رواية دميتي الجميلة الفصل الخمسون 50 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية دميتي الجميلة الجزء الخمسون
رواية دميتي الجميلة البارت الخمسون
رواية دميتي الجميلة الحلقة الخمسون
فلاش باك
حمزه : طب انتي عايزه ايه ..دلوقتي ..
جيجي ببكاء : مش عارفه ..انا حاسه اني مخنوقه وقلبي وجعني ازاي يعمل فيا كده.
حمزه : عمل فيكي اي ..هو انتي مش قلتي كل الكلام ده كان قبل مايعترف بحبه ليكي..
هزت راسها بايجاب..
حمزه : يبقى ايه ياجيجي..انتي هتحاسبيه عالماضي ..طب هسألك حاجه عامر حاسبك على الماضي بتاعك وانا متاكد انه كان عارف باعجابك بمهران مش كده..
مسحت دموعها بشهقات : انا جايه اشتكيلك وانت بقيت بصفه..
حمزه : انا مش بصف حد انا مع الحق بصي ياجيجي انتي زي شوق ..وانا هتكلم معاكي زي مابتكلم معاها بالضبط وزي ماانا عايز الخير لبنت اخويا كمان عايزه ليكي فهماني..
هزت رأسها بايجاب ورفعت نظرها لتنظر اليه وتستمع لحديثه الناضج باهتمام…
حمزه : الدنيا مش جنه ووبالدنيا دي مش هناخد كل حاجه ومفيش حد كامل….زمان لما اتكلمنا عن مهران قلتلك متجريش ورى سراب عشان مهران عمره ماهيكون ليكي ..وانتي اللي قررتي متضيعيش وقتك ومستقبلك على وهم وبعدتي عشان انتي متاكده ان مهران عمره ماهيشوفك الا زي اخته..
انما دلوقتي الوضع مختلف..
جيجي : مختلف ازاي ده بيقولي مش هيعرف ينساها…
حمزه :هو قالك انه بيحيها..
جيجي : لا..
حمزه : طيب ..هو اعترفلك انه بيحبك..
جيجي :اه..
حمزه :كم مره..
جيجي :دايما بيقولها..
حمزه طب انتي مش شايفه الفرق..عامر صادق معاكي وعايز يبدأ معاكي بصراحه وانا شايف ان ده مش غلط..
جيجي : بس انا موجوعه اوووي ومقهوه..
اجابها بابتسامه : طب انتي زعلانه ليه.ومقهوره ليه مسألتيش نفسك السؤال ده..
جيجي…..
حمزه : انا هقولك انتي زعلانه عشان بتحبيه وغيرانه عليه مش كده..
جيجي بدموع : مش عارفه..
حمزه :لا انتي عارفه ومتاكده بس بتهربي عشان بس متعصبه..
جيجي :بس انا مش هقبل اني وحده تانيه تشاركني بيه..
حمزه :طب مسألتيش نفسك هي فين الوحده التانيه اللي هتشاركك بيه..هو انتي مش قولتي طلقها وسافرت…
طب انتي عايزه تتحكمي حتى بذكرياتيه..جيجي عاوزك تفهمي اللي يحب يتحمل وهقولك على حاجه اي ست بالدنيا لو حبت بجد هتعرف تاخد عقل وقلب جوزها فهماني…
جيج بس..
حمزه : مبسش انا عايزاك تفكري انتي جاهزه تخسري الراجل اللي حبيته دلوقتي..
جيجي..
بااااااك ..
استيقظت من شروده على صوت عامر المليء بالحب والسعاده
عامر وضع كوب القهوه امامها وجلس مقابلا لها ممسكا يدها بين كفيه مرددا بحب يظهر على ملامحه : مش مصدق انك رجعتي…انا مبسوط مبسوط اوووي الفرحه مش سيعاني ياجيجي
جيجي : عامر…
عامر: عيون عامر وقلب عامر انتي اطلبي اي حاجه بالدنيا دي وهتكون عندك..
رفعت جيجي وجهها لتنظر الى عينيه مباشرة : مش هتسيبني مش كده..
عامر : عمرى ماهسيبك ياجيجي انا بحبك والله بحبك.
جيجي وعيناها مليئتان بالدموع : مش هتحمل تخوني ياعامر..
عامر : اخونك انا مش هجرحك ياجيجي انتي قبل ماتكوني بنت خالي ..انتي حبيبتي والله مش هعرف ابعد عنك ياجيجي انتي روحي..
جيجي…
عامر:طب هكلم ماما وخالي عشان نستعجل بالفرح مش عايز اي حاجه تبعدنا عن بعض ماشي ياحبيبتي..
جيجي…..
************الحمد لله
اوقف سيارته امام سيارة الاجره لينزل من سيارته بسرعه ..
سأئق السياره : انت اتجننت كنت هتموتنا….
تجاهل سائق السياره واتجه الى اامقعد الخلفي كانت تجلس تحاول اخفاء اثار دموعها عنه منذ ان رأته وهي تعلم جيدا بأنه تبعها لأنه علم بما حدث معها……
مهران بجديه : انزلي…
نزلت شوق من السياره دون اي اعتراض ليحمل حقيبتها ويضعها بسيارته بعد ان دفع لساأئق السياره مبلغ من المال واعتذر منه وصعد بجانبها يقود السيارة دون التحدث معها حل الصمت بينهما طوال الطريق كانت تسترق النظر اليه بين الحين والأخر…
*********الحمد لله
مسح حمزه وجهه باختناق وأمر الخادمه باخذ ابنته الى غرفتها بعد ان اجتمع الجميع على صوته الحاد..
اما زوجته مصدومه لم ترى زوجها الهادء العقلاني هكذا من قبل..ترتجف خوفا من هذا الغضب الذي يظهر عليه..
امسك حمزه ذراعها بعنف مرددا بغضب : انتي طردتي شوق من البيت..
هيام بارتباك: اااانن..
حمزه : انتي ايه طردتي شوق او لا..
هيام : انا والله كنت كنت..
حمزه وهو يهزه بعنف : انطقي..
هيام بخوف :انا…
دفعها حمزه الى الارض مرددا بغضب اعماه: انتي طالق..
صدمه الجمتها وهي تراه يغادر المنزل بسرعه…
اخرج حمزه هاتفه محاولا الاتصال بشوق لكن هاتفها مغلق……
صعد سيارته واسرع يبحث عنها…وحاول الاتصال بمهران لكنه يفصل ولا يجيبه…مما زاد غضب حمزه اضعاف..
********الحمد لله
اوقف السيارة امام مزرعه لأول مره تزورها شوق..
نزل من السياره ليأمرها بان تتبعه..
نزلت دون التكلم بأي كلمه تتبع خطواته بريبه وخوف ترى مدى الغضب الظاهر على ملامحه وتعلم جيدا بأنها اوصلته منتهاه ..وهو غاضبا منها جدا …لذلك يجب عليها تحمل كل شيء منه..
دخل احدى الغرف لتتبعه ..وسمعت صوته الجاد..دي اوضتك من النهارده..وفي شغالين هنااا ولو عوزتي حاجه بلغيهم عشان يتصلووو بيا وانا هبقى اعدي عليكي كل فتره..
هم بالمغادره ليشعر بها تحتضنه من الخلف وتجهش بالبكاء وووووووو
************
يم بانفعال يعني ايه يقفل السكه بوشي هو اكيد اتجنن..
كانت تردد كلماتها وهي تجوب المكتب ذهابا وايابا..
يم والله هتندم يامهران على عملتك دي هو مش عارف انا مين ..دي الناس تتمنى مني بصه بس..وهو شايف نفسه على ايه..ال*****
************
كان منصور يجلس بمكتبه يعمل على بعض الملفات ..صدم بمن يقتحم مكتبه دون استئذان…
رفع راسه بغضب ليصدم بوالدت مهران تقف امامه حرك رأسه يمينا ويسارا غير مصدقا لما يراه…ووو
**********
حسن : انا عاوز اقولك حاجه بس عايزك تتاكد ان مكنش ينفع اقولك الكلام ده قبل كده ..
غيث بابتسامه: اي الجديه اللس انت فيها دي ياحسن..هتكون عملت ايه يعني.
حسن : عمتك…
قطب غيث حاجبيه باستغراب مرددا :عمتي مين..
حسن : عمتك ام مهران لسه عايشه..
غيث بصدمه انت بتقول ايه..
حسن : …
غيث :
**********
اقتحم حمزه مكتب مهران في شركته ليصدم بي…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دميتي الجميلة)