روايات

رواية ذنبي الوحيد الفصل الخامس 5 بقلم حنين محمد

رواية ذنبي الوحيد الفصل الخامس 5 بقلم حنين محمد

رواية ذنبي الوحيد الجزء الخامس

رواية ذنبي الوحيد البارت الخامس

ذنبي الوحيد
ذنبي الوحيد

رواية ذنبي الوحيد الحلقة الخامسة

‘في أوضة آيان ‘
آيان عمالة تتقلب يمين وشمال مش عارفة تنام من القلق والتفكير في اللي حصل بسبب أبوها جالها رسالة واتس اب علي تليفونها
مدت ايديها ع الكومودينو جابت الفون فتحته لقت الرسالة من رقم غريب
عروسه الف مبروك يا
مش لاقية غير أختك وتخطفي منها الراجل اللي بتحبه ؟
بس عموماً مش هطول في الكلام لأنها كدا كدا مش هتكمل للآخر .. انتي بتاعتي يا آيان بتاعتي انا لوحدي وهاخدك حتى لو وأنتِ متجوزه
آيان بتقرا الرسالة ومستغربة كل كلمه فيه
دخلت ع التروكولر تشوف مين صاحب الرقم اللي باعت الماسدچ وكانت المفاجأة
اللي بعتت الماسدچ :
آيان بصدمه: مصطفي و الله يا مصطفى انا مش هخليك ترتاح بعد اللي عملته فيا انا و منار يا اخي حسبي الله و بعن و الوكيل فيك و بتحط الفون علي الكومودينو و بتنام
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ ☺️
في نهار يوم جديد
منار بغيظ: مصطفي قوم يا مصطفى
مصطفي بزهق: خير يا حبيبتي
منار بعصبية:انت عرفت آيان اتجوزت يامن و مقلتش لي ليه يا حيوا’ن
مصطفي بزعيق بيشدها من شعرها و بيمسك بو’قها بايده التانيه
: اوعقك تعلي صوتك عليا مره تاني انت فاهمه وانا حر في حياتي اعمل اللي اعمله انا حر في حياتي
منار بعصبية: سيب شعري يا مصطفى انا غلطانه اني حبيت واحد زيك اصلا يعني حر في حياتك فهمني لما أعرف من ماما أن آيان اتجوزت و حضرتك تبقي عارف عايزني ازغرط يعني مش فاهمه
مصطفي بيقوم من علي السرير
: انا عملت كدا علشان اغظها مش اكتر و نسيت اقولك بس ده اللي حصل
منار بزعل: انت بتحبها يا مصطفى صح عينك بتقول كدا
مصطفي: اكيد لا
منار بفرحه: ماشي المهم انا هحاول اقرب من آيان و احاول اخد منها اي فلوس و اخليها تكتب لي اي قطعه ارض تانيه
مصطفي بسخرية: مش هتعرفي
منار:لا يا حبيبي بطريقتي و بتخرج
مصطفي: اخد مصلحتي بس منكم كلكم و هرميكي لكل’اب السكك يا منار الك’لب
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️
آيان بتصحي و بتخرج تجيب مايه
يامن بيخرج في نفس الوقت بيفضل يبص ليها علي القميص اللي هي لبسه
:بيغمز ليها اوعه يا جامد
آيان بخجل: جاي تدخل علطول
يامن بيمسك أيديها اتكسفتي يا قطه
آيان بعصبية: سيب أيدي يا يامن لو سمحت انا اصلا مكنش عايزه أخرج مش عارفه ايه اللي خرجني بس يا ربي
يامن: بيهمس جنب و دنها
آيان بخجل و توتر من قربه
يامن:متقلقيش عمري ما اقرب منك لو اخر بنات العالم و جاي يدخل المطبخ
آيان: انت عايز تاكل
يامن : اكيد يعني نمت امبارح من غير أكل علشان الست هانم تقعد براحتها
آيان بخجل: طب بص يا يامن انت كان عندك برنس بتاع الحمام بتاعتك جوه هو طويل انا هلبسه و اوعك تضحك عليا عقبالك ما ابقي أشتري هدوم
يامن: ماشي يا ستي بس بسرعه علشان أنا علي لحم بطن و عد يا ستي مش هضحك
بعد وقت قصير ⏱️ آيان بتلبس البرنس
يامن: ماسك الضحكه لأن كبير عليها
: عملك زي اكنك من القطب الشمالي و بيفضل يضحك
آيان بتلاقي المقشه جنبها و بتمسكها و بتفضل تجري وراء الشقه كلها
: خدي هنا يلا انا عامله زي القطب الشمالي خد هنا يا عبي’ط انت
يامن بيطلع علي الكنبه مش نازل بقي و ريني هتعملي إيه
آيان: انزل يا زف’ت بدل لو طلعت لك والله هك’سر المقشه علي دمغ’ك
يامن بينزل من علي الكنبه
يامن بخبث بيمسكها من وسطها: لا بس اي حاجه عليكي جامده يا فرولتي
آيان بتفضل تضربه فيه : سبني كدا انا هروح اعملك تاكل بدل ما تكلني انا
يامن: ماشي
آيان: لا يا خويا انت هتقطع معايا الطماطم و تعمل البيض و حاجات ديه
يامن: ماشي والله ما عملت الحاجات ديه قبل كدا بس ماشي
بعد وقت طويل ⏱️
آيان بتحط الاكل علي الطربيزه
يامن: يلا تعالي كلي
آيان: مليش نفس
يامن بغضب: يلا يا آيان
آيان: والله مش جعانه هو ب العافيه و جايه تدخل بتلاقي الباب بيخبط جايه تروح تفتح
يامن :لا خليك انا هفتح
إلهام ام يامن : فين مراتك يا يامن
يامن بصوت واطي: بالله عليكي يا ماما البت غليانه هي ملهاش ذنب أن منار اتجوزت واحد غيري
إلهام: وسع كدا بس
آيان بكسوف: إزاي حضرتك يا طنط
إلهام: ايه القمر ده بس الله ماشاء الله تعال هنا يا آيان يا بنتي
آيان بخجل:نعم
إلهام: بصي من دلوقتي تقولي لي يا ماما و ايه اللي انت لبسه ده
يامن بضحك : شوفتي يا ماما ريقي نشف من الصبح عمال اقول لها البسي ترنج من اللي جوه و هي عايزه تلبس قميص علي البرنس 😂
آيان بتبرق له : والله يا طنط اقصد يا ماما مفيش ترنجات جوه
إلهام: مش مشكله يا حبيبتي كمنش شوايه نورهان اخت يامن تيجي من الكليه تنزلي انتِ و هي تشتري شويه ترنجات
آيان: خلاص حاضر يا ماما
يامن يلا يا ماما تعالي الاكل جهز
الهام :لا انا جايبه لبنتي حبيبتي اكل صباحيتها لو عرفت انك ما اكلتيش هزعل منك خالص يا آيان انا ساكنه في البيت اللي فوق علطول لو عايزه اي حاجه
آيان: حاضر يا ماما
يامن بيغظها:اه 😝يلا
إلهام بتخرج
آيان: بتقعد تاكل
بعد وقت قصير
آيان:هي ماما عارفت منين صحيح
يامن: بصي انا امبارح كلمتها و هي اتقبلت الموضوع اصل بصراحه مكنتش بتحب منار و كانت رفضه الموضوع من الأول بس قولت هيتعودوا علي بعض
آيان بزعل: بس منار كويسه يا يامن بابا أجبرها علي الجواز زي ما كان بيعمل معايا
يامن بسخرايه: أنتِ غلبانه اوي
آيان : انا كلت و بتدخل الأوضه
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️
يامن بيدخل و بيلبس بدله سوده و ساعه في أيده و بيحط برفان رجالي و بيخرج بيلاقي آيان لابسة هدوم خروج وواقفة بتلبس الكوتشي وبتفتح باب الشقة
يامن : انتِ يا بت استني استني هنا رايحة في هي سداح مداح
آيان : ايه ده انت منزلتش الشغل كل ده ليه
يامن :كنت نازل يا ستي و كويس اني اتاخرت و منزلتش علشان اشوفك
رايحة فين بقى ؟
آيان بتفتح الباب : رايحة مشوار يا يامن و هاجي علطول
يامن حط ايده ع الباب رزعه قفله بسرعه : هو ايه اللي رايحة مشوار يا يامن شايفاني صوباع بطاطس محمره قدامك مثلاً
انا جوزك ومن حقي أعرف انتي رايحة فين وجايه منين و كل تفصيله عنك ويا اوافق يا ارفض كمان
آيان: لا يا شيخ
طيب يا يامن انا رايحه أشوف ماما و اتكلم مع بابا شوايه و هشوف هتصرف ازاي مع مصطفى قولت ليك اللي هعمله اليوم كله اهو ارتاحت كدا خلاص ممكن توعه بقي علشان أمشي
يامن: نو نو يا حبيبتي معلشي بقي انتِ مش هتروحي في حته ده اللي عندي
آيان: والله ؟
انت من أولها هتتحكم فيا قال يقول لي اتجوزك علشان تروحي و تيجي و ابوكي ميتحكمش فيكي قال تعالو اتفرجوا بقولك رايحة أشوف امي انت مش بتفهم عربي اكلمك انجلش يعني
I’m telling you I’m going to see my mother
يامن : بطلي عبط وانا بقولك مش هتروحي ايه مسمعتيش هو هبل و عبط و طرش
آيان بتحدي: ده ليه إن شاء الله هم*وت هناك مثلا
يامن : انا راجل البيت و كلمتي اللي تمشي مفيش عروسه يوم فرحها تخرج من بيت جوزها
آيان : طيب خلاص يا يامن طلقني
بتفتح الباب وتجري على برا بسرعة يامن بيجري وراها وبيمسكها من وسطها
يامن بزعيق : هو انا مش قولتلك مش هتروحي في حتة لازم اعيد كلامي كتير ادخلي يا آيان جوه و مش مطلق حد و بطلي شغل عيال صغيرة
آيان بصوت عالي : وانا قولتلك هروح لاماما يعني هروووح يا غبييييي و بتخرج من أيده بسرعه
يامن بزهق: أنتِ متعبه اوي و شكلي هتعب معاكي و بيمسكها جامد من أيديها و بيجرها منها و هي ماسكه في حديده السلم
:الله يخرب عقلك ايه كل الأقل ده سيبي الحديده هتقطمي وسطي يا بت خشي بقي تعبتي قلبي معاكي اقسم بالله يا آيان لو البدله اتقتعط لفيها دب’حك
آيان بزعيق: لا يا يامن انت عايزني افضل في البيت و ده مش هيحصللل
وفجأة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذنبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى