روايات

رواية روح الباران (الزين) الفصل الخامس 5 بقلم زوزو

موقع كتابك في سطور

رواية روح الباران (الزين) الفصل الخامس 5 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الجزء الخامس

رواية روح الباران (الزين) البارت الخامس

روح الباران (الزين)
روح الباران (الزين)

رواية روح الباران (الزين) الحلقة الخامسة

فلاش باك :
أيام الثانوية كان لديلان زميل بيحبها وطلب يكلمها ويتواعدو رفضت فقرر ينتقم منها
كون شات بينهم طبعاً برقم تاني غير رقم ديلان علي أساس أنها هي اللي بتكلمة كلام حب وأخذ أسكرينات ليهم وبعت الصور لابوها الشركة رجع سعيد للبيت وطلب ديلان علي مكتبه في البيت
ديلان في مكتب سعيد : نعم يا بابا حضرتك طلبت تشوفني
سعيد من غير ما يرد عليها ضر / بها قلم وقعت علي الأرض اتصدمت من رد فعل باباها
ديلان : في اي يا بابا أنا عملت اي
مسكها مش شعرها وضر / بها تاني
سعيد : فضحـ / تيني وخليتي راسي في التراب عملتلك إيه لكل دا دي جزاتي ان مش حارمك من حاجة تردي المعروف ليه بالشكل دا
ديلان بدموع وعدم فهم : أنا مش عارفة ولا فأهمه حاجة يا بابا حضرتك تقصد اي بالأكلام دا أنا عملت إيه
رمالها الصور سعيد في وشها شافتهم وقالت بخيبة أمل وكسرة : ياااه انت مش واثق في بنتك للدرجادي علشان تصدق الكلام دا هو أنا بالنسبالك ماليش أمان يابابا انت مش واثق في تربيتك لبنتك خالص 💔
سعيد بعصبية : اخرسي من النهاردة أنتي لا بنتي ولا أعرفك أنا مصدوم فيكي واتفرجي بقا يا ديلان علي معاملتي ليكي براااا 😢
ديلان بصدمة : بابا انت بتقول ايه أنا بنتك طب اسمعني الأول وبعد كدا احكم عليا والله مظلومه يابابا 🥹
سعيد : مش عايز أسمعك وقولت براا غوري من وشي أنا بنتي ديلان ماتت صوتك دا مش عايز اسمعه مفهوم
سابها ومشي وديلان وقعت في الأرض وخدوها المستشفي ودخلت في حاله اكتئاب وتابعت مع دكتور نفساني لمدة 8 شهور
بعد مرور 8 شهور خرجت من حالة الاكتئاب وبعد سنتين جي الشاب اللي أذي ديلان وأعترف لوالد ديلان بالحقيقة بس للأسف كان فات الأوان ومصدقش وفضلت ديلان مذنبه في حاجة هي ملهاش يد فيها خالص
باك:
فاقت ديلان من ذكرياتها وافتكرت كل اللي حصلها وفضلت تصــ / ـرخ بصووت عالي اويييي ومش بتقول غير كلمة واحدة : يارب يارب يارب ♥️
فضلت تصـ / ـرخ وتقول يارب ساعة كاملة لحد ما داخت ووقعت في الأرض كانت بتاخد نفسها بصعوبة خالص بعدها بفتره قامت ونضفت هدومها من التراب وغسلت وشها ورجعت علي السياره ارتاحت اوي حست أنها رجعت ديلان جديدة خالص 🤍
في الوقت ما كانت ديلان بتصـ / ـرخ باران كان مراقب من الشاليه وشافها وهي بتصـ / ـرخ وأول مره يبكي في حياته حتي وقت وفاة أبوه وأمه دموعه منزلتش وكان متماسك بس لما شاف ديلان في الحالة دي
صـ / ـرخ ومسك الكرسي شاله وكسره 😐
باران : يارب ريحها أنا قلبي بيتقطع عليها اكتر منها قلبي حاسس انه هيخرج مني بسبب وجعها دا اجعلني سبب في سعادتها وتغير حياتها بس يارب يارب 🤲
ومشي راح لديلان السيارة وقالها
باران : ها بقيتي احسن
ديلان اهاا متشكرة اوي بجد كان نفسي في مكان زي كدا من زمان اخرج فيه كل طاقتي السلبيه اللي كانت جوايا لما صـ / ـرخت ارتحت اوي مكنتش متخيلة ان هرتاح بالشكل دا
باران : الحمدلله في اي وقت عايزه تجي هنا أنا موجود
دايماً وهجيبك
ديلان لاحظت ان عيونه حمرا وأيده مجروحة
وبتـ / ـنزف دم 🩸 اتخضت ومسكتها
ديلان : باران إيدك بتنـ / ـزف مالها فيها ايه
باران : مفيش حاجة أنا بس أتخبطت في الحيط جوا بس أنتي بتعيطي ليه ليه دلوقتي لسه برضو مخنوقة
ضربت كتفة ببكاء : ياغبي أنا قلقانة عليك إيدك كويسة
باران بابتسامة: بجد قلقانه عليه 🤭
ديلان بارتباك : اا اا اقصد ان مينفعش إيدك تفضل تنـ / ـزف كدا 😌
باران : ماشي هعقمها لما نوصل للمكان التاني اللي راحين ليه 😉
ديلان : رايحين فين تاني 🙂
باران : ينفع تسكتي وتسبيلي نفسك خالص النهاردة وانا هروقك😉
ديلان : ماشي يا باران سكت اهوو 😎
باران : أنتي قلتي ايه 😳
ديلان : قولت ماشي يا باران 🫣
باران : ياااني ياما علي باران وهي طالعه منك قلب باران روح باران عقل باران حياة باران ❤️‍🔥😅
نزل من السيارة وصـ / ـرخ : بحببااااااااااااااااك ❤️‍🔥
ديلان بصدمه : انت عبيط يالا أنا بقول باران هو أنا قلت اي غير كدا 😏
باران : متعرفيش انتي كلمة باران دي لما خرجت منك عملت فيا ايه 😌
ديلان : لا معرفش وبعدين انت الدكتور بتاعي وبس وآخر مره هحزرك تماااام 🙂
باران : ايه يا بورعي مالك قلبت كدا ليه خلاص دكتور دكتور جاتك القرف وأنتي حلوه كدا بخدودك دي 🤭
ديلان بصدمة : مال خدودي 😳
باران : اقول الصراحة ولا هتزعلي 😌
ديلان : لا قول الصراحة طبعاً 😌
باران قرب منها وبص في عنيها جامد وقال : يخرب بيت جمالهم عايزين يتاكلو أكل يا بنتي بعشق عيونك دي وهي سرحانه في عيوني يا ديلان وخدودك وهي حمرا كدا زي القمر والله ولا انتي اوزعة كدا وراسك عند قلبي 🍓♥️
قرب منها وكان هيحضنها و ديلان زقتو بايديها وركبت السيارة 😎
باران لنفسة : ايه اللي كنت هتهببه دا كدا خوفتها منك غبي وهتفضل غبي 😐
راح ركب جنبها وهي سكتت خالص وبصت الناحية التانيه وهو جي يتكلم اتحرج وساق السيارة بسرعة اووي 🙂
ديلان : باران ونبي بالراحة أنا بخاف 😅🤭
باران : هااا ❤️‍🔥
ديلان : باران مش وقته سرحانك في اسمك بالراحة باران حااااااااااااسب ……….😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى