روايات

رواية رهينة خطاب الفصل الخامس 5 بقلم منة سمير

رواية رهينة خطاب الفصل الخامس 5 بقلم منة سمير

رواية رهينة خطاب الجزء الخامس

رواية رهينة خطاب البارت الخامس

رواية رهينة خطاب
رواية رهينة خطاب

رواية رهينة خطاب الحلقة الخامسة

اقتحم فجأه حديثهم معاه بصوته الرجولي القوي ليتفاجأ كلاهما من وجوده بينما ينظر هو لنورسين يتفقدها فمنذ خناقتها معا وضربه لها لم يراها وبالاصح كان يتفادي رؤيتها وهي الأخرى ظلت حبيسه غرفتها لم تغادرها…
اسيل بقلق من نظرات خطاب :م.. ما.. فيش حاجه يا.. ابيه داا.. دا… اا
خطاب بحده :انتي هتهتي يا اسيل ما تنطقي في ايه
اسيل شافت نازلي وهي ماسكه صينه اكل فقالت بسرعه :دا نورسين مش اكلت من الصبح وجالها دوخه وتعبت… اا حتى عمتي جت بنفسها اهي تعالي يا عمتو.. رمقهاا بشك
دخلت نازلي وحطت الاكل ورمقت خطاب بضيق شديد :اكيد مش هتكسفي ايدي.. الاكل كله يخلص ماشي
اومات لها نورسين بهدوء وهي خايفه من وجود خطاب
نازلي :تعالي معايا يا خطاب عوزاك
اسيل بصوت واطي :الحمدلله
انتي عارفه لو كان سمعك كان عمل فيكي ايه والله ما هتحصلي البتاتس المتحمره يا نوري
اييييه دااا انتي ايدك متلجه كدااا لييه
نورسين بخوف وتوتر :مافيش بردانه بس شويه

 

 

اسيل باستغراب :برد ايه الجو حلو ثم تابعت بضيق :انتي خايفه من ابيه للدرجه دي….
نورسين بحزن :مش بايدي يا اسيل ال عمله معايا دا بيخليني اترعب منه فوق منا كنت بخاف منه اصلا
اسيل :هو اكيد هيهدي ويعتذر منك انا متأكده والله
نورسين في سرها :خطاب يعتذر دا انتي طيبه اوي يا اسيل
**
نازلي :كنت بتعمل ايه عندها ايه رايح تصلح ال هببته معاها
خطاب :هو ممنوع ولا ايه
نازلي بحده :اه ممنوع يا خطاب طول ما انت مش بتعاملها كويس مش هسمحلك انك تتكلم معاها اصلا
خطاب بحده :يعني ال قاتل نفسي عشان اتكلم معاها اوي تولعوا كلكوا
نازلي :انت بتعلي صوتك عليا وبتغلط كمان
خطاب :العفو يا عمتي انا ماسك اعصابي اصلا عشان انتي عمتي لكان لو حد تاني مكنش يقدر يقولي ال بتقوليه دا
نازلي :ليه يا خطاب بيه محدش يقدر…. ولا عشان اتعودت انك تعمل الغلط ومحدش بيقف قصادك يبقى خلاص تتمادى فيه بقا
خطاب بحده :عَمتيييي نورسين غلطت واتعاقبت ع غلطتها دا خلالاص خلصنااااااا
نازلي :تبقى تنزل كليتها يا خطاب وتشوف مستقبلها البنت مش هتفضل محبوسه هنااا
خطاب بجمود :كلامي ال قولته هو ال هيمشي يا عمتي…. مش عيله ع اخر الزمن هتجي وتكسر كلامي وتابع بصوت عالي :ونا صاحب البيت دا وال اقوله هو ال يمشي وغصب عن الكل
نازلي بصدمه :غصب عن الكل؟؟ وبيتك؟؟ هي حصلت يا خطاب
خطاب سابلها المكان وخرج وهو في قمه غضبه…..
***
في إحدى الشقق المفروشه
ليالي بدلع وهي تحضتنه :وحشتني اوي اوي يا خطاب كدا معقوله كل المده دي ومتسالش علياا.
خطاب بزهق :اديني لفيت ورجعتلك…. انتي لسه هترغي
ليالي بخبث :دايما مستعجل…. نبدأ العمل عنياا يا حبيبي
بعد مده
ليالي كانت تشد عليها الغطاء وهي في حضن خطاب
مالك يا حبيبي مضايق من ايه
قام خطاب وكان عاري الصدر وخصل من شعره متساقطه ع جبهته فكان وسيما بحق. ..

 

 

أشعل سيجارته وقال بجمود :متشغليش بالك
احتضتنه من الخلف وهو مازال يدخن شارد الذهن :مشغلش بالي بيك ازاي….. قولي اتكلم في ايه
خطاب بصلها انها تخرس بس ليالي اتعصبت واخدت منه السجاره رمتها :مش بترد عليا ليه انا مش بكلم نفسي
جذبها من شعرها بقوه فصرخت
فتحدث بعصبيه : اي ال انتي عملتيه دا يا ******
ليالي بصراخ والم :اااااه ك كنت بشوفك والله مالك انا اسفه يا خطاب اسفه
جذبها اكتر من شعرها فوضعت يديها ع فمها تمنعها من الصراخ :وانتي يييي مااااا ال اهللللللللك لما اقولك تخرسي…. تبقى تخرسي وملكيش دعوه بيا فاهمه ثم القى بها بعنف ع السرير واستقام من ع السرير ليرتدي ملابسه ويغادر
فاسرعت نحوه وهي تقبله :حبيبي خلاص… خلاص والله انا اسفه مش هضايقك تااااني….. خطاب ارجوك ماتسبيتيش وتعمل فيا كدا تاني….. َانا بموت من غيرك
خطاب بغضب مصطنع :ابعدي انا غلطان اني جيتلك من الاول
ليالي :انا اسفه يا حبيبي والله هعملك كل ال انت عوزه بس مش تمشي وخليك معايا شويه انت مش بتجيلي غير كل فين وفين ثم تابعت بدلع ومكر :بعدين هتروح لمين مافيش غيري يعرف يبسطك ويدلعك قالتلها وهي تقبله من عنقه
خطاب بخبث :هتخليني اقضي معاكي الليليه كدا يا لي لي
ليالي بهمس :ياريت العمر كله
….
… ليالي بانزعاج :اييييه في ايي شوف تليفونك دا
خطاب :مش مهم سيبه
ليالي بانزعاج وضيق :خلاص اقفله…
خطاب جه يقفله لمح اسم نورسين انتبه للاسم
خطاب باستغراب وقلق :نورسين
ليالي :نورسين مين
خطاب قلق جدا لأن نورسين اول مره ترن عليه فأكيد في حاجه :الوووو
نورسين ببكاء شديد :ابيه الحقني
خطاب بقلق عليها :في ايه
نورسين ببكاء وصوت متقطع :ع متو (عمتو) اخد… ت ش شنطه هد.. ومها وهتمشي… و جينا نوقفها ااغمي عليها م عارفين نعمل ايه
خطاب وهو يلتقط هدومه سريعا ليرتديها :اهدي وانا جي في الطريق حالا
نورسين ببكاء :ماشي
….

 

 

سالي بغضب :ايه دا انت رايح فين
خطاب :اوعي من وشي دلوقتي
سالي بغضب :خطااااااب… ياااا خطاااب….. وديني ما هسييك تروح مني . تااااني
وقعدت مع نفسها بغيظ وغل وغيره وهي بتفكر مين ال كلمه وليه جري بسرعه كدا؟؟ حتى من غير ما يعبرها
……
وصل خطاب البيت بسرعه ودخل بس اتصدم لما شاف………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهينة خطاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى