روايات

رواية زوجة جميلة ولكن الفصل السادس 6 بقلم سلمى سمير

موقع كتابك في سطور

رواية زوجة جميلة ولكن الفصل السادس 6 بقلم سلمى سمير

رواية زوجة جميلة ولكن البارت السادس

رواية زوجة جميلة ولكن الجزء السادس

زوجة جميلة ولكن
زوجة جميلة ولكن

رواية زوجة جميلة ولكن الحلقة السادسة

وتشرق شمس الصباح
يفتح سيف عيونه ويلاقي غرام بحضنه ويشوف هدوء ملامحها وبرائتها اللي كان بيعشقها
ويقبل راسها بكل حنان علشان تفتح عيونه
غرام:- سيف انت هنا بتعمل ايه
سيف:- غرام انتي فاكراني
غرام:- تبصله باستغراب ايوه انت سيف ابن عمتو عايده
اللي خنتيني وسيبتني وسافرت بعد ما خدعتني بحبك سنين
وحتي لما احتاجتلك اتخليت عني وسيبتني اعاني وحدي اطلع بره مين سمحلك اصلا تدخل اوضتي
وكمان تنام علي سريري هو موت بابا صورلك اني بقيت ضعيفه وهتقدر تستغلني وتسغلي اني وحيدة و تدنس شرفه
وتصرخ اطلع بره اخرج من حياتي يا سيف انا بكرهك
اكتر من الاول لاني اكتشفت انك كذاب واستغلال وجاي تلغب عليا وتسرق مالي زي ما لعبت عليا زمان وسرقت قلبي
سيف :- غرام غرام تصحي من نومها علي صوت سيف
غرام:- كاظم كاظم كاظم حضن راح وتبكي وتتكور علي نفسها وتمسك رجلها بايدها وتتهتز برعب وخوف
سيف:- يطبطب عليها اهدي انا اسف كنت بحلم
وتطلع الدادة تخبط علي الاوضه
الدادة:- سيف افتح في ايه مالها غرام
سيف:- يفتح الباب للدادة
معرفش كنت بحلم وشكلي خوفتها والحاله جاتلها تاني
تعالي حاولي نخرجها من حالة التقوس دي جسمها لو اتشنج ممكن تفضل بحالتها كده علي طوال
الدادة:، حاضر يا ابني ويحاولو يخرجو غرام من حالتها
لكنها تصرخ وتبكي بصوت عالي كاظم كاظممممم
سيف:- انا هتصل بالدكتور يجي يهديها احسن
ويتصل بالدكتور االي يطمنها ويقولها دقايق ويكون عنده
سيف:- يحاول يحضنها ويهديها لكنها تتشنج اكتر وتصرخ
ويحضر الدكتور ويطلب منهم يساعدوه يعطيها حقنه مهدئة
وفغلا تساعدة الدادة ويدبلها الحقنه
وبعد دقائق جسمها يسترخي وسيف يفرد جسمعا علشان تستريح ويغطيها ويحسنن انفاسها المنتظمه انه بخير
الدكتور:- اطمنو هديت دلوقتي ياريت تسبوها ترتاح
انا محتاج اتكلم معاك يا استاذ سيف
سيف:- انا تحت امرك اتفضل نقعد تحت
الدكتور :- انا ممكن اسالك سؤال
سيف:- اتفضل
الدكتور:- كنت فين امبارح استناناك كتير انا واخويا الدكتور كمال علشان تخلص اجراءات الدفن لخالك ولما اتأخرت اضطريت اخلص الاجراءات علي مسىوليتي الشخصيه ودي فيها مساله قانونيه ليا ولاخوبا
بس خفت ينكشف الامر لو اتاخر في الدفن ليوم تاني وينكشف وقت ساعة موته ويبطل جوازك من غرام
سيف:- انا متشكر ليك جدا يا دكتور فريد بس غرام كانت خرجت واختفت وخرجت ادور عليها والوقت سرقنا
الدكتور:- طيب ايه سبب حالة الهياج اللي حصلتلها علي الصبح كده اكيد حاجه ضايقتها
سيف:- حلمت حلم غريب وصوتي كان عالي قامت مفزوعه
علي صوتي وفضلت تصرخ وبسرعه غرببه وصلت للحاله دي
الدكتور:- الاصوات العاليه بتتعبها وتوصلها لحالتها دي حاول تتجنب الصراخ او الصوت العالي ممكن تأذى نفسها في مرة
من الحالات دي لازم تتجنب حدوثها علي قد ما تقدر
سيف:- اكيد هاخد بالي بس هي حالتها ملهاش علاج
الدكتور:’ ليها علاج الصبر والهدوء والحنان والثقه كل دول هي مفتقداهم ياريت تقدر تعوضها
سيف:- اتمني اني اقدر اتحمل عذابها واساعدها علي الشفاء
دادة فاطمة:- الفطار جاهز يا ابني اتفضلوا
سيف:- اتفضل يا دكتور افطر معانا
الدكتور:- لا سبقت انا رايح المستشفي ولم تظبط امورك ابقي تعالي علشان تمضي علي تقرير واجراءات المستشفي
سيف:- حاضر ان شاء الله
ويطلع يطمن علي غرام ميلقهاش في الاوضه
دادة دادة غرام فين
الدادة:- مشفتهاش كنت بجهز ليكم الفطار
سيف:- مستحيل تكون خرجت تاني انا تعبت
ويطلع تاني الاوضه يدور عليها ويفتح الحمام يلاقيها بتلس البورنص بتاعها وتبصله باستغراب وكسوف
غرام:- وتتهته كاظم فين
سيف:- تعالي يا غرام انا اسف فتحت عليكي الباب
غرام :- تخرج وتحس برعشه يضمها سيف لصدره
سيف:- اقعدي هنا علي ما اطلعلك ترينج تلبسيه علشان تفطري معايا لاني جعان موووت
غرام:- دفي حضن دفي حضن كاظم
ويشوفها بترتعش جدا يغطيها بالبطانيه وينل معاها تحت البطانيه يدلك ليها اطرافها علشان تحس الدفئ
سيف:- و يقرب ليها اكتر واكتر وياخدها بحضنه
يحاول يدفيها زيادة
ويمد ايده تحت البورنص يدلك ليها جسمها
وهي تلتصق بيه زيادة تبحث عن الدفا في حضنه
ويستمر في تحسس جسمها وتدليكه بسرعه
ويصل لمناطق تثيرها وتثيره معاها
وتحاول تبعد عنه وترجع للوراء لكنه يشدها ليه اكتر
ويقرب ليها ويقبلها من شفايفه
ويندمج في قبلته ليها ويطيل فيها وينزع عنها البورنص
وهي معاه تحت الغطاء ويقولها
سيف:- غرام انتي مراتي طول عمري كنت بتمناكي ودلوقتي بقيتي ملكي ومش قادر امنع نفسي عنك لكن مش هقدر اسامح نفسي لو استغليتك او كنت سبب في اذيتك
انتي بتثريتي باستسلامك ليا وبرائتك وعيونك االي فيها الف سؤال وسؤال انا عايزاك ونفسي اعشقك واكون وياكي بس قبل كل ده لازم اتاكد من ان جوازنا سليم ولا لاء وكمان احاسب نفسي قبل ما اظلمك معايا واسامحك علي اغلاطك اللي ممكن تكوني ضيعتي شرفك فيها بدون ما تحسي علشان مرجعش اعاتبك علي ذنب مش ذنبك وممكن اكرهك واكره نفسي بعدها ويقبلها بحرارة وويبعد عنها
وياخد نفس عميق ويشكر نفسه انه قدر يتحكم في شوقه ليها ويبعد عنها قبل ما يستغل برائتها وضعفها
قومي يلا البسي وتعالي نفطر سوا
كلها كام ساعه والمحامى يجي
غرام:- تؤامي براسها وتبص ليها بنظره توجع قلبه
كلها لوم وعتاب وحزن
سيف:- حاسس ان في الف سؤال جواكي وياريت تحسي بيا وتفهميني لكني فعلا بعشق قربي منك ونفسي اقرب اكتر
بس انا لازم اتقبلك بوضعك ده لاما استحمل لحد ما تخفي
وده اللي هتظهره الايام الجايه ويقفلها سوسته الترينج
وياخدها وينزل يفطرو سوا
وهما علي السفرة يد خل عمها عليهم ومعاه ابنه
عدنان:- الله الله بتحسب نفسك عريس وفرحان بنفسك
وقاعد وواخد حريتك علي الاخر يا ابن عايده
سيف:- استغفر الله العظيم انت مبتزهقش انت ايه اطلع بره
ولاخر مره بقولهالك البيت ده متدخلهوش تاني
فايز:- البيت بيتنا ومش هنخرج من هنا غير بمزاجنا
وانت اللي هتخرج بره بعد ما تطلق غرام ويمسك فيه ويدخل ٣ رجال يمسكوه معاه ويقيدو حركته
عدنان:- طلقها بالذوق بدل البهدله يا ابن عايدة
وتشوف غرام اللي بيحصل وتحس الرعب وصوت عمها بيهدد انه يقتل سيف لو مطلقهاش
غرام:- تصرخ وتحاول تنقذ سيف منهم ابعدو بره وتتعصب
وتروح تمسك في عمها وتزقه وتجلها حالة هياج هيستريا وتمسك في عمها تفطع في لحمة بضوافرها وتتهته في الكلام ا وتصرخ وتهز في راسها يمين وشمال وتههم
بكلام غير مفهوم وعمها يقولها
عدنان:- يا مجنونه انا هدخلك مصحة عقليه تعيشي فيها عمرك كلها ومش هتخرجي منها غير علي قبرك بقي انت تقطعي لحمي ويشدها من شعرها بعنف
علشان الكلب ده اللي اتجوزك بالزور
سيف:- يضرب فايز ويحاول يخلص نفسه و يوصل لغرام
ويخلصها من عمه اللي بتتالم في ايده
غرام:- تهمهم وتتشنج وتصرخ بزيادو
وسيف:- بحاول يخلص نفسه بعصبيه
علشان يوصل لغرام قبل ما تقع علي الارض وتأذي نفسها
غرام:- بره بره وتمسك الزهرية تضرب بيها عمها وتفضل تصرخ والداده تحاول تمسكها لكنها تقع علي الارض وتبدل برجلها وتلف بجسمها زي ما يكون صايبها جني
عدنان:- ايوه كده اظهري جنانك كمان وكمان
سيف:- انت معندكش لا رحمة ولا قلب
ارحمها ممكن تموت فيها سبوني
عدنان:- ياربت تموت ونبقي خلصنا منها وريحتنا وارتاحت
سيف:- منك لله يا مفتري يا ظالم ويزق اللي ماسكه وينزل يحاول يهدي في غرام وهي تهمهم وتغرغر وعينها تغرب
ليدخل المحامي بتاع ابوها
عدنان:- ها اظن شفت بعينك كل حاجه وعرفت
انها مجنونه ومحتاجه رعايه
واللي كاتبه اخويا وجوزاهم كله غير شرعي لانسانه فاقدة الاهليه اتصرف علي الاساس ده يا متر
المحامى:- انا تحت امرك يا عدنان بيه وهأجل فتح الوصيه حتي يحكم القضاء في مصير غرام هانم
زي ما اتفقت مع حضرتك امبارح في العزاء
ويخرجو الرجاله اللي كانو مع فايز بره ويسبوهم
سيف:- كل ده عملته علشان المال انت انسان انتزعت من قلبك الرحمة والانسانيه وانا اقسم برحمة امي وخالي محدش منكم هيقدر يمس غرام بأذي
او ياخد مليم من ورثها ومال ابوها
اتفضل بره بقي مش عملت اللي انت عايزه اطلع بره ولو شفت وشك هنا تاني هسجنك انت وابنك وممكن اقتلك
عدنان:- يضحك 🤣🤣🤣🤣 انت بتهددني كمان
اقولك ايع اتمتعلك يومين بكره تتسجن
ده غير طردك بره الفيلا والشركة اللي اتكتبت باسمك هاخدها وهي هرميها في مصحه عقليه
مع المجانين اللي زيها
فايز:- وقال انا كنت هموت عايز اتجوزه علشان مالها اديه كله هيبقي لينا من غير ما اتجوز المجنونه
سيف:- يجري عليه و يضربه بونيه في وشه لو سمعتك بتقول عنها مجنونه تاني هقتلك اطلع بره بره يا كلب المال
انت وابوك اقذر خلق الله اكيد االي بيجري في عروقك مش دم ده حاجه تانيه مكانه كراهيه وحقد وغل
فايز:- يجي يضرب ابوه يمسكه
بكره هرد ليك الضربه دي بدلها اتنين
عدنان:- سببك منه ويلا بينا خلصنا شغلنا وميعادنا المحكمه
ويخرجو ويسبوه وهما بيضحكو ضحكة انتصار
وهو يوطي ياخد غرام بحضنه ويطبطب عليها يهديها
سيف:- ورحمة امي وخالي ما هخلي حد يمسك بسوء لو كان علي جثتي او كان اخر يوم في عمري
غرام:- حضن سيف حضن كاظم راح انت حضن
سيف:- ايوه انتي هتفضلي بحضني تعالي يلا نفطر
واوعدك انا هصلح كل حاجه متقلقيش
دادة فاطمة:- ربنابعتك ليها نجدة اوعي تتخلي عنها
غرام تستاهل انك تقف جمبها ضد عمها الظالم
سيف:’ انا مش هتخلي عنها ولازم الاول قبل اي خطوه اتاكد من جوازنا سليم ولا لاءده اول سلاح محتاجه في ايدي
ويضم لحضنه غرام انا قدهم متقلقيش وانت في قلبي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجة جميلة ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى