روايات

رواية دموع الفصل الثامن 8 بقلم يارا محمد

رواية دموع الفصل الثامن 8 بقلم يارا محمد

رواية دموع الجزء الثامن

رواية دموع البارت الثامن

رواية دموع الحلقة الثامنة

عبد المجيد نزل مع رائد وسابوا نورا بتتوج”ع عبد المجيد بصلها بب*رود ونزل علشان يشوف دموع ويرجعها لرائد تاني.
أما نورا كانت بتستغ*يث بيه وهو مش عبرها لغايه ما أغم*ي عليها وجسمها تلج.
عند دموع
دموع : أنا جاهزة ف اي وقت المهم اخد حق*ي حتي لو كلفني التمن حياتي.
اسد: قلتلك قبل كده التمن مش حياتك.
اسيل: بابتسامه طيب سيبونا من قصه الانتق”ام دي دلوقتي أبيه اسد احنا هناخد ضيفتنا تقعد معانا شويه.
اسيل قربت منها ومسكتها من دراعها بعفويه ودموع صرخ*ت من وجعها.
اسيل والباقي اتنفض”ه منها واسيل كشفت دراعها لقته وا*رم والعلام*ات الزر*قا فيه كتيرة.
اسيل: ياربي هو انتي كنتي بتتض*ربي كتير دي اثار تعني*ف منزل*ي صح

 

 

دموع: بوج”ع اه هي.
اسيل: اللي فهمته انك عايزة تنت*قمي من جوزك انتي بقالك قد ايه.
دموع: تلات شهور بس.
اسيل: بصدم*ه وليه كان بيعمل معاكي كده.
دموع: لاني ببساطه مكانتش جوازة عاديه ابويا اللي هو المفروض سندي باعني ليه علشان ابويا من ساعه ما وعيت علي الدنيا بيعنفن”ي ويضرب”ني واخر حاجه باعني لرائد الصواف وعمل فيا كده.
اسيل: وهربتي ازاي.
دموع حكت تفاصيل هروبها وقابلت اسد ازاي.
اسيل: انتي حياتك صعبه يا دموع أنا اسفه اني فكرتك بده كله.
دموع: ولا يهمك أنا مش بنسي ابدا ولا عمري هنسي اللي بيحصل فيا ابدا.
بس انا خايفه علي امي وعايزة اطمن عليها باي شكل.
اسد: متخافيش أنا واحد من رجالتي باعتوا يشوف الموضوع عندكم مش تقلقي بكرة هطمنك عليها اسيل خدوها ترتاح وانا هتفق مع الدكتور تمام.
دموع: أنا بس كنت عايزة اشكرك يا استاذ اسد وحضرتك يا جدي لو سمحت أن اقولهالك يعني بشكركم اني استقبلتوني وهتساعدوني كمان.
الاسيوطي: مش تشكرينا يابنتي فاهمه مهران الاسيوطي عمره ما حد طلب المساعدة منه ومش ساعده انتي بس مشكلتك اللي كبيرة شويه روحي ارتاحي وبكرة تعملك اللازم.
اسيل وموج اخدوا دموع لاوضتهم يعالجوا جرح”ها.
مهران: اسد البنت دي لازم تخلص من محنتها وتساعدها والظاهر أن ابن الصواف مش هيجيبها إلى زي ما ابوه كان بتاع مشاكل.
اسد: حاضر يا جدي.
عند رائد
كان بيدور علي دموع بين الناس وسائق العربيه بغضب
رائد: بغ”ل وغض”ب الظاهر انك معرفتش تربي بنتك أنا رائد الصواف بنتك تهرب مني وتعملي جرح ف رجلي لو مسكتها هقتلها قدامك.

 

 

عبد المجيد: ببرود لما تلاقيها ليك مطلق الحريه انك تعمل فيها اي حاجه حتي لو عايز تحرقها مش مشكله هي مش تهمني
رائد كلم خالد الحارس بتاعه وسئله.
رائد: بعصب”ية خالد فرغت الكاميرات ولا لا.
خالد: للاسف يا باشا الكاميرات كانت متعطله ف الوقت ده.
رائد رمي الفون بعصبيه
بنتك كانت مخططه لكل حاجه ماشي أنا هسيبها بس لو رجعت حتي لو رجعت بعد سنين هقتل”ها فاهم انزل وخدلك تاكسي.
عبد المجيد نزل من العربيه واخد تاكسي وراح البيت دخل لقي نورا واقعه ومغ”مي عليها.
عبد المجيد: ببرود انتي لسه مغمي عليكي قومي يالا
عبد المجيد هزها كتير وعرف أنها مات”ت من كتر الزع”ل والقه”ر علي دموع بنتها.
عبد المجيد احسن ريحتي أنا ماكنتش عايزك ف حياتي بكره ابقي ادفنك
شالها وحطها علي السرير وراح نام ف اوضه تاني تاني يوم عرف الجيران أنها ماتت والخبر وصل لاسد واتصدم ومش عارف ازاي هيقولك لدموع.
اسد كان واقف بيفكر قربت نجيه عليه.
نجيه: مالك يا بني واقف كده ليه.
اسد: امها مات”ت يا جدتي ومش عارف ازاي اقولها.
نجيه: يالهوي يا بتي أن لله وان اليه راجعون صح يا ولدي هنعمل ايه دلوق.
وهما بيتكلموا سمعوا صوت حاجه انكسرت بصوا للصوت ولقيوا دموع كانت جايبه الشاي لنجيه سمعت الخبر واتصدم”ت منه.
اسد: دموع اصرخ”ي ابك”ي اعملي اي حاجه ارجوكي بس متسكتيش كده.
الكل جه علي الصوت وسألوا حصل ايه.
عمر: حصل ايه يا جماعه ف ايه.
اسد: دموع والدتها مات”ت
الكل اتصدم وبص عليها لقيتها ساكته.

 

 

نجيه : اتكلمي يا بتي قولي حاجه.
دموع اخيرا اتكلمت من وسط صدمت”ها الكبيرة وبصت لاسد.
دموع: بجمود الدكتور هيجي امتي.
اسد: باستغراب بعد ساعتين.
دموع: تمام.
سابتهم دموع وراحت لاوضتها ووقفت قدام المرايا وكانت هتبكي بس مسحت دموعها بعنف
دموع: لا لا متبكيش اوعي تسمحي لنفسك تبكي ابدا فاهمه الا لما تجيبي حقك وحق امك اللي ماتت من حسرت”ها عليكي اوعدك يا امي اني هاخد حقي وحقك ومش هاسيبهم ابدا.
بعد ساعتين الدكتور وصل واستقبله اسد ف اوضه الضيافه الكبيرة ودموع نزلت ليهم وشافها الدكتور.
الدكتور هنري: تمام اللي فهمتوا عايزة تعملي عمليه تجميل وتغيري وشك ف شكل معين عايزاه.
دموع: لا مفيش بس فيا ندوب بسيطه عايزة اخفيها.
تمام اسبوعين وتشرفيني ف المستشفي بتاعتي ونعمل اللازم
الدكتور مشي ودموع كانت هاتطلع اوضتها اسد نادم عليها.
اسد: دموع انتي كويسه.
دموع: بابتسامه اه ف حاجه ولا ايه.
اسد: لا مافيش بطمن عليكي.
دموع: أنا تمام متقلقش.
عدوا الاسبوعين ودموع وأسد راحوا المستشفي والدكتور شافها وقالها أنها مستعده العمليه دموع دخلت العمليات وقعدت اكتر من ساعتين ف العمليات وأسد كان معاها بعد اكتر من ساعتين دموع خرجت من العمليات وأسد راح للدكتور.
اسد: دكتور طمني.
هنري: متقلقش كله تمام عمليتها نجحت وبامتياز كمان يومين ونشيل الشاش من عليها.
اسد دخل لدموع الاوضه وفضل جنبها لغايه ما فاقت.
اسد: دموع انتي سمعاني.
دموع هزت راسها بمعني ايوه ونامت تاني.

 

 

بعد يومين الدكتور فك الشاش من علي وشها واداها مرايه.
هنري : جاهزة تشوفي التغيير اللي حصلك.
دموع هزت راسها وابتسمت بصت ف المرايه الصغيرة وشافت وشها وابتسمت لأنها قدرت تغير ملامحها بالكامل كده تقدر ترجع وتنتقم براحتها.
هنري: مبروك يا انسه دموع العمليه نجحت وبامتياز كمان
دم غ وأسد رجعوا البيت وأهله شافوا دموع.
اسيل: ايه ده يا دموع بقيتي حلوة اوي.
دموع: لا مفيش دموع خلاص من دلوقتي انا اسمي سما المصري قريبه الحجه نجيه لو تسمحيلي يا جدتي.
نجيه: اسمحلك يا حبيبتي طبعا يالا ارتاحي علشان كليتك.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى