روايات

رواية كارما (عندما يعشق الليل) الفصل الرابع 4 بقلم نوجا أحمد

رواية كارما (عندما يعشق الليل) الفصل الرابع 4 بقلم نوجا أحمد

رواية كارما (عندما يعشق الليل) الجزء الرابع

رواية كارما (عندما يعشق الليل) البارت الرابع

رواية كارما (عندما يعشق الليل) الحلقة الرابعة

.تيا بصدمه:-ليل نتا اكيد بتهزر صح
ليل وهو متابع رياكشنات وشهاا بتوهان فملامحهاا وعيونهاا
ليل بعشق:-ديي حقيقه ايي رايك
تيا حطيت ايدها ع بوقها بفرحه شديده وميلت راسها وبصت ل ليل بطريقه خلتو يدوب
ليل بضعف:-اتعدلي يتوتي ع م هقدر ابوس ايدك ونا ع اخريي
تيا نزلت عيونها الارض بكسوف وقال:-ليه عملت كد
ليل وهو مركز فوشها:-ع نتي نفسك اوي فيهم نا حبيت افرحك واعملك المفاجا ديي
تيا بصت للرف الل مليان كتب لجميع الكاتبين وانواع كتير من الكتب وطربيزه كبيره وكرسي ومحطوط عالتربيزه كتب كتيره اوي مرصوصوه غير الل فالرف
تيا قربت من الرف وسحبت كتاب بقت تملس ع غلاف الكتاب بحب وفرحه
ليل قرب منها
ليل بحنيه مفرطه:-نا عملتلك المكان ده ع تقري فيه براحتك وبهدوء منغير م حد يقاطعك وده بق ملكك كلو وعلفكره لسه فيه كتب تانيه
تيا رفعت وشها وبصتلو برقه شديده
تيا بفرحه وعيون لامعه:-نا بحبك اوي ي ليل بجد نتا احسن عوض ربنا رزقني بيه
ليل مسك وشها بايدو الاتنين وبق يمشي صوابعو ع خدها ويملس بهيام وحب
ليل بحنيه:-نا عايش عشانك نتي وع اختي
تيا وشها اتغير وبصتلو بعيون ضيقه
تيا بزعل:-نتا بتحبها اكترر مني
ليل مكنش مركز فكلامها قد م مركز ف تفاصيل وشها وحلاوت عيونها
الل بيغرق. فيها عيونها خضرا وبتقلب الوان فالشمس ورموشها التقيله وحواجبها السوده كل حاجه كان مركز فيها كان بيتمنى الوقت يقف ميعديش نفسو يخبيها ميخلهاش تمشي وتسيبو
ليل غمض عيونو وقرب باسها من خدهاا بحنيه شديده
تيا لسه هتتكلم سمعت صوت الاذان
تيا زقتو وقالت بزعر وخوف:-يلهوي يلهوي ابويا صحي هينزل يصلي الفجر لازم انزل
ولسه هتمشي
ليل سبقها ووقف قصادها وقال برجاء:-خليكي
تيا بخوف:-ليل م هينفع بابا هيدخل يصحيني دلوقتي ع اصحي كارما تروح المدرسه وافطرو ارجوك خليني انزل
ليل بص لمنظرها وخوفها الشديد ورعبها من ابوها قلبو بق يوجعو اوي ازاي حد يوصل بيه الدرجه انو يخليها بالحاله ديي
فاق من شرودو وقال بهدوء:-حاضر ي تيا انزلي
تيا بصتلو وزعلت
ليل بهدوء:-انزلي يلا
تيا اتنهدت وراحت فتحت الباب ونزلت
ليل رما نفسو عالانتريه بتعب
غمض عيونو وبق يفكر ف منظرها الل بيقطع قلبو
قام قعد وقال بتوعد وشر:-هنسفك من ع وش الارض ي صفوان هنسفك. بس الصبر
“.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”.”.”..”.”..”.”
تيا نزلت ولسه بتفتح باب الشقه لاقت صفوت فوشها
تيا حست روحها بتتسحب منها فاللحظه ديي
صفوت بشر:-كنتي فين
تيا بلعت ريقها وبقت تتنفض
تيا بخوف شديد:-ك كنت بشوف المخبز فتح ولا لسه ع اجيب العيش لانو لما بطلع اجيبو بدري بيبقا زحمه وباخر وحضرتك بتزعقلي ف ف فوقلت يعني انزل اشوفو ع اخد العيش
تيا كانت بتتكلم وم عارف ايي الل بتقولو
صفوت مسكها من دراعها وضغط عليها جامد
صفوت بتهديد:-هبلعها بس بمزاجي لاكن اقسم بالله لو حصلت تاني لاطلع بخبرك
وزقها عالحيطه جامد ونزل
تيا مسكت دراعهاا بوجع شديد
دخلت وقفلت الباب وقعدت عالكنبه وبقت تعيط
تيا بوجع وعياط:-هو ليه كد ليه نا م قادره معاملتو ديي هتوديني لحد فين بس ياربي
كارما وهيا بتدعك عيونها بنوم:-الساعه كام
تيا مسحت دموعها وفتحت دراعها وقالت بوجع:-تعالي يكوكي
كارما مشت عليها ودخلت فحضنها
كارما بخوف عليها:-مالك ي تيا
تيا بهدوء:-مفيش يحببتي قومي ع تغسلي وشك وتعالي ع تلبسي يلا
كارما مسحت دموعها بحنيه وقالت بطفوله:-متزعليش نا جمبك
تيا بصتلها بحب وابتسامه قد ايي حنينه عليها برغم صغر سنها وقد ايي بتفهم كل حاجه حواليها وبتتكلم كلام كبار كد وردود افعالها م لسنها خالص
تيا حضنتها وقال:-حبيبتي نا م زعلاهه بس الاكيد اني هزعل لو اتخرتي عالمدرسه
كارما بزهق:-م عايزه اروح نا عايزه اقعد مع عمو ليل
تيا بهدوء:-لما تيجي من المدرسه يحببتي اطلعي اقعدي معاه
يلا دلوقتي قومي اغسلي وشك وتعالي ع البسك
كارما هزت راسها ودخلت الحمام
تيا قامت دخلت تطلعهلها اللبس
.”.”.”.”.”..”.”.”..”.”.”.”.”.”.”.”..”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”..”.”
حنين بغمزه:-الجميل سرحان فالمزه طبعا
ليل رفع وشو وبصلها وقال بضحك:-ونتي ايي عرفك
حنين قعدت جمبو وقالت بمكر:-ابدا بس سمعت صوتها وكمان قولت يمكن بتخيل ولا حاجه
ليل ضحك بصوت عالي وقال:-لا يروحي م ببتخيلي ده حقيقي
حنين بغمزه:-الله يسهلو يعم
ليل خدها فحضنو وباس راسها
ليل بحب:-هتروحي المدرسه
حنين بهدوء:-اه يحبيبي هروح هقوم اصلي الفجر والبس واعملك تفطر
ليل بحنيه:-ماشي يقلبي نا هنزل اصلي فالجامع
حنين بهدوء:-تمم يحبيبي
وسابتو وقامت دخلت اوضتها
ليل خد مفاتيحو ونزل
“.”.”.”.”.”.”.”..”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”..”
منيره فتح باب الاوضه وبصت لاقت عبدالله صاحي
دخلت وقفلت الباب
راحت قعدت جمبو وحطت ايدها ع كتفو وقالت بحنيه:-ايي الل مصحيك يحبيبي
عبدالله بهدوء:-م جايلي نوم غير كد عندي شغل دلوقتي هلبس وانزل
منيره بتنهيده:-عبدالله حبيبي م عايزاك تزعل من عز هو بس بيخاف عليك
عبدالله برفع حاجب:-خايف علياا وطالما خايف علياا ليه بيشتغل معاه ها ومتقوليش م بايدو عز لو م عايز هيصمم وم هيشتغل هو ايي حلال ليه هو وحرام لياا نا
منيره بهدوء:-عبدالله ع خاطري يبابا بلاش دماغك الناشفه ديي
عبدالله اتعدل وبصلها وقال بوجع:-نا بحبها ي امي بحبها نفسي فيها اوي نتي اكيد حاسه بيا وحاسه قد ايي بتعذب صح والله يمنيره حنين بتحبني بس هيا بتخاف من ليل عارفه لولا انها بتخاف من ليل كان زمانها معاياا
منيره بوجع عليه ودموع:-مهو نا م شايفه سبب ل رفضك طيب هو نتا صدرت ننك حاجه ولا بتعمل حاجه ومخبيها وهو عارفه قولي نا امك يعبدالله
عبدالله بتوتر حاجه ايي نا نا م بعمل حاجه
منيره بشك:-م هتلاقي احسن من امك الل تقولها يحبيبي قولي وريح قلبي نتا مخبي ايي علينا
عبدالله بزهق:-م مخبي حاجه وروحي اسالي ابنك مهو مراقبني وعارف نا بروح فين وجاي منين ولو بعمل حاجه هتوصل لسيادتو سبيني ي امي دلوقتي ع اللبس واغور لو سمحتي
منيره بتنهيده تعب:-حاضر يعبدالله هطلع اعملك تفطر ع بال م تلبس وسابتو وطلعت
عبدالله ببرود:-هتجوزها ولو جوازي منها كلفني حيات ايي حد فيكو م هترردد لحظه واحده
وقام دخل الحمام ياخد دش
. “.”.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”..”.”.”..”.”.”.”.”.”.”..”.”.”.”.”.”..”.”.”..
تيا كانت بتحط الانش بوكس فشنتط كارما وبتقفلها
صفوت بصرامه:-توديها وتيجي علطول وعارفه لو اخرتي هعمل فيكي ايي
تيا بخوف:-حاضر م هتاخر
ومسكت ايد كارما ونزلت
“.”.”.”.”.”..”.”.”.”.”.”..”.”.”..”.”.”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.
حنين كانت قاعده بتزاكر ولاقت فونها بيرن
حنين بهدوء:-الو
عبدالله بتوهان فصوتها:-وحشتيني
حنين بتوتر:-ع عبدالله
عبدالله بتنيهده:-متخافيش نا ن هاذيكي نا بس كنت عايز اطمن عليكي م اكتررر
حنين بدموع:-عبدالله متقفش ف سكتي ع خاطري ليل م بيسمي ارجوك ونا م عايزاه ياذيك
عبدالله بحنيه:-مستعد اتاذي من هنا لاخر نفس بس كلو يهون عشانك يحنيني
حنين باشتياق:-وحشتني اوي يعبدالله وبعدين نا م هسمح لحد ياذيك
عبدالله بهيام وعشق:-كلو يهون لاجلك ينور عنيا استناكي فين طيب
حنين بتوتر:-ع عبدالله كنت عايزه اقولك حاجه
عبدالله باستغراب من نبرت صوتها:-في ايي مالك
حنين بدموع:-صاحب ليل متقدملي وليل موافق
عبدالله…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كارما (عندما يعشق الليل))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى