نتخطب ونخلص بقا..
بس بس انا انا لسه مخللصتش المدرسه..
وانا ماليش دعوه انا عايزك تبقى خطيبتي اخدك ووديكي براحتي مش عايز خنقه .
علا بس يامستر ابيه يمكن مش هييوافق..
محمود وهو ماله.
علاا ….

 

 

محمود عشان فرق العمر..
علاا….
محمود انت مش بتحبيني..يبقى خلاص الا اذا غيرتي رايك..
علا بتسرع لا غيرت رايي ايه انت عارف اني بحبك..
محمود بابتسامه طب خلاص انا هتكلم مع معاذ ..
علا بس انا خايف يرفض..وبعد كده مش هقدر اشوفك.
محمو. بسعاده متخفيش..هيوافق..
ابتسمت بخجل وانزلت رأسها..
نروح بقى وانا هتصل بيه اطمنه..
_____
معاذ اوصل نهى المنزل وفي طريق العوده رأى روز تمشي في الشارع بثياب المدرسه ومعها شاب..ليصدم اوقف السياره وتبعهم..بعد لحظات ..وصلوو للشقه تبعهم معاذ وهو يتمنى ان ما يدور براسه غير صحيح ..راهم وهم يدخلون الشقه ..صدم وذهب بسرعه طرق على الباب بسرعه ويصدم بي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سأجعلك تحبني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى