روايات

رواية اليتيمة الفصل العاشر 10 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الفصل العاشر 10 بقلم آية مصطفى

رواية اليتيمة الجزء العاشر

رواية اليتيمة البارت العاشر

اليتيمة
اليتيمة

رواية اليتيمة الحلقة العاشرة

بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا على النبي اللهم صل على محمد وعلى ال محمد
وصلنا لما هاله دخلت الفيلا وأحمد عارفها إن رقيه وجوزها موجودين
هاله:طب ليه اي المناسبة يعني
أحمد:جايين يباركوا ليك انت وبسمه
هاله:اممم اه ماشي أنا طالعه بقا
أحمد:بس كنت فين كل دا
هاله:مع صحابي ما انا قلت لماما
أحمد:ماشي اكيد كلتي طبعاً
هاله:أكيد هو أنا أنسى حاجه زي دي 🤭😂
وطلعت
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
رقيه:وحشاني خالص يا قمري قوليلي بقا عملتي ايه الفتره الي فاتت حد كان بيضايقك
بسمه سكتت ومردتيش تزعل عمتها فقالت
بسمه: الحمد لله أنا بخير متقلقيش عليا
أنا بس عايزاكي ترتاحي عشان أنت وعمي جايين من سفر وإن شاء الله بكرا نتكلم مع بعض كتير لانك قعدتك وحشاني جدا
رقيه:انا لسه مشبعتيش منك ولا انت عايزه تنامي
بسمه😅:لأ بس عايزاكي ترتاحي يا جميل
رقيه:ماشي يا روحي تصبح على خير 😍
بسمه :وأنت من أهل الخير يا حبيبتي ☺️
اللهم صل على محمد وعلى ال محمد
صلاه واحده بعشر صلوات (الصلاه يعني الرحمه ربنا سبحانه وتعالى يرحمك)
هاله:ايه يا حبيبي
فادي:وصلت
هاله:اهاا وانت وصلت
فادي:نايم اهو
هاله:مممم طب ماشي
فادي:سلام يا قمر
وقفل
سامي:ايه يا معلم ما تجمد كدا
فادي:اجمد ايه أنا مستحملها بالعافيه
شوقي: يا عم فادي دا مش سهل هو بس عايز فلوس منها
طب انت عارف ابوها يبقى مين
(شوقي وفادي دول صحاب فادي من دور هاله نفس الكليه ما عدا سامي في كليه التجاره)
سامي:امممم يبقى مين يعني
فادي:من أكبر رجال الأعمال وعنده فلووووس
شوقي:واخد بالك يا سمسم فلوووووس 😂😂
ضحكوا كلهم
سامي: خلاص يبقى يا عم شوفيلي أختها
فادي: للأسف دي النسخه الوحيده معندهاش أخوات
سامي: اه يا محظوظ طول عمرك 🙂
نروح لبسمه
صحى عبد الحميد عشان يصلي صحى رقيه
وراح يتوضى
عبدالحميد:هو أخوكي مش هيصحى يصلي روحي صحيهم لتروح عليهم نومه
رقيه راحت تخبط عليهم ملقيتيش رد
راحت لبسمه تصحيها
بسمه:حاضر يا عمتو صحيت
رقيه:انا روحت أصحي عمك ومراته محدش رد
بسمه:متتعبيش نفسك
رقيه:يعني ايه
بسمه:مش بيصلوا …..اقصد مش بيردوا
رقيه:طب قومي يلاا
قامت بسمه وكان محمد صحي
صلوا كلهم وكل واحد راح لأوضته بعد محاولة رقيه تاني إنها صحيهم
في الصباح
بسمه: بسم الله الرحمن الرحيم أبتدي بي يومي فرحانه اوي
إن عمتي هنا يا سلاام اروح اصحيها لأ أسيبها تنام براحتها
اقوم أصلي واحضر الفطار
صلت ونزلت تحضر الفطار مكنتيش لسه المساعده وصلت
شويه ومحمد نزل
شاف بسمه
محمد: السلام عليكم صباح الخير
بسمه:وعليكم السلام صباح النور استنى تفطر معانا
محمد:انت الي عملتي الفطار
بسمه:اه اصل طنط لسه مجيتيش أساساً وانا حبيت اقوم اعمله بنفسي
محمد:ربنا يحفظك مش عايز ازعلك بس عشان الشغل بس
بسمه: مش هتتأخر إن شاء الله طب تعالى انت كل انا بس مش عايزه اصحيهم دلوقتي لينزعجوا
محمد لاحظ طيبه قلبها وحنيتها الي بتزيد يوم عن يوم واتمنى يكون له زوجه زيها
قعد كل حاجه بسيطه ومشي
وشويه ورقيه صحيت
رقيه:صباح الورد يا وردتي
بسمه:صباح العسل
رقيه:الله انت عملت الفطار
تسلمي لنا
بسمه:اهاا صحي بقا عمي عما….ولسه هتكمل لقيت احمد وسوزان
سوزان:ايه دا طب ما تنادوا علينا ولا اعتبرتم نفسكوا أصحاب البيت خلاص
بصت لها رقيه وسكتت
بسمه:انا لسه حاطه الفطار من شويه يدوب محمد كل وعمتي لسه نازله
سوزان:حلو بقيت الخدامه الجديده يعني وضحكت 😂😂😂
رقيه:كتر خيرها تعبت نفسها وقامت تعمل الفطار احسن من ست البيت الي سابت ضيوفها وخرجت
سوزان:اقصد ايه
أحمد:خلاص بقا
اعمليلي يا بسمه فنجان قهوه
سوزان:وانا كمان
رقيه:لأ بسمه مش هتعمل حاجه اقعدوا كلوا الأول وبعد كدا الي عايز يعمل حاجه يعملها لنفسه
بصت لها سوزان بغل وسابتها
ورقيه:ايه يا أحمد مش هتقعد انت كمان تفطر
أحمد:لأ هفطر في الشركه سلام
رقيه لبسمه:دا ايه دا تعالي احنا نأكل استني اصحي عمك وأجي
راحت تصحيه وكلوا وقعدت رقيه تقرأ قرآن أما عبد الحميد بيمارس رياضته اصله إنسان رياضي جداً
وبسمه كلمت روح
هاله صحيت العصر
رقيه:ايه يا بنتي مش شوفناكي من امبارح ايه مش وحشاناكي وراحت سلمت عليها
هاله: بسمه اعمليلي فنجان قهوه
رقيه:ايه حكايه القهوه دي وبعدين مش تأكلي الأول يا بنتي
هاله:لأ ولا أه أه اعمليلي أكل
رقيه:ما تقومي تعملي لنفسك ما انتي لسه صاحيه
هاله:وفيها ايه ما تعمل هي
بسمه:بصي يا هاله انا لو هعملك هعملك عشان انت في مقام اختي الكبيره لكن انا مش ملزمه علفكره
هاله:اه اومال ملزمه بايه بصي انا مش فيا دماغ بعد اذنكم انا طالعه
طلعت هاله وسابتهم رقيه صبرت بسمه وصل محمد البيت وقابل عمي مصطفى فاكرينه جيران بسمه
سلم عليه وبعدين دخل الفيلا
سوزان طبعاً كأنها معتكفه مش طايقاهم
كانت رقيه وبسمه طبخوا
( طبعاً بسمه لها
نصف البيت ودا معروف لكن متعرفيش أن الشركة لوالدها)
رقيه:عمك بيجي امتى يا بسمه عشان ياكل معانا
بسمه: شويه كدا
قعدوا مع بعض لحد ماجه وكلهم كلوا وعلى الأكل هاله:يع الأكل ناقص ملح
رقيه :اديت لها الملح وقالت لها ظبتيه بنفسك
سوزان:امال فين العصير
محدش رد فسكتت وشويه وقامت خلصوا وغسلت بسمه المواعين
وفي الليل
هاله خرجت كالعاده
وقبلت فادي
وعدا اليوم
رقيه:معلش يا بسمه احنا هنسافر بقا إن شاء الله عشان شغل عمك عبدالحميد
بسمه:هتوحشيني اوييي
رقيه:انت اكتر يا روحي إن شاء الله عمك يأخد إجازه يومين ولا حاجه ونجيلك تاني ومعلش استحميلهم يا بنتي م
ما تكلميهومش خصوصا سوزان دي فتره راحتك انت مش شغاله عند حد انت زيك زيهم الي عاوز حاجه يعملوها بنفسه فاكرينها حق مكتسب انت الي ربنا يقدرك عليه اعمليه غير كدا متشغليش بالك ربنا يحفظك يا بنتي
قعدت شويه تكلمها وقامت عشان تجهز نفسها وراحت لمحمد
محمد خد بالك من بسمه وياريت تبقى تخرجها شويه يا حبيبتي مافيش حد منهم بيفكر فيها لولا شغل ابوك كنت قعدت يلا الحمد لله دي الحاجه الحلوه الي فضالالي من رحيه أخويا وأمها وصتني عليها الله يرحمهم كنت يعتبرها اختك تماماً وهي كذلك عمرها ما بخلت عليا بحاجه وأي حاجه تحصلي كنت بروحلها الله يرحمها ويجعله في ميزان حسناتها هي واخويا
محمد:اللهم آمين ربنا ما يحرمنا منك يا ست الكل أنت الخير والبركة
وحاضر هخد بالي من بسمه الله يكون في عونها بجد دا انا مستحميليش ربع الي بيعملوه بس جزاك ربنا خير وأبقى
رقيه:ونعم بالله يا حبيبي
جهزت الشنط وسلموا عليهم وسافروا
بالليل
روح كلمت بسمه:
ايه يا بسمه مش هشوفك بقالي ثلاث ايام مش شوفتك وحشاني مع اننا بنتكلم مع بعض بس عايزه اشوفك وماما كمان عايزه تشوفك عارفه لولا الست دي كنت جيت لك
بسمه:يا روحي طيب هحاول أجيلك إن شاء الله بكرا تمام
روح: إن شاء الله تيجي لنا يا بسمه لو مجتيش هزعل منك
بسمه:هاجي إن شاء الله يلا مع السلامه
روح:الله يسلمك 💝
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه
نامت بسمه وصحيت في اليوم التالي بعد ما صليت وقالت وردها
اممم اروح دلوقتي ولا العصر
اخليها العصر وخلاص بس اعمل ايه افضل قاعده كدا
هه أما أقرأ شويه قرآن قرأت وخلصت ومسكت الفون تتصفح به على الفيس شويه ونزلت عملت سندوتش وأذن الظهر صليت ونامت صحيت تصلي العصر وتلبس وتروح لروح
قابلها محمد:
خارجه ولا ايه
بسمه:ايوا رايحه لصحبتي
محمد:طب تعالي اوصلك
بسمه:لا عادي متتعبيش نفسك
محمد:لأ عادي تعالي يلاا
استأذنت من سوزان
سوزان:ما تروحي هوأنا مسكتك
بسمه:انا بعرفك عشان بس متقلقوش
سوزان:😏لا ياختي مش هنقلق اتكلي انت بس
سبحان الله العظيم وبحمده
محمد: معلش يا بسمه مش عارف اقولك ايه
بسمه:لأ عادي متعوده على كدا
صعبت عليه وصلها لبيت صحبتها بصي أما تخلصي ابقى رني عليا اجي اخدك
بسمه: لأ عادي انا هروح متقلقيش عليا
ولأن روح بيتها بعيد فمحمد ادلها رقمه تبقى ترن عليه يجي يأخدها خصوصاً عشان لو روحت المغرب
رنت على روح ونزلت روح لها
سلمت عليها ومشي محمد
روح:مين دا
بسمه:دا ابن عمتي
روح: محمد بجد ربنا يبارك فيه
تعالي يلا خدتها وطلعوا وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اليتيمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى