رواية رهف حياتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة محمد
رواية رهف حياتي الجزء الخامس والعشرون
رواية رهف حياتي البارت الخامس والعشرون
رواية رهف حياتي الحلقة الخامسة والعشرون
اسر ورهف بفضول عايزين يعرفه اي هي المفجأه.
مصطفي:رانيا حامل.
اسر ورهف بصدمه اي ازاي.😹😹
رهف:اي دا يعني انا كدا جوزي اخوه يبقي اخويا بردو ازاي يعني اي اللفه دي وهي عماله تضحك.😹
اسر:لا حلوه دي هيبقي اخويا اخوه مراتي حلوه حلوه وهو بيتريق.😹😹😹
رانيا:بتتريقه علي اخوكم والله عيب عليكم.
رهف:يالهوي ازاي انا وجوزي هيبقي عندنا اخ واحد الموضوع جديد عليا اوي.😹😹
اسر:طب يلا بقي ياماما طلعيهولي بسرعه نفسي في نونه.
مصطفي:لا ياخويا هات انت نونتك بنفسك ملكش دعوه بنونتي هات انت نونتك بمجهودك.
رهف اتكسفت من الكلام دا.
اسر وهو بيبص لرهف:وهي مدياني فرصه عشان اجيب النونو بمجهودي ياحجوج.
رانيا:ياخويا انت مستعجل علي اي كلها كام يوم وهتمتحن البت اهي وبعدين هنعمل فرحكم.
اسر:انا مش عارف اي الامتحانات اللي مش عايزه تيجي بقلها سنه دي.
رهف وقفه عمال تضحك عليه.
مصطفي:امتحناتك امتي يارهوفتي.
رهف:الاسبوع اللي جاي يابابا.
مصطفي:ربنا معاكي ياقلبي.
رهف:قلبي ياصاصا.
اسر:طب يلا تطلعي ذكري.
رهف:لسه مخلصه مذاكره.
اسر:لا اطلعي تاني.
رهف:بقولك خلصت.
اسر:وانا بقولك اطلعي ذكري يارهف.
مصطفي:اطلعي يارهف دا هو بيقولك كدا عشان تطلعي ويطلع وراكي انتي كل دا ولسه مفهمتيش.
اسر:دايما فهمني كدا ياحج.
مصطفى:عيب عليك ياض.
رهف:مش طالعه عايزه اقعد مع صاصا ورانيتي شويه.
اسر:قرب من درعها كدا وقرصه لا هتطلعي.
رهف:ااااه اوعي ايدي وجعتني مش عايزه اطلع انا.
مصطفي:ماخلاص سيبها ياض.
اسر:لا عايز اتكلم معاها شويه.
رانيا:خلاص يارهف بقي اطلعي معاه.
رهف:يووووووووه بقي راحت طلعت رهف دخلت البرانده واسر طلع وراها.
اسر دخل ليها البرانده وشدها دخلها الاوضه.
رهف:اوعي يااسر.
اسر:بقي انتي مش عايزه تطلعي معايا هاااا.
رهف:اه مش عايزه.
اسر:مش عايزه هااا راح رفعها وشلها حدفها علي السرير.
رهف:اوعي ياااسررررررر.
اسر:لا مش واعي بقي.
رهف:هضربك والله.
اسر:وحشتيني اوي بقالي كتير مقعدتش معاكي شويه.
رهف:وهو انت عشان تقعد معايا لازم تعمل كدا.
اسر:اي يابت دا اخر مره عملت معاكي كدا لمه كنتي واخده الشور فاكره وبيغمز ليها كنتي بطل.
رهف من جوها مبسوطه اوي بس مش عايزه تبين ليه حاجه لا مش فاكره اوعي بقي.
اسر:طب ماتيجي افكرك.
رهف:لا شكرا اوعي بقي عايزه اقوم.
اسر:طب مش هنجيب احنا كمان نونو بقي.
رهف:اوعي يااسر بقي الباب مفتوح ممكن حد يشوفنا كدا.
اسر:واي يعني انتي مراتي.
رهف:وهو عشان انا مراتك اي حد يشوفنا عادي بالمنظر دا.
اسر:طب انا هقوم اقفله لو قمتي من مكانك هغتص*بك زي ماقولتي قبل كدا فاكره ولا هيهمني بقي امتحانات ولا فرح انتي حره بقي.
قام اسر من عليها وراح عشان يقفل الباب رهف قامت بسرعه دخلت الحمام وقفلت الباب علي نفسها راح اسر طلع يجري وراها.
اسر: بقي كدا طب استني عليا.
رهف:ولا هتقدر تعمل حاجه وهي بتضحك بتريقه.
اسر:متاكده اني مش هعرف اعمل حاجه.
رهف سكتت كدا دا مجنون وممكن يكسر الباب بس لقت عكس كدا.
اسر:ماشي انا طالع انتي هتروحي مني فين يعني.
سمعت رهف باب الاوضه اتفتح واتقفل رهف اطمنت شويه مش سامعه صوت اسر عرفت انه خرج بدات تفتح باب الحمام واحده واحده ملقتش حد خالص في الاوضه راحت طلعت وقعده علي السرير واخدت نفسها وطلعته تاني الحمدلله خرج ولسه مكملتش الكلمه لقت حد طلع ليها من الدولاب في وشها علي طول.
رهف:ااااععععععععع ياماماااااااا.
اسر:بقي انتي تعملي كدا طب تعالي بقي.
رهف:خلاص والله اسفه اسفه يامامااااااااا.
اسر:دا انا هموتك تعليلي.
رهف:طلعت تجري علي باب الاوضه لقيته مقفول بالمفتاح والمفتاح مش موجود.
اسر:بدوري علي دا ياحلوه.
رهف:اسر بطل جنان مينفعش والله وهي بترجع لوره.
اسر وهو بيقرب ليها:لا هينفع دلوقتي عادي اي الفرق يعني مانتي كدا مراتي وكدا مراتي.
رهف:لا يااسر ونبي بقي انت عمااال تقرب كدا ليه بس.
اسر:اقرب براحتي انا حر ويلا عشان عايز نونو منك.
رهف:هجبلك نونو والله بس مش دلوقتي عشان خطري بقي يااسر سبني ونبي ونبي.
اسر:طب بشرط.
رهف:اي هو.
اسر:كل يوم هتديني بوسه في شفايفي وانتي اللي هتيجي بنفسك ماشي.
رهف:ببببببببس بس بس.
اسر:بس اي هااا طب يلا بقي عشان نجيب النونو كدا.
رهف:خلاااااص ياعم ماشي اوعي بقي.
اسر:لا هاتي البوسه يلا.
رهف:ما مش دلوقتي من بكره.
اسر:لا من انهارده هاتي يلا.
رهف:يااسر بطل رخامه بقي.
اسر:طب يلا بقي تعالي علي السرير كدا.
رهف:خلااااص اوعي.
اسر:يلا هاتي.
رهف فضلت تقرب ليه براحه لحد ماوصلت عند شفايفه اسر راح قرب ليها وشفيفهم اتقبلت مع بعض رهف غمضت عنيها واسر هو اللي بدء البوسه حط ايده وراه ضهرها وشدها ليه جامد وبايده التانيه قلعها الطرحه وشدها من شعرها لوره ونزل علي رقبتها من عند ظورها وبسها بوسه بحنيه ورقه راح دخلها جوه حضنه وحضنها جامد اوي وحط ايده علي شعرها وفضل يملس عليه.
اسر:عارفه يارهف.
رهف بترد بصوت حنين اوي اممممم.
اسر:انا بحمد ربنا عليكي اوي يارهف انتي حرفيا بقيتي روحي لمه بكون جوه حضنك كدا بحس اني ملكت الدنيا باللي فيها ربنا يخليكي ليا يااحسن بنت في الدنيا كلها.
رهف فرحت اوي بكلامه واكتفت بس بانها بدلته نفس الحضن جامد ويمكن اشد؛فضلوا في حضن بعض اكتر من 10دقايق مش عايزين يطلعوا من حضن بعض لحد ما ناموا في حضن بعض.
باب الاوضه خبط رهف قامت مفزوعه.
اسر:اهدي متخفيش راح بسها من دمغها استني اروح افتح الباب.
اسر راح فتح الباب لاقه حد من الخدم.
الخادم:استاذ اسر في حد عايزك تحت.
اسر:حد مين.
الخادم:معرفش حضرتك هو قالي تبع شغل.
اسر:خلاص ماشي روح قوله نزلك.
الخادم:تحت امرك.
اسر راح نحيت رهف:انا نازل ياحبيبتي في حد عايزني تحت.
رهف:استني انا هنزل معاك.
اسر:طب يلا.
لبست رهف الطرحه ونزلت مع اسر.
اسر:اي دا اهلا اهلا ازيك يااستاذ زين.
زين:ازيك يااستاذ اسر عديت عليك في الشركه قلولي انك مشيت.
اسر:اه والله مشيت كنت تعبان شويه في حاجه ولا اي.
زين:كنت جاي عشان شغل بنا يعني وكدا.
اسر:اه اي هو.
رهف واقفه راح بص عليها زين.
زين:انا سمعت صح انك اتجوزت صحيح الكلام دا وهو عمال يبص علي رهف.
اسر:اه كتب كتابي.
زين:هي دي مراتك صح.
اسر:بابتسامت تريقه اه مراتي.
زين: عرفت تختار وبيبص لرهف بصت اعجاب.
اسر:احنا عايزين نتكلم في الشغل ولا اي.
زين:اه اه طبعا كنت هفتح مستشفي صغيره كدا يعني كنت عايزك شريك معايا فيها اي رأيك.
اسر:مش عارف والله بس انا مش دا شغلي خالص انا كل شغلي في العقارات بس بص انا ممكن ادخل معاك بس النص دا مش هيبقي بااسمي هيبقي بااسم الدكتوره رهف……….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهف حياتي)