روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء الثالث عشر

رواية دائرة الانتقام البارت الثالث عشر

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة الثالثة عشر

في فيلا مختار الخليلي :٠
كانت تبكي تفيده بحسره على ولدها ٠
تفيده بدموع وغضب: انت هتفضل ساكت كده يمختار انا عارفه ان وش مصايب بس انا متاكده انو ميعملش كده ابدا ٠
مختاربغضب: قولتله ابعد عن رعد وانسي موضوع زفت سلمي ده هو الي اصر يعادي رعد كنت متأكد انه مش هيسكت ٠
تفيده بغضب: رعد رعد هو الي عمل كده هو الي عاوز يدمر حياه ابني٠
مختار بغضب: ابنك هو السبب قولتله انسي لكن لا مش قادر كنتي عايزه رعد يعمل ايه لما يعرف انه كان عايز يموت اخوه ٠
تفيده بدهشه: اخوه تقصد ايه ٠
مختار بزعيق وغضب: ايوه يهانم البيه ابنك خلي حازم اخو رعد يدمن مش بس كده ده حاول يموته اداله جرعه هيروين زياده والواد كان هيروح فيها لولا ستر ربنا ٠
تفيده بحده: يعني ايه اعمل اي حاجه اطعن في كل الاداله وكله اكبر محامي في مصر يقدر يطلعه انا ابني مش هيقضي حياته في السجن يمختار سامع٠
مختار بزعيق: خلاص اسكتي سيبيني افكر كان يوم اسود يوم ماتجوزتك وخلفته ليتركها ويرحل بغضب يفكر ماذا سيفعل ٠
*************************************
في مصحه وليم لعلاج الادمان:٠
رعد : وليم حالته ايه ٠
د وليم: اطمن يرعد حالته كويس جدا مش هياخد وقت ويخف انشاءالله ٠
رعد باطمئنان: طب الحمد لله يتري اقدر اشوفه امتي ٠
وليم: لا مش هينفع الفتره دي خالص لانه مش هيبقى قادر يستحمل ومش هيبقي عايز حد يشوفه كده ٠
رعد بتاكيد: وليم مش هوصيك عليه ومش عايز حد يعرف ٠
وليم : اطمن يرعد مستحيل حد يعرف وبعدين حازم ده اخويا يرعد٠
رعد: ربنا يخليك ليا يوليم لازم امشي بقي ليرحل رعد من المصحه بدعاء لاخيه ان يشفيه سريعا٠
*********************************

 

 

في فيلا السيوفي :٠
تحديدا داخل جنينه الفيلا :٠
كانت تجلس كلا من زهره وصديقتها٠
ساره : ايه يزوزو عامله ايه ٠
زهره: الحمد لله يساره بخير٠
لماربشك: بس انا حاسه انك مش كويسه يزوزو٠
زهره بارتباك: لا والله الحمد لله انا كويسه ٠
لماربغمزه: امال فين القمر مش شيفاه يعني ٠
زهره بتساول: قمر ايه ٠
لمار بهيام: رعد هو فيه غيره ٠
لتشعر زهره بغيره لا تعرف سببابها ٠
زهره بضيق: رعد مش هنا ٠
ساره: بقولك ايه بقي خالي داده سميره تعملنا شويه اكل جامدين من بتوعها وشويه مشروبات كده علي كيفك ٠
زهره بضحك: حاضر يطفسه انتي وهي ٠
لتذهب زهره الي المطبخ لتخبر داده سميره بكل الطلبات ٠
*************************************
في شركه السيوفي :٠
تحديدا مكتب رافت السيوفي :٠
رافت بهدوء : متهيالي كده انت بقتي موهله انك تبقي سكرتيرتي٠
صفاء بارتباك: الحمد لله ربنا يسهل واكون قد المسؤولية ٠
رافت: انشاءالله هو انا ممكن اسالك سوال ٠
صفاء بارتباك : اتفضل ٠
رافت بارتباك : هو ايه الي خلاكي توافقي تتجوزي واحد زي ده ٠
صفاء بحزن :لانه بلطجي ومحدش قده واهلي باعوني بالفلوس ليه
رافت بحزن عليها: واحده زيك مكنش المفروض تعيش عيشه زي دي ابدا بس انشاءالله كل حاجه هتتحل ٠
صفاء بارتباك : انشاءالله عن اذنك لترحل صفاء ولم تلاحظ الذي يسرح بخياله بها ليتمتم بخفوت (اوعدك يصفاء اني انسيكي كل ده واعيشك العيشه الي تستاهليها وقريب اوي هتكوني مدام رافت السيوفي)
*******************************

 

 

في فيلا السيوفي :
يدخل رعد الي المطبخ ليطلب من سميره كوب قهوه ليتفاجي بحاله المطبخ التي لا يرثي لها ٠
رعد بدهشه: ايه ده يداده احنا كنا عازمين حد ولا ايه٠
سميره بتعب: ايوه يابني دي زهره كانت عازمه اصحابها ٠
رعد بغضب: وهي ست زهره انشالله مش لما تعزم حد تيجي تعمل هي ٠
سميره بعتاب: في ايه يرعد يابني انت بتعاملها كده ليه ٠
رعد بحده: هعاملها ازي يعني البرنسيسه متعمليش انتي اي حاجه يداده لتركها ويرحل الي زهره الجالسه مع والدتها في الجنينه ٠
نهله بهدوء: اخبارك ايه يزهره ٠
زهره بضيق: كويسه ٠
نهله بندم : انا عارفه اني غلطت بس ٠
زهره بضيق : بس بس انا مش عايزه اسمع حاجه بسببك مبقتش قادره ارفع عيني في حد بقيت حاسه اني واحده معيوبه بسبب عمايلك ليقاطعهم دخول رعد الغاضب ٠
رعد بغضب وهو يمسك زهره من يدها بعنف ٠
رعد بحده : قومي يهانم نضفي المطبخ الي خربتيه انتي وصحابك ٠
نهله بغضب : ليه انشالله حد قالك انها خدامه ماسميره تعمل هي ٠
رعد بغضب: سبق وقولتلك انها فعلا خدامه وبعدين داده سميره ست كبيره وتعبانه مش جيبانها علشان تشتغل خدامه لبنتك واصحابها ٠
زهره بكسره والم : حاضر يرعد حاضر لتذهب بدموع لكي تنظف المطبخ تحت نظرات رعد ونهله الغاضبه لبعضهم ٠
*********************************
من داخل القسم كان يجلس كلا من خالد ومختار ومحاميهم ٠
وكيل النيابه لخالد : مهو قوللك فيما منسوب اليك ٠
خالد بغضب: انا بنفي كل الكلام ده سعاتك الحاجه دي مش بتاعتي وكيل النيابه: هي الشقه دي مش شقتك ٠
خالد : ايوه ٠

 

 

وكيل النيابه : في حد بيدخلها غيرك تتهمه ان هو الي عمل كده ٠
خالد بارتباك: لا مفيش حد٠
وكيل النيابه : بتتهم حد بتلفيق التهمه دي ليك ٠
خالد بغضب: ايوه ساعتك رعد السيوفي ٠
وكيل النيابه : رعد السيوفي ابن رجل الاعمال ممدوح السيوفي ٠
خالد بغيظ: هو ساعتك احنا في بينا مشاكل كتير وهو الوحيد الي عمل كده ٠
وكيل النيابه : نامر باستدعاء رعد السيوفي لاخذ اقواله ٠
**************************
في العاصمه الالمانيه (برلين):٠
كانت تلعب هذه الصغيره تسنيم ليرن جرس التلفون :٠
تسنيم : الوا ٠
المجهول: ازيك يتسنيم عامله ايه يحبيبتي ٠
تسنيم بطفوله: مين يحب تسنيم ٠
المجهول : انا يحبيبتي بحب تسنيم قد الدنيا ٠
تسنيم بطفوله: طب تعالي العب مع تسنيم لتاتي نور وتمسك الهاتف مين يروحي الي بيتكلم ٠
تسنيم ببراءه: حد بيحب تسنيم قد الدنيا٠
نور باستغراب: الو ٠
المجهول بحده: الو ياختي بتصل علشان اقولك ان الفلوس راحت حسابك ٠
نور بغضب: قولتلك مليون مره اني مش عايزه منك حاجه وبنتي انا عارفه اصرف عليها كويس ٠
المجهول بغضب: اتعدلي يروح امك لوريكي الوش التاني وبعدين دي فلوس ابوها مش فلوس اهلك ٠
نور بدموع وحسره: ابوها ابوها الي ميعرفش بوجودها اصلا ٠
المجهول بحده: واحسالك انه ميعرفش لانه لوعرف ابقي اقري الفاتحه عليكي انتي واختك ٠
نوربغضب: كفايه الي حصل قبل كده كفايه اني هربت من جوزي زي اي وحده زباله معندهاش اصل مبتعمل هربتوني زي الحراميه باعدوني عن جوزي هربت بالي في بطني زي ماكون جيباه من الحرام لسه ليكم عين تهددوني تاني ٠

 

 

المجهول بحده: متعشيش دور الشرف يروح امك الي تجوز في السر متفرقش كتير عن الي جايه من الشارع اسمعي الفلوس تتصرف علي تسنيم كلها ومتخليهاش عايزه حاجه فاهمه دي مهمها كانت
(حفيده السيوفي) ليغلق الهاتف لتبكي نور بقهره ومراره علي حالها تسنيم بدموع: مالك يماما مين زعللك ٠
نور وهي تحتضنن صغيرتها: مفيش يروحي مستحيل ازعل وانتي معايا ٠
تسنيم بطفوله: تسنيم بتحب ماما اوي ٠
نور وهي تقبل صغيرتها: وتسنيم روح وقلب ماما وحبيبه ماما ٠
لتمتم بخفوت ووجع (انتي روحي انا وحبيبي يتسنيم حته مننا احنا الاتنين كان نفسي تبقي معايا يرعد وتشوف بنتنا وحشتني اوي يحبيبي اوي) لتبكي بقهره ومراره علي ما مرت به ٠
*****************************
في بيت صفاء:٠
كانت تجلس السيده عائشه وهي تلاعب سيف لتدخل بلهفه صفاء٠
صفاء بلهفه : قلب ماما وحشتني اوي انا اسفه يخالتي تعبتك ٠
عائشه بمحبه: تعبتيني في ايه يبنتي ده مشاءالله زي النسمه ٠
صفاء بحب: ربنا يخليكي ليا يخالتي ٠
عائشه بحنان : ويخليكي ليا يروحي قوليلي عملتي ايه في الشركه ٠
صفاء : الحمد لله عدت علي خير دانا كنت مربوكه اوي وخايفه ٠
عائشه بحنان: انتي تستاهلي كل خير يبنتي ربنا يوفقللك ولاد الحلال يبنتي ٠
صفاء بحب : تسلميلي يخالتي ده فضلك بعد ربنا ٠
عائشه : يبنتي انا معملتش حاجه ده كله من عند ربنا سبحانه وتعالي يلا هطلع انا بقي وهبقي اجيلك باليل لترحل عائشه الي شقتها وتترك هذه تفكر كيف تتطورت حياتها لهذا الحد٠
*******************************

 

 

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
تحديدا فيلا محمد المهدي:٠
كان يجلسان هو ولويس٠
لويس : ظبط كل امور الشحنه بتاع بعد بكره ٠
المهدي: ظبطها الراجل بتاعنا هيقابل رعد يسلمله البضاعه ورعد هينقلها ٠
لويس : علي الفكره الباشا هيشرف هنا باليل ٠
المهدي بدهشه: الباشا جاي اليله خير ٠
لويس : مش عارف انت عارف احنا مستحيل نساله ليه عن اي حاجه بيعملها ٠
المهدي : تمام اما نشوف هيقول ايه لا انا كمان عايز اتكلم معاه ٠.
لويس : هتتكلم معاه في ايه يمهدي انت مصر علي موتنا ٠
المهدى بخبث : كل خير صدقني كل خير ٠
لتلمع عيناه في خبث :٠
*******************************
في فيلا ممدوح السيوفي :٠
كان يجلسان كلا من ممدوح وجاسر ورعد ليدخل رافت مندفعا :٠
رافت: شوفتوا الي حصل ٠
جاسربتساول: ايه الي حصل ٠
رافت : قبضوا علي خالد ال ايه بيتاجر في المخدرات ٠
ممدوح بدهشه: معقول انا عارف انه طايش ومتهور بس مش مستوعب حكايه المخدرات دي ٠
جاسر: وانا زيك يبابا حاسس انها متلفقه ٠
رافت : انت رايك يرعد ٠

 

رعد: والله انا شايف ان واحد زباله زي ده ممكن يعمل اي حاجه ٠
رافت بحده: انا مش عارف انت بتكرهم كده ليه ٠
رعد: لانهم عالم غدارين وزباله ٠
رافت : انا هترافع عنه في القضيه دي وهخرجه منها ٠
لينتفض رعد
رعد بغضب شديد: لا طبعا تترافع عن مين سيبه لما يموت ويعفن في السجن٠
رافت بحده: انا حاسس انه مظلوم فعلشان كده هترافع عنه ٠
رعد بحده : هتترفع عن الي حاول يقتل اخوك ٠
الجميع كانوا بصدمه عارمه ٠
رافت بغضب : انت بتقول ايه ده كدب ٠
رعد بغضب وزعيق : لا مش كدب هو ده الي حصل خالد هو الي وزتامر يخلي حازم يدمن وكان عايز يموته بجرعه هيروين زياده ٠
رافت بغضب: يبقي انت يرعد الي لفقتله التهمه دي ٠
رعد بغضب شديد : ايوه انا ومهما حصل مش هيخرج منها ابدا والي هحاول يساعده هدخله مكانه ليرحل رعد وهو في قمه غضبه:٠ ٠
*********************************
في غرفه رعد :٠
كانت تجلس زهره وتبكي باصتناع :٠
زهره: اه ياني ياما اه ياني ربنا ينتقملك منك يرعد يابن عمي قادر ياكريم ليدخل رعد ويصدر ضحكه عاليه علي منظرها :٠
رعد بضحك: انتي لس بتوليلي من ساعتها ٠
زهره بغيظ : انت متتكلمش خالص بقا انا تخليني انضف المطبخ كله يرعد ٠

 

 

رعد بابتسامه ساحره : الله مش هو ده اتفاقنا واظن انه جاب نتيجه ٠
زهره : فعلا ماما حساها بتانب نفسها علي الي حصل وبتحاول تصلح العلاقه معايا ٠
رعد بهدؤء: شوفتي اني خطتي جابت نتيجه ازي وبمساعده بابا وعمي الموضوع مشي بالظبط ٠
فلاش باك :٠
كانت زهره تذهب في غرفتها ذهابا وايابا تفكر فيما تحاول والدته ان تفعله :٠
زهره بخوف: يربي اعمل ايه اروح اقول لبابا
لا بابا مش هيصدق ومش بعيد برضو تحصل مشاكل كتيره وفي نفس الوقت دي امي مش هبقي عيزها تتضر لتاتي في ذهنا فكره
زهره: بس هو رعد الي هيساعدني لتذهب الي رعد ٠
في غرفه رعد :
تخبط زهره فيسمح لها رعد بالدخول :٠
رعد : مالك يزهره ٠
زهره: انتي اكتر واحد دايما بيفهمني يرعد٠
رعد : اكيد علشان كده حساك مش مظبوطه ٠
زهره بارتباك : هقولك وقصت له متحاول والدتها ان تفعله لتخحط عيناه بصدمه شديده
رعد بصدمه: ينهار اسود انتي بتقولي ايه ٠
زهره بدموع : والله هو ده الي حصل يرعد وانا ملقتش حد غيرك اروحله ٠
رعد: انا عندي خطه لو نفذنها هنعلم طنط نهله الادب ونخليها تانب نفسها كمان علي ان عي فكرت كده ٠
زهره باستغراب: ازي ٠

 

 

رعد هقولك : بس لازم نقول لبابا وعمي ٠
زهره: ايه بابا وعمي ليه ٠
رعد: لان هما الي هيسعدونا في الخطه دي ٠
زهره باقتناع : ماشي انا معاك في اي حاجه ٠
ليذهبا الي ممدوح وعادل ليشرحوا ليهم الخطه ٠
عادل بغضب : انتوا تجننتوا ولا ايه نهله مستحيل تفكر كده ٠
زهره: صدقني يبابا والله هو ده الي حصل ماما عايزه تتدمرني يبابا ممدوح : سيبهم يممدوح ينفذوا الخطه دي يمكن يكون كلامهم مظبوط يبقي ساعتها نهله لازم تاخد درس عمرها ٠
عادل : موافق بس بشرط ٠
زهره باستغراب: شرط ايه يبابا ٠
عادل : تكتبوا الكتاب فعلا انتوا سعات هضتتطركم الظروف تناموا في نفس الاوضه سواء انا واثق فيك يرعد يابني بس لازم ابقي مرتاح ومحدش هيعرف وبعدين تتطلقوا وكل حاجه تنتهي ٠
رعد بهدوء واقتناع: انا موافق يعمي انت عندك حق بس مراه عمي لازم تعقل لان خطاطها خطر علينا ليبدوء جميعهم في تنفيذ الخطه وهي كالآتي :٠
ان يوهمها رعد انه شرب العصير بدل من جاسر لتلمع عيناها بفرحه وانتصار ويووهمهم انه قام بالاعتداء علي زهره ويتزوجها رعد ويتفقوا على اهم جزء في الخطه وهو:٠
ان يقوم رعد بضرب واهانه زهره لتاديب نهله واحساسها بخطاها فهي فالاخير (ام) لا تستطيع كل هذه الإهانات التي تتعرض لها ابنتها بس مخطاطها الدنيئه وبالفعل باتت محاولتهم بالنجاح لجعل نهله تشعر بخطاها في حق ابنتها وندمها لكنهم مصممون علي جعلها تنهار وتعترف بفعلتها ٠
باك:٠

 

 

زهره: بس انت اتغبيت اوي يرعد ده قلم انبارح ده كان عامل زي الساطور علي وشي ٠
رعد بضحك: معلش كان لازم كده علشان تصدق ٠
زهره: اه علشان هي تصدق اتبهدل انا دانا بقيت عامله زي الخدامه الفلبينيه ٠
رعد بضحك : العبه كان لازم نلعبها صح ولاخر ٠
زهره: مش قاده اصدق اني بقيت مراتك بخطه يرعد ٠
رعد : متنكريش ان الخطه جابت نتيجه اما جوازنا فعلشان نعرف نعيش مع بعض الشويه دول يبت انتي اختي الي بموت فيها ٠
زهره وهي تعانقه : وانت اخويا وسندي يرعد ربنا يخليك ليا ٠
(هل ستظل زهره على نفس الخطه ااما سيحدث ما كان في الحسبان وهوالوقوع في حب الرعد لتصبح (عشق الرعد)
********************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كان يجلس كلامن المهدي ولويس والرجل الكبير)
المجهول: شغلكم مش عاحبني اليومين دول خالص ٠
لويس بخوف : ليه بس يباشا ٠
المجهول بحده: علشان سيبين شغلكم ودايرين وراء تفاهات ٠
المهدي : انت سعاتك عارف ان احنا عمرنا مقصرنا في شغلنا ٠
المجهول بغضب: انت بالذات يمهدي حاسابك معايا زاد اوي ٠
لويس : اوعدك سعاتك ان احنا هنشوف شغلنا علي اكمل وجه ٠
المجهول : اتمني بس خالوا عينكم علي رعد٠
المهدي : يباشا اطمن واضح ان رعد بيه محترف في الموضوع ده ٠
المجهول يغضب وحده :نسيق بقي الهبل ده ونركز في شغلنا علشان جيالنا بضاعه بملايين لتلمع عيناه في خبث وهذا لما يكن الا
(عادل السيوفي)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!