روايات

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الرابع 4 بقلم مروة مرزوق

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الرابع 4 بقلم مروة مرزوق

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الجزء الرابع

رواية رحمة الليث والرنين الاسر البارت الرابع

رواية رحمة الليث والرنين الاسر
رواية رحمة الليث والرنين الاسر

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الحلقة الرابعة

فؤاد بغضب :خطة ايه دي يا ليث
ليث بصدمه :يا نهار اسو*د اتكشفنا
_خطة المشروع الجديد اللي نجح يا عمي
فؤاد :أدهم
“البطل الخامس”
أدهم لؤي الأسيوطي، ٢٥سنه ١٨٠سم،عيون سودا وشعر اسود وكثيف، رجل أعمال بيحب عيلته جدا وأخواته اكتر تلاقيه مع عيلته شخص محبوب مبتسم ومع الناس الغريبه شخص قا*سي وبا*رد المشاعر *دا انتوا شباب عيله معق*دين والله 😂😂*
اسر ببرود :ايوه يا عمي بنحتفل بنجاح خطة المشروع الجديد
فؤاد بعدم اقتناع :أسر انا عارف دماغك انت وليث كويس لو بتفكروا تنت*قموا في بناته دا غلط والف غلط فاهمين
ليث ببرود :متخافش يا عمي
رعد من الخلف :لا نخاف انتوا مخكوا يودي في دا*هيه
اسر :بابا
ليث بمرح :ادا ادا انتوا بتشكوا فينا ولا ايه
رعد بجديه :أسر ليث لو عملتوا حاجة في البنات دول ساعتها تصرفي معاكوا مش هيعجب حد فيكم فاهمين
آدم بضحك :فاهمين يا رعد باشا فاهمين
نور باستغراب :انتوا بتعملوا ايه هنا

 

 

ليث :مفيش يا نوري احنا نازلين دلوقتي
نرمين بفرحة :أدهم حبيبي انت جيت
أدهم بضحك :لا لسه
نرمين :تعاله في حضن امك يا حيو*ان
لؤي بغيره :نعممممم حضن مين ياختي
أدهم بضحك :نرمو حبيبت قلبي انتي وراح حضنها بس اتفاجأ انه حضن لؤي
لؤي بغيره :انت بقيت بغل وبقيت في طولي عيب لما اديك بالجز*مه صح
أدهم بضحك وعمز لامه:لسه بتغير يا شقى انت
لؤي بيشد على أدهم جامد :ايوه يا روح امك وبطل بقى بدل ما اوديك المستشفى احسن
أدهم بضحك :لا وعلى ايه انا استسلم وبعد عن لؤي
نور بجديه :أسر ليث انا عايزه اكلم معاكوا
اسر بضحك :خير يا نوري
نور بجديه :رحمه ورنين البنتين اللي كانوا في المستشفى لو حد فيكوا قرب ليهم ساعتها ينسى اني بكون امه او اعرفه فاهمين البنات ملهمش ذ*نب في اللي عمله ابوهم لو عايزين تنت*قموا روحوا ليه فاهمين إنما تظ*لموا البنات ده انا مش هسمح بيه فاهمين
ليث بجديه :تمام يا حبيبتي خلاص متعصبيش نفسك
اسر بجديه :تمام يا نوري متخافيش انتي مش واثقه في تربيتك لينا ولا ايه
جودي بضحك :الصراحة لا انتوا الاتنين لما يتكونوا مع بعض يبقى في مص*يبه
زينب بضحك :عندك حق يا جودي
ليث بغيظ :بس يا صغيرة منك ليها لما الكبار يتكلموا الصغيرين يسكتوا
جودي بضحك :امال انت بتكلم ليه اذا كان الوضع كدا
آدم بضحك :اوووبا على قصف الجبه ده، قصف جبه ناري يا ناس، واعزاء المشاهدين الان وفي هذه اللحظة تم قصف جبهت ليث الأسيوطي من قبل اخته جودي الأسيوطي نريد أن نسمع التصفيق أين التصفيق
ليث بغيظ :تعاله ادهولك
آدم بضحك :لا خلاص انا اسف
جودي بضحك :جبان

 

 

آدم بهمس ليها :مقبوله منك يا قلبي وبعد عنها
رعد بضحك :طب يلا سيبوا ليث يرتاح شويه وخرج الجميع من الغرفه الا أسر و آدم و أدهم
ليث :شكرا يا أدهم انقذتنا بجد
أدهم بضحك :عد الجمايل يا عم
آدم بجديه :هعمل ايه دلوقتي
ليث بخبث :الخطة ماشيه زي ماهيا بس الفرق ان أهلنا مش هيعرفوا حاجة
أسر بشر وخبث :ليث معاه حق تعالوا بقى علشان اقلكم الجزي التاني من الخطة بصوا وقص ليث الخطه عليهم
أدهم بخوف :نهاره اسو*د اللي يكون عدو ليث وأسر انا بقيت اخاف على نفسي منكوا بجد
آدم بجديه :بس في مشكله
اسر :ايه هي
ادم :مصطفى الهجان هنعمل فيه ايه
ليث بخبث :هقلك بص…………………
آدم بانبهار:أعوذ بالله من الشي*طان الرجيم، ايه ده انتوا بجد ايه دي أفكار شيطا*نيه بجد، وأثناء حديثهم دخل عمرو
عمرو بمرح :بخ انا جيت
أدهم :بخ بقى واحد عاقل يقول بخ
ليث بجديه :عمرو عملت اللي قولتلك عليه
عمرو بجديه :ايوه اتفضل
ليث :هات
آدم :ليث ايه ده
ليث بخبث :اول كارت دما*ر لحمزه السمكي وكارت دمار مصطفى اتفضل وانت هتعرف
آدم خاد الظرف وانصدم من اللي فيه
آدم بصدمة :يا نهار اسو*د دي ممكن توديه إعد*ام
أسر :المهم الخطه هتتنفذ من بكره تمام
الكل :تمام وذهب كل واحد لجناحه ولم يتبقى الا أسر وليث
ليث بغضب وشر :جه الوقت ان الانتقام يظهر ويد*مر مقصوده
اسر ببرود :ليث الخطه هتتنفذ بكره جاهز
ليث بغضب :من عشرين سنه وانا جاهز
أسر :تمام تصبح على خير دلوقتى وخش نام انت محتاج راحة
ليث :تمام، وذهب الجميع للنوم وكل واحد بيفكر بكره هيعمل ايه والقدر مخبي ايه
في الصباح
عند رحمه وصلها ظرف وكان مضمونه انها اتقبلت في الوظيفه
رحمه بفرحه :عاااااااااااا اتقبلت يا رنين اتقبلت

 

 

رنين بفرحه :مبروك يا قلبي مبروك وحضنتها
رحمه بفرحة :الظاهر ان الدنيا بدأت تضحك لينا يا رنين واخيرا
رنين :وانا كلمت الشخص اللي كنت هتقابله البارح وقالي اني ممكن اقابله النهارده واخد الشغل
رحمه :طب يلا خلينا نجهز علشان نروح الجامعه وبعدها نروح للشغل عاااااا اتقبلت يعني انا هفضل مع ليث و هشوفه كل يوم عاااااااا
رنين مبسوطه بفرحة اختها و تبقول في سرها يا ريت اكون مع أسر كدا
رنين :طب يلا
رحمه بفرحة :يلا
عند ليث وأسر والشباب
ليث :تمام اول فصل من الخطة اتنفذ
اسر :كويس حلو اوي كدا ادم جاهز
ادم :ايوه
أدهم :تمام وانا وعمرو راحين ننفذ الجزء التاني دلوقتي سلام وذهبوا
آدم :وانا كمان رايح سلام وذهب
ليث :يلا يا أسر انا رايح الشركه دلوقتي هستناك هناك متتاخرش وذهب
نور :ليث رايح فين
ليث :رايح الشركه يا نوري ليه
نور بغضب :انت مش بت*حس يا ابني انت مجر*وح انت محتاج راحة فاهم يعني ايه راحة
ليث بحب :متخافيش يا روحي راحتي في الشغل سلام وتركها وذهب
نور :عجبك اخوك كدا يا أسر
اسر بحب :متخافيش يا نوري هو كويس يلا انا رايح مشوار كدا ومنه هطلع على الشغل واحتمال انا وليث وباقي الشباب نتغدى برا متقلقيش علينا تمام يلا سلامو عليكو وذهب
نور :وعليكم السلام ربنا يهديكوا يا رب ودخلت
_يا ناس يا هوه يا ناس ياللي مي*تين انا جيت انتوا يا خلق ادا الظاهر الناس ما*تت ولا ايه يعني انا هنام براحتي ومش هلاقي ابو ورده يجي يصحيني كل يوم ولا قومي يا مريم ولا روحي يا مريم ولا هلاقي راحة فين يا مريم ولا هلاقي حد يقول مبتكليش ليه يا مريم
جودي بضحك :لا هتلاقي الله ير*حمك يا مريم
مريم بضحك :جودي حبيبت قلبي عامله ايه امال الباقي فين ولا هما طفشوا
نرمين بغيظ :لا هنا مستنينك علشان نطفشوكي يا ز*فته
مريم بخوف زائف :جودي قولي ان اللي في بالي غلط وان الصوت ده مش صوتها قولي طب قولي انتي يا زينب
زينب بضحك :لا هو امك وراكي وماسكة ابو ورده

 

 

مريم بضحك : الله يبشرك بالخير يا زينب وتلتفت مريم
مريم بهزار :امي نبع الحنان والحضن الدافي كله وقمر الأمهات كلها ادا انتي خاسه كدا ليه هو لؤي باشا مكنش بيهتم بيكي ولا ايه ثم فين ابو ريشه انا عايزه ابو ريشه ابو زنوبه ده مش نافع معايا خالص
نرمين بضحك :كل ده
مريم بصريخ :عاااااااااااا صرصااااااار
نرمين بخضة :ايه فين
جودي كانت بتشرب مايه و اول ماسمعت صرصار شرقت
جودي :كح كح كح كح ايه كح كح فين يا لهوي اهوت
زينب بخضة :يا لهوي دا جاي ناحيتنا، يا أيها القوم على الكراسي واتسلحوا
جودي :كح كح كح احيه دا كح كح بيطير
نرمين بخوف :حد يجي هنا لؤي فؤاد جاسر رعد نور جني علا
مريم بضحك :ليه ناديتي على الجيش ليه
نور بخضة :في ايه وايه اللي بتعملوه ده
جني بضحك :ايه الهب*ل ده
علا بضحك :واللهي معرف
لؤي بصدمه :نرمين انتي بتعملي ايه ومريم حبيبتي انتي جيتي امتى
مريم بضحك :بقلكم ايه فضونا من الاسئله دي وحد يمو*ت الصرصار ده يلا
نور بخضة :صر صرصار احيه هو فين
جودي :كح كح كح جاي ناحيتك اجري يا مجدي
علا بخوف :فؤاد مو*ت البتاع ده بسرعة
فؤاد بضحك :همو*ت مش قادر
رعد بضحك :نور حبيبتي اهدي دا صرصار بس
مريم :بااااااااااااااااااس، الكل سكت
مريم :بقلك ايه يا نبع الحنان هاتي ابو ورده ده
نرمين :خدي يا ختي
مريم :اتوكلنا على الله و نزلت وضر*بت الصرصار و مو*تيته

 

 

مريم بفرحة :ياس ياس نهيت على قصة حب قذ*ره كان ممكن تجيب لينا جيش صراصير قال جاي تعيش قصة حب هنا وانا موجوده ليه من قلت البيوت في مصر ملقتش غير البيت ده وتخشه مو*ت خلينا نخلص منك وانت كدا مقر*ف يع انا مش هنضرب بالبتاع ده ماما خدي البتاع ده وارميه وتلتفت تجد الجميع راقض على الأرض من كتر الضحك ومش قادرين يوقفوا
مريم باستغراب :هو في ايه مالكوا
نرمين بضحك :اااه مش قادرة ابطل
جودي بضحك :بطلة يا بت يا مريم
مريم :ربنا يشفيكوا انا طالعة اخد شاور سلام
“البطلة المرحة والخامسة”
مريم لؤي الأسيوطي، ٢٥سنه ١٦٥سم، عيون رماديه وشعر اشقر وطويل، مرحة وبتحب الهزار وكيوته كدا قمر في جمالها وفي روحها روحها حلوه تخلي اي حد يحبها وهي ملقبه بضحكة عيلة الأسيوطي والقمريه دي دكتورة
************************
خلصت رنين جامعتها و راحت للمقابله
رنين :انا رنين اللي قدمت على الشغل
اسر :اهلا اتفضلي يا
رنين بصدمه :انت
اسر :انتي
رنين :انا اسفه عن اذنك وجات ان تذهب أسر مسك ايدها، رنين وحست بكهرباء في جسمها
اسر :استنى
رنين بخجل : ممكن تسيب ايدي
اسر :اووو اسف اتفضلي
رنين جلست
اسر :اولا كدا انا اسف على اللي قلته ليكي ولاختك البارح انا كنت متوتر وخايف على اخويا انا اسف
رنين :خلاص حصل خير
اسر :اسمك رنين صح
رنين :ايوه
اسر :اسمك حلو
رنين بخجل :شكرا
اسر :تقدري تبدأي شغل من اللحظة دي
رنين :بس بس انت ما عملتش مقابله ولا عرفت اذا انا اقدر على الشغل دا ولا لااه

 

 

اسر بابتسامة :وانا واثق فيكي يلا هنفضل نكلم كتير الشغل يامه و الوقت قليل يلا يا رنين
رنين بشكرا :شكرا يا أسر باشا
اسر بابتسامة :أسر قولي أسر بس تمام
رنين بابتسامة :تمام عن اذن حضرتك يا أسر ب
اسر :قلتي ايه
رنين :أسر سلام
اسر :شهد هتعرفك على كل حاجة
رنين :تمام عن اذن حضرتك وذهبت
اسر بخبث :اللعبه بدأت يا رنين، واتصل على ليث
اسر :كله تمام
ليث :ايوه سلام
عند ليث
رحمه دخلت الشركة
الموظفة :انسه رحمه ليث باشا عايزك
رحمه بخوف :انا طب تمام وذهبت اليه
رحمه :ليث باشا حضرتك طلبتني
ليث :ايوه يا رحمه تعالي
رحمه دخلت
ليث : عامله ايه دلوقتي
رحمه بابتسامة :الحمد لله، انا اللي مفروض اسأل حضرتك عامل ايه انت اللي اتا*ذيت
ليث بابتسامة :الحمد لله
رحمه :ديما يا رب تكون بخير
ليث :رحمه انا بعتذر بالنيابه عن اخويا واللي قاله البارح
رحمه بابتسامة :لا حصل خير انا مقدرة ظروفه
ليث بابتسامة :يعني دا مش هياثر على صداقتنا
رحمه :صداقه
ليث :ايوه رحمه انا حاب اكون صديقك قلتي ايه انتي انسانه بجد رائعه وانا اتشرف اكون صديقك قلتي ايه
رحمه بابتسامة :وانا اتشرف بكدا
ليث بابتسامة :تمام بعد الشغل نكلم شويه ايه رايك
رحمه :تمام عن اذن حضرتك وتركته وذهبت
ليث بخبث : وقعتي في شباك الليث يا رحمه وخلاص انتي داخلتي جحي*مي ههههه
عدي شهر على أبطالنا كان أسر و رنين بدئوا يقربوا من بعض ورنين حبها زاد لأسر وأسر ماشي في خطته ورحمه حبت ليث واتعلقت بيه اكتر وبدأت تحس ان ليث بيحبها وليث كان ماشي في خطته والشباب الباقي بينفذوا اللي أسر قالهم عليه
رحمه :زمان كنت لما احب اكلم واطلع اللي جوايه كنت باجي هنا عند البحر واحكي الي في قلبي قلته ليه على أسرار كتيرة ليه وبدون وعي قالت قلت ليه اني بحبك
ليث :ايه
رحمه بتوتر :هاااا لا مفيش يلا زمان الجو هيمطر دلوقتي خلينا نمشي وجات تمشي ليث مسك ايدها
ليث :رحمه انا بحبك
رحمه بصدمه :ايه
ليث :بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك
رحمه بدموع :انت بتكلم بجد يا ليث
ليث قام ومسح دموعها :ايوه يا عيون ليث انا بحبك
رحمه حضنته :وانا بحبك
ليث بابتسامة :بجد يا رحمه
رحمه بدموع :ايوه وفجأة الدنيا بدأت تمطر وليث خاد رحمه ور*قصوا تحت المطرة سوا
رحمه بابتسامة :انا اسعد انسانه بجد يا ليث
ليث :وانا مش عايز على فرحتك وسعادتك دي وحضنها وكان هناك من يصورهم
ليث في نفسه :افرحي برحتك دلوقتي لان الايام الجايه هتكون عبارة عن دموع وبس يا رحمه للأسف انتي بنته لل***** عارفة لو مكنتيش بنته ساعتها بجد كان ممكن نعيش أجمل قصه حب بس للأسف انتي بنته ولازم تدفعي تمن غلطت ابوكي يا رحمه وأشار لذلك الشخص الذي كان يصورهم ان يذهب
عند أسر ورنين
كانوا في اجتماع والاجتماع خلص وهما طلعين الدنيا بدأت تمطر ورنين طلعت تلعب تحت المطرة وشدة أسر
اسر كان واقف يتفرج عليها

 

 

اسر في نفسه :سامحيني بس ابوكي لازم يتعذ*ب ويدفع تمن غلطته وعلشان يعمل كدا لازم استخدمك ضدته و اكس*ره بيكي يا رنين انتي بنت طيبه وانسانه كويسه بس للأسف وقعتي بين نارين ناري اللي هتح*رقك وهتحر*ق ابوكي و نار ابوكي اللي خلاص حر*قتك وانتي مش عارفه وفاق لما لاقي رنين بترقص وشكلها حلو ومن دون وعي ذهب ليها ومسكها من وسطها وكانت عيونهم التي كانت تحكي كل شي ومن دون وعي خطفها في ق’بله طويله وهي كانت مستسلمه ليه وفضلوا على الحال ده لدقائق صغيرة وأسر حس على نفسه وبعد على طول ورنين حست بنفسها والدموع نزلت من عيونها على أنها. استسلمت كدا وجات تمشي أسر مسك ايدها
رنين بدموع :لو سمحت سيني
اسر :رنين انا
رنين بدموع :اكير دلوقتي مفكر اني واحدة رخي*صة صح
اسر :رنين انا بحبك
رنين بصدمة :ايه
اسر :بحبك يا رنين بحبك بحبك بحبك.
رنين بدموع :انت بتكلم بجد
اسر :ايوه وحضنها
رنين بدموع :وانا كمان بحبك والله العظيم
اسر شالها ولف بيها و قال بصوت عالي بعشقك يا رنين بعشقك يا رنيني
رنين بصوت عالي :بحبك يا أسر بحبببببببببك وكان هناك من يصورهم ويسجل ليهم كل شي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الليث والرنين الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى