روايات

رواية دمعه عين الفصل الثامن 8 بقلم شيماء طارق

رواية دمعه عين الفصل الثامن 8 بقلم شيماء طارق

رواية دمعه عين الجزء الثامن

رواية دمعه عين البارت الثامن

دمعه عين
دمعه عين

رواية دمعه عين الحلقة الثامنة

{ بسم الله الرحمن الرحيم }
♥︎°°°°°°°°♥︎°°°°°°°°°♥︎
سليم:: حمد لله على سلامتك يا نور عيني 💖
عين ::🙀
سليم ::مالك في ايه انتى لسه تعبانه اطلبلك الدكتوره؟
عين:: لا الحمد لله بقيت كويسه ‘
سليم:: ليه التوتر ده انا مش قلتلك 100 مره لازما تكوني قويه انتى
ناسيه اللي انا معاكي وفي ظهرك ؟
عين:: اسفه غصب عني انا اول ما شفت الست دي معاه وبيتكلم على امي بالطريقه دي ما قدرتش امسك نفسي وبجد كنت هموت كل ما افتكر اللي كان بيعملوا فيا وفي امي وفي اخويا وازاي كان بيعامل امي اسوء معامله ازاي كان بيجيب الزفت اللي هو بيشربه ما كانش بيرضى يجيب لامي العلاج😭
سليم :: احنا قلنا ايه لازما بقى ننسى اللي فات ولازما تركزي في دراستك الامتحانات قربت وانا قدمتلك في مدرسه انترناشونال😊
عين:: بجد😳
سليم:: ايوه طبعا بجد انتى مرات سليم البدران مش اي حد🙄
عين:: احسن حاجه فيك انك
متواضع 😸
سليم:: ايوه يا بنتي عمرك شفت حد متواضع زي كده 🤣
عين ::خالص
🤣
سليم ::ركزي بقى في مذاكرتك شويه وانا هجيبلك مدرسين البيت هتروحي المدرسه يومين دول السواق هيوصلك وان شاء الله هتبقي من الاوائل وهتبقي اكبر دكتوره في عيله البدران
عين:: يا رب🤲
عين:: هو فين يزن🤔
سليم ::في اوضته كان خايف عليكي قوي وانا قلتله اما تفوقي هيجي يشوفك
عين ::طب لو سمحت ممكن تخليه يقعد معايا شويه 🙏
سليم:: حاضر بس لازما تاكلي الاول وبعد كده هجيبلك الاستاذ يزن علشان هو دوشني بمامي الجديده
عين ::حلوه مامي الجديده
سليم ::انتي احلى عيني 💕
عين:: شكرا 🙈 انا خايفه قوي ممكن بابا يعمل اي حاجه الست اللي معايا باين عليها مش كويسه وانا خايفه ان هو يؤذيك باي طريقه؟
سليم:: انتى عارفه انتي بتكلمي مين انا سليم بدران حمدي زي الحشره ممكن افعصوا برجلي ‘
وانتي مراتي ياعين يعني
خط احمر ⚠️
ما فيش حد يقدر يقرب لك
عين:: ما تعملوش حاجه بس انا خايفه ان هو ياذيك باي طريقه؟
سليم:: ما تخافيش انا معاكي وهو ما يقدرش يعمل حاجه 😠
عين ::انا عايزه اكلم محمد ؟
سليم:: حاضر اعدلي وشك طيب كده عشان اما نكلمه ما يحسش بحاجه؟
عين:: احنا هنكلمه فيديو 😳
سليم:: طبعا 😒
عين:: طب دقيقه واحده هقوم اظبط نفسي؟
سليم:: اقعدي مكانك انت حلوه كده
😠
عين:: حاضر😔
{اتصل سليم بمحمد }
📱
سليم :: ازيك يا ميدو عامل ايه 👋
عين ::ازيك يا حمو وحشتني يا قلبي
محمد ::وانتي كمان ازيك
يا عمو سليم ؟
عين:: ايه اخباركم؟
سليم ::الحمد لله
عين ::المدرسه عامله ايه يا محمد انت كويس يا حبيبي؟
محمد:: الحمد لله انتي عامله ايه في البيت الجديد؟
عين:: الحمد لله كويسه وكل حاجه كويسه😊
محمد:: يا رب دايما يا حبيبتي💙
سليم ::حد ضايقك في المدرسه يا محمد المدرسين كويسين معاك ؟
محمد ::الحمد لله كل حاجه تمام وشكرا جدا يا عمو سليم على وقفتك جنبي انا متشكر جدا لحضرتك🙏
سليم:: انت زي ابني يا محمد يعني ما فيش حاجه اسمها متشكر ده واجب عليا
{عين كانت فرحانه جدا}
عين ::ماشي يا حبيبي معلش بقى احنا عطلناك
محمد:: ما فيش حاجه يا قلبي في اي وقت ممكن تتصلي انا فرحان قوي ان انتم كلمتوني
سليم ::لمي نفسك بلاش حبيبتي دي
محمد:: يا عم اختي
سليم ::بس ياض احترم نفسك
محسسني ان انا قرطاس لب قاعد هنا في وسطيكم احترم نفسك ياض وانتي يا اختي اهدي شويه على نفسك
محمد:: احنا بغير ولا ايه يا اسطى
سليم :: اخرسي ياض وايه يا اسطى انت بعد ما دخلت المدرسه اخلاقك باظت لا انا لازم اكلم المدير
محمد ::يا عم كبر دماغك هي بايظه من زمان
سليم::ماشي يا ميدو خلي بالك من نفسك يا حبيبي
محمد:: ماشي خلي بالك من عين يا عمو سليم سلام👋
سليم وعين ::سلام يا محمد 👋
♥︎°♥︎°♥︎°♥︎
عز كان في الشغل جاله اخبار عن نور الفخراني
العدو الاول 《 لعيله البدران 》؟
عز ::عرفته ايه؟
تاني الطرف الثاني ::في شحنه مخدرات كبيره ناوي يدخلها البلد يا باشا !
عز:: اعرفلي الزمان والمكان ؟
الطرف الثاني:: اوامرك يا باشا ‘
عز:: ولا وقعت يا نور يا فخراني
♥︎°°°°°°♥︎°°°°°°°♥︎°°°°°°°♥︎
عز روح لمديره
~~~~~~~
عز :: تمام يا باشا ده كل اللي عرفناه عن نور الفخراني الفتره اللي فاتت علشان حضرتك ما تقوليش ان انا بتتهم رجال الاعمال من غير دليل ؟
المدير:: عفارم عليك يا حضره الظابط انت عارف شغلنا لازما كل
حاجه بدليل ؟
عز ::ان شاء الله هعرف الزمان والمكان واكيد هيوقع المره دي؟
المدير:: انا واثق فيك يا حضره الظابط انت تلميذي انت من اشطر الضباط عندنا في الجهاز
القضيه دي لازما تتقفل خدت اكتر من وقتها وانا عارف ان القضيه دي مش هتخلص الا على ايدك يا حضره الظابط
عز:: ان شاء الله هكون عند حسن ظن حضرتك
عز ::تؤمرني باي حاجه تانيه يا باشا
المدير:: شكرا يا حضره الظابط
♥︎°°°°°°°♥︎°°°°°°°°♥︎°°°°°°°°♥︎
خرج عز من مكتب المدير واتصل بعمو نوح وعرفه كل المستجدات عن القضيه وقفل معاه وراح الجامعه لتيا
اول ما دخل الجامعه كانت كل البنات معجبه بي قابل تولين في طريقه
~~~~~~~~~~~~~~~
تولين ::منور يا حضره الظابط
عز:: منور بوجودك يا تولين فين تيا
تولين:: لسه عندها محاضره وما خلصتش تعال اقعد معايا في الكافتيريا سيبك من البت دي
عز ::100 مره قلتلك ما تتكلميش عنها بالطريقه دي وكمان انتي نسيت ان هي اختك وانا عارف ومتاكد ان انتى شخص كويس فيا ريت ما تظهريش ان انت حد وحش ؟
تولين ::انت عارف مشاعرك تجاهك وبرده بتحاول ان انت
بتجنبني ليه انت شايفني وحشه ؟🤔
عز:: تولين انا قلتلك ان انتى زي اختي وانتي عارفه ان انا بحب تيا 💘
تولين:: هي احسن مني في ايه هي فيها ايه مش موجود فيا 🥺
عز ::قلبي حباها هي وانا شايفك زي اختي واكيد ربنا هيرزقك بحد هيقدر يحبك ويكون احسن مني💖
تولين:: ما فيش حد احسن منك💔
عز ::ربنا يكرمك بس برده انتى بالنسبه لي احسن اخت يا تولين مش عايز علاقتنا اخوات تتاثر تمام؟💙
تولين:: خلاص ما فيش مشكله تمام
ذهبت تولين من امام عز وكانت حزينه جدا على ان هي ما قدرتش تحصل على الانسان الوحيد اللي قلبها دق ليه وفي الطريق كانت في عربيه هتخبطها تولين:: حاسب
بس للاسف وقعت تولين على الارض غرقت في د-مائها؟🙉

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دمعه عين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى