رواية دموع معاقة الفصل السادس عشر 16 بقلم صباح عبدالله
رواية دموع معاقة الجزء السادس عشر
رواية دموع معاقة البارت السادس عشر
رواية دموع معاقة الحلقة السادسة عشر
يوسف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠انا اسف ياجنات عارف اني غلط لم خبيت عنك اني ظابط مخبرات بس والله العظيم حبيتك من كل قلبي
جنات٠٠٠٠٠٠٠٠تبصلو على يوسف وتمسح دموعه انا عايزه اعرف حاجه واحده اول مره قولت فيه انك بتحبني كنت بتحبني بجد وليه فضلت مصاحبني قبل مانتجوز
يوسف٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يبص على جنات خلينا ننسي اللي فات احسن ياجنات
جنات. ٠٠٠٠٠٠٠معلش حب اعرف
يوسف٠٠٠٠٠٠٠٠٠ لا مكنتش بحبك كنت بحول اكسب ثقتك بس وماكنش قدمي غير الطريقة دي انا عارف اني كنت حقير بس واقسم بالله انا عمري مااتخيلت اني ممكن احب حد بطريقة دي
جنات٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ بدموع كسر خاطر هي كنت نفسها يقولها كنت بحبك طيب ليه كنتي ديما واقف جمبي وفي كل ظروفي قبل مانتجوز
يوسف. ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠علشآان كنت بخد منك معلومات تفدني في شغلي
جنات٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تبص على يوسف بقرف وبدموع علشآان كدا كنت ديما تسألني عن احول البيت وعن اولد عمي وانا كنت زي الغبية بحكيلك على كل حاجه وكمان اعتبرتك اخ وصديق وبعد اخ وصديق اعتبرتك زوج وحبيبي وسند وحميني من بعد ربنا سبحانه وتعالى بس انا في الحظه دي عارفت اني ماليش حامي غير ربنا وماليش ضهر ياحمني روح يايوسف الله يصلح حالك متخفيش يايوسف انا ماسمحك تعرف ليه انا ماسمحك علشآان انت بقيت شخص غريب عني وماليش حق ازعل او انجرح منو
يوسف٠٠٠٠٠٠٠٠ يروح عند جنات ويمسكها وبدموع بالله عليكي يا جنات ماتقوليش كدا انا عارف اني غلط بس انا زات نفسي ماكنتش اعرف اني هاحبك بالشكل ده
جنات ٠٠٠٠٠٠٠٠٠تبعد عن يوسف لوسمحت انا مدام َمتجوزه دلوقتي وجوزي موجود مايصحش كدا ياحضرت الظابط
سيف. ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص على جنات ويستغرب من كلامها ويبص على يوسف وببتسمت انتصر سمعت ياحضرت الظابط بنفسك دي المدام بتاعتي انا دلوقتي ولو ايدك لمساتها تاني انا هقطعلهك
يوسف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠واقف مصدوم من كلام جنات بيبص علىها ودموع في عيني
جنات٠٠٠٠٠٠٠٠٠ عينيه في عيني يوسف انا اسفه اوي يايوسف بس انت قتلتني انا دلوقتي إنسانة جسد بل روح بل حياة انا كنت هبله اوي واكتر حاجه جرحتني هو اني صعبان عليا نفسي حتي انت يايوسف طلعت زيهم بتستغلني مرات ابويا خدتني خدمه تشتغل زي الحمار صبح وليل وانت كسبتني واخدني وصيله تبين شاطرتك وشجاعتك وتبص على سيف وياتاره انت اخدني ليه ودموعها نزلها تحرق في قلبها قبل وشها دموع كسر خاطر وحرق دم وقهر واكتر حاجه بتوجعني اني صعبان على نفسي كل منام وشوف حلام جميل اكتشف انو كبوس فظيع انا انسانه لاحول لها ولا قوة جنات تمسح دموعها بضهر ايديه
سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يروح عند جنات ويمسكها من ايديها بعد اذنك ياحضرت الظابط بس انا لسه عريس جديد وعايز عروستي ويبص على سعيد وزكريا يلا كل واحد يخد مراتو علي الأوضه بتاعتو
ويخد جنات ويطلع
جنات٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ماشي مع سيف زي الإنسان الالي يعمل في اللي هَو عايزو
يوسف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠واقف في مكانو وكلام جنات بيتردد في ودنو وبدموع انا اسف ياجنات انا عارف اني انا اللي غلطت في حقك من الاول بس بوعدك اني مش هتخل عنك ياجنات
زكريا ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يروح عند جني ويمسكها جامد ومن غير يبصلها تعالي عايزك
جني. ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ انت واخدني على فين انا مش عايزك
بس زكريا ولا كنوا سامع حاجه
سعيد يلا ياجان
جان٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ واقفه ومش بترد هي اها فايقه بس ولا كأنها سمع ولا شايفه اي حاجة هي تيها في كل حاجة بتحصل معقوله في يوم واحد يحصل كل ده معقوله هي خلاص مش هترجع لكلياتها تاني مش هترجع لحياتها القديمة هي خلاص مش هترجع جان اللي كان اجمل شباب وأكبر رجال الأعمال بيتمونوا نظره منها
سعيد ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يتعصب والله انا مش عندي خلق لحركات الحريم دي ويجي شايل جان وعينو عليها هو زعلان على حالت جان معقوله قطتي ضعيفة لدرجه دي انا عارف ان اللي حصل مش سهل بس ماكنتش اعرف انك ضعيفة لدرجه دي ومش قادره تتحدي الظروف دي انا مش عايزك ضعيفة ياقطتي ويخدها ويطلع للأوضة بتاعتو
يوسف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يسيب البيت ويخرج انا عارف انك مجروحه مني دلوقتي ياجنات بس بوعدك اني هصلح كل حاجه وهرجعك في حضني تاني
في غرفة زكريا
زكريا ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يفتح الباب بعصبيها ويرمي جني على السرير معاكي خمس دقايق تكوني جاهزها
جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠. اي ياحيوان انت انا كنت هتكسر في اي انا انسانه واذا انت بقيت جَوزي ف ده مش بيديك الحق تعملني باشكل ده
زكريا ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠بعصبيها اكتر ويضرب جني بالقلم انا حيوان يامحترمه لو لسانك ده ماتقصرش انا اعرف ازي اقصرو
جني ٠٠٠٠٠٠٠٠٠بعند زكريا لو ايدك دي اتمداد عليا تاني انا هاكسرهالك
زكريا٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تعجبو القطه الشرسه اللي واقفه قدامو زكريا يروح عند جني ويمسكها من وسطه وابتسامة جذابه تصدقي عجبتني
جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تتوتر من مسكت زكريا وتوه في ابتسمتوا بس تفوق لم تحس بتقرب الذياد من زكريا ابعد عن انا لسه مش موفقة على الجوز ده وتذقوا
زكريا٠٠٠٠٠٠٠٠ يضيق جدا من تصرف جني معه ويمسكها من شعرها جامد وشيفني ياعني هموت عليكي ولو انا عايزك هخدك وجني بس لا مش هضيقي اكتر من قمتك ويجي رميه على لارض من هنا ورايح انا وانت زوجين قدم الكل وقدام. اربع حطان دول انتي مش اقل منها وانا قرفان منك علشان كدا هتنامي على لأرض ممنوع تنامي على السرير جمبي انتي فاهمه
جني٠٠٠٠٠٠٠٠٠ بدموع من كلام زكريا هي اها مش بتحبوا ولا بتعتبرو جوزها بس هي بنت وكلام زي ده يجرح اي مره بس متبينش انها زعلت من كلموا انا اصلا اللي مش عايزه اي حاجة تربطني في واحد زيك عديم الإنسانية
سعيد٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يدخل غرفة ويقعد جان على السرير بلطف ويبص على دموعها ويقعد جمبها ليه الدموع دي كلها عارف ان اللي حصل صعب بس متخفيش ياجان مني انا مستحيل اجبرك على حاجة لان اللي هيكون بني وبنك مش بالاجبار
جان ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠مانت عارف انوا مش اجبري ليه اتجوزتني بطريقة دي انا بكرهك ياسعيد اكتر ماكرهت امي امي اي وبدموع دي ماتستاهلش كلمه ماما دي اكتر واحدة أنانية انا عرفتها ده كلو ممكن يكون ذنب جنات فعلاً كم تدين تدان
سعيد٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ مش فاهمة اصدك اي كم تدين تدان هو انتي كنتي بتعملي اي في جنات
جان٠٠٠٠٠٠٠٠ تخد بالها هي كنت هتقول اي وتبص على سعيد اه لا ولا حاجه انا عايزه اخد شاور علشآان انام فين شنطة هدومي
سعيد٠٠٠٠٠٠٠٠ يبص على جان بشك بس مايحبش يضغط عليه في حاجه هدومك في الدولاب ولو حبها اي حاجه او عوزتي حاجه قوليلي ماشي
جان. ٠٠٠٠٠٠٠٠٠ترتاح لسعيد والطريقه اللي بيتعامل بيها معها اوكي وتروح على الدولاب وتأخذ بجامه نوم وتروح على الحمام وبعد وقت تخرج من الحمام وتلاقي سعيد غير هدومه ونام على الكنبه جان تتنفس بارتياح الحمد لله نام انا كنت خايفه لا المجنون يعمل حاجه وتروح على السرير اول ما تحط دماغه على المخاده تفتكر كل حاجه ودموعه تنزل علي وشها الله يسامحك يا ماما ليه عملتي فينا كده ويتغلب عليها التعب وتنام سعيد يشيل ايده من علي وشه ويبص على جان ويطمن انها راحت في النوم سعيد في نفسو ياجمالك يا جان وانتي نايمه طلعه زي الملايكه ويفضل يبصلها لحد ما يتغلب عليه وينام هو كمان
عند جنات وسيف
سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ يفتح الباب ويدخل جنات ويقاعدها على السرير ويبص عليها ويروح على الدولاب ويأخذ هدومه ويدخل الحمام
من غير مايقول اي حاجة
جنات٠٠٠٠٠٠٠٠٠ قاعده على السرير ودموعها على وشها ومن غير ما تحس تروح على باب البلكونة وتفتحو وتقعد على الارض وتضم رجليه على صدراها وتبص على القمر وبدموع ليه يا يوسف عملت فيه كده انا عملت فيك ايه والا اذيتك في ايه علشان تعمل فيا كداا انا حبيتك بجد وتعلقت بيك من كل قلبي بس انت طلعت بتستاغلني وبتلعب بي مشاعري انا كرهتك ياويوسف من كل قلبي انت طلعت أكثر من الوحوش دول انت اوسخ واحقر منهم هما على اقل كانو صادقين في مشاعرهم معايه حتي لو كانو وحشين هما كانو بيؤزوني جسدياً اما انت قتلت روحي وتحت راسها بين رجليها وتضم نفساها جامد وتفضل تعيط
سيف ٠٠٠٠٠٠ يخرج من الحمام يبص على السرير ما يلاقيش جنات يبص باستغراب وهيا راحت فين ويدور عليها بانظره في الغرفه ويلاقي جنات قعده في البلكونه في وسطه العاصفه سيف يروح لجنات وبصوت خالي من المشاعر انت قاعده عندك بتعملي ويبص علي السما عادي ادخولي جوه بين ان الجو هايشتي
جنات٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ تتخض من صوت سيف الخالي من اي مشاعر وبخوف انا مش عايزه افضل انا وانت في غرفة واحدة
سيف ٠٠٠٠٠٠٠٠يبص وبعصبيها نعم ياروح امك انت عايزة تفضحني عايزه الناس تقول سيف الرفاعى اتجوز وقاعد في اؤضة ومراتو في اؤضة انا اقتلك ياجنات قبل ماتفكري تعمليها
جنات ٠٠٠٠٠٠٠٠٠بس انا مش مراتك ياسيف
سيف٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يبص لجنات بعصبيها ويمسكها من شعرها انتي مراتي ومن غصب عنك ياجنات
جنات ٠٠٠٠٠٠٠٠٠تذوق سيف لا ياسيف الطريقة دي في التعمل مبقتش تخوفني وانا مبقتش اخاف من حد غير ربنا سبحانه وتعالى وبدموع وبعدين اخاف على اي روحي وانقتل قلبي وانكسر انا انسانه بلل روحي وانت لحد مانا اقول اني موفقة على جوزي منك أنت مش جوزي ولا ليك اي حقوق عليا انت فاهم ياابن عمي
ريهام ٠٠٠٠٠٠٠٠٠هو انا ممكن اكون غلطت علشآان وفقت على الجوز ده ? لالالا انا عملت كدا علشان مصلحتهم بس هم اللي فاهموا غلط شويه انا ليه وفقت ع جواز ده بس بناتي زعلنين مني هصلحهم اصبح وافهمهم انا ليه وفقت؟؟
يوسف هيعمل اي علشآان يصلح جنات
جنات هتسمح يوسف
سيف هيقبل فكرت جنات
جان ممكن تحب سعيد
زكريا هايفضل يعمل جني بالوحشي دي
ريهام هتصلاح بناته
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع معاقة)