Uncategorized

رواية أريج الآدم الفصل الخامس 5 بقلم ندى

  رواية أريج الآدم الفصل الخامس 5 بقلم ندى

رواية أريج الآدم الفصل الخامس 5 بقلم ندى

رواية أريج الآدم الفصل الخامس 5 بقلم ندى

ادم..بخبث…عموما الناس كلها عرفت اننا بنحب بعض…هااا ايه رايك…
اريج…وهي فاتحه…بوقها من الصدمه…انتت بتقول اييه
ادم…بضيق….زي مسمعتي..ياقطه..خلصي بقي عشان مش فضيلك….
اريج..بقوه..بس انا مستحيل اتجوز واحد زيك.
——
عمار…بصوت عالي..يعني اييه..هربتت…
مدحت..بضيق.. بدل مانت قاعد تزعق روح دور عليها…..
عمار.. بتهديد…هلاقيهااا..وهتشوف انا هعمل اييه…..
______في قصر الجارحي
كيارااا…عاااااه
كيارا وقعت من عالسرير…ادهم لحقها قبل ماتقع علي الارض…ومسكها بايده…كيارا بعدت ادهم بايديها…وزقته علي الارض..ودت وشها الناحيه التانيه…
ادهم قام وقف… وقال
ادهم.. بهدوء…انااا اسف..كيارا..انا بحبك وعاوز اتجوزك….
كيارا…………….
ادهم..هستني ردك…
وطلع بره الاوضه….كيارا..بعد ما مشي ادهم.
كيارا..بحزن…انا كمان بحبك بس للاسف احنا مننفعش لبعض….
_______في النادي…..
صديقه..هيام (امل،)بخبث وشماته
هو فعلا..ابنك بيحب واحده لمؤاخذه يعني..فلاحه..
هيام..بخبث…لا طبعااا..انا مستحيل اخلي حاجه زي دي تحصل..دي كلها..اشاعات….
وبعدين انت عارفه ادم ابني..مالهوش في الجواز ولا الحب حتي…
امل بضحك… تصدقي معاكي حق….
جت واحده عليهم وسلمت علي امل…
هايدي….ازيك ياطنط…
هيام…بخبث…اهلا ياهايدي ياحبيبتي..
هايدي بخبث… اومال فين ادهم…
هيام..بمكر…زي العاده..يا في الشركه يا معا صحابه….
________عند نادين….
غمضت عنيها بخوف….
وجسمها بيرتعش….سمعت صوت..
شاب…انتي كويسه…
فتحت نادين… عينيها…لقت شاب..طويل وعريض..واقف..وايديه بتنزل دم..والشباب الي كانو بيجرو وراها…مضروبين…علي الارض….
نادين…بخوف.. شكرااا
(كريم…انتي ايه ال منزلك في الوقت ده وفي الشارع المقطوع ده……
نادين..بتعب..انااا..ووقعت اغمي عليها من كتر التعب…
كريم…ياانسه….ياانسه…
نادين؟……..
كريم شالهاا…. وخدها علي بيته….في منطقة شعبيه
فتح الباب بهدوء ونيمهاا علي السرير….
وقعد.. قدامها…لدقاءق..وبعد كده طلع من الاوضه…ودخل لغرفه امه….
لقاهاا..نايمه علي السرير..لا حول لهاا ولاقوه…
كريم… بحزن..حط ايده علي شعرها..لامتي هتفضلي كده….قريب اووي هاخد حقي وحقك…وهننتقم من ال كان السبب
________
ادم…بجديه….ده اخر قرار…يعني..
اريج..بقوه..ااه انا مستحيل اتجوز واحد معندهوش قلب زيك.. حتي ولو هموت… الموت ارحملي…..
ادم…..انتي تعرفي واحده اسمهااا.. يارا
اريج…بخوف..ااه
ادم…طلع موبايله من جيبه…نفذ…حالا…
اريج.. بخوف انت هتعمل ايييه
ادم..لا ابداا اصل هما هيعلمو عليهاا بسس
اريج…ببكاء..لا هيي مالهاش علاقه…اناا هعمل ال انت عاوزه.. بس…مالكش دعوه بيها
ادم..وهو بيتكلم في التليفون.خلاص وقف…
ادم..يلا امضي علي العقد..وجبتلك هدوم في الشنط دي البسيها…عشان هنقابل الصحافه…
بص لاقاها واقفه ودموعها نازله شلالات…
ادم…بضيق…انتي لسه واقفه عندك..نفذي الي قولتلك عليه.والااا..
اريج طلعت جري من قدامه..ومضت علي العقد…واصبحت زوجه ادم الجارحي….
في قصر الجارحي…..
ادهم دخل القصر….
لقي هيام واقفه وعلي وشها ابتسامه خبيثه
..
ادهم….بتفكير…في ايه ياماما…
هيام…لا ياحبيبي..اناا بس كنت عاوزه اتكلم معاك في موضوع…
ادهم…بشك..في ايه
هيام..هو””””*******
ادهم..بصدمه قام..وقف…لااا طبعااا
(ياتري.. هيام قالت ايه..تبقو شاطرين لو عرفتو ????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى