روايات

رواية رساله الى أحدهم الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الجزء السابع والعشرون

رواية رساله الى أحدهم البارت السابع والعشرون

رساله الى أحدهم
رساله الى أحدهم

رواية رساله الى أحدهم الحلقة السابعة والعشرون

مروان/ انتى ازاى كده ما يمكن اخد الفلوس و امشى
هبة / لازم من وجود حسن الظن و النية و الامان بين الناس الرسول صل الله عليه وسلم قال الخير فى و فى امتى إلى يوم الدين ثم انك شكلك حد محترم
مروان / صل الله عليه وسلم كفاية عليه 100 جنيه لتوصيلك و رجوعك
هبة / انا باركب بكده و يكفى انك تواظب معايا كل يوم حتى الجمعة
مروان / حاضر هاكون هنا فى الميعاد و مشى ركب كذا حد و أنهى شغله ورجع لشقته
مريم / نامت و هى بتتفرج على التلفزيون
مروان / رجع بعد الساعة 1 بالليل شايل كذا كيس و دخل شقته وجد مريم نايمة و التلفزيون شغال غطاها و راح ينام فى الاوضة التانية
مريم / خدنى انام جنبك
مروان / تعالى يا قمر اعملك سندوتش
مريم / ياريت واعمل لنفسك كمان
مروان / حاضر هاجيبلك كوبيه لبن كمان
مريم / حاضر فاكر الممرضه بتاعة المستشفى كلمتنى و انا شكلى صعبت عليها قالت عوزة اشوفك
مروان / مينفعش ياقمر البيت مفهوش ست تقعد معاها
مريم / لما تاجى ابقى أخرج و هى تقعد معايا و لما تمشى هابقى ارن عليك
.مروان / خايف تعمل فيكى حاجة
مريم / حيرتنى يا غزال
مروان / انتى اللى هتجنينى ياقمر
مريم / نام شكلك تعبان بكرة نتكلم
صباح جديد
بدور سهرت مع صاحتها جومانه اللى سألتها ازاى تعرف تنشر قصة أو رواىة على الفيس
جومانه / فهمتى هتنشرى ازاى
بدور / أيوة تشكرى و قامت بنشر أول فصل من رواية #رساله_الى_أحدهم اللى لقت نجاح تفاعل ولايكات و كومنتات تفوق الخيال
بدور / فعلا الكلام لما يكون صادق نابع من الحقيقة بيوصل القلوب و هاواظب على النشر كل يوم فصل
مروان / يلا يامريم بلاش دلع انا لسه فاضل كتير على فلوس الست
مريم / هو انت هترد المبلغ بجد
مروان / أيوة كتر خير الست اللى فكت كربى ربنا يجزيها خير لولاها كنتى موتى الدكتور رفض يدخلك من باب العنبر الالما ندفع الفلوس
مريم / طب ليه مبعتش دهب ماما الله يرحمها دكان يجيب فلوس كتير
مروان / دبتاعك ذكرى من امك الله يرحمها
مريم / مش مقتنعة بكلامك
مروان / الفطار يلا بلاش كسل هتروحى المدرسة النهارده ولا .
مريم / علشان اروح المدرسه عوزة سندوتشات وسكتت شوية اى حاجة من ايدك يا بابا يلا علشان تقدر تكمل الفلوس و تعالى خدنى بعد الدرس
مروان / هتقدرى تروحى الدرس لوحدك
مريم / أيوة هاروح مع عزة
مروان سندوتشات كتير و مية و عصير كمان
مريم / ميه كفايه اغلب الولاد بيكون معاهم ميه بس
مروان / انتى نسخة من المرحومه كانت بتحس بالناس
مريم / انا لبست يلا وصلنى و عند المدرسة افتحلى باب التاكسى و قول اتفضلى يا برنسيسه
مروان / ههههه حاضر يا برنسيسه
مريم / بابا ماتتزوج انا موافقة على اى واحدة و هاكون و بكت
مروان / اتفضلى مش هادخل حد عليكى انتى بنتى و حبيبتي و كل حاجة
مريم / منحرمش منك و نزلت
مروان فضل ماشى بالتاكسى يوصل الناس اللى بتشاوره
عمر / اخد مفتاح شقة عمه فهد و جاب شيخ بيقرأ قرآن قعد يقرأ لمده اسبوع وجاب اتنين ستات من اللى بيشتغلوا فى البيوت و هو و سته معاهم قلبوا الشقه كل سم فيها وجدوا ورق مكتوب بطريقة غريبه و عرأس و صور شخصيه لفهد و فرح مكتوب عليها بالقلم الاحمر كلام غير مفهوم و حاجات كتير تدل على الدجل و الاعمال و السحر
الحاجة حميدة / امك دى مريضه محتاجه دكتور يعالجها
عمر / اخلص من الش…. .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى