روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء الثامن

رواية دائرة الانتقام البارت الثامن

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة الثامنة

في فيلا مختار الخليلي :٠
تدخل عائله السيوفي بطله خاطفه للانفاس والجميع يتتطلعون اليهم باعجاب لوسامتهم وهيبتهم :٠
ممدوح : شكرا بجد يمختار علي الحفله دي ٠
مختار: انت بتقول ايه يممدوح كان لازم نفرح علشان نرد علي الي عيزين يوقعنا ونقولهم ولا حاجه تهمنا ٠
ممدوح بارتياح : يساتر هم وانزاح الحمد لله ٠
مختار بمكر: الحمد لله يلا نرحب بضيوفنا ٠
ممدوح : بابتسامه يلا ٠
يلمح جاسر طارق ونيرمين ووليد ليفرح بشده عندما راي نيرمين ليتاكد انه احبها من المره الاولي وانه يزعم علي طلب يديها من طارق ٠
جاسر بترحيب: اهلا نورت يطارق ٠
طارق بابتسامه: شكرا يجاسر رافت اكد عليا اجي ومختار بيه عزمني فكان لازم اجي ٠
جاسر بسعاده: نورت ازيك يانسه نيرمين ٠
نيرمين بخجل شديد: الحمدالله يدكتور جاسر٠
جاسر لوليد:عامل ايه يوليد يسكر٠
ليمسك وليد في طارق تحت استغراب جاسر ٠
جاسربتساول: ماله يوليد مكان بقي كويس ايه الي حصل٠
طارق بزعل علي ابنه: والله معارف يجاسر رجع تاني الحاله دي ٠
جاسربفرحه: طب انا عندي الحل هوديه عند الي هيخوله ياخد علي ترمب شخصيا ٠
لياخذه جاسر الي احمد وكنزي ٠
جاسر بصوته : احمد كنزي ٠
احمد: نعم يشق ٠
كنزي : نعم يزميل ٠
جاسر بعدم فائده :٠٠٠

 

 

جاسر: بقولكم ايه عايزكم تظابطوا وليد وتخلوه صاحبكم ومعاكم ٠
احمد وهو يتفحص وليد ٠
احمد لجاسر : وده ايه نظامه ٠
جاسر بعدم فهم: يعني ايه نظامه مش فاهم٠
احمد: يعني محترم وبيقول نعم يبابا ونعم يماما والكلام ده ٠
جاسر: ايوه بس مبيحبش يتكلم مع حد فعيزكم تظبطوه ٠
احمد بعدم اقتناع: لا معلش مالناش احنا في المحترمين ٠
كنزي بهيام: ليه بس يدودي ده شكله كيوت خالص ولذيذ٠
احمد بغيره: اتلمي يكنزي ٠
جاسر بزهق : بقولكم ايه خالوه معاكم وخودو بالكم منه سلام ليذهب جاسر ٠
كارمن: ايه القمر ده يماريا ٠
ماريا بغرور: طول عمري بنتي وبعدين النهارده هرقص مع رعد وهغيظ كل البنات دول ٠
ديما : هتغيظينا كلنا ده اصلا مستحيل يحصل مفيش واحده تقدر توقع رعد السيوفي وسعت منك اوي دي يماريا ٠
ماريا بغيظ : طب هتشوفي وكانت ان ترحل ليوقفها (عماد) :٠٠٠
(استوب)عماد هو ابن عم ماريا يحبها كثيرا ولكنه مشغول بلابحاث والاخترعات ويرتدي نضاره كبيره ويرتدي ملابس من الستينات همظهره يضحك بعض الشي ٠
ماريا بغيظ: ابعد عني يعماد انا مش طايقه نفسي بكعب الكوبايه دي الي علي وشك ٠
عماد وهو يعدل نظارته: امتي بقي يماريا هتحسي بيا ٠

 

 

ماريا بنفاذصبر: بقي ماريا الخليلي تتجوزك انت دانتا اهبل ودهول وتتركه وترحل ليتتطلع الي اثرها بحزن ٠
ماريا : اهلا وسهلا بكل الحضور الي مشرفنا لينتبه لها الجميع لتتحدث ماريا ٠
ماريا: عندنا فقره جديده في حفلنا اليله في البوله دي لتشاور علي البوله الذي يوجد بها اوراق كثيره تحتوي علي اسماء جميع الشباب التواجدون في الحفله ٠
ماريا: هنسحب اسم من البوله وال اسم الي هيطلع هيرقص معايا ليصفق الجميع لها باعجاب للفكره فاغلب الشباب يتمنون ان يرقصوا معاها ٠
ماريا بابتسامه : اتمني وقت ممتع وحفله جميله ليصفقوا الجميع لها٠
كارمن باستغراب: وهوانتي كده هترقصي مع رعد ازي ٠
ماريا بخبث : هتعرفي ٠
عند المشاغبين الثلاثه:
احمد: الموضوع ده قلقني يكبير ٠
حازم : تفتكر ٠
احمد: اقطع دراعي ان مكانت عمله حركه زي بتوع الافلام وحاطه مغنطيس في الخاتم بتاعها ومغنطيش في ورقه خالو رعد علشان ترقص معاه٠
حازم باقتناع: والله كلامك مظبوط بس طبعا احنا مش هتعديها كده
احمد : طبعا يكبير انت تامر واحنا ننفذ ٠
وليد: انا ممكن اساعدكم ٠
احمد : اخيرا نطقت ٠
كنزى بهيام: صوته حلو اوي كمان ٠
حازم: مش وقتك ينحنوحه حد فيكم بيعرف يكتب بسرعه ٠

 

 

وليد: انا ممكن اكتبلك مائه كلمه في دقايق ٠
حازم: اقشطا يلا بينا وهقولكم هنعمل ايه ٠
ليذهبوا جميعا لتنفيذ مخطاطهم ٠
******************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :
في فيلا محمد المهدي:
في غرفه ندي:
كانت شارده في رعد كما اشتقت له كانت تفكر هل ستنجح في انتقامها منه هل تجعله يتالم وهو من جعلها ولو اول مره تشعر بالحب الأمان والسعاده ليقسم قلبها ان رعد بالنسبه له الحياه ليقطع شرودها دخول اخيها اكمل ٠
اكمل باستغراب : مالك يندي مش علي طبيعتك ابدا ٠
ندي بحزن: ابدا ياكمل مخنوقه بس شويه ٠
اكمل بمرح : وده مين ده بقي الي قدر يخنق ندي المهدي ٠
ندي: ابدا مفيش حاجه قولي انت عامل ايه ٠
اكمل بهدؤء: كويس نفسي انزل مصر ٠
ندي باستغراب: ليه ٠
اكمل : لان هي بلدنا ولازم نرجعلها ليقاطعهم صوت والدهم الحاد :
مش هيحصل ياكمل نزولكم مصر مش هيحصل ٠
اكمل بحده: ليه بقي ان شاء الله ٠
المهدي بزعيق: لان ليا فيها اعداء كتير يتمنوا يلاقوا ليا نقطه ضعف علشان يكسروني بيها هنا انا قادر احميكم ٠
ندي بغضب: ليه الاعداء دي كلها يبابا ايه الي عملته يخلي ليك كل الاعداء دول ٠
المهدي بغضب: عملت الي عملته بس مفيش نزول مصر وكلامي انتهي ليرحل ويتركهم ينظرون لبعض باستغراب من خوف والدهم الكبير لنزولهم الي مصر٠
***************************

 

 

عوده مره اخري الي الحفله :
ماريا : ودلوقتي جاءت الحظه الحاسمه لحظه اعلان من سيشاركني رقصه هذه الليله لتتطلع للفتيات بغرور لتسحب ورقه لتخحط عيناها بشده من الاسم المكتوب لتنطق بصوت مرتجف ع م اد ٠
ليصفق الجميع لهم ويضحكان اصدقاها بشماته وسخريه لهذا الكابل لترقص معاه تحت ضحكات الجميع وشماته البعض منهم علي غروروها واستفززها لها دائما ٠
زهره بصوت يكاد عالي: رعود ترقص معايا ٠
رعد بغمزه: عين رعود طبعا ليمسك يداها ويرقصون كالفرشات تحت اعجاب وصفير وتصفيق الجميع :٠
(فلاش باك) :٠
حازم :بقولكم هنولع عند الشجره الي هناك دي فالناس كلها هتجري علي هناك نستغل احنا ونبدل كل الورق الي في البوله بالورق الي هيكتبه وليد الي هيبقي مكتوب فيه كله اسم (عماد) ابن عمها الأهبل ده علشان الفضيحه تبقي جامده تمام كل واحد فاهم دوره ٠ليجيبوا جميعهم : تمام ٠
حازم علي بركه الله : يلا ليرحلوا جميعا وينجحوا في تنفيذ خططتهم وفشل وتتدمير مخططه (ماريا) ٠
عوده للوقت الحالي :
تقف ماريا بغيظ ودهشه مما حدث تاتي لها والدتها تفيده:٠
تفيده: اي يهبله هو ده الي اتفقنا علي ايه ٠
ماريا بغيظ : والله يماما كاتبه كل الورق الي في البوله باسم رعد مش عارفه ده حصل ازي هتجنن ٠
تفيده: طب اهدي بقي وافردي وشك الناس بتبص علينا ٠
ماريا بتذمر: حاضر حاضر ٠
تامربدهشه لخالد: انت عايزنا نقتله ٠
خالد بخبث: احنا هنديله تذكره مضروبه هتموته ويبقي مات نتيجه جرعه زايده من المخادرات ٠
تامر بخوف: بس كده الموضوع يخوف ٠
خالد بحده: بقولك ايه يلا انا مبحبش الي يشتاغل معايا يكون خواف كده جمد قلبك ٠
تامر بخوف : حاضر حاضر ٠
*************************

 

 

في فيلا ممدوح السيوفي :٠
في ملحق الخاص بعادل السيوفي :
كانت نهله شارده في مخطاطها ٠
نهله: لا انا مش هقدر استني اكتر من كده انا حاسيه النهارده انه ميال للبت نرمين قريبه طارق لازم الموضوع ده يخلص النهارده انا مش هستني لما كل الي عملته يروح علي الفاضي والاقي كل ده راح من ايدي٠
لتمسك الشريط في يداها وتبتسم بمكر لتنزل الي الملحق الخاص بممدوح السيوفي :٠
زهره بحزن ودموع : سمعته النهارده يالاء سمعته بيطلبها من طارق
الاء بحزن لبنت عمها: معلش يزهره ربنا هيعوضك احسن صدقيني ٠
زهره ببكاء وقهره: بس انا مش عايزه غير جاسر ده حب عمري بس برضو هحاول انساه واتمناله حياه سعيده مع الانسانه الي اختارها٠
لتعانقها الاء بشده ودموع لحالها وهي تتذكر سيف وبعده عنها ٠
(في المطبخ) :٠
نهله : سميره جهزي عصير الفرواله بتاع الدكتور جاسر ٠
سميره: بس لسه شويه علي عصير دكتور جاسر يست نهله وبعدين ست زهره هي الي بتيجي تاخده كل يوم ٠
نهله بحده: قولتلك جهزيه دلوقتي وانا االي هخده مفهموم ٠
سميره بخوف : مفهوم مفهوم يست نهله لتحضرلها العصير وتاخذه نهله وتضع به البرشام وتاخذه الي اوضه جاسر ٠
في غرفه جاسر:٠
تدخل نهله بابتسامه خبث: جاسر عملتك عصير الفرواله الفريش الي بتحبه ٠
جاسر بامتنان: شكرا يمراه عمي ربنا يخليكي ليا تعبتك ٠
نهله بمكر: ده ابني يجاسر زي عاصم بالظبط ٠
جاسر بابتسامه: ربنا يخليكي ليا يا مراه عمي ٠
لترحل نهله وعلي ابتسامتها ابتسامه انتصار لتزعم علي انها بعد بضعه من الوقت ستطلب من زهره الصعود لغرفه جاسر لاي سبب ٠

 

 

رعد رعد رعد كان يهتف بها عاصم ليرد عليه رعد٠
رعد : ايوه يعاصم ٠
عاصم بترجي : والنبي يرعد خود الملفات دي اديها لجاسر خاصه بالمستشفى كان طالب مني امضي عمي عليهم لوشفته قبل ميجي من المستشفى لانه مستعجل عليهم اطلع اديهوله ٠
رعد بضيق: يعاصم انا تعبان ادهموله انت ٠
عاصم: والنبي يرعد علشان خاطري اخوك فاضي هيقعد يصدع دماغي بالعمليات والمستشفيات وانا مش ناقص ٠
رعد بنفاذ صبر: هات ميجوش من وراكم الاالتعب ليرحل رعد الي غرفه جاسر ٠
في غرفه جاسر يدخل رعد:٠
رعد : جاسر جاسر ٠
رعد باستغراب: ده راح فين ده هرن اشوفه فين :٠
جاسر: ايوه رعد ٠
رعد : انت فين يجاسر ٠
جاسر: انا في الجنينه ادهم صاحبي جيه فنزلت٠
رعد بتفهم: طيب عاصم اداني الورق الي كنت عايز عليه امضاءه بابا ٠
جاسر بفرحه: بجد طب الحمد لله يبقي وافق علي التجديد الي عهمله في المستشفي رعد والنبي حطه في الدرج بتاعي واقفل عليه ده ورق مهم جدا وانت عارف اخوك بينسي نفسه ٠

 

 

رعد :ماشي ياخويا سلام ٠
ليغلق رعد الهاتف ويضع رعد الورق في مكانه وجاء ليرحل ليراء كوبايه العصير ٠
رعد : واووو عصير فرواله وفريش كمان ليشربه رعد ٠
بعض بضعه من الوقت :٠
(في المطبخ) :٠
زهره: سميره هاتي كوبايه العصير بتاع جاسر ٠
سميره بتعجب : مهي مدام نهله خادتها من بدري ٠
زهره بخضه : ايه بتقولي ايه لتفهم مافعلته والدتها لتذهب مسرعه الي غرفه جاسر ولكن رات رعد ٠
زهره بلهفه: رعد فين جاسر ٠
رعد بعيون تائهه: وقد كان بدا البرشام يعمل مفعوله ليري زهره كالفريسه الذي يجب ان ينقض عليها ٠
لينقض عليها رعد لكي يعتدي عليها فهو تحت تاثير الدواء وهي تصرخ بقل قوه ودموع ٠
زهره بدموع وصراخ: رعد حرام عليك يرعد فوق انا زهره يرعد حرام عليك يرعد وبصراخ رعد كفايه حرام عليك لتصرخ بكل قوتها رعددددددددددد لتعلن انتهاء كل شي ٠
ليجتمع جميع من في البيت لكن بعد فوات الأوان وانتهاء كل شي ٠****************************

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!