رواية دائرة الانتقام الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد
رواية دائرة الانتقام الجزء الثاني عشر
رواية دائرة الانتقام البارت الثاني عشر
رواية دائرة الانتقام الحلقة الثانية عشر
في فيلا مختار الخليلي :٠
كان يجلس خالد في فرحه عارمه لنجاح مخططه في محاوله قتل رعد بتهديد سميره باعطاء الحبوب القاتله له ليقاطع تفكيره دخول ابيه ٠
مختار باستغراب: مالك يخالد ايه السعاده الي انت فيها دي ٠
خالد بخبث: سميره نجحت في اول اختبار واديت رعد الحبايه وبداء يدوخ ويتعب ٠
مختار بتساؤل: وانت عرفت منين انه بداء يتعب ٠
خالد: مين الكلب توفيق حارس رافت الشخصي انت ناسي انه عيني الي بشوف بيها كل حاجه في الفيلا كده بقي هنكبر احنا وناخد كل الصفقات الكبيره واسم السيوفي ده ينتهي ٠
مختار: مالك واثق كده انت ناسي ممدوح ورافت ولا ايه ٠
خالد بمكر: سبق وقولتلك قبل كده انا بموت رعد عائله السيوفي هتتدمر وتنتهي ومش هتقوم تاني ابدا ٠
مختار بقلق: ربنا يستر انا قلقان ٠
خالد: متقلقش يبابا خلاص اسم السيوفي بموت رعد هيقع ويموت واسم الخليلي هو الي هيكبر ويعلا اكتر واكتر٠
مختار: قولي صحيح ايه حكايتك مع السكرتيره الجديده٠
خالد: مالها دي بت كده باستعملها لما اعوز بالفلوس يعني ٠
مختار بغضب: انت مصمم تودي نفسك في داهيه وتسوء سمعتنا بعمايلك الزفت دي ٠
خالد بغضب: انا محدش ليه حاجه عندي والي يجيب سيرتنا انا اكله بسناني ليرحل خالد تحت نظرات والده الغاضبه ٠
***********************************
في فيلا السيوفي :٠
كانوا جميعهم يجتموعوا علي العشاء ليدخل رعد :٠
رعد : مساء الخير ٠
الجميع: مساء النور ٠
وكاد رعد ان يجلس في مكانه لتقاطعه سميحه :٠
سميحه: رعد تعالي اقعد جنب مراتك ٠
ليزفر رعد ويذهب للجلوس بجانب زهره ٠
نهله بعتاب: ايه يرعد سايب مراتك يعني ليل ونهار كده ٠
رعد بزفر: هعملها ايه يعني هقعد ادلع واحب فيها ليل ونهار انا مش فاضي للهبل ده ٠
عادل بغضب: يعني ايه يسي رعد ومتدلعهاش ليه انشاء الله مجوزينك واحده من الشارع ٠
رعد : العفو يعمي بس انا ماليش في الكلام ده انا بالنسبه الي الزوجه مجرد خدامه لا اكتر ولا اقل ٠
سميحه بغضب: انت اتجننت يرعد ولا ايه ايه الي بتقوله ده ٠
عاصم بغضب: رعد اهدا واعرف انت متجوز مين غرور رعد السيوفي ده مش علي اختي ٠
رعد ببرود: علي اختك وعلي اي حد٠
كادت زهره ان تتحدث لكن رعد كان لاسرع ليصفعها علي وجهها ويشدها بكل قوه من شعرها لتصرخ ٠
رعد بغضب جحيمي وهو يكاد يقلع خصلاتها في يده ٠
رعد: صوتك ميطلعش طول مانا قاعد سامعه انا هعرف اربيكي كويس لانك نقصه ربايه ٠
عاصم بغضب وهو يحاول تخليص زهره من يد رعد ٠
عاصم: سيبها يرعد انت خلاص اتجننت بقولك سيبها ٠
سيف بغضب: سيبها يرعد مينفعش الي انت بتعمله ده ٠
رعد بغضب جحيمي : محدش له دعوه بالموضوع ده مراتي واتعامل معاها بطريقتي ٠
لياخذ زهره ويصعد بها الي الغرفه ولا اول مره والدتها تشعر بانها رامت بابنتها الي الذل والهلاك ٠
**********************************
في الملحق الخاص بعادل السيوفي :٠
كانت نهله تذهب ذهابا وايابا من للخوف علي ابنتها فمها كان هي (ام) ٠
نهله بغضب: انت هتسكت علي بيحصل ده يعادل ٠
عادل بكسره: مقدرش اقول حاجه بنتك هي الي حطط رقبتي تحت جزمته٠
نهله بالم وزعيق: يعني ايه يعني هو الي اعتدي عليها بنتي مظلومه وضحيه ٠
عادل بغضب: انتي عارفه ان احنا لازم نقول كده علشان شكلنا قدامهم لكن بنتك الي تستاهل انها تتطلع اوضه جاسر في وقت متاخر كده بنتك تستاهل كل الي رعد يعمله فيها ليتركها ويرحل لتبكي بحزن وقهر (انا السبب يبنتي انا السبب انا الي ضيعتك بايدي لتبكي بقهره ومراره علي ما فعلت بابنتها)
*************************************
في صباح اليوم التالي:٠
في شركه خالد مختار:
كان يجلس علي مكتبه لتدخل سكرتيرته القديمه رشا ٠
رشا بدلع : وحشتيني يبيبي وحشتني اوي ٠
خالد بزفر: عايزه ايه يرشا ٠
رشا بدلع: كده برضو يروحي دي مقابله تقابلني بيها بعد المده دي ٠
خالد: ماحنا كنا كويسين ومبسوطين انتي الي طلعتيلي في الجواز ومش الجواز مكنا عايشين ومقضينها ٠
رشا بدلع: خلاص يروحي عرفت غلطي ورجعتلك تحت رجليك نن تاني ٠
خالد بوقاحه: ايوه بقي وحشتيني وحشتني كل حاجه فيكي٠
رشا : وانت يقلب رشا وحشتني اوي علشان كده هستناك بليل ٠
خالد بغمزه: تمام مش هتاخر ٠
رشا : بموت فيك يبيبي لتتركه وترحل شاردا في انتقامه من عائله السيوفي وخصوصا رعد ٠
************************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
تحديد غرفه مكتب المهدي كان يجتمع كلا من المهدي ولويس ٠
لويس بغضب: الباشا الكبير كلمني وعلي اخره وبيقوللك ابعد عن رعد٠
المهدي بغضب: انا مش عارف رعد يهمه اوي كده في ايه ٠
لويس بحده: مش شغلنا يمهدي احنا مش قد الباشا الكبير ده يودينا كلنا وراء الشمس ٠
المهدى بغضب : اوف يعني ايه هيفضلوا عائله السيوفي كده دايما تلاقي الي يحميها ٠
لويس بغضب: والله انا مستغرب دور الضحيه الي انت عايش فيه ولا ايه ولا نسيت الي عملته ٠
المهدي بغضب: وبعد الي عملته فضلوا عايشين وبيكبروا ويضحكوا ولا حاجه اثرت وبغضب اكبر انا الي اتبهدلت واتشوهت وهربت بولادي ومراتي ماتت مني ٠
لويس بغضب اكتر: وهما كمان راح منهم عزيز وغالي ولا نسيت اسمع ابعد عنهم كويس انهم بعاد عننا لحد دلوقتي فاهم ليتركه ويرحل ويترك هذا الذي يفكر ويقسم بانه سينتقم منهم مهما طال الزمن ٠
**********************************
في مستشفي جاسر:
كان يذهب ذهابا وايابا يفكر فيما فعله اخاه لتخريجه من هذه الورطه٠
جاسر بانفعال: لا انا لازم اكلم رعد ياجي ونتكلم ٠
ليرن هاتف رعد :ازيك يدوك ٠
جاسر بنفعال : رعد تعلالي علي المستشفي حالا ٠
رعد بنفاذ صبر: برضو برضو يجاسر نفس الموضوع ٠
جاسر بنفعال: ايوه يرعد ٠
رعد : خلاص خلاص جايلك٠
ليرحل رعد الي مستشفي جاسر٠
*******************************
في شركه رافت السيوفي :٠
كانت تجلس هذه البريئه الجميله صفاءمع السكرتيره داليا التي تساعدها علي تعلم الغات وكل قواعد السكرتيره ٠
داليا بابتسامه: ها يمدام صفاء ايه رايك واحده واحده كده في صعوبه ٠
صفاء بخوف: بصراحه مفيش صعوبه بس انا قلقانه شويه ٠
داليا باطمئنان : بصي متقلقيش رافت بيه يبان شخصيه صعبه وعصبيه لكنه شخصيه متفاهمه ومحترمه جدا انا اشتغلت معاه 6سنين بجد شوفت فيهم انسان محترم ومتفاهم ٠
صفاء بارتياح : الحمد لله ربنا يسهل انشاء وابقي قد الثقه دي انه صبر عليا لحد متعلم ٠
داليا بابتسامه : انشاء الله هتبقي قدها وقدود ليكمله ما كان يفعلونه ٠
*************************************
في مستشفي جاسر :٠
يدخل رعد بطلته الساحره الخاطفه للانفاس ليتاطلعوا ليه جميع بنات المستشفى بطلته الساحره ووسامته الطاغيه لتاتي له الدكتوره (رنا) فهي دكتوره شابه قويه الشخصيه وحازمه وصارمه يهابها الجميع (ولكن بالطبع فهي انثي كاي انثي تتحطم حصونها اما هذا الوسيم رعد السيوفي)
رنا بهيام: اومر يقمر ٠
رعد بهدؤء: انا عايز دكتور جاسر٠
رنا بهيام: وليه دكتور جاسر انا موجوده وبعدين هو القمر بيشتكي من ايه ٠
رعد بغمزه: ابدا اصل انا طيار وفي واحده خادت قلبي وطارت بيه ومش عارف ارجعه ٠
رنا بهيام: يبختها بنت المحظوظه ايه رايك نطير نرجعه سواء٠
رعد بغزل : والقمر ياجي معايا طب هو انا اطول ٠
رنا بهيام: دانا الي طول اروح مع قمر زيك كده دانت كريم كرامل دانت الي موزززززززاخر حاجه وفي هذه الحظه ياتي جاسر وينصدم مما يراء ليتمتم بصدمه ونفاذ صبر (الله يخربيتك يرعد حتي دكاتره للمستشفي مش عاتقاهم)
جاسر بحزم : دكتوره رنا علي مكتبك اتفضلي ٠
رنا بهيام: لا خلاص انا هطير ومش هنزل تاني علي الارض ٠
ليكتم رعد ضحكته بصعوبه علي منظر اخاه ٠
جاسر بغضب: اتفضلي يرنا علي مكتبك لترحل رنا كالصنم الذي لا يتحرك وتتمتم بخفوت قمر يلههههوي يخربيت جمال امك)
انا اتجننت يجدعان 🙈🙈🙈🙈🙈🙈😂😂😂😂
جاسر وهو يسحب رعد لمكتبه : عجبك كده الي بتعمله ده ٠
رعد بغرور: ده العادي بتاعي يابني (رعد السيوفي جاذبيه لاتقاوم)
جاسر بنفاذ صبر: طب اقعد يسي توم كروز اقعد ٠
ليجلس رعد ٠
جاسر : قولي بقي عرفت ازي انه سباعي ٠
رعد بزهق : يادي الموضوع الزفت ده ٠
جاسر : من فضللك يرعد قولي ٠
رعد : ماشي يسيدي هقوللك ٠
فلاش باك :٠
كان رعد يجن عندما سمع خبر القبض علي اخيه فهو يعلم جيدا ان اخاه من المستحيل ان يرتكب مثل هذه الجريمه البشعه ليتذكراخره مره زار اخاه في المستشفي ٠
جاسر بابتسامه: ايه يجدعان الهنا الي انا فيه رعد باشا مشرفني في مستشفتي المتوضعه ٠
رعد بغروروهو يضع قدمه علي الطاوله: ابدا يسيدي لقيت نفسي فاضي قولت اجي ازوروك واعملك شو٠
جاسر بضحك: ماشي يسيدي شاكرين افضالك وفي هذه الاثناء يدخل سباعي وبيده قهوه للرعد ٠
سباعى: اتفضل يرعد باشا القهوه لياخذها منه رعد بمضض فهو لا يرتاح له بالمره ٠
رعد: شكرا ليرحل سباعي تحت نظرات رعد المريبه له ٠
رعد بحده: انا عايز اعرف انت مشغل البني ادم ده عندك ليه ٠
جاسرباستغراب: فيه ايه يرعد مالك ده بيساعدني كتير انا مش عارف انت مبتقبلوش ليه ٠
رعد بغضب: معرفش مبرتحلوش وانت عارف نظرتي في الناس مبيتخيبش وبعدين هو ليه جايبلي القهوه هو مش بيشتغل في ارشيف المستشفي ٠
جاسر: يوه ده بيشتغل في ارشيف المستشفي وبيظبتلي المواعيد وساعي زي مانت شوفت كده وكتير بيبقي مسؤل عن بنك الدم ٠
ليتذكر رعد كلام جاسر ويتحدث بغضب شديد (اه يابن الكلب اكيد هو الي عمل كده) ليمسك هاتفه ويتحدث بغضب شديد ٠
توفيق : اؤمر يرعد باشا٠
رعد بغضب: ايوه يتوفيق عارف سباعي الي بيشتغل في مستشفي جاسر بيه ٠
توفيق: ايوه يرعد باشا اعرفه كويس٠
رعد بحده: هاتهولي للمخزن القديم حالا٠
توفيق: حاضر يرعد باشا ٠
ليغلق رعد الهاتف ويتحدث بغضب اما وريتك العذاب الوان مبقاش انا رعد السيوفي ٠
في المخزن القديم :٠
كان سباعي في حاله لا يرثي لها من اثر الضرب والتعذيب ٠
رعد بغضب: هايروح امك هنفضل كده كتير ٠
سباعي بتعب: انا قولت كل الي عندي انا معرفش حاجه ٠
رعد بحده: تمام شويه كهرباء كده يرجعوك لعقللك وتفتكر٠
سباعي برعب : لا خلاص خلاص هقول كل حاجه ٠
رعد : كده تمام تعجبني اتكلم ٠
سباعي بالم: واحد ابن حرام هو الي ادالي فلوس وقالي اعمل كده في دكتور جاسر٠
رعد بحده: مين ده ٠
سباعي بألم : مش هقول انا عندي اموت لوحدي ولا يموتوا مراتي وولادي ده راجل ظالم وواصل ويقدر يعمل حجات كتير٠
رعد بثقه فهو يعرف من يفعل مثل هذه الخطط الدنيئه٠
رعد بغضب: طيب يحلو بزوق كده هتيجي معايا النيابه وتعترف بكل ده وتخرج جاسر٠
سباعي بندم : موافق طبعا انا ندمان علي الي عملته هروح مع حضرتك النيابه واعترف بكل حاجه ٠
باك:٠
جاسر بصدمه : معقول ومين الي خلاه يعمل كده مين يرعد الي بيكرهنا اوي كده٠
رعد : معرفش يجاسر معرفش انا لازم امشي لاني هروح لحازم المستشفي علشان اوديه المصحه ٠
جاسر بتفهم: برضو مش هتقولي هتوديه انهي مصحه ٠
رعد : مش هتفرق صدقني كده كده هو مينفعش يشوف حد الفتره الي هيتعالج فيها خالص سلام بقي لازم امشي ٠
جاسر: سلام يحبيبي ٠
ليرحل رعد الي مستشفي حازم ٠
******************************
في مستشفي حازم :٠
كان حازم يجهز شنطته للذهاب الي المصحه ليدخل رعد:٠
رعد بابتسامه : عامل ايه يزومي ٠
حازم بحزن: الحمدلله يرعد ٠
رعد بحنان: حازم عيزك تنسي انشاء الله الاختبار ده هنعدي منه ناجحين انشاءالله ٠
حازم: انشاء الله يرعد ٠
رعد بحنان : طب يلا علشان نروح ونخلص من الزفت ده ليراحلوا الي مصحه ويلم صديق رعد٠
***********************************
يحل الظلام الدامس :٠
في شقه خالد:
كانت تجلس رشا تنتظر خالد لياتي خالد لتعانقه بشده وحشتني يحبيبي وحشتني ٠
خالد بوقاحه : انتي اكتر تعالي بقي علشان مستعجل وانتي وحشاني ٠
رشابدلع: حبيبي انت اكتر ٠
لتتذكر رشا يخبر دانا مجبتش بيره ٠
خالد بغضب: انتي بتهزري يرشا من امتي وانتي بتنسي البيره ٠
رشا : معلش يقلبي هنزل اجيب مش هكمل دقايق٠
خالد بزهق: طب يلا علشان انا مش فاضي ٠
رشا: حاضر ثواني عقبال متغير هدومك يقلبي لترحل رشا الي الخارج ٠
وبعد ساعه :
يسمع خالد خبط بحده علي الباب ليفتح:٠
خالد بغضب : في ايه ٠
الظابط : جالنا اخباريه ان حضرتك بتاجر في المخدرات ٠
خالد بغضب: ايه التخاريف دي انتوا مش عارفين انا مين وابن مين ولا ايه٠
الظابط بغضب: الكلام ده مالوش فايده ليامر عساكره بتفتيش الشقه ٠
احد العساكر: لقيت دول يباشا ٠
الظابط : الله الله حوالي 200 كيلو هيروين وعمال تبجح ٠
خالد بدهشه: المخدرات دي مش بتاعتي ٠
الظابط : ابقي اقول الكلام ده في القسم هاتوه ٠
خالد بغضب شديد: انتوا مش عارفين انا مين انا هوديكوا في داهيه لينزل الي الشارع لكي يركب البوكس تحت نظرات هذه المنتقمه من خالد بعد تدمير حياتها وشرفها لتمسك بالهاتف لياتيها الرد سريعا :٠
المجهول : عملتي ايه ٠
رشا بسعاده: كل تمام يباشا خالد انتهي ٠
المجهول بخبث: تمام فلوسك هتتحول لحسابك ٠
رشا: تشكر يباشا انتي خلتني انتقم من اكتر انسان بكره في حياتي وانا تحت امرك في اي حاجه ٠
المجهول : تمام ليغلق الهاتف وهو يمسك بيده هذه الصوره ويتحدث بدموع :٠
(وحشتيني اوي يحبيبتي اوي) ليتحدث بغضب شديد :٠
انا الي عملت دائره الانتقام دي وهحبسهم كلهم جواها لحد ميتخنقوا ويموتوا زي مانتي موتي كل الي حرمني منك هدافعوا التمن غالي)
وهذا لما يكن الا (رعد السيوفي) ٠
**********************************
في العاصمه االالمانيه (برلين) :٠
تصعد هذه الصغيره صاحبه الاربع سنين علي السرير لتيقظ والدتها :
تسنيم : مامي مامي قومي ٠
والدتهانور: تحتضنها وتقبلها عامله ايه يروحي ٠
تسنيم : جعانه عوزه افطر ٠
نور وهي تقبلها : احلي اكل لقلب ماما ٠
تسنيم: بابي بابي ٠
نور بحزن : هنروحله قريب يقلبي انشاءالله ٠
تسنيم بزعل: نفسي في بابي يمامي كل البنات اصحابي في الحضانه معاهم بابي وانا لا ٠
نور بحزن علي صغيرتها : معلش يروحي هنروحله قريب انشاءالله ٠
لتردد نور بدموع غزيره (وحشتني اوي يرعد اوي)
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)