روايات

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثاني 2 بقلم مروة مرزوق

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثاني 2 بقلم مروة مرزوق

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الجزء الثاني

رواية رحمة الليث والرنين الاسر البارت الثاني

رواية رحمة الليث والرنين الاسر
رواية رحمة الليث والرنين الاسر

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الحلقة الثانية

 

ليث بصدمه وعضب :ايه

رحمه بخو*ف من شكله ومن تحوله ومن نظرت ليها

رحمه بخوف :ف في ايه حضرتك

ليث وهو يحاول يتحكم في غضبه

ليث في نفسه :جايز يكون تشابه أسماء بس

ليث ببرود عكس البر*كان اللي جواه :تمام سيبي بياناتك هنا واحنا هنرد عليكي

رحمه بخوف :تمام اتفضل وتركت الملف وذهبت بسرعة

ليث قام يك*سر كل شي في المكتب

ليث بغضب :ور*حمت جدي وجدتي لو تطلعتي بنته لكون انا الكا*بوس اللي مش هينتهي في حياتك ابدا واخذ يك*سر كل شي

عند أسر

اسر بهدوء رهيب :قلتلي ايه

رنين في نفسها :مش دا اللي بتحبيه اتفضلي بسبب غضبك غل*طتي فيه لا وكمان اتاخرتي عن المقابله ربنا يستر من شكله ده

رنين بخوف :انا انا انا اسفه مكنش قصدي

اسر بغضب :مكنش قصدك ايه انتي واحده زبا*له و اكيد عملتي كدا علشان تسر*قي حاجة مني انتوا اللي خلق زبا*له مش احنا واحدة زيك اتلاقيها عملت كدا علشان تلفت انظارنا احنا، وطلع فلوس من جيبه ور*مها في وشها، اتفضلي اللي عملتي المسرحيه دي كلها علشانها وتركها وذهب

رنين حست بالاحر*اج الشديد ومن نظرات الناس ليها ولم تقدر ان تمنع دمو*عها من السقوط فتركت المكان و رجعت إلى بيتها

وصل أسر الي الشركة وهو رايح المكتب بتاعه سمع صوت تك*سير جاي من مكتب ليث فقلق وراح ليه

دخل أسر لليث لينصدم من شكل المكتب كل حاجة متك*سرة وايد ليث بتجيب د*م ومجر*وحه

اسر بقلق :ليث وذهب اليه

ليث بغضب :أسر اطلع من المكتب دلوقتي انا مش عايز اعمل حاجة اند*م عليها بعدين

اسر بقلق :انا اخوك يا غب*ي في ايه، ايه اللي جرا

ليث بغضب :ابن **********طلع عايش حياته ومخلف كمان

اسر بصدمه :ايه وانت عرفت الزاي

ليث وحكي ليه كل شي

اسر بغموض :كلم ادم وخليه يجيب المعلومات عن البنت دي

ليث بغضب :لو طلعت بنته واللهي لخيها تد*فع تمن غلطه ابوها

اسر بهدوء :كلم ادم بس

ليث :تمام، واتصل ليث على ادم

عند ادم كان نايم وتليفونه رن

ادم بنوم :الو

ليث :ايوه يا آدم انت فين

ادم بنوم :في السرير

ليث :طب تعاله على الشركة، ضروري

ادم بنوم :لا مش جاي انا لسه راجع من مهمة وليا الحق اني انام صح

اسر :ادم قدامك ربع ساعة تكون قدامي فاهم

ادم قام من على السرير بسرعة

ادم :قلت قديه انا جاي في الطريق

ليث بضحك :مش من شويه لا مش جاي

ادم بغيظ :يا عم أسر لو قلت ليه لا هيجي وينفو*خني

اسر بضحك :طب كويس انت عارف انا هعمل ايه قدامك عشر دقايق

ادم وهو خارج من القصر :مش كانوا ربع من شويه

اسر :بقوا تس دقايق

ادم :حظي الأسو*د انك انت وليث ولاد عمي والله اقفل يا أسر دا حتى النوم مش عارف انام سلام خمس دقايق واكون في الشركة سلام وقفل الخط

علا باستغراب :ادم انت رايح فين

ادم :رايح الشركة مش دلوقتي كلام لما اجي هبقي اقلك سلام

وصلت رنين البيت ودخلت الاوضه وقعدت تعيط، وصلت رحمه البيت ودخلت الأوضة لقت رنين بتعيط

رحمه بخوف :رنين مالك

رنين بدموع :مفيش يا رحمه

رحمه بخوف :الزاي مفيش رنين انا اختك وعرفاكي كويس في ايه

رنين بدموع :جر*حني وها*ني قدام الكل يا رحمه

رحمه :مين ده

رنين بدموع :أسر

رحمه بصدمة :وانتي شفتيه فين

رنين وحكت ليها كل اللي حصل

رحمه وهي تمسح دموعها رنين

رحمه :ششششش خلاص حصل خير انسى يا رنين ويلا خلينا نطلع بره زمان بابا جاي دلوقتي يلا خلينا نعمل الاكل وبعدين نكلم

رنين :تمام يلا

وصل ادم للشركة ودخل ليها ولم يسلم من نظرات الموظفات نظرات الإعجاب

ادم هو بيسلم على الموظفين

ادم بضحك :اوعي على الواد الجامد عملت ايه في الجيم يا صلاح

صلاح بمرح :ادغد”غت يا صاحبي والله، انا كان مالي بالحب قال عايز أعجب البنت اللي بحبها اروح ادغد”غ

ادم بضحك :معلشي شد حليك بس عايزين نفرح بيك

صلاح بضحك :قصدك عايزين نز*عل عليك

ادم بضحك :طب هروح اشوف أسر وليث لان ممكن انتوا اللي تز*علوا عليا

صلاح بضحك :ربنا معاك

ادم :يا رب سلام وتركه وذهب

دخل ادم على أسر وليث

ادم 😳: مين اللي عمل كدا في فوزيه

ليث 😂:في ايه

ادم بضحك :فوزيه

اسر بضحك :هو انت سميت المكتب فوزيه

ادم بضحك :ايوه علشان انا حبيته، بس المهم جايبني من النوم ليه

ليث بغضب :عايزين تجيب معلومات عن بنت كدا

ادم :اوعو الظاهر وقعت ومفيش حد سمي عليك يا ليث

ليث بغضب :اااااادم

ادم بخضه :ايه يا عم خلاص مش ههظر معاك طب انا عايز صورة البنت

ليث :الملف على المكتب اهوت

ادم بسخريه :مكتب ايه قول بواقي المكتب هات وخد الملف وشاف الصوره

ادم بانبهار :اوعي على الموز ده

اسر :ادم المعلومات هتجي امتى

ادم :علشانك يا أسر بعد ساعة

اسر :تمام

ادم :طب يلا

ليث :يلا فين

ادم :ناكل انا همو*ت من الجوع يلا يا خويا منك ليه

اسر :تمام يلا، وذهب الشباب وهما خارجين من الشركه قابلوا عمر

عمر بمرح :راحين تق*تلوا مين

ادم بمرح :انت

عمر بصدمه :اخ*ص عليك يا دومي

ادم بغيظ :دومي دا انا هنف*خك خد هنا ياله

عمر بضحك :جرا ايه يا دومي

“البطل الرابع”

عمر جاسر الشرقاوي، ٢٥ سنة عيون سود وشعر اسود كثيف وجسم رياضي وعضلات ضخمه طباعة مع عيلته مرحه وبيحب الهزار بس مع الغريب شخص با*رد ومعند*وش اي احساس

ادم بغيظ :واللهي مانا را*حمك خد هنا

عمر بضحك :الله وانا مالي يا لمبي

اسر بضحك :خلاص بطلوا يلا علشان نتغدا

ليث بضحك :يلا

عمر :اشطا انا جعان يلا

ادم :عمر اللي هيحاسب

عمر بخبث :تمام من عيوني يلا بس، وذهب الشبان

عند قصر الأسيوطي

زييييييييينب جوووووووووودي

زينب بخضة :البس يا عم

جودي بخضة :الله ير*حمنا

زينب :جودي بصي انا هقوم ان*ط من الشباك وانتي ن*طي من شباك الحمام، ايه رايك

جودي بضحك :تمام يلا

نور :وعلى ايه عايزين تتد*غدغوا قولولي وانا اقوم بالواجب بس بلاش ت*نطوا من ناقصين

زينب بمرح :نوري حبيبتي صباح الخير

جودي بمرح :صباح ايه قولي يا صباح الفل والياسمين على عيونك يا قلبي عاملة ايه اده انتي خسيتي النهارده وبقتي حلوه كدا ليه

زينب بضحك :يابكاشة

نور بضحك :سبتيني انتي واللهي

جودي بمرح :عيب عليكي دا انا جودي رعد الأسيوطي

رعد بضحك من خلف نور :يا سيدي يا سيدي

جودي :رعدي عامل ايه يا قلبي صباح الخير

نور بغير :هو فين ابو ورده

زينب بضحك :عندك جنب الباب لسه جديد قدرت التلشين عاليه بيمسك في الهدف ومش بير*حم

جودي بضحك :شوفتي ادناكي الشرح بالتفصيل صح يا رعدي ولا ايه

رعد بضحك :صح يا عيون رعدي

نور ضر*بت رعد في بطنه

نور بغيرة :قلت ايه يا حبيبي

رعد بضحك :صح يا جودي

جودي غمرت لنور وقالت :يا مسيطرة انت يا نوري وشغلت اغنيه مسيطرة وقعدت تلف بنور وزينب مش قادرة توقف ضحك هي ورعد

نور بدوخه :منكوا لله انا نسيت كنت جايه هنا ليه

زينب بضحك :كنت جايه تصبحي علينا بس

نور بدوخه :رعد الحقني الدنيا بتلف بيا ايه ده انت طلعلك راسين منين

رعد بضحك :راسين يا نور راسين

جودي بضحك :بقلك ايه يا باشا خود المدام وخليها ترتاح اصل ممكن تتخيل اني بقيت خمسه

زينب بضحك :بمو*ت مش قادرة ااااه يا بطني

نور :يلا يا جز*مه منك ليها البنات في عمركم دلوقتي بيكونوا صاحيين من خمسه الفجر

جودي بضحك :ليه عليهم ذ*نب ولا اتلاقيهم من بتوع مع الخامسه صباحا نحن نحب

زينب بضحك :انا لو فضلت هنا كمان شويه احتمال امو*ت بسببكم انا طالعة

رعد بضحك :خوديني معاكي

نور بضحك :يلا انا كمان جايه معاكوا

جودي :يلا وانا كمان، ايده انتوا طالعين علشان انا هنا صح

نور بضحك :صح

جودي بمرح : اااه على غد”ر الصحاب ده انا الله يوديني الساحل اصيف هناك والله

نور بضحك :تصيفي ايه وانتي في الشتاء، ايوه صح انتي مش بتح”سي

جودي بعفويه :صح، ادا ادا ادا لا طبعا بحس

رعد بضحك :يلا خلينا ننزل الكل هيتجمع النهارده

جودي :اشطا وهنسهر سهرة شباب احمم قصدي سهرة عيله، ايوه انا جايه عمتي بتنادي عليا سلام، وذهبت جودي

ستووووووووووب

“البطلة التالتة”

جودي رعد الأسيوطي، ٢٥ سنة ١٦٥سم، عيون خضرا وشعر بني وطويل، مهندسه، مرحه بتحب الهزار والضحك وقت ما تعصب بتكون زي رعد

“البطلة الرابعه”

زينب رعد الأسيوطي، ٣٠ سنه ١٦٧سم، عيون زرق وشعر اسود وطويل، دكتوره جرا*حيه، مرحه زي جودي وبنت الهزار ديما وقت ما بتتعصب بتاكل “زي يا جماعة 😂😂”

مر ساعه

اسر :هاا يا آدم

آدم :البنت اسمها رحمه حمزه السمكي، ابوها حمزه السمكي عندها اخت توأم اسمها رنين والدتها منف*صله عن ابوها وهي واختها عايشين مع والدتها وابوهم بيزوهم كل يوم وبيحبهم جدا البنت في كليه طب واختها هندسه ودي الصور، وكمان عندها ابن خاله وبنت خاله الابن مصطفى و البنت نوران و والدها بيحبهم جدا

ليث شاف الصور العر*وق ظهرت في ايده وعينه اتحولت للون الأحمر من شدة الغضب

ليث بغضب :واللهي ما هر*حم واحد فيهم

اسر شاف الصور شاف صورة رنين وافتكرها

اسر بخبث :استنى يا ليث انا عندي خطة

ليث بغضب :اللي هي

اسر هقلك :………………….

ليث بخبث :تمام وانا موافق

آدم :تمام انا موافق

عدي اليوم على الابطال وجه الليل

رنين بخوف :رحمه مينفعش تنزلي في الوقت ده

رحمه بدموع :لازم اجيب الدوا لماما يا رنين متخافيش كلها نص ساعة وهكون هنا سلام

رنين بخوف :ربنا معاكي

نزلت رحمه رواحت الصيدليه تجيب الدوا وهي راجعه لقت شويه شباب سكر*انين وبيمشوا وراها

الشاب الأول :هو الحلو نازل في الوقت ده ليه

الشاب التاني :علشان يس*لينا صح

رحمه بخوف ودموع :متحترم نفسك انت هو لو واحد عمل كدا مع اخت واحده فيكم هترضوا

الشاب التالت :بس احنا للأسف معندناش خوات تعالي بقى

رحمه بصوت عالي :يا بو*ليس والشباب لفوا يشفوا البو*ليس رحمه جرت

الشاب الأول :اجري يا جميل من حق الجميل يدلع تعالوا ورايا

رحمه وصلت لمكان استخبت فيه

رحمه بدموع :انا لازم ارن على بابا و نت عليه

رحمه بدموع :بابا الحقني في ناس يتجري ورايا بابا بابا عااااااااااااااا

حمزه بخوف :رحمه لااااااااااااااا

عند رحمه كان الشباب مسكوها

الشاب الأول :انا تعبت من الجري ولازم اخد مكافئني وفجأة…………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الليث والرنين الاسر)   

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!