روايات

رواية زهرة زين الفصل الخامس 5 بقلم نور شريف

رواية زهرة زين الفصل الخامس 5 بقلم نور شريف

رواية زهرة زين البارت الخامس

رواية زهرة زين الجزء الخامس

رواية زهرة زين
رواية زهرة زين

رواية زهرة زين الحلقة الخامسة

اي الي جابك هناا يا نسمة مش باين عليكي الزعل يا مراة الغالي خلعتي الاسود يعني؟
نسمة بتوتر: الحزن في القلب يا حاج كامل البيت وحش من غير زين جوزي.
فراس بخبث: زهرة مقطعة نفسهاا من العياط هناك؟
نسمة بقلق:العقربة الي اخدت جوزي مني؟
فراس بعصبية: لمي نفسك يا مراة انتي العقربة انتي الي بتشتغل في الحر*ام الخاي*نة؟
نسمة بتوتر: تقصد اي يا فراس بكلامك الماسخ ده؟
فراس بمكر: سمعت عن واحده في البلد انهاا بتشتغل مع تاجر مخدر*ات وسلا*ح.
نسمة برتياح: ومين الست الي تعمل كده هتلاقيها اشاعه؟
فراس بمكر: الله يرحمهاا زين باشاا قبل ما يموت اخدت الدليل منه وعرفت هي مين؟
كامل: يلا يا فراس عشان الظابط جاي يحقق في الق*تل؟

 

 

في بيت زهرة
زين:ياريت محدش يعرف يا زهرة ولا اي مخلوق حتي رحيق محدش في اهلي يعرف غير ابوياا.
زهرة بحب: متخفش ارجعلناا انت بسلامه بس الحكومه كلهاا كانت هناا ومامتك تعبانة اوي وسمعت ان رجب شغال في السلا*ح؟
زين: مهنجبش الحفيد يا زهرة؟
زهرة بكسوف: اقفل يا زين رحيق جت
رحيق بخبث: بتكلمي مين يا زهرة؟
زهرة بقلق: كنت بكلم مامت زين الله يرحمه
رحيق بحزن: زين الي حساه عايش ده؟
زهرة بكذب: ياريته عايش ومعاياا.
عند الحاج صالح
بعد اربعين يوم هجوز زهرة لي فراس ورحيق لي رجب؟
ام زهرة: زهرة مش هتوافق تتجوز بي فراس ورحيق بتحب فراس يا صالح متبقاش ظالم.
صالح بمكر: قدام بيحبها باب البيت مفتوح؟
ام زهرة بقلق: بلاش رجب بيضحك عليك يا صالح ده شما*ل.
صالح: بتقولي اي؟

 

 

بعد التحريات الي حصلت وانقلاب العربية لقينا جمب العربية مخزن سلا*ح هناا في البلد يا كامل بيه في اكيد ضرب النار، قريب من الي مخزن ويعرف زين كويس؟
كامل: انا سمعت من نسمة مراة ولدي ان رجب ولد خالها شغال في السلا*ح.
الظابط بقلق: خلاص نعمل قلق في البلد تفتيش بيوت وبيت رجب وكل تحركاته يا كامل بيه ونسمة تحت عينك كويس حتي لو هتعيش معاك في البيت؟
كامل بمكر حاضر من عنياا رجب تحت عينك يا باشاا.
نسمة بمكر: هفضل صغيرة كده من غير زواج يا حماتي.
سعاد بعدم فهم: لسه مفتش علي موت ولدي اسبوع عايزة اي يعني؟
نسمة بخبث: مش عايزة تجيبي حفيد زي زين؟
سعاد بعدم فهم: مفيش حد زي زين ولا هيجي شبه بس عايزة يبقي لياا حفيد من مراة فراس لم ينوي يتجوز.
نسمة: طب ما تجوزيني فراس واجبلك الحفيد.
سعاد بعصبية: انتي اتجنيتي يا نسمة فراس هيتجوز الي بيحبهاا؟
نسمة بخبث: انا و زين اتجوزنا صالونات؟
سعاد بعصبية: عشان اكده زين حب زهرة.
نسمة بعصبية: واتجوزها في الاخر يا حماتي انا همشي في داهية تصبحي علي خير.
عند زين ايوه يا ابوي انا بره هخطف نسمة في مخزن سلا*ح رجب عشان يلبس قضية قت*لي وخطف الرخي*صة والسلا*ح خرجت اهي يا ابوي سلام؟

 

 

نسمة بخوف: حسه ان في خيال ماشي ورايا بلف حولياا مش لاقيه حاجةةة اه ه ههه اممم ابعد عني يا اهل البلللد.
زين شالهاا و دخلهاا جواا العربية واخدها علي المخزن.
زين: عرفتي مين الي حرباية يا عقربة انا هربيكي ما ابوكي مات تربية امك؟
في البيت الكبير
فراس بقلق: مالك يا ماما وشك مخطوف كده لي؟
سعاد بتوتر: نسمة مراة اخوك كانت هناا عايزه تتجوزك؟
فراس بتفكير: عايزة تتجوز فراس؟
سعاد: هيطق لي عرق يا ولدي بسببها.
فراس: انا موافق اتجوزها.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة زين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!