روايات

رواية رحلة البحث عن ماريا الفصل الرابع 4 بقلم سالي أحمد

رواية رحلة البحث عن ماريا الفصل الرابع 4 بقلم سالي أحمد

رواية رحلة البحث عن ماريا الجزء الرابع

رواية رحلة البحث عن ماريا البارت الرابع

رواية رحلة البحث عن ماريا الحلقة الرابعة

رحله البحث عن ماريا
عدي فتره كويسه وهنري فعلا كان بيتعافي وحسيت اننا قربنا من بعض حسيت انه بيحبني بجد بس كان ناقص اتأكد منه احنا دلوقتي بقالنا سنه مع بعض وهو اتغير بقي انسان مرح وتقريبا كل وقتنا مع بعض واهالينا مرحبين بفكره وجودنا مع بعض وصداقتنا ولكن اخويا الكبير مكنش مرحب بصداقتنا بيقول ان الصر*ع مرض خطير والانسان لما بيتحول ممكن يقت*ل اي حد بسهوله وهو مش حاسس ونصحني كتير ابعد عن هنري لكن مقدرتش أصدق انه ممكن يأذيني هو حنين وطيب جدا حتي انه ف يوم كنا قاعدين ع البحر لقيته التفت ليا وقالي ماري انا فاتحت ماما ف موضوع مهم يخصنا وقتها كنا 17سنه قولتله موضوع اي قال انا بحب وقررت اصارحك انتي بتحبيني حسيت بفرحه كبيره انا بس ماكنتش بحبه لا انا بتنفسه حياتي كلها هنري وبس فرحت جدا ماكنتش مصدقه وحضنته بفرحه وهو كمان كان فرحان جدا بقلمي سالي محمد ووافقت ع عرضه للزواج وفعلا قدملي خاتم والدته وقالي دا خاتم ماما بس اكيد هنشتري خاتم زواجنا انا قررت اشتغل عشان ابقي جدير بيكي قولتله هتشتغل اي قال لقيت شغل عامل ف بنزينا قولتله ياريت اكون معاها هناك نشتغل مع بعض قال انا هستلم الشغل بكرا ولو لقيت ليكي شغل هناك اكيد هقولك انا مقدرش ابعد عنك وبالفعل اشتغلت انا وهنري حياتنا كانت جميله لحد ما صحيت يوم ع خبر موت هنري💔😭 ايوة زي ماسمعتوا ماكنتش مصدقه حسيت بصدمه طلعت اجري ع بيتهم لقيت والدته بتعيط وايديها كلها د*م قولتلها ف اي فين هنري وفضلت انده عليه وادور ف كل البيت ملقتوش لكن لقيت اوضه الصالون والصاله فيهم آثار معركه ود*م قولتلها طنط اي حصل قوليلي فين هنري قالتلي هنري اخدته الشرطه ع المشر*حه البوليس كان مالي البيت وراسمين مكان وقوعه رسمه ع هيئه واحد نايم بقلمي سالي محمد ورجله الشمال متنيه بالعكس كان طول هنري وقتها بس عرفت انه فعلا هنري مات جريت ع المستشفي بعد ما عرفت اسمها من البوليس وطلبت اشوفه لآخر مره لكن رفضوا لازم يكون معايا حد من اهله روحت لوالدته فضلت اترجاها تيجي معايا نشوفه وبالاخير وافقت روحنا اول ما شوفت انهرت من العياط قولتلها من اللي عمل فيه كدا قوليلي فضلت اصرخ مقدرتش امسح اعصابي اغمي عليا محستش حصل اي ولا صحيت امتي لكن فوقت لقتني نايمه ومتعلق ليا سيرم جيت اقوم والدتي وجاك منعوني رديت بعدم تصديق فين هنري ليه مجاش ماما قالت هنري خلاص مات قولتله لا ماتقوليش كدا ازاي يعني مات رد جاك وحاول يهديني قالي لازم تتقبلي الحقيقه دي يا ماري هنري خلاص راح والده هو اللي قت*له بالخطأ لما اتعاركوا مع بعض وقع هنري ع الترابيزه كلها زجاج ودخل #Sally_M_Ahmed دماغه مستحملش وكان ف حاجه هيجان ومنعرفش غير كدا والدته اعترفت ع والده والشرطه اخدته السج*ن ازاي يعني والده يعمل ف كدا وليه سببله مشكله طول حياته ودلوقتي اخد رو*حه طب ليه دا حرام هنري فضلت اصرخ باسمه لحد ما جت الممرضه وادتني حقنه مهدئ وعدي فتره وخرجت من المستشفي لكن مقدرتش اتخطي فكره موته روحت بيته والدته كانت بتلم حاجاتها وادتني الخاتم اللي كان اشتراه عشان خطوبتنا فضلنا نعيط مع بعض قولتلها ليه والده عمل كدا انا عايزة اعرف قالت احنا بنهرب منه بقالنا سنين وبنتنقل دايما لكن المره دي هنري رفض ننقل لما عرفنا ان والده جاي وعرف مكانا قال مقدرش اسيب ماري وقرر يواجهه لأول مره لكن والده كان شخص رياضي جه وقال هيرجعنا بالعافيه بدأ يتخانق معانا ومسكني من شعري وهنري حاول يبعده عني زقه اول مره ع حرف التربيزه اول مره اتع*ور لكنه قام وضربه ف جمبه ف والده سابني وفضل يض*ربه والآخر رماه ف الهوا فضلت اتوسل ليه سيبيه لكنه مسمعش مني وزقني بعيد لما هنري طار بعيد وقع ع التربيزه الق*زاز ومات فضلت اصرخ الجيران بلغت الشرطه وقبضوا عليه والاسعاف جت لكن كان هنري مات واخر كلمه قالها ماري …….تفتكروا ماري هتتخطي موت هنري ازاي ..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلة البحث عن ماريا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى