روايات

رواية زواج بالخطأ الفصل الرابع 4 بقلم همس حسن

رواية زواج بالخطأ الفصل الرابع 4 بقلم همس حسن

رواية زواج بالخطأ الجزء الرابع

رواية زواج بالخطأ البارت الرابع

رواية زواج بالخطأ الحلقة الرابعة

شالها فارس بسرعة وخرج بيها على برا وبيحاول يفتح باب الشقة عشان ينزل بيها وفجأة لقى قدامه حماته جاية صباحية بنتها .. اول ما شافت ايسل في ايده وايديها غرقانة دم بالمنظر دا الشنط اللي في ايديها وقعت
أمل بتلطم على وشها : بنتتتتي 😱😱
فارس : اهدي ياامي ، اهدي انا هاخدها على أقرب مستشفى وهلحقها بس بالله عليكي وسعيلي عشان اعدي
أمل : اوسعلك اااايه انا مش هسيبك تروح بيها على مكان انت عملت في بنتي اااايه
فارس : طب هنقف نتساير ونتخانق ودمها بيتصفى يعني ؟!!!!! وسعي ياامي الله يرضي عنك البت هتموووت
وسعتله أمل نزل يجري بيها على تحت وهي وراه .. حطها في العربية وركب امها جنبها وركب قدام وداس بنزين في إتجاه المستشفي
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
بعد نص ساعة وصلوا المستشفي
نزل فارس جري فتح الباب اللي ورا وشالها دخل بيها على قسم الطوارئ بسرعة .. اخدوها منهم وخرجوهم برا
أمل بعياط : ممكن تقولي بقي عملت في بنتي ايه !!!
فارس : ياامي وانا هعمل فيها ايه هو انا لحقت أصلا .. انا صاحي من النوم لا بيا ولا عليا ملقتلهاش حس داخل ابص عليها لقيتها قاطعة شرايينها وعاملة كدا
أمل بنظرة تحدي ووجه : ايسل لو حصلها حاجة انا مش هسيبك يافارس يامنياوي

 

 

فارس : طب ممكن بعد إذنك نأجل الخناق والعتاب والتهديد لحد ما نتطمن عليها الأول عشان انا واقف دمي ناشف لوحدي
أمل بتحط ايديها في شنطتها : هكلم عمها ييجي
فارس بيمسك ايديها : بلاش ياامي بعد إذنك
أمل : وده ليه كمان !!!!
فارس : مش عايزين شوشرة وقلق هي بإذن الله هتبقى زي الفل بس نهدى ونصبر
أمل : خلاص يبقى هتصل بفرح بنت خالها تجيلها
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
*في شقة حماة أيسل*
أميرة أخت فارس : ايه ياماما مش هننزل نصبح عليهم بقي ونسلم على العروسة
سلوى حماتها : نصبح على مين يااميرة ؟؟
اقعدي اسكتي الله يباركلك
أميرة : ياماما بغض النظر عن كل اللي حصل هي في الآخر بقت مرات إبنك خلاص
سلوى : بقت مرات إبني بعد مااتسببت في ان ابني التاني يسافر عشان يهرب من وشها .. مش هسامحها لحد ماابني يرجع تاني لحضني
أميرة : حرام عليكي ياماما هي ذنبها ايه ، إبنك هو اللي سافر بكامل إرادته عشان مش قد كلمته
سلوى بغضب : انتي يابت اتكلمي عدل عن اخوكي
أميرة : ماشي ياماما .. لو مش حابة تنزلي انتي بلاش بس انا لازم أنزل اصبح عليهم واشوفها مهما كان أيسل صاحبتي بردو
قامت تلبس عشان تنزلهم ..
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
*في المستشفي *
فارس واقف متوتر جدااااا وحاطط ايده علي الحيطة .. أمل رايحة جاية في الطرقة عمالة تعيط
فرح داخلة بتجري : فيه ايه ياجماعة ايسل مالها
بتبص لفارس وبخجل : ازيك يافارس ، ايه اللي حصل
فارس : دخلت عليها لقيتها سايحة في دمها ، حاولت تنتحر
فرح : يانهار ابيض .. والله انا مكنتش مستبعداها بعد كلللل اللي بيحصلها دا
أمل بترمي الكلام : ماهو كله بسببهم
فرح : خلاص يا عمتو ميصحش الكلام دا وهو فارس ذنبه ايه يعني .. ربنا يسترها ويخرجهالنا بالسلامة يارب
الدكتور خارج من الاوضة
فارس بيجري عليه : ايه يادكتور طمني

 

 

الدكتور : وقفنا النزيف بصعوبة جدا وعملنالها خياطة للجرح وكلها دقايق وتبدأ تفوق
فارس بيغمض عينه : الحمدلله يارب
أمل : الحمدللللله الف حمد وشكر ليك يارب
الدكتور : بس في حاجة
فارس : خير يادكتور
الدكتور : انا لازم أعمل محضر محاولة إنتحار عشان هي كدا غير آمنة على نفسها
فارس بخضة : لااا محضر ايه بس يادكتور احنا مش حمل محاضر انا هفهم حضرتك
فارس اخد الدكتور ومشي بعيد عشان يفهمه وضعها
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
أميرة واقفة قدام باب شقة فارس وايسل عمالة تخبط محدش بيفتح
أميرة : ايه ده هما فين ؟!!
طلعت تليفونها واتصلت بفارس … المكالمة ترن للآخر وتفصل من غير رد
طلعت على فوق جري وفتحت باب الشقة
أميرة داخلة : الحقي ياماما فارس وايسل مبيفتحوش وبتصل بفارس مبيردش
سلوى بتتعدل : ازاي يعني !!!! انا هنزل اشوفهم
💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛
*في المستشفي*

 

 

*تحديداً في الأوضة اللي فيها ايسل*
ايسل بتبدأ تفتح عينيها واحدة واحدة .. بصت حواليها ملقتش اي حد
رفعت ايديها وبصت على الجرح اليمين بصت على الجرح ، رفعت ايديها الشمال وبصت على الكالونا اللي متركبة ومتعلق فيها محاليل .. غمضت عينيها من الألم اللي حاسة بيه
وهي مغمضة عينيها حست برجل حد داخل عليها الاوضة
بدأت تفتح عينيها ببطئ شافت شخص جاي ناحيتها
الشخص : حمدالله على سلامتك ياايسل
كنتي عايزة تموتي ؟؟
ياترى مين الشخص اللي دخل عليها وهل نيته ناحيتها هتكون خير ولا شر ؟
ده كله هنعرفه البارت الجاي ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالخطأ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى