روايات

رواية دليدة قلبي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء الخامس والعشرون

رواية دليدة قلبي البارت الخامس والعشرون

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة الخامسة والعشرون

ادهم : لا مهو انتي تقومي كدا تاخدي دش حلو وانا اقوم اجيب فطار ونقعد في البلكونه نفطر ونتكلم براحتنا
دليده بتفكير: اممممم ماشي
قامت دخلت الحمام ادهم نزل
ادهم : صباح الخير
الجميع : صبح النور.
ادهم باس ايد جدو ومامتو
الجد : اجعد افطر
ادهم : لا ياحبيبي كلو انتو بل هنا والشفا هفطر انا ودليده فوق ام سعد حضريلي صنيت الأكل
تمني وشروق ولعو بعد شويا خد ادهم الأكل وطلع لقي دليده بتسرح شعرها قرب بحب وحنيا: اسعدك
دليده بتوتر : ما متتعبش نفسك
ادهم خد المشط من اديها وبدأ يسرح شعرها بحب دليده ابتسمت ادهم : سبيه كدا احلي
دليده بابتسامه وتوتر: حاضر ها عايزني في ايه
ادهم : تعالي البسي الخمار ونفطر في البلكونه ونتكلم دليده قامت لبست الخمار ودخلو البلكونه واكلو وكلو تمام
دليده: هااا بقا في اي
ادهم ابتسم: دليده بتحبني
دليده بتوتر : مش فاهمه اي لزمت الكلام دا
ادهم اتنهد : بفكر ندي علقتنا فرصه تانيه يعني نحاول نصلحها
دليده فتحت عنيها وبقها جامد : ايه (اتصدمت😹)
ادهم : ارجوكي فكري وحاولي ومش هتندمي هسيبك براحتك تفكري لما تفكري قوليلي قام ادهم خوف من ان ترفض ميعرفش تنها مسدقت لقت الفرصه دي قامت دليده من مكانه وهيا لسه مبرقه ومش مصدقه قربت من السرير وقعدت عليه مرا واحد بدأت تتنطط : بيفكر فيا هييييييييييه هي هيه هي هي هي اكملت بفرح وقعدت : الله الحمدلله يارب انت الي عارف انا حبيتو قد اي ابتسمت بحب دليده بستغراب: اي دا هو مش قال انو بيحب شروق ولا هيا رفضتو عشان متجوز؟ يالهوي ع الحوسه قامت دليده لبست ونزلت
__________________
خرج رأفت من المستشفي بمساعدت الشغاله
رأفت بوجع: ياريتني سمعت كلام بنتي اهي نصبت عليا وخسرت بنتي وصحتي
الشغاله اسمها جهان: اتصل بي مدام دليده وهي ع الأكيد رح تساعدك هي بنتك وبتحبك
رأفت بحزن : مش قادر خايف تكسفني
جهان: لا دليده هانم مستحيل تسوي كدا اتصل ولا تقلق
رأفت وجهان ركبو التكسي وراحو البيت
دخل رأفت بغضب : انتي اي الي جابك هنا يابجحه ياقليلت الربايه
نهله بتوتر : ها هاخد حاجتي وبمشي
رأفت بغضب : مالك شي
__________________
دليده كانت بتنزل ع السلم شافت ادهم واقف مع شروق حاست بنجزه وحزن
ادهم: براحتك انا مالي
شروق بتمثيل الحزن : عايزني اوفق علي واحد مبحبوش
ادهم بخنقه : ماليش دعوه عن ازنك
مشي ادهم وقرب من دليده : اي واقفه كدا ليه
دليده بصتلو بستهزاء: مفيش قطعت الجو ولا حاجه
ادهم بابتسامه : جو ااااه لا ياستي
ي جيلها عريس وبتقلي اشوفو كويس ولا لا قلتلها ماليش دعوه بس
دليده : اممممم طب مش انت قلت هتخرجني وتفسحني وتجبلي آيس كريم وشيبسي
ادهم بزهول : امتا دا
دليده ببرأه: فوق قلت كدا
ادهم بابتسامة: آآآآآآه فوق عيوني اتفضلي اطلعي البسي وهغديكي برا يلا الله الغني ياستي
دليده بفرحه: بجد
ادهم : اه يلا بقا
دليده بفرحه : فوريره هطلع البس شكرا اوووي
ادهم : يلا وانا هطلع معاكي نلبس
الشغاله : ادهم بيه الباشه عايزك
ادهم : جدو عايزني لي
الشغاله: معرفش ياباشا
ادهم : تمام روحي انتي وبلاش باشه وبيه اسمي بشمهندس ادهم عادي
الشغاله امأت بطاعه ومشيت
دليده: اممم طيب انت المهم روح شوفو وانا هطلع البس واجهزاك هدومك
ادهم : تمام يلا
طلعت دليده وادهم راح لجدو
طق طق طق
الجد :ادخل
ادهم: قلولي ان حضرتك عايزني
الجد. : ايوا ياولادي تعالي عايزك
ادهم : اتفضل ياجدي
الجد : هنجعد انا و عمامك اليله عايزك مكان المرحوم ابوك
ادهم: حضرتك خلتني اجي من القاهره عشان ابقا مكان بابا في المشوار ولا حاجه تاني
الجد: اليله هتعرف
ادهم: امممم طب انا هنزل انا و دليده هفسحه عشان متزهقش هحاول اجي بدري
الجد : ماشي ياولادي
خرج ادهم طلع لقي دليده لبست
ادهم بزهول : اي الحلوه دي
دليده كانت لبسه فستان اخضر وحجاب ابيض في غايت الجمال
دليده بكسوف : مجهزلالك هدومك يلا ادخل البس
دخل ادهم لبس القميص الأخضر والبنطلون ابيض دليده كانت عامله ماتشنج لبس وخرج
ادهم : عارف من غير متقولي قمرين
دليده دحكت : طبعآ يلا
خرجو راحو جنينه مشهوره عندهم
ادهم بحب : اي رأيك ندخل سينما
دليده بفرح : اي دا بجد ينفع
ادهم : اي حاجه تعوزيها تنفع لجل خاطر عنيكي
دليده بكسوف: احم اهه طب ندخل فلم ربانزل بحبو اوووي
ادهم بمشكسه : مين انا ولا الفلم 😉
دليده بتوتر وكسوف : ها لا يلا نتفرج ع الفلم
خدها ادهم ودخلو الفلم وخلصو
ادهم : ها يادودو انبسطي
دليده ٠: جداااا
ادهم: يارب ديما يلا نتغدا عشان عندي مشوار مهم
مشيت دليده دخلو اتغدو واتبسطو جدا وكانو بيلعبوا وبهزرو
تلفون ادهم رن: استني يادليده الو
***********
ادهم : حاضر ياجدو جاي اهوه مع السلام
ادهم: انا اسف يادليده لزم.نروح جدي عايزني
دليده بديق: مش مشكله يلا
روحو طلع ادهم عند جدو ع السطوح كانت العيله متجمعه
ادهم: السلام عليكم
الجميع وعليكم السلام
الجد : اجعد يادهم
قعد ادهم : خير ياجدو
الجد : دلوك انا راجل كبير صحتي ع الكد فا جلت اوزع الورث جبل ما ام،وت
*************

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى