روايات

رواية زوجوني مختل عقليا الفصل الثاني 2 بقلم يارا علاء

رواية زوجوني مختل عقليا الفصل الثاني 2 بقلم يارا علاء

رواية زوجوني مختل عقليا الجزء الثاني

رواية زوجوني مختل عقليا البارت الثاني

زوجوني مختل عقليا
زوجوني مختل عقليا

رواية زوجوني مختل عقليا الحلقة الثانية

ابوها ضغط علي دراعها وقال:لا هتجيبي وغصب عنك يا خديجه فاهمه يلا اطلعي مع جوزك.(قال كد وبعد عنها وهي طلعت مع امجد في الشقه ال فوق.
(في الشقه)
امجد و خديجه دخلوا جوا وأمجد قال بفرحه:انا مبسوط اوي يا خديجه اني اتجوزتك انا بحبك اوي.
خديجه مردتش عليه وقالت:خليك هنا لغايت أما اغير .
امجد:ماش.
وخديجة دخلت وقفلت الباب وخلعت بس فاجاءه حسب ب انفاس حد قريبه منها ف بصت لاقته امجد وبيبص بصات شهوانيه قالت بعصبيه:اي دخلك هنا انت حيوان.
امجد مهتمش وقرب منها بس هي كانت بتعبد لغايت أما زقها علي السرير واتهجم عليها ومكنش واعي لان الشهوه مسيطره عليه أما هي ف كانت بتصرخ وبتحاول تبعده بس لا حياة لمن تنادي بعد وقت امجد قام وبص بخوف للدم وقال :دم خديجه انتي كويسه .
خديجه صرخت فيه وقالت:ابعد عني انت واحد حيوان بكرهك.
امجد عيط زي الاطفال وقال:انا اسف والله مش هعمل كد تاني بس مش تكرهيني وتضربيني زي ما ماما كانت بتعمل وانا والله هسمع كلامك .
خديجه بصتله شويه وقالت:طب اطلع برا عما اخد شور .(امجد طلع وهي دخلت الحمام ووقفت تحت المائه ودموعها نزلت)
وقالت في نفسها:كنت بحافظ علي نفسي عشانك يا معاز بس انت ال سبتني وغيرك قرب مني لو مكنتش مشيت مكنش حصل كد (وغمضت عينها بألم)
_____
(تعريف الشخصيات)
امجد الديب شاب وسيم عيونه بني فاتح بشرته قمحيه وشعره اسود عنده ٢٩سنه عنده شركات غزل ونسيج أهله متوفيين )
(خديجه متولي الديب فتاه جميله محجبه وعيونها عسلي بشرتها قمحيه قصيره واتخرجت من كلية هندسه عندها ٢٥سنه انها متوفيه وهي عندها ٩سنين)
_____
(في امريكا)
كان في واحد نايم وفي بنت في حضنه ف البنت قالت:معاز بيه .
معاز فتح عينه وقال بقرف:عاوزه اي.
البنت:هات الفلوس عشان امشي انا عملت ال انت عاوزه .
معاز بقرف:خدي الفلوس عندك اهي وامشي مش عاوز اشوف وشك.
البنت قامت بسرعه ولبست هدومها وبعدين اخدت الفلوس ومشيت انا هو اتعدل علي السرير وطلع السجائر عشان يشربها وجه في باله خديجه ابتسم في نفسه وقال:يا ترا يا خديجه عامله اي وحشتيني اوي البنات ال هنا مش زيك ولا حد هيكون زيك ابدا استحملي كلها شهر وانزل.
_____
تعريف الشخصيات
(معاذ القادر شاب وسيم عيونه رصاصي شعره اسود طويل عنده٢٨سنه وعنده شركه تصدير في كذا فرع أهله متوفيين في حادثه وعمته هي ال ربته بس ماتت وهو عنده٢٠ سنه)
_____
(في شقة امجد)
خديجه طلعت من الحمام وبعدين لبست وشالت ملاية الهدوم بحزن وحطتها في الغساله وبعدين خرجت لاقت امجد قاعد وبيعيط ف راحت نحيته وقالت:في اي انت بتعيط لي.
امجد قام وجري عليها وحضنها وقال :متسبنيش انا اسف والله ما هعمل كد تاني بس عمي قال اعمل كد عشان اجيب بيبي منك وانت تحبيني زي ما بحبك انا اسف .
خديجه اتنهدت وطبطبت عليه وقالت:خلاص بطل عياط انا مش هسيبك وكمان عندي شرط.
امجد:اي هو.
خديجه:اي رايك نبقي صحاب بس.
امجد بفرحه:بجد انا وانتي نبقي صحاب
خديجه ابتسمت علي طفولته وهزت راسها وبعدين قالت:تاكل.
امجد:اه .
خديجه :ماش هدخل اسخن الاكل وانت اقعد العب بالالعاب دي.
امجد :ماش(وراح يلعب)
خديجه دخلت تسخن الاكل وخلصت بعد وقت وحطته علي صنيه وطلعت حطته علي سفره.
خديجه:يلا يا امجد.
امجد:ماش جاب اهو .(وساب الالعاب وراح لخديجه وقعد جنبها وخديجة بدءت تاكل وهو بيبص ليها وساكت)
خديجه بستغراب:في اي يا امجد.
امجد:مش بعرف اكل لوحدي.
خديجه :ماش انا هاكلك (وبدءت تأكله وبعدين اكلت وقاموا غسلوا وبعدين خديجه شالت الاكل ولاقت امجد دخل المطبخ)
امجد:خديجه ممكن تيجي تغيري ليا
خديجه:طب ما تغير انت.
امجد: مش بعرف عمي هو ال كان بيغير لي.
خديجه :ماش يلا (واخدته علي الاوضه وطلعت هدوم ووقفت باحراج وكسوف)
خديجه: احم امجد بس انا هغيرلك المره دي وبعدين اتعود تغير لنفسك.
امجد :تمام.
خديجه قربت منه عشان تخلعه وكانت مكسوفه وأمجد كان بيبص ليها وهو مبسوط عشان قريبه منه كد بعد وقت كانت خلصت ووشها احمر وأمجد بيضحك عليها.
امجد:علي فكره عمو قال عادي.
خديجه:عادي اي.
امجد:اني اغير قدامك وانتي كمان.
خديجه بعصبيه :امجد عيب مفيش حاجه اسمها كد .
امجد بخوف:ماش .
خديجه اتنهدت :خلاص اسفه بس معنتش تقول الكلام ده تمام اي رايك بق اعمل فشار.
امجد بحماس:يلا نعمل .
خديجه مسكت أيده ودخلت المطبخ وعملت فتر وطلعوا اتفرجوا علي التلفزيون في الصالون وبعد وقت امجد وخديجه ناموا مكانهم.
(في صباح يوم جديد)
امجد صحي وقال: خديجه يا خديجه انا جعان.
خديجه بنوم:سبني انام.
امجد:ياخدجه انا جعان بق قومي.
خديجه قامت بعصبيه وقالت:هو انا خدامه عندك ما تعمل لنفسك ووسع كده عاوزه اخش انام (ودخلت تنام أما امجد حس بحزن وقام يعمل لنفسه)
(في المطبخ)
أسر واقف مش عارف يعمل اي ف فتح التلاحه لاقي بيض ف اخده وحط الطاسه وزيت وولع البوتجاز وبعدين حط زيت وبعدين جاب معلقه وراح غسلها بس في مايه جات في الزيت وفرقع في كل حته وأمجد رجع لورا بس الزيت وقع علي أيده وصرخ: …..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجوني مختل عقليا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى