روايات

رواية جواز بالإجبار الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد

رواية جواز بالإجبار الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد

رواية جواز بالإجبار الجزء الثاني

رواية جواز بالإجبار البارت الثاني

رواية زواج بالإجبار
رواية زواج بالإجبار

رواية جواز بالإجبار الحلقة الثانية

 

وقفنا لما زين كان بيخبط علي حور

زين=افتحي بسرعه

حور=ايه في ايه بتخبط كده ليه

باباكي ومامتك وماما علي الباب اجهزي بسرعه ومتقوليش حاجه عن الكلام اللي قولنا امبارح

حور=حاضر

راح زين فتح لهم الباب ودخلهم الصالون

زين=اتفضل يا عمي اتفضلي يا طنط اتفضل يا ماما نورتو

محمد ابو حور=بنورك يبني

ام حور=امال حور فين يا حبيبي

زين=اهي جايه اهي يا طنط

دخلت عليهم حور وسلم عليهم وقعدت

ام زين=بسم الله ماشاء الله قمر يا حور يا حبيبتي

حور= تسلمي يا طنط

ام حور=عاملين ايه يا حبايبي

زين=كويسين الحمدلله

ابو حور=طيب احنا كنا جاين نطمن عليكم ونمشي

مشيو وحور دخلت اوضتها من غير ما تكلم زين

بعد شويه

زين=مش هتتغدي يا زفته

حور=مش عاوزه حاجه من وشك

زين=صبرني يارب انا غلطان اني عبرتك

طلعت حور من الاوضه

زين= اخلصي هتطفحي ولا لا

حور=ايوه هطفح

زين طب يلا روحي اعملي غذاء

حور=مبعرفش اطبخ

زين=يا فرحه امك بيكي اتنيلي اترزعي هطلب اكل

حور=ما تلم لسانك شويه

زين وهو بيجز علي سنانه=لا انتي تسكتي خالص عشان انا مش طايقك

حور=اديني اتنيلت سكت

جه الاكل واكلوا وحور دخلت اوضتها فضلو شويه حور في الاوضه وزين بيشتغل حور لقيت إن زين مش عامل اي صوت طلعت تشوفه لقيته بيشتغل راحت وقفت علي الباب

زين=تعالي عاوزه ايه

حور=مفيش لقيت انك مش عامل اي صوت بقالك فتره

زين=بشتغل

حور= هو انت شغال ايه

زين=مهندس وعندي شركه

حور=انا كمان في هندسه

زين=قسم ايه

حور=معمار

زين=اممم شركتي كمان شركه معمار ولو حابه تيجي تتمرني عندي في الشركه معنديش مانع

حور=ماشي إن شاءلله

ودخلت اوضتها تاني يوم

زين دخل علي حور وهي نايمه وكان هيصحيها فضل باصص لها شويه وقال في نفسه اسمها حور وهي حور فعلا

زين=حور حور قومي يلا

حور=ايه في ايه

زين=قومي يلا هتيجي معايا الشركه

حور=حاضر

قامت حور وصلت فرضها ولبست الخمار وطلعت

زين=متقوليش انك مراتي

حور=حاضر

وصلو الشركه كل الموظفين فضلو باصين لهم

السكيرتيره=هي مين دي

دخلو المكتب

زين=زي ما اتفقنا انتي مش مراتي قولي انك قريبتي

حور=حاضر

زين فهمها شغلها وطلعت من المكتب

زين نده السكيرتيره وفهمها شغل حور

السكيرتيره حنين=اتفضلي معايا هوريكي شغلك

راحت حور معاها ودخلت مكتبها

محمد موظف في الشركه=حنين هي مين دي

حنين=دي حور قريبه مستر زين جايه تدرب هنا

محمد=بس شكلها محترمه مسمعناش لها صوت وهي بتكلمك صوتها كان واطي ومختمره كمان

حنين=مما تيجي اجوزهالك بالمره

محمد=خلاص ياستي انا غلطان اني بكلمك في حاجه غوري ده انتي تسدي النفس

امشي يا محمد

دخل محمد لحور المكتب

محمد=ازيك انا محمد زميلك في الشركه

حور=انا حور

محمد=تشرفنا يا قمر

زين بعصبيه=حور تعالي هناحور=ايوه حاضر ربنا يستر

زين=من هنا ورايح مكتبك عندي هنا في المكتب ويلا عشان ماشين

حور=احنا لسه واصلين

زين=هو كده يلا

حور=حاضر

وصلو البيت

زين=يلا غيري ويلا عشان نتغدى

دخلت حور تغير وطلعت

زين=حد دخلك المكتب النهارده

حور=ايوه

زين=مين

حور=واحد اسمه محمد

زين=قال ايه

حور=قال انه موظف هنا في الشركه

زين=بعد كده تعاملك كله ما البنات رجاله لا ومكتبك هيكون عندي في المكتب

حور=حاضر

زين=جهزي نفسك هنسافر

حور=هنسافر فين

زين=سفريه تبع الشغل ومش هينفع اسيبك لوحدك

حور=هنسافر لوحدنا

زين=لا حنين ومحمد وادهم صاحبي هيكونو معانا

حور=تمام ماشي

دخلت حور اوضتها وفضل زين يشتغل مر اليوم بدون احداث حور في اوضتها وزين بيشتغل وتاني يوم الصبح

زين=حور حور يلا قومي

قامت حور وصلت فرضتها ولبست ونزلو ووصلو المطار لقيو حنين ومحمد وادهم ده ادهم صاحب زين

زين=ازيك يا ادهم بقالي فتره مشوفتكش

ادهم=ازيك يا زين واحشني

زين=وانت كمان والله

ادهم=مين القمر اللي معاك دي

زين بيجز علي سنانه واخده بعيد عشان محمد وحنين

زين=دي مراتي يا متخلف

ادهم بصدمه=ايه مراتك ازاي وامتى وفين حصل الكلام ده

زين=لما نوصل مش هشرح لك دلوقتي

ادهم ولسه في ذهول=ماشي لما نوصل ما انا مش هسيبك غير لما افهم

زين=حسك عينك تقول انها مراتي فاهم

ادهم=يبني انت عايز تجنني ما تقول انها مراتك

زين=اسمع الكلام وقولت لك هفهمك كل حاجه بس مش دلوقتي يلا تعالى عشان ميحسوش بحاجه

ركبوا الطياره وحور نامت لحد ما وصلو

زين=حور حور يلا قومي وصلنا

صحيت حور ونزلو ووصلو الفندق

زين=انا وحور هنكون في اوضه واحده ودي اوضه ادهم ودي اوضه محمد ودي اوضه حنين وده مفتاح الاوض

محمد وحنين علي وشهم علامات الصدمه=ايه ازاي اوضه واحده

زين=كلامي قولته اتفضلو علي الاوض

كل واحد دخل اوضته

حور=زين انت هتنزل وتسيبني وانا مش عاوزه اقعد لوحدي ومخنوقه من السفريه دي

زين=وايه المطلوب مني يعني اقعد معاكي ولا اجيب حد معاكي لحد مرجع انا مش واخد بنت اختي معايا

حور بدموع=خلاص انا هنام لحد ما تيجي

زين لاحظ الدموع في عنيها وقال=طيب بصي اجهزي هنروح نتعشى بس هنزل اجيب حاجه

نزل زين وحور جهزت واستنت زين اول ما طلع وفتح الاوضه فضل متنح من اللي شافه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جواز بالإجبار)    

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى