روايات

رواية رساله الى أحدهم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الجزء الحادي والثلاثون

رواية رساله الى أحدهم البارت الحادي والثلاثون

رساله الى أحدهم
رساله الى أحدهم

رواية رساله الى أحدهم الحلقة الحادية والثلاثون

فرح / بدون كلام اخدته فى حضنها و ناموا بعمق إلى أن جاء صباح جديد
بسمة / مامى انا جعانة اوى
فرح / قامت من جنب فهد بشويش و دخلت الحمام اخدت شور بسرعة و منه للمطبخ حضرت الفطور و اكلت الولاد و قعدت تراجع معاهم الواجب إلى أن إذن الظهر صلت و جت الميس هناء أعطت الولاد الدرس و مشت
بعد الساعة 3 العصر قام فهد من النوم وجد فرح خلصت الاكل
فهد / صباح الورد هى الساعه كام
فرح / الساعه عدت 3 العصر يلا الغدا جاهز
فهد / انا نمت كتير اوى هاخد شور بسرعة هو فى غذا اية
فرح / فى فراخ و بطاطس ورز وسلطة
فهد / سلطة مشتشطة
فرح / أيوة و بتاعة الولاد لا
كريمة / ورحمة امى لافضحك يابدور و هاسلمك لبوليس الادأب
حمدان / متقدريش دى وراها فهد وفهد ضربته و القبر
كريمة / ومين هيعرف فهد محدش هيعرف انى انا اللى عملت فيها كده
حمدان / ابعدى عنها احنا مش ناقصين بهدله
كريمة / عمر ما هاسيب حقى
ابدا
حمدان / انا بعيد عن المشوار ده
كريمة / ما ده العادي بتاعك راجل جبان
حمدان / انتى لو عشتى الاسبوعين اللى عشتهم مش لاقى لا اكل ولا شرب ولا مكان اعمل فيه حمام كنتى مشيتى جنب الحيط
كريمة / انا هاكون بعيد و اشوف حد ينفذ
حمدان / ما بلاش د زوجها صعيدى و حريم الصعايده غاليه
كريمة / افش غلى و اللى يحصل يحصل
حمدان / هانزل على القهوة شوية هاتى فلوس
كريمة / فلوس بح اشتغل و اصرف على نفسك و علينا
حمدان/ انت معاكى 70000 بتوع فرح وكمان بتقبضى المعاش كل شهر
كريمة / بروضة ما فيش فلوس ليك
حمدان / تمام انا نازل نزل لقى بدور فى وشه مروحه مع ابنها من الدرس
بدور / ازيك يا عمى حمدان انت بخير
حمدان / بخير فرح كويسه
بدور / الصراحة هى بخير و اسفة على اللى حصل لكريمة انا كل همى أبعدها عن سكة فرح
حمدان / خلى بالك من نفسك كريمة ناوية ترتبلك مصيبه شكلها عوزة تزق عليكى حد سمعته مش كويسه انا مقلتلكيش حاجة تمام
بدور / تمام متشكرة ليك و مشت خايفة و لما روحت البيت كلمت شوقى زوجها و حكتله عن كل حاجة
شوقى / اقولك انا لسه مش هانزل إجازة الا بعد تلات شهور الشغل محتاجنى روحى عند امى ولا عند فرح و ياريت تلاقى شقة جنبها و ساعتها هناخد عفشنا و خلصنا من صداع كريمة دى ست شر
بدور / مقدرش اقعد عند امك انا هاكلم فرح تخلى حد يشوفلنا شقة جنبها
طة / ماشى الفيزا كارد معاكى وفيها مبلغ كبير و هاحط فى حسابى مبلغ كمان اقبض بس
بدور / لو حصل حاجة انا هاتصرف
شوقى / خلى بالك من نفسك و من الولاد كلمينى كل شويه
بدور / انا خايفه اوى بجد
فهد / قعد ثلاثة أيام مع فرح و ولاده كانوا اجمل ثلاثة أيام فى حياته
فرح / هتمشى النهارده لشغلك ولا عند ماما الحاجة
فهد / لشغلى لو عاوزة تقعدى معايا هناك اشوف مكان أوسع
فرح / لا انا مرتاحة هنا بعد اذنك هابقى احضر شبكة نرجس
فهد / خلى بالك من نفسك و من الولاد بلاش تباتى هناك
فرح / حاضر
فهد / هابعتلك فلوس على فودافون كاش
فرح / مش عوزة ماما الحاجة و عمى مختار و عمار كلهم مش منقصين البيت حاجة
باسم / عوز اشترك في النادى اتدرب
فهد / ماما هى اللى تقرر علشان هى اللى معاكم و اخواتك عوزين متابعة
فرح / ايه رايك تعملنا اشتراك فى النادى لست شهور نكون مع باسم و اخواته تلعب وتجرى بدل حبسه البيت هم مش بينزلوا الشارع خالص البنات ماشاء الله عليهم فى السباحة
فهد / هاخلى عمر يعمل الاشتراك حاجة تانى
فرح / سلامتك ابقى طمنا عليك
فهد/ اخدها فى حضنه و ضمها جامد بحبك و اسف ليكى بجد
فرح / الولاد بتبص علينا عيب كده
فهد / بدور كلمتنى عوز ش….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى