روايات

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الجزء الحادي عشر

رواية رحمة الليث والرنين الاسر البارت الحادي عشر

رواية رحمة الليث والرنين الاسر
رواية رحمة الليث والرنين الاسر

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الحلقة الحادية عشر

رنين بدموع :طلق…… ني يا أسر
أسر ساكت ومش بيرد
رنين بعصبيه :انت مبتسمعش انا بقولك طل..قني
أسر ببرود :تمام وانا هعمل كدا بس مش دلوقتي لان البيت في حاله تو..تر الأيام دي شهر كدا وانا هطل..قك يوم جوازي
رنين بصدمة :جواز
أسر ببرود :ايوه انا ايدت للان…تقام ده حجم اكتر من حجمه وجه الوقت اللي لازم اخلص من اله…م ده ويوم طلا….قك هيكون اليوم اللي هنهي بيه انتقا…..مي وأنا هرتاح وانت هترتاحي وكمان انا مش هفضل كدا من غير عيله انا لازم اكون عيله ودا هيكون ان شاء الله بعد شهر، ولبس هدومه وتركها وذهب
رنين اول ما أسر طلع انها…….رت وأخذت تبكي بشده و هي تلوم قلبها الذي احب شخصا لا يعرف معنى الحب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
الكل روح البيت ما عدا رحمه فضلت مع ليث قعدت تهتم بيه
ليث بتوتر :رحمه انا عايز اقول ليك حاجة

 

 

رحمه ببرود :طل…قني يا ليث
ليث بصدمة :ايه
رحمه :زي ما سمعت انا اتحملت يامه فوق طاقتي وجه الوقت اللي استريح فيه وراحتي بتكون انك تطل….قني وتحررني فارجوك طل….قني
ليث بحزن :رحمه انا
رحمه ببرود : مش عايزة اسمع منك حاجة غير كلمه انتي طا….لق وبس وانا بوعدك اول ما تطل….قني انا هبعد عنك ومش هتشوف وشي خالص في حياتك
ليث بحزن :بس انا مش عايز اط…لقك انا عايز نب..
رحمه :مبقتش فارقه انت عايز ايه يا ليث انت خت حققك تالت متلت الأول او…همتني انك بتحبني وبعدين خلتني اتجوزك بعدها خليت أجمل يوم اي بنت بتتمناه خليته ليا اتع…س يوم عندي بعدها عرفتني حقيقه مشاعرك وانك بتكر…..هني بعدها وبكل بساطه اغتص…بتني بعدها شهرين عذ….اب وذ…ل قدام عيلتك ليث اللي بيعشق رحمه إنما لما يتقفل علينا باب الأوضة ترجع ليث اللي مفهوش رحمه كل همه انه ين…تقم مش بيفكر اذا دا غلط ولا لااه وبعدها الاقي ابويا داخل عليا مضر….وب وكل جسمه ازرق من الضر…ب وتعبان وانصدم ان كل اللي قولته دا كان حقيقة وانا كنت زي اله….بلة كل واحد فيكوا بيحركني على مزاجه اللي يقولي يمين اروح يمين واللى يقولي شمال اروح شمال كنت بنت معد….ومة الشخصية بس خلاص دا كله كان زمان وماضي وانا هقفل عليه ومش هفتحه تاني وطلا….قي منك هيكون اخر كلمتين هتنهي الصفحة السو….ده دي فياريت تط….لقني
ليث بحزن :طلب ممكن تسمعيني بس

 

 

رحمه ببرود :انا مقدره اللي انت فيه دلوقتي واللي عيلتك فيه علشان كدا انا هصبر شهر وبعدها نط…لق وفي خلال الشهر ده انا وانت هنتعامل مع بعض على اساس اننا اغراب وبالنسبة للاهتمام بيك فدا هيكون واجبي لاني لسه ما اتحررتش من قيد الزواج ده فالما اتعامل معاك باهتمام متفكرش ان دا حب لا انا قت….لت على حبي ليك يا ليث ومبقاش ليك مكان في قلبي خالص عن ازنك وتركته وذهبت
ليث اخذ ينظر إلى طيفها بنظرات كلها حزن و ند….م ودموع
ليث بحزن :زي ما بيقولوا الند….م بيجي بعد فوات الأوان
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
جودي روحت البيت وقعدت في الجنينه
آدم بحزن :ممكن اقعد معاكي شويه
جودي بغضب :لا
آدم بحزن :جودي ممكن اتكلم معاكي شويه وارجوكي اسمعيني
جودي بغضب :لا وجات تذهب آدم مسك ايدها
آدم بحزن :جودي انا

 

 

جودي بغضب :انت انسان مقر….ف مفكرتش لما كنت بتخطط ما البشوات خواتي انكوا تا….ذوا رحمه ورنين بالند….م بتأنيب الضمير مفكرتوش ان دا ممكن يترد في اي واحده فينا ايه الجحود ده ايه الظ….لم ده انتوا بشر انتوا انتوا شويه شيا…..طين عايشين في صورة بنادمين انا مش عارفه الزاي قدرت احبك انا كان عقلي فين بس الحمد لله ان كل حاجة بانت قبل ما نتجوز اعرف حاجة يا آدم باشا كما تدين تدان واللي عملتوه في رحمه ورنين ربنا هيرده في واحده فينا واذا مكنش النهارده يمكن بكره يمكن بعده يا عالم بس اللي اعرفه ان ربنا هيرجع حق رحمه و رنين، طب مفكرتش اذا وانتوا بتخططوا للخطه القذ….رة دي ان ممكن اي حد فيكوا يمو…..ت هيروح يقابل ربنا الزاي هاا يا خسارة حبي ليك انا بدأت اكر…ه نفسي علشان حبيتك انا بكر….هك فاهم بكر…..هك ولو حولت تكلمني تاني ساعتها هنسا انك ابن عمي وهيكون ليا تصرف تاني معاك وتركته وذهبت
آدم بدموع :ضيعتك مني يا جودي و عص….يت ربنا الند…م جه بس متأخر واخذ ينظر إلى طفها بحزن وأ*لم
☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️
عمر خير يا نوران عايزاني في ايه انا البيت عندي في وضع متو….تر
طخخخخخخخ
نوران بدموع :دي علشان كد….بت عليا واو….همتني انك بتحبني
طخخخخخخخ
نوران :ودي علشان الأوهام والأحلام الورديه اللي رسمتهالي
طخخخخخخخ
نوران :ودي علشان اتا…مرت انت و ولاد عمامك واذ…..يتوا رحمه ورنين، عارف انت مش را…جل ايوه مش را…..جل
عمر بغضب :انا ساكت بس علشان مقدر اللي انتي فيه غير كدا كان هيبقى ليا تصرف تاني
نوران بغضب :حوش حوش اللي مش را….جل طلع ليه لسان وبيتكلم كمان
عمر بغضب :نوررررران
نوران بغضب :اسمي النضيف ميجيش على لسان واحد و…..سخك زيك فاهم ايوه مش را…..جل، الراجل الحقيقي هو اللي يدافع عن البنت مش اللي يا…..ذيها… الراجل الحقيقي هو اللي كلامه كله يكون صدق مش كد….ب ونفا..ق وخد…اع…. الراجل الحقيقي هو اللي يعرف الزاي يدافع عن البنت مش اللي ماشي ورا شويه حم…ير هما يقولوا هاااا هو يقول هااااا…….. في كتير بس للأسف مش هيفيدوا واحد زيك و…سخ وتركته وذهبت
عمر كان واقف وكان هو خلاص على وشك الا….نفجار
عمر بغضب :انا كنت ساكت ومقدر اللي انتي فيه بس انتي اتماديتي جدا وانا هدفعك التمن غالي يا نوران
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

 

 

عند رعد ونور
رعد :مالك يا نور
نور بحزن :زعلانه على أسر وليث الاتنين خسروا اتنين كانوا بيحبوهم جدا
رعد :طب لو قلت ليكي ان أسر بيحب رنين وليث بيحب رحمه هتصدقي
نور :لا أسر لا بيحب رنين ولا ليث بيحب رحمه
رعد بضحك :لا والله هما بيحبوا
نور بصدمة : انت ايه اللي عرفك
رعد بضحك :امال فين نور بتاعة زمان اللي كانت بتلقطها وهي طايرة كدا وفين خططتك
نور بضحك :قصدك
رعد بضحك :ايوه
نور بضحك :اذا كدا جمع الفريق
رعد بضحك :تحت امرك يا باشا في حاجة تانية
نور بابتسامة :ربنا يخليك لينا يا رب
رعد حضنها وقال :ولا يخليكي ليا يا رب وميحرمنيش منك ابدا يا قلبي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند ليث كان أسر وآدم وعمر موجودين عنده ورحمه كانت روحت
أسر :ليث ممكن افهم ايه اللي جرا وسبب الحا……دثه دي ايه
ليث بتوتر :هااا مفيش انا بس كنت شادر وحصل اللي حصل
أسر :ليث قول انا مش عيل صغير علشان تضحك عليه بالكلمتين دول
آدم بشك :انت قبلت مجدي
أسر بصدمة :الكلام ده صح
ليث بتوتر : مجدي لا لا لا لا وانا هتقابله ليه
أسر بغضب :هو اللي عمل كدا ومتكد….بش
ليث باستسلام :ايوه انا قبلت مجدي وقبلت قمر كمان
أسر بصدمة :قبلت قمر
عمر بصدمة :الله أكبر اهو ده اللي مكنناش متوقعينه خالص
آدم بصدمة :انت بتقول ايه انت عارف معنى انك تقابلها ايه
ليث بحزن : ايوه عارف
أسر بغضب :انت اتج…ننت ليه تعمل كدا ليه
ليث بحزن : معرفش انا عملت كدا الزاي وانا لما قبلتهم و

 

 

أسر بغضب :وايه
ليث بدموع :وشوفت ابنهم عفا….ريت الدينا ظهرت قداموا وطلعت بالعربيه بسرعة ومن غير ما حس عملت الحا….دثة دي
أسر بصدمة :ابنهم
آدم :كملت الله أكبر
عمر :يا دي النص…يبه يا دي النص…يبه
أسر بغضب :انت تحمد ربنا انك دلوقتي تعبا…ن غير كدا كان زمانك دلوقتي مد…فون مكانك وتركه وذهب
آدم بحزن :ارتاح انت يا ليث وانا وعمر هنشوف أسر وتركه وذهب
ليث بدموع :اااااه يا قمر ليه ظهرتي دلوقتي ليه فاتحتي و….جع قديم ليه
🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑
عند مصطفى
مصطفى بغضب :انت ايه اللي بتقوليه ده يا عمي
حمزه بند….م :زي ما سمعت كدا يا مصطفى
مصطفى بغضب :ورنين ورحمه وحتى نوران وشيري ذ…..نبهم ايه علشان يحصل فيهم كدا، بس انا مش هر…..حم اي واحد أ…ذى عيلتي وتركه وذهب
حمزه بحزن :ربنا يستر من اللي الجاي
عند مصطفى
مصطفى بخبث : انا هبعتلك صورة بنت تكون موجوده في الشقه ********فاهم ودا بعد ساعة وقفل معاه
مصطفى بش….ر :انتوا اللي بدأتوا اللعبه واتحملوا النتيجة بقى
🌆🌆🌆🌆🌆🌆🌆🌆🌇🌆🌆🌆🌇
أسر دخل القصر وكل معالم الغضب ظاهر على وشه واتجه بسرعة ناحيه غرفة التمارين وكان الكل قاعد في الصالون وشافوا تعابير وش أسر
نور بخوف :آدم أسر ماله

 

 

آدم بتوتر :أصل اصل
رعد بغضب :انت هتنقط اصل ايه
آدم بخوف :ليث قالنا انه اول ما طلع من البيت شاف قمر ومجدي وابنهم بالصدفة ودا كان سبب الحا….دثة
نور بصدمة :قمر
رعد بصدمة :ومجدي وابنهم
رحمه باستغراب :مين قمر ومين مجدي ده
الكل ساكت ومش بيرد
رنين باستغراب من وضعهم
رنين :ماما مين قمر دي
نور ساكته ودموعها نازله
رعد بغضب :مسمعش اسم قمر ده في البيت تاني فاهمين واللي هينطقه هيكون برا البيت وتركهم وذهب
نور بدموع :يا رب هنلاقيها منين ولا منين وتركتهم وذهبت خلف رعد
جودي بدموع :معقول لا لا لا لا لا لا
زينب بدموع :جودي اهدي
جودي :ز..ي..ن..ب واغمى عليها
آدم بدموع :جودي جودي فوقي يا عمتي يا عمي
نور جات وشافت جودي غايبه عن الوعي
نور بدموع وصدمه :جودي وذهب ليها
رعد بخوف :جاسر اتصل على الدكتور حالا وشال جودي و وداها للاوضة
🏙️🏙️🏙️🏙️🏙️🏙️🏙️🏙️🏙️🏙️🏙️🏙️🏙️

 

 

 

عند مريم
مريم :اوووووف وبعدين بقى قال ايه مريم روحي الشركة وهاتي كذا انا مالي بأ…..م الشركة دي يا ربي زمان دلوقتي حصل أحداث مشوقه وانا كنت عايزه احضرها واكل فشار بس تأتي الريح من حيث لا تتوقع اووووف وبعدين كان دروري العربيه تتعطل دلوقتي، انا انسب حل عندي اني أوقف اي عربيه واخليها توصلني للبيت وبدأت توقف في العربيات بس مفيش اي عربيه راضيه توقف
مريم بضجر : بقى انا مريم الأسيوطي اللي كانت بتركب في أحدث العربيات دلوقتي بتحاول توقف اي عربيه اااه على غد….رك يا زمن وفجأة عربيه وقفت
السواق :خير يا انسه
مريم :ممكن حضرتك توصلني للطريق العام بس
السواق :ايوه اتفضلي
مريم :ياااس شكرا وركبت معاه وهو طلع بس مراحش للطريق العام
مريم باستغراب :حضرتك دا مش الطريق للطريق العام
السواق بخبث :مانا عارف وفجأة طلع منديل وخد…..ر مريم بيه وهي حاولت تقاوم بس معرفتش فاغمي عليها
السواق بخبث :شكلها هتحلو معاك يا واد يا عصام ونظر الي مريم نظرات كلها شهو……..ه وخ…..بث
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند أسر كان عمال يدرب في غرفه التمارين وبيفتكر الماضي
فلاش باك
أسر بضحك :قمري قمري
قمر بضحك :اممممم خير يا استاذ أسر
أسر بضحك :هو انا مقلتش ليكي
قمر بوجه طفولي :قولت ايه
أسر بضحك :اني بحبببببك وشالها ولف بيها
قمر بضحك عالي :هههههههههههههه وانا بحبببببببببك
Back
أسر باستغراب :قمر انتي بتعملي ايه مع مجدي
قمر بجمود :انا ومجدي هنتجوز يا أسر
أسر بصدمة :ايه

 

 

قمر :زي ما سمعت كدا
أسر :لا لا لا لا انتي اكيد بتهزري صح واكيد دا مقلب صح اكيد
قمر :لا مش بهزر ولا دا مقلب دي واقع وحقيقه انا هتجوز مجدي يا أسر، طخخخخخخخ
أسر بغضب :انتي واعيه للي بتقوليه ده
قمر بصدمة :انت بتمد ايدك عليا انا
أسر بغضب :واخ….لص عليكي كمان فاهمة
قمر بغضب :لا مش فاهمه يا أسر وانا هتجوزه يعني هتجوزه وتركته وذهبت
أسر انهار على الأرض ببكاء شديد خذ…لان كبير وطع…نه قويه من شخص قريب منك
عوده للحاضر
أسر بغضب :بعد سنتين جايه تظهري ليه ليه مش كفايه الجر….ح القديم جايه تفتحي جر….ح جديد بس لا المرة اللي فات انا سكت بس المرادي لا واخذ هاتفه وطلب رقم
أسر بغضب :هبعت ليك صورة واحده تخ….لص عليها هي واللي معاها وفلوسك هتوصلك سلام
رنين بصدمة :أسر انت
أسر :………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الليث والرنين الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى