روايات

رواية رساله الى أحدهم الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الجزء السادس والثلاثون

رواية رساله الى أحدهم البارت السادس والثلاثون

رساله الى أحدهم
رساله الى أحدهم

رواية رساله الى أحدهم الحلقة السادسة والثلاثون

فرح / اكلم فهد الاول و ارد عليكى
فهد / اتكلمى خير فيه ايه
بدور / هامشى انا على رنه
فرح / ابدا فى كاتب سيناريو اسمه خالد المصرى عوز ياخد الرواية بتاعتى رساله الى أحدهم يعملها مسلسل ينزل في رمضان الجاى
فهد / رواية ايه و كاتب سيناريو وحوار ايه انا مش فاهم حاجه
فرح / انا بتكتب روايات و بانشرها على النت بدور بتنشرها على صفحتها و على كذا جروب مخصصين لنشر الروايات هو قرأ الرواية و عجبته فحب ياخدها يحولها لمسلسل ايه رأيك
فهد / انتى عاوزه تفهمينى انك مؤلفه و الناس بتقرألك ههههه د فى الاحلام
فرح / طب لو طلعت فعلا مؤلفة و حضرتك بتقرأ روايات و بتعلق عليها تواقف
فهد / انتى مدفونه و هتفضلى مدفونه الا اذا انا سمحت ليكى انك تتنفسى هواء متجدد
عمر / حمد الله على سلامتك مالك شايط فى الغلبانه دى ليه
فهد / بتريقة بتقول انها مؤلفه ههههه بنت حمدان بقت مؤلفة
فرح / بدور قولى للاستاذ انى موافقة أمضى على العقد
فهد / انتى بتتحدينى و مسكها جامد من أيدها
فرح / اضربنى و دخلنى فى غيبوبه زى المرة اللى فاتت و و اقتل البيبى ما انت متعود على كده و وقفت ادامه انا حامل على فكرة
عمر / يلا ياعمى المأذون وصل عمى بيقول هتكون شاهد
فهد / زقها جامد فوقعت على الأرض ضربها كذا رجل فى بطنها و مسك دماغها خبطه فى الارض وداس عليه انتى هنا ملكيش لا رأى ولا اى حرية وهتفضلى هنا محبوسة لحد ماتموتى فاهمة و قعد يهز فيها جامد ويضربها بالافلام و الرجول و تركها وخرج
فرح / قامت بتعب منك لله انت مستقوى عليه ليه و فى لحظتها سقطت على الأرض و حدث ليها نزيف جامد
بدور / مالك ابت يخربيتك ايه ده حد يلحقنا فرح تعبانه جامد
عمر / لما سمع صراخ بدور ساب فهد و طلع يجرى على فوق وجد فرح بتنزف
فرح / ودينى المستشفى ياعمر ارجوك
فهد / كان نزل تحت عند المأذون لحضور كتب كتاب نرجس
عمر / طلب رقم نسرين
نسرين / أيوة ياعمر العروسه على وصول عوز حاجة
عمر / تعالى بسرعة شقة عمك فهد فرح بتنزف جامد
نسرين / انزل بيها انا هاكلم المستشفى انزل من الباب اللى ورا علشان متعملش قلق فى الفرح هاخلى حمزة يشغل العربية
عمر / تمام عوزين غيار لمرأت عمى ممكن
بدور / حاضر هانزل اجيب من تحت
عمر / اوضة النوم عندك الدولاب فيه لبس كتير
بدور / يلا بسرعة يمكن نلحق البيبي قبل ما ينزل
عمر / تعالى اشيلك
فرح / انا هانزل أسند على بدور و هنركب اى حاجة توصلنى المستشفى و انت خليك علشان فرح اختك
عمر / الفرح مش اهم من سلامتك
فرح / و حياة شدتى دى لازم تطلقنى يافهد
عمر / طولى بالى دى ساعة غضب و أن شاء الله ربنا هيسترها وتعدى بخير يلا اركبى هاكلم عمى فهد اعرفه
فرح / ابوس رجلك بلاش لما اوصل المستشفى الاول
عمر / حاضر
حمزة / الف سلامه اركبوا بسرعة
عمر / خليك هنا علشان حماك جاى هو أهله انا هاروح معاهم
نسرين / ركبت جنب عمر انا كلمت زوجى وقال روحى معاهم
عمر / كلم عمك باللى حصل
حمزة / هو السبب بروضة اسف يا مرأت عمى انا لو راحت عنده هامسك فيه .
عمر / خلاص اعتبر انك متعرفش حاجه انا هتبقى اكلمة و مسك الفون بعد خروجه من البلد و بعد وصوله المستشفى ودخول فرح العمليات كتب مرأتك فى المستشفى و طفلك مات و هى لسه فى العمليات منك لله بنى ادم ظالم
الرساله وصلت لفون فهد اللى لم يفتح الفون الا بعد كتب الكتب وزفة العروسه و سؤال الحاجة حميدة عن فرح و بدور
فهد / هم فوق فى الشقة
الحاجة حميدة / غريبه د حتى بدور طلبت الاكل و ما اكلتش لحد دلوقت و ولادها ناموا اطلع شوفهم
فهد / حاضر و فتح الرسائل و هو طالع على السلم صدم من رسالة عمر و نزل يجرى
الحاجة حميدة / فى أية يابنى مالك
حمزة / مترد على ستى
فهد / مش طالبه كلام دلوقت
حمزة / البيه ضرب مرأته و نزفت و الحمل نزل و العيل مات وهى لسه في العمليات منك لله يا عمى انت ايه حرام عليك انت عندك بنتين دلو كانت خدامة ولا دادة لاولادك مكنتش قدرت تعمل فيها كده
فهد / سابه و خرج يجرى ركب عربيته و جرى على المستشفى و رن على عمر اللى كلسن عليه و اغلق فونه
بدور / قاعدة ساكته
عمر / بدموع انا خايف عليها أوى دى ملاك مع الأسف عمى جاى عليها جامد
بدور / متخفش على فرح هى خلاص تعدت مرحلة الضعف و بقت قوية مش هتسيب حقها و بكرة تشوف
فجأة باب غرفة العمليات فتح وخرج منها دكتور مندور مين مع المريضة مش دى اللى كانت هنا قبل كده
عمر / أيوة هى
دكتور مندور / انا قدمت بلاغ بالواقعة و انا متأكد انها مش هتتهم البنى ادم معدوم الضمير عمك بشيئ
عمر / معتقدش أنها ——

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى