روايات

رواية زهرة زين الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف

رواية زهرة زين الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف

رواية زهرة زين البارت الرابع

رواية زهرة زين الجزء الرابع

رواية زهرة زين
رواية زهرة زين

رواية زهرة زين الحلقة الرابعة

في اي ياما قلبة البيت صويت كده لي وكأن جوزك مات صوتك صحاا البيت من فوقي لي تحتي قولت الحكومة جت.

سعدية بصويت: جوزك مات يا نسمة زين اتقتل.

نسمة بصدمة: زين مات ازي اي الكلام الماسخ ده ياما الخبر مش صح هو عشان ظابط يعني؟

سعدية: يا بختك المايل يا بتي جوزك مات ونتي لسه بشاير.

نسمة بصريخ: يا مراري ياما زين مات وسبني، انا هروح دار الكبيرة.

لبست طرحتها بسرعه وطلعت علي دار الحاج كامل الكبير.

في بيت العمدة

زهرة قاعده علي السرير ساكته ورحيق قاعده جمبها،.

رحيق بحزن: سبحان الله الجواز متمش اربع ايام و زين مات مش زعلانه عليه يا زهرة؟

زهرة بحزن: ده قضاء ربنا كنت معاه في العربية واضرب هو بلنار ونا جتلك اهو بس ياريت جتلك عافية.

رحيق: فراس اخو زين رجع من السفر ابوكي عايز اتجوز رجب؟

زهرة بتحريك اديها علي عيون رحيق، كنت عارفة انك بتبكي لسه بتحبي فراس من امته ونا نسيت زين.

رحيق: ابوكي بيقول رجب راجل ومعاه فلوس بس انتي عارفه رجب من بره هلا هلا ومن جوه يعلم الله.

زهرة بحب: طب اي رايك لو قبلتي فراس النهاردة ما هو هيمسك الشغل مكان زين الله يرحمه والعمده بعد الحاج كامل.

رحيق بقلة حيلة: سمعت ان رجب بيتاجر في المخدرات والس*لاح.

زهرة بصدمة: رجب.

في البيت الكبير.

سعاد بحزن علي ابنها: ولدي يا كامل مراته الشؤم دي ولدي راح مني يا كامل.

كامل بحزن: البقاء لله يا سعاد امسكي نفسك شوية.

سعاد ببكاء: ولدي يا كامل ابن بطني معقولة مش هشوف زين داخل بلبدلة تاني والجلبية وهو راكب الخيل لا قلبي بيقولي انه عايش ولدي عايش.

فراس بحزن وسكوت: انا طالع الاوضه فوق لو احتجتي حاجه نادي عليا،مش عايز اقبلك عقلي مبيبطلش تفكير فيهاا يل تري اتجوزت مين حبت بعدي،

في بيت العمدة

نسمة بمكر: هو مين هياخد الورثه بتاعت زين انا ولا زهرة؟

سعدية بمكر: الحاج كامل هو الي يعرف يا بتي.

نسمة هقوم البس جلبية سمرا عشان لو حد من النسوان جاي.

سعدية: قومي قومي العبي علي امه عشان تجوزك ابنها التاني؟

نسمة بخبث: عليكي افكار ياما روعة من عنياا التنين الا اي الصدف دي يواد يا رجب مش تقول انك جاي؟

رجب بغمزه: اتوحشتك ولا اي يا نسمة.

نسمة بخبث: اطلعي انتي ياما عايزة رجب في كلمتين.

رجب وشدها لحضنه وقرب منها وطبع قبله علي شفايفها لو اتوحشتك كنتي جيتي لي عندي او اتصلتي بيا اتوحشتك اوي.

نسمة بحب: حقك عليا يا راجل وعضة علي شفايفها.

مجهول: ده انتي طلعتي واطيه اوي؟

رجب شالها وطلع بيها علي اوضتهاا.

نسمة بدلع: الظابط سليم مات يا رجب الصفقات هتم من غير خوف.

رجب بفرحة: اخبارك الحلوه يا حلو ما تقومي تلبسي حاجة.

وتسكت شهرزاد عن الكلام.

رحيق نايمة في اوضتها وقافله النور حست بانفاس حد جمبهاا فتحت النور بسرعه، لقت حد بيحاول يكتم نفسها.

فراس: انا الي هنا هشيل ايدي بس اسكتي.

رحيق بصدمة: فراس اي الي جابك هناا مش مصدقة استناا هفتح عيني وغمضها.

فراس: ترا ررااا انا هناا لسه زي ما انتي عبيطة بس وحشتيني.

رحيق بتوتر: روح من مكان ما جيت الي بيحب حد ميبعدش عنه مهما كان ونت بعدت سنين ابعد.

فراس: كفاية انك في بالي دايما وحشتيني يا رحيق.

رحيق بتوتر: انا، اصل انا هنام تقدر تمشي عشان محدش يطب علياا فجاه.

فراس شدهاا لحصنه بقولك وحشتيني يا بت يعني حضن كده بوسة حاجه من دي؟

رحيق وقد احمرت وجنتها: انت، انت سافل اطلع بره والا.

فراس: والا شو يا رحيقي.

رحيق فتحت الباب ونزلت فقد تم سيطرت مشاعرهاا عليهاا.

مجهول: انا صورت كام حاجة كده انا هندمها ندم عمرهاا.

مجهول اتنين: كويس عشان نبدا نلعب عليه عرفت ان زين مات؟

مجهول: الصفقات هتم من غير قلق وشوشرة.

مجهول اتنين: بظبط يا باشا.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة زين

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى