روايات

رواية روح الباران (الزين) الفصل الثالث 3 بقلم زوزو

موقع كتابك في سطور

رواية روح الباران (الزين) الفصل الثالث 3 بقلم زوزو

رواية روح الباران (الزين) الجزء الثالث

رواية روح الباران (الزين) البارت الثالث

روح الباران (الزين)
روح الباران (الزين)

رواية روح الباران (الزين) الحلقة الثالثة

في قصر ثاني يظهر عليه الرُوقي والجمال والفخامة
يبدأ شخص في غاية الجمال بفتح عيونه العسلي يبدأ في تأدية فرضة والبدء في اختيار ملابسة للذهاب للمستشفي للتدريب المكثف له ويدعي بـ باران
يأتي اليه اتصال 📱 من صديقة المقرب كرم
باران : مش باين يعني من إمبارح أنا دقايق ونازل المستشفي خلاص
كرم : موجود والله أنا حالياً في المستشفي علشان عندي كشوفات بدري
باران : تمام أنا دقايق واكون عندك انشالله
في قصر حكمت :
ديلان مصدومة من كلام الشخص المجهول دا وفضلت تفكر ترد عليه ولا تعمل بلوك بس قالت لنفسها ازاي حد مايعرفنيش وقلق عليا كدا وحس بـ أني مخنوقة ومدايقة بالليل أكيد في حاجة غلط او دا مقلب وحد يعرفني وبيعرف اخباري بعد حوارها مع نفسها ردت عليه
ديلان : انتي مين وعايز اي وبتتكلم كدا ليه انت تعرفني أكيد ولا مراقبني
واتفاجئت بـانه شاف الرسالة في نفس اللحظة
المجهول : هحكيلك بس طمنيني انتي كويسة الآول حد مضايقك ابوكي كالعادة مش كدا
ديلان باستغراب : انت عرفت ازاي 😳
المجهول : علشان انتي روحي يا ديلان بحس بيكي من قبل ما اعرف اللي حصلك
كل حاجة بتحصل معاكي وحشه قلبي بيوجعني في نغزه بتجيلي في قلبي وبحس بطيفك اللي مش مفارقني لحظه وآحده
ديلان : أنا مش ناقصة تعب اعصاب وتوتر اكتر من كدا مين حضرتك وعايز مني اييه
المجهول : أنا مين دا مش دلوقتي وعايز إيه عايز قلبك
😂(كلهم عايزين قلب ديلان محدش عايز قلبي طيب )🤤🤭
ديلان انصدمت من رده عليها وافتكرت انه باران اللي بيكلمها لما قالها في الجماعة عايز قلبك استغربت وضحكت في نفس الوقت
المجهول : مبترديش ليه عيونه وضحكته سحرتك صح
ديلان بصدمة : هو مين
المجهول : اللي شاغل بالك وخلاكي مترديش عليا
ديلان خافت وبقيت تبص يمينها وشمالها
المجهول : انا مش جنبك علي فكرة متدوريش كتيير أنا بس بفهم كل حركاتك حافظك كدا وأنتي زعلانه وأنتي متعصبة وأنتي خايفة وزي دلوقتي انتي فرحانه عارفة لي
ديلان : ليه
المجهول : علشان انتي روحي يا ديلان تعرفي ان اسمك حلو اوي معناه البحر او الموج وأنتي فعلاً كدا أوقات هادية زيه وأوقات لا بتقلبي بسرعة محدش عارف اللي هيحصل في الثانية الجاية زي البحر مش توقعة يا ديلان
دا غير قلبك الأبيض اللي مافيش أجمل منه وكلهم كوم وهزارك وضحكتك اللي مزوداكي جمال دي كوم تاني أنا لو قعدت أوصف فيكي من هنا لآخر العمر مش هيكفي وصفك وهكون ظالمك ❤️‍🔥
ديلان باستغراب : انت تعرف كل حاجة عني كل حاجة ازاي انت مين
المجهول : في الوقت المحدد هتعرفي سلام وخلي بالك من نفسك كويس ومتتاخريش علي الجامعة زي امبارح هههه ومحضرتيش محاضراتك يا هانم
قفلت ديلان الفون وفضلت تفكر مين الشخص دا وإزاي عارف عنها كل حاجة سواء كبيرة او صغيرة ازاي بيحس بيها وفاهمها اكتر من نفسها كدا مين المجهول دا بعد تفكير 🧐 قامت تصلي فرضها قبل ما تلبس علشان تروح الجامعة خلصت وخرجت
في الجامعة :
شلة متجمعة مع بعضها وسطهم جول وزمرد بيضحكو وبيهزرو
ديلان وهي مشايه في الجامعة وتائهه شافتها زمرد
زمرد : ديلان قلبي فينك من امبارح برن عليكي ينفع ابو عيون عسلي تسيبيه وتمشي وبعدين بتصل عليكي مقفول ليه فونك ياهانم
جول : مالك يا ديلان انتي تعبانه ولا اي
ديلان تعب : أنا كويسة الحمدلله يا يابنات متقلقوش هروح اجيب حاجة اشربها من الكافتيريا حاسه بدوخة
ولسه هتمشي حست بدوخة جامده وقعت في الأرض
جول وزمرد جريو عليها بقلق وخوف عليها
أخذوها علي مستشفي لأنها مكنتش عايزه تفوق ووصلو علي هناك واتفاجئوا بوجود باران وهو بيجري علي ديلان
باران : ديلان فوقي مالك فيكي اي
ردت عليه زمرد : انت بتعمل اي هنا ومن دون اي مقدمات باران شال ديلان بين أيديه ومدخلها اوضه ونيمها علي السرير كشف عليها
باران : الضغط واطي جداً شكلها مكلتش بقالها فتره ومش نايمه كويس شوية وتفوق
وكانت المفاجأة من ديلان وهي بتردد إسم باران هي ونايمه
ديلان : مممم باران باران باران الحقني
باران اتفاجئ باللي سمعه وجري عليها وكان ماسك أديها جامد
باران : ديلان أنا هنا أنا هنا ياروحي متخفيش أنا جنبك مش هسيبك
جول وزمرد وهما مصدومين من اللي بتقولو ديلان وهي نايمه
جول : أحييه البنت انفضحت وطلعت دايبه فيه دي بتخرف باسمه يامااا هيييييح عقبالنااا يارب 🤲
زمرد بتقلد صوت جول : هييييح البت أجننت عقبال ما أتجنن زيها يا جول ياختي
زمرد : وبعدين يابنت المجنونة احنا في اي ولا اي أنا خارجة اجيب لديلان أكل علشان تأكل لما تفوق
جول : ماشييي
زمرد طلعت وهي قلقانه اوي علي ديلان وبتفكر تتصل بجودت ولا لا
زمرد لنفسها : طب يارب اكلم جودت اممم لا لا هيقلق عليها واحتمال بتخانقوا بسبب اهمالها دا طب اكلم مين
واتفاجئت بانها خبطت في شخص ووقعت منه الدوا اللي كان ماسكة
الشخص بعصبية : انتي مجنونة مش تخلي بالك وتفتحي ولا انتي عاميه انتي في مستشفي ياهانم يعني فيه ناس مش ماشية علي البحر هنا
زمرد : انت بتزعقلي أنا انت مجنون لا انت واحد مش متربي أصلاً تتعلم تتكلم بزوق مع اللي قدامك عادي
قرب منها جامد وزمرد فضلت ترجع لورا وقلقانه منه وهو لسه بيقرب منها
زمرد : لـ لـ لو سمحت ابعد عني
قرب منها اكتر لحد ما لزقت في الحيطة وبص في عيونها وهي بتبص ليه وبتاخد نفسها بالعافية
قرب من ودنها
الشخص علي فكرة أنا متربي كويس بس مش عايز اغلط يا بطه ههه تووووووووووووووووووت 😂😂😂
زمرد : ااااااااااااه ودنييييي يابن المجنونة كدا طيب والله لا هوريك النجوم في عز الظهر
جري منها الشخص دا وهو بيجري خبط في باران
باران : كنت فين يالا ومالك بتجري كدا ليه كان في حد بيجري وراك مالك يا كرم مش علي بعضك كدا ليه مش عوايدك يعني
كرم وهو بياخد نفسه بالعافية : اي ياعم الدخلة دي مفيش حاجة شوفت حته بنت تتأكل أكل وغلست عليها بصراحة
باران بجدية : كرم احنا هنا في شغل اي اللي بتهبيو دا أتعدل شوية ولا جيهان بهت عليك
كرم : ياراجل احلف كدا
باران : اختفي من وشي دلوقتي علشان مش طايق نفسي
كرم : مالك في يا باران شكلك مضايق في حاجة حصلت معاك
باران : مافيش مخنوق شوية بس
جول طلعت من الاوضة ديلان شافت باران قالتلو
جول : دكتور باران ديلان فاقت
اتفاجئت بان كرم وسليم وهما بيجرى علي أوضة ديلان
باران : ديلان انتي كويسة عاملة اي دلوقتي وماكلتيش ليه يهانم فهميني 😌
ديلان بصدمة : انت اي اللي جابك هنا وبتعمل اي وانا فين أصلاً
باران قرب منها وهمس : ماتخليني ساكت انتي اسمي مفارقش لسانك وأنتي نايمة 😎🤭
ديلان : مش فأهمه حاجة اااه مصدعة اوي🧐
باران : هتشربي العصير دلوقتي وهتبقي تمام
زمرد جات وادت إزازة عصير لباران : أتفضل اهوو
باران : اي دا ديلان ما بتحبش عصير الفراولة وعندها حساسية منه
الكل اتفاجئ بكلام باران وكرم كان موجود معاهم ولكن مش بيتكلم اول ما شاف رزان استخبي ورا الكنبه
ديلان : انت عرفت ازاي ان عندي حساسية من عصير الفروالة
باران بارتباك : أ أ اقصد يعني ان اغلب البنات عندهم حساسية من عصير الفروالة فـ أكيد انتي زيهم
جول : احلف كدا يا بورعي (قلشه مصرية هزار يعني)🤭
باران بضيق : عن اذنكم عشان ورأيا شغل
( كسفتو الواد منكم لله بقا )😂😂
زمرد : أتفضل متشكرين لحضرتك
باران : العفو دا شغلي
واتفاجئو بحركة ورا الكنبة و زمرد راحت تشوف في اي وشافت كرم مستخبي وعملت نفسها مشافتوش
وجابت ازادة الماية وعصير الفراولة ودلقتهم عليه مرة واحدة 🤣
كرم بصدمة : يا بنت المجنونة
زمرد : كدا خالصين يلا يا ورا صاحبك بعيونك الزرقة دي وحاسب لا تتكعبل وأنت ماشي 🚶
كرم بعصبية : راجعلك وهوريكي اللي هعملو فيكي
ديلان وجول بعدم فهم : اي اللي عملتيه دا يا زمرد حد يعمل كدا اي حصل لكل دا
زمرد بعصبية : لما نطلع من هنا هفهمكو
جول : هيييييح قصة حب زمرد بدأت اهي ابعتلي من عندك يارب بقا 🤭
زمرد : حب اي يا يا مجنونة انتي
جول : علي أساس انك مكنتيش مركزة في عيونة القمر دي من شوية ياروح أمك هيييييح أبعت يارب 🙏
ديلان بضحك : هييييح يله علشان نروح
جول : هييييح ما تخلينا شوية والنبي يمكن اطلعلي بواحد أنا كمان زيكم 🥹
زمرد : هييييح لا بقي ندور عليه مره تانيه لما نكشفلك علي مخك اللي ضرب بدري دااا
جول : طول عمرك ندلة وظالمة 🥹
اتفاجئو بوجود أبو ديلان حكمت وهو بيقول
حكمت : عال والله واحده عاملة فيها تعبانه وهي إهي زي القردة يا ريتني كنت جيت ولقيتك ميته كنت ارتحت منك يا شيخة
ديلان بدموع : بابا……….🥹

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الباران (الزين))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى