روايات

رواية رغد وكبريائه الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبه الصغيره

رواية رغد وكبريائه الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبه الصغيره

رواية رغد وكبريائه الجزء الثالث

رواية رغد وكبريائه البارت الثالث

رواية رغد وكبريائه الحلقة الثالثة

شروق كانت هتطلع العمارة لاقت اللي بيرش ماده على وشها وفقدت الوعي ..
عند خالد تليفونه رن في العربيه بنفس الرقم كان متسجل ب (M.S.)
خالد / يعني اي اتق.تل
م.س. / زي ما بقولك كده هو اعدائه كتير وواحد منهم قت.له
خالد/ طب انا دلوقتي المطلوب مني اي
م.س./ تقدر ترجع لبيتك واحنا هنعين حد اقل كفائه يكمل المهمه . الجزء الصعب كان داوود وخلاص ما.ت انت مهمتك انتهت من قبل ما تبدأ
خالد / تمم انا تحت امرك في اي وقت
خالد وقف العربيه وهو بيفكر في شروق بس هي دلوقتي زعلانه منه . إزاي هيبررلها موقفه
قرر انه هيصالحها بس مش هيقولها على مهمته السريه ولا حتى شغله السري . الكل عارف انه بيشتغل في سلسله شركات برا وجوا مصر وانه الدراع اليمين ل داوود صاحب سلسله شركات داوود وبس

 

عند شروق
بتصحى تلاقي نفسها في مكان ضلمه مفيش اي ضوء غير اللي داخل من جزء مكسور من شباك قديم موجود في الاوضه
هي مش عارفه هي فين او ازاي جت هنا كل اللي فاكراه انها كانت طالعه العمارة وبعدين شافت عربيه خالد وقفت من بعيد ومش فاكرة اي حاجه تانيه
شروق / معقوله اتخطفت زي الروايات بس هم مبيتخطفو.ش في اوضه ضلمه كده ياااه على حظي حتى في الخطف وحش
هموت ولا اي معقوله خطفوني عشان يبيعو اعضا،ئي عااااا هموت قبل ما اتجوز الواد خالد ، طب مش لازم اتجوزه بس هموت قبل ما يقولي بحبك حتى. كله بسببك يخالد البر,ص
عند خالد طلع الشقه ودخل اوضتها لاقاها فاضيه
الجاكت والكوتشي اللي عند الباب مش موجودين . شروق مرجعتش البيت طب هتكون راحت فين
تليفونه رن برقم هو عارفه كويس
خالد / عمار
عمار / ايوا عمار اللي انت قت.لت ابوه واللي هو بردو هيقت,لك اكتر واحده بتحبها لو مجتش حالا .

 

خالد / شروق لو حصلها حاجه هقت,لكو كلكو انت فاهم
عمار / انت اللي بدأت يا خالد مترجعش تلومني ع اللي هعمله انت قت,لت اللي كان بيعتبرك دراعه اليمين ، ليكمل بتمثيل / وانا انا كنت بعتبرك اخويا
خالد بإنهيار / انا مقتلتوش والله مقتلتهوش . متعملش حاجه ترجع تندم عليها يا عمار انت صاحبي وانا عمري ما فكرت اقت,ل ابوك انا آه كنت في مهمه سريه بس عشان اقبض عليه وبعدين كل حاجه اتغيرت صدقني هي دي الحقيقه
عمار / وانا اي اللي يخليني اصدقك ولما مش انت اللي قتل.ته مين اللي قت.له .
خالد / داوود كان ليه أعداء كتير اوي يعمار صعب دلوقتي نعرف مين بس اوعدك انا ههتم بالقضيه دي بنفسي . ارجوك متأذيش شروق .
عمار / ماشي ي خالد وانا هصدقك تعالى حالا ع العنوان اللي بعتهولك
خالد نزل بسرعه وبعد وقت قليل كان هناك
كان المكان عبارة عن فيلا كبيرة وقديمه
خالد طلع تليفونه ورن على عمار
عمار / اطلع

 

خالد / شروق فين يا عمار
عمار / بقولك اطلع حالا
خالد طلع بسرعه الدور التاني عمار كان واقف ورافع المسدس عليه
عمار بنظرة شر خالد خد باله منها / اهلا اهلا بأغلى الحبايب
خالد / انت عايز توصل ل إيه بالظبط
عمار / امم حلو السؤال ده عايز اوصل ل ايه عايز اوصل ل ايه . عايز اخلص منك ومش بس كده هخليك قبل ما تمو.ت تشوف اكتر انسانه بتحبها بتمو.ت قدام عينك . اوعى تفتكر اني صدقت الكلمتين اللي قولتهملي في التليفون دول انا اصلا طول عمري بكرهك ،
دايما بابا كان بيقولي خليك زي خالد شايف خالد ذكي ازاي شايف خالد بيكسب كل الثفقات ازاي. خالد مش بييأس خالد بيفضل ورا اللي هو عايزة لحد ما يوصله ،خالد . خالد .خالد كنت في نظره انت كل حاجه وانا ولا حاجه
خالد واقف بثبات انفعالي رهيب

 

لما نشوف كمان دقيقتين هتفضل بنفس الثبات ده ولا لا
عمار شاور ل بودي جارد ينزل يجيب شروق
شروق أول ما شافت خالد جريت عليه وحضنته جامد وخالد كمان فضل حاضنها بقوة كأنه بيستمد منها قوته ،
شروق / أنا بحبك اوي يخالد
خالد /انت جاية تقوليها دلوقتي
شروق/ عشان لو مت ا
خالد بهمس / هشش محدش فينا هيحصله حاجه اهدي
خالد / تعرف يا عمار انت غبي اوي لدرجه مفكرتش مثلا اني ممكن اكون جاي ومعايا البوليس

 

عمار قرب من خالد جدا وخالد رجع شروق ورا ضهره
عمار / حتى لو معاك البوليس هقتلك قبل ما يقبضو عليا.
عمار ضر.ب طلقه من المسدس جت ف خالد
شروق صوتت جامد و..
Stop!
التفاعل بيقل يقمامير مش بيزيد وده شيئ بيحبطني جدا
وبيخليني اتأخر في الكتابه 🥺.
أنا بشوف كل الكومنتس ف اللي عايز يقول حاجه يكتب في الكومنتس محدش يبعت برايفت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغد وكبريائه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى