روايات

رواية دموع معاقة الفصل السابع 7 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الفصل السابع 7 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الجزء السابع

رواية دموع معاقة البارت السابع

رواية دموع معاقة الحلقة السابعة

يوسف. ماسك جنات من شعرها وبيكلمها هو مضيق منها
وجنات. بتعيط يوسف يشوف دموع جنات وان وشه كل بقا احمر من الطماطم من كتر العيط

يوسف. يسيب جنات ويروح يجبلها ماء ويدهلها

جنات. بدموع وبصوت ضعيف من كتر العيط مش عايزه وترمي كوب الماء على لارض

يوسف. يحط ايدي على شعرو من الغضب ويغمض عينو ويهدي نفسو ويروح تاني يجبلها مايه

جنات. انا بقول مش عايزه

يوسف. يبص لجنات ويكتب قسم بالله ياجنات لو مشربتيش المايه لكون محميكي بيها

جنات. تضحك ضحكه خفيفة على خفت دم يوسف

يوسف. يشوف ضحكت جنات يهدي ويقعد جمبها على السرير وبكل حنان ويمسح دموع جنات ويدها المايه

جنات تستسلم لحنيت يوسف وتخد المايه اهو شربت استريحت

يوسف يبتسم ابتسامة صغيرة ويكتب. انا اسف ياجنات عارف اني كسرة الثقة اللي بنا باللي عملتو بس مكنش في قدمي حال تاني كنتي عايزين اسيبك للعقارب دول يدنهم يعذابو فيكي

جنات. تسمع كلام يوسف انا عارف انهم مش كويسن بس كنت بلاقي كل حاجه انا عايزه وكمان أنس اخوي كان مرتاح وكان ممكن اكمل علام وبدموع بس انت دمرت كل حاجه بتصرفك ده

يوسف. بانفس الهدوء انا عارف ياجنات اني مش هقدر اعيشك انتي وانس زي عيشتك مع مرات ابوكي بس بوعدك ياجنات اني هحاول اعمل كل حاجه بقدر عليه علشان اريحك انتي وانس

جنات. بدموع انا عايزه اتعلم يايوسف انا حلمي اني اكون دكتورة

يوسف. يمسح دموع جنات. سبيه على الله وكفاية كدا انهاردة نامي يلا الوقت اتأخر

جنات. بس
يوسف. بحنان ويحط صبعوا على بوق جنات ويجي عديلها على السرير ومغطيه ونايم جمبها وبحنان ويملس على شعرها

جنات. تقوم فين انس

يوسف يمسك جنات من درعها ويكتب نامي ياجنات متخفيش انس مع ماما وريتاج وياسمين مش هيسبوا ويخد جنات في حضنوا علشآان تهدي وتنام

جنات. تستسلم لحنان يوسف هي اول مره حد يحساسه بكل الحنان ده وحد يخدها في حضنوا بشكل ده هي ومن عمرها ١٥ سنه وهي عايشه في جحيم مرت ابوها بس ياتاره جنات خلاصت من جحيم مرت ابوها فعلاً هي خلاص هتلاقي الحنان والحب دي افكر في راس جنات بس هي تحس بالامان وتستسلم لحنان يوسف وتنام

يوسف. يحس ان جنات نامت. يقوم من جمبها براحة ويغطيها كويس وياقف خمسة دقائق يتأمل في وش جنات وهي نايمه يوسف سبحانه مان خلاقك ياجنات يوسف يطلع ويقفل الباب وراه براحة

انس. يجري على يوسف فين جنات. اختي

يوسف. يركع على رجليها ويكتب متخفيش يابطل جنات نامت هي تعبت كتير النهاردة علشان كدا نامت وانت يابطل مش عايز تنام

انس. لامش عايز انام ويتاوب انا لازم أفضل جمبا جنات علشآان مفيش حد يعمل فيها حاجه

الهام. تروح عند انس وتحبوا من راسوا ربنا يخليكم لبعض يابطل

يوسف. يشيل انس علي كتفوا متخفيش يابطل انا موجود ومستحيل اسمح لحد يعمل حاجة في جنات من بعد النهاردة ويروح ويقاعد علي الكنبة ويخد انس في حضنوا ويناموا

الهام. ربنا يخليك يابني ويبرك فيك ويبعد عنك العين يايوسف يابن بطني

ريتاج. تروح عند يوسف وتحط ايديها على كتف يوسف انا مش عارف اي حصل علشآان انت اتجوازت جنات بس انا متأكدة انك عملت كدا علشانه وانا عارفه جنات هي طيبة وقلبها ابيض واكيد لم تهدي هتسمحك جنات ذي جوهري حفظ عليها يايوسف اوع تزعلها او تكسرها يوم من الايام

يوسف. يبص على ريتاج وبحنان لاخ ويملس على كتفها. ويكتب والله وكبرتي ياريتاج وبقيت بتعرفي تتكلامي كويس انا بوعدك ياحبيبتي اخوكي اني هاعمل كل حاجه اقدر عليه علشان اعوض جنات عن كل حاجه هي شافتها. يلا قومي نامي علشآان الوقت اتاخر

ريتاج. ربنا يبارك فيك ياحلي اخ في دنيا كلها

الهام. ربنا يبارك فيكم يابنتي

ياسمين ايوا يامحني وانا ماليش في الحنان ده ولا اي

الهام. تبص على ياسمين لا انتي لكي الشيبشيب علشآان لسانك بيفلط

ياسمين بتمثيل الزعل بقاا كدا ياالهام ماشي والله ? مانا وكليها لحد الصبح وتجي ماشية

يوسف يضحك هو وريتاج

الهام. والله كتر خيرك لحد الصبح بس

يوسف. يبص على انس يلاقي نام يجي قايم ودخل لااوضه وقفل الباب برحه علشآان جنات ماتصحاش يوسف يبص على جنات يلاقيها نايمه يحط انس جمب منها ويفرش وينام على لارض

تاني يوم الصبح

يوسف واقف قدام التسريحه وبيسرح شعرو وجنات نايمه المايه من شعر يوسف تجي على وشه تصحه

جنات. بصوت عالي لاء هاصحه اهو متحطيش على مايه

يوسف. يروح عند جنات بحنان ويملس على شعره

جنات. تفوق من النوم وتخد بالها ان يوسف قاعد جمبها وتفتكر كل حاجه جنات تعيط

يوسف. يكتب مالك ياجنات بتعيطي ليه كدا في حاجه بتوجعك

جنات لا انا كويسه بس افتكرت ان احنا متجوزين دلوقتي وان انا خالص مش في الفلا

يوسف. يخد جنات في حضنوا وبحنان متخفيش ياجنات انا موجود معاكي ويمسحلها دموعه طول مانا جمبك متخفيش وانا مش عايز اشوف دموعك دي تاني انتي فاهم

جنات. تبص على يوسف وتتكسف

يوسف يضحك ويقوم ياكمل لبسو ويلبس القميص بتاعو

جنات. تبص على الساعة ? تلاقيها لسه خمسة. جنات تروح عندي يوسف هو انت رايح فين دلوقتي

يوسف. يكتب انا هانزل افتح الورشة

جنات. دلوقتي لسه بدري

يوسف عارف ان لسه بدري بس في شغل كتير وامبارح انا مافتحتهاش

جنات. طيب وتفتكر لم الداده كانت بتحكيلها ان يوسف بينزل من غير فطار بس افطار الاول

يوسف. هفطار ازي امي لسه نايمه والبنات هنزل بقاا وخلاص هيبقى اجيب اي حاجة وخلاص

جنات. تبص على يوسف وتحط ايديه في جمبها ومن غير واعي منها وانا بعمل اي هنا مش انا مرتك ولا اي تخد بالها من كلامه تجي سكتها

يوسف. يمسك جنات من جنبها ويكتب مراتي وان شاء الله هتكوني احلي زوجها في دنيا كلها

جنات. تتكسف من مسك يوسف وشها يحمر ومش قادره تتكلم كلمة واحده

يوسف. يضحك ويجي بيس جنات

جنات. تصدم من يوسف علشان بسها هو اول مره يقرب منها بشكل ده

يوسف. يفاهم نظرات جنات. انتي مش بتقولي انك مراتي وانتي فعلاً ياجنات بقيتي مراتي وحبيبتي ورفيقت عمري انا مستحيل استغني عنك ياجنات

جنات. واقفه زي التمثال هي سمع كلام يوسف بس مش قادرة تتكلم

يوسف. بهزار الظاهر كدا انا هنزل من غير فطار لانك بين كدا مش هتفوقي دلوقتي ويمشي

جنات. تفوق وتجري وراء يوسف. استني هجهزي الفطار واجيبوا في ثواني وتروح المطبخ علشان تعمل الفطار

يوسف. يبص على جنات وهي بتجري على المطبخ علشآان تعملو فطارو. يحط ايدي في جيب البنطلون ويروح ويقف على باب المطبخ ويبص على جنات وهي بتعملوا الفطار

جنات. بتصلي كدا ليه

يوسف. يكتب. لا مفيش بس مستغرب على احولك انتي لحد امبارح مكنتش طيقني ودلوقتي بتعملي فطار

جنات. تتكسف وتفرك في ايديها انا يايوسف. عارفه انك كويس ومعملت ده كلو علشان مصلحتي ودموعها تنزل انا اسفه يايوسف على الكلام الي انا قولتو امبارح انا بجد اسفه وتفضل تعيط

يوسف. يروح عند جنات ويمسك وشها . انا متأكد انك لم تهدي هاتفهمي انا عملت كدا ليه ومتخفيش انا اها ضيقت من كلامك بس مزعلتش لاني عارف انك مش عارفه انك بتقولي اي وكنت عارف انك هتعتذري مني واهو ماخيبتش ليه ظني ويحبها

جنات. انت بقيت قليل الادب على فكرة

يوسف ههههه ويجي مسكها جامد انتي بقتي مراتي ياجنات انا بحبك اوي ياجنات بس كنت خايف اعترفلك باني بحبك تفاهميني غلط بس شوفي ربنا عمل اي انتي بقتي مراتي وصدقني ياجنات انا دلوقتي وانا وخدك في حضني مش قادر اوصفلك فرحتي بيكي قد اي

جنات. واقفه مصدومة من كلمة بحبك. جنات بس انا مش بحبك؟؟

ياتاره. جنات خلاص خلصت من مرات ابوه

يوسف هيعمل اي علشان جنات قلتلو انها مش بتحبوا

جنات هتحب يوسف ولا اي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى