روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل الثامن عشر 18 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء الثامن عشر

رواية دائرة الانتقام البارت الثامن عشر

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة الثامنة عشر

في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه رعد :٠
كانت تجلس زهره بعد ان اغلقت الهاتف مع معشوقها نعم فعزالدين هو العشق بالنسبه لها اما جاسر بعد عشقها لعزالدين فكتشفت انه اعجاب ليس اكتر لتتذكراول مقابله بينهما٠
(فلاش باك) :
في لندن مؤتمرالاطباء المبتدين :٠
كانت تجلس زهره تتابع المؤتمر باهتمام لتقول بملل ٠
زهره: انا دماغي صدعت هقوم اجيب قهوه لتذهب لتحضر القهوه في نفس الحظه كان يمر عزالدين وهو يتحدث بالهاتف لتصددم به زهره وتثقب القهوه علي بدلته لتتطلع بصدمه لما حدث ٠
زهره وهي تكاد تبكي كالاطفال:٠
زهره باسف: انا بجد اسفه والله مختش بالي لتتطلع له بصدمه شديده لتقول بعقل مغيب: رعد انت بتعمل ايه هنا؟
ليتتطلع لها عزالدين:انتي تعرفي اخويا رعد٠
زهره ايوه طبعا ده رع وتتطلع له بصدمه شديده :٠
زهره بصدمه: نعم اخوك مين انت بتقول ايه ٠
عزالدين: ممكن اعرف بس حضرتك تقربي ايه لرعد٠
زهره : رعد ابن عمي علطول ٠
عزالدين بتساول: انتي زهره٠
زهره : ايوه انا ممكن اعرف بقي مين حضرتك ٠
عزالدين: تعالي معايا وانا هحكيلك علي كل حاجه٠
لتذهب معه زهره ليحكي لها عزالدين كل شي لانه من مراقبته لعائله السيوفي يعلم جيدا ان زهره هي انسانه محل ثقه وهي اقرب شخص لرعد وهي ايضا ستساعده ستكون حلقه وصل بينه وبين رعد لاطمئنان عليه وفي كل مقابله بينهم كانت تحس زهره بان عزالدين شخصيه جميله وذكي ورجل اعمال ناجح ايضا برغم سنه الصغيراعجبت جدا بشخصيته وهو ايضا اعجب ببرائتها وجمالها ليصبحوا عاشقان ولكن في الخفاء ليخرجها من شرودها صوت رعد

 

 

رعد : زهره زهره ٠
زهره : ايوه يرعد في حاجه٠
رعد :حاجه ايه دانا بكلمك من بدري مبترديش ٠
زهره بارتباك : معلش كنت سرحانه شويه ٠
رعد : ماشي يستي الي واخد عقلك انا هنام بقي تصبحي على خير ٠
زهره بابتسامه: وانت من اهله يرعد ٠
لتسرح بابتسامه هادئه في حبيبها ٠
**********************************
في غرفه سميحه كانت تجلس هي ورافت :٠
سميحه بغيظ: لسه ست زفته بيحبها ومش قادر ينساها ٠
رافت : ماخلاص بقي يامي انسي ٠
سميحه بغيظ : انسى ايه يعبيط انت المهم اسمعني خليك جنب ابوك الفتره دي عيزك سنده كده فاهمني٠
رافت : وايه الجديد يامي ٠
سميحه بنفاذ صبر: ياض اسمعني اسمعني عايزاه يثق فيك علشان بعد رعد تبقي انت الكل في الكل وساعتها انت واخواتك هتبقوا مسؤلين عن نصيب رعد معاكم مش بس كده رعد اكيد جمال جده كاتبله كل حاجه مهو الوريث الشرعي الوحيد للعيله الحديدي ٠
رافت بضيق: يامي ايه شويه الانيميا دي الي محسساني انها هتقصف عمره بدري بدري دي حاجه بسيطه ٠
سميحه بغيظ : انميا ايه يحمار ده السر ده محدش عرفه غير ممدوح وفكرني انا مش عارفه رعد اخوك عنده سرطان في المخ ورثه عن امه والحقنه بتاع كل شهر دي علشان السرطان بس رعد ميعرفش يعني كده كده رعد هيموت فاهمني٠
رافت بطمع : ايوه بقي فرحتيني يامي وساعتها كل ورث رعد يبقي تحت ايدينا ٠
سميحه بفرحه: ايوه ياض ده كل ده هيبقى بتاعكم ده غير كمان فلوس عائله الحديدي دي لوحدها كنز ياض ٠
ليبتسموا لبعضهم بخبث ولا يلاحظون من كان يسمعهم وهي لما تكن الا زهره ٠
زهره بقلق : لا ده انا لازم ابلغ عزالدين حالا ٠
لتذهب لابلاغ عزالدين بما سمعت ٠
******************************

 

 

في غرفه جاسر:٠
كان يحدث نيريمن علي التلفون :٠
جاسر باسف : والله يحببتي انا اسف والله مشغول جدا ٠
نيرمين بتذمر: ماشي يسيدي ماشي خليك مشغول ٠
جاسربحب : معلش خلاص متزعليش علشان خاطري ٠
نيرمين بعشق: خلاص مش زعلانه بس هنخرج النهارده ٠
جاسر بعشق: خلاص يقلبي هعدي عليكي علطول باليل ٠
نيريمن : اشطا سلام يعسل ٠
لينظر الي الهاتف بصدمه ليتمتم بمزح
بحب واحده من بولاق ٠
********************************
في العاصمه الالمانيه برلين :٠
كانت تجلس نور وهي تفكر في حالها وماذا تفعل :٠
ليقاطع شرودها شهد٠
شهد: مالك ينور ٠
نور بحزن: مخنوقه يشهد مخنوقه ٠
شهد بحزن : قولتلك تعالي ننزل مصر وننهي الموضوع ده ونشوف رعد لسه عايزك ولا لا وعلشان تسنيم كمان ٠
نور بخوف : خايفه يشهد خايفه من المواجهه ٠
شهد : لا متخافيش يحببتي ده احسن بدل مانتي عامله زي الهربانين كده٠
نورباقتناع: عندك حق يشهد كفايه كده و لا زم ارجع مصر ٠
لتقرر نور الرجوع لمصر لمواجهة رعد ٠
*****************************

 

 

في العاصمه البريطانيه (لندن) ٠
في فيلا الحديدي :
كان يذهب عزالدين ذهابا وايابا في غضب مما سمع ليقاطعه جمال ٠
جمال : اهدا يعزالدين اهدا ٠
عزالدين بغضب: اهدا ازي بس يجدو بعد الي سمعته دول خلاص بيقسموا كل حاجه زي ميكون خلاص اخويا مات ٠
جمال بستنكار: بعد الشر يعزالدين اخوك انشاءالله هيبقي زي الفل ٠
عزالدين : انشاء الله يجدي بس لازم ياخدوا درس عمرهم الاول٠
جمال بترقب : عزالدين خلاص انساهم لحد منتطمن علي اخوك ٠
عزالدين : متقلقش يجدي مش هموتهم دلوقتي بس لازم ارعابهم الاول ٠ ليشرد في خبث فيما يحاول ان يفعله ٠
******************************
في شركه السيوفي :٠
تحديدا مكتب رافت السيوفي :٠
رافت بترقب : سبتك كتير اتمني اعرف رايك دلوقتي ٠
صفاء بارتباك : صدقني انا ملخبطه مش عارفه ٠
رافت بحب: صدقيني انا هحافظ عليكي انا اول مره اتعلق بوحده كده٠
صفاء بخجل : صدقني انا كمان ارتحتلك جدا بس الخطوه قلقاني٠
رافت : متقلقيش انا هشيلك انتي وابنك في عنيا صدقيني ٠
صفاء بخجل : خلاص انا موافقه ٠
ليقاطعهم وصول فاكس لرافت ليمسكه ويفرح بشده :٠
رافت بسعاده : شوفتي وشك حلو اوي عليا الفكس وصل من شركه في لندن كان نفسي اتعامل معاها من زمان ودلوقتي جالي فاكس بيقولي اني اسافرلهم النهارده نمضي العقود ٠
صفاء بخجل : ربنا يوفقك يارب ٠

 

 

رافت بحب : جهزي نفسك اول مارجع هاجي اطلبك من داده عائشه ومن والدك كمان واتجوزك علطول انا مش قادر استني ٠
لترحل صفاء سريعا من شده الخجل تحت ضحكاته العاليه علي طفلته الصغيره ٠
لتخرج صفاء خارج الشركه ولم تلاحظ من ينتظرها بخبث لتمشي بهيام وفرحه عارمه لتشعر باحد يكمم فمها لتسقط فاقده الوعي بين ذراعيه لتحدث بخبث :٠
كله تمام يباشا صفاء معايا وهروح بيها المكان الي اتفاقنا عليه ٠
ليغلق هاتفه ويرحل بها الي مكانا ما ٠
*************************************
في شركه مختار الخليلي :٠
تتدخل عليه بسنت وهي تتضع عيناها ارضا من شده الخجل ٠
مختار باعجاب : اقعدي يبسنت انا طلبتك علشان عايز اتكلم معاكي
لتجلس بسنت في خجل ٠
مختار : بسنت بصراحه كده انا بحبك وعايز اتجوزك ٠
لتتطلع له بصدمه
بسنت : حاضرتك عايز تتجوزني انا بسنت السكرتيره الي علي قدحالها٠
مختار باعجاب: ايوه يبسنت انا مشدودو ليكي اوي وعايزك في الحلال والله٠
بسنت بارتباك : انا مش عارفه اقول ايه يمختار بيه بصراحه٠
مختار: قولي انك موافقه وصدقيني مش هتندمي هعيشك ملكه ٠
بسنت بخجل : بس تيجي تتطلبني من ابويا ٠
مختار: اجي اطلبك من الجن الازرق كمان دانتي خليتيني احس بحجات كنت نسياتها من زمان ٠
ليبتسموا لبعضهم البعض فكل منهم قد لاقي الذي يحتاجه هو راي البرائه والحنان الذي يحتاجه وهي رات الارتياح والسند ليها ولوالدها ٠
*********************************

 

 

في غرفه رؤى وعاصم :٠
كانت تمسك بيدها اختبار حمل وتتطلع له بصدمه وحزن فالبفعل اثبت الاختبار انها تحمل في احشائها ثمره حب جديده بينها وبين حبيب عمرها لتتحدث بحزن :٠
رؤى بحزن : اهو حصل الي كنت خايفه منه ربي من اول يرؤي ضيعي سنين عمرك الي جايه في تربيه بيبي تاني يرؤي اشتغلي زي الخدامه يرؤي محدش حاسي بيا محدش قادر يفهمني لتتضع يداها علي بطنها وتتحدث بحزن سمحني يروحي علي الي هعمله بس بجد مش قادره لياخذها الشيطان الي افكاره الدانئه وهي التخلص من هذه الروح ٠
*********************************
في العاصمه البريطانيه (لندن) ٠
يصل رافت الي الشركه ٠
(شركه يونياتد جروب للحديد والصلب لصاحبها عزالدين الحديدي)
يدخل رافت الي الشركه ليذهب الي السكرتيره ٠
رافت : لوسمحتي عايز اقابل عزالدين بيه ٠
للسكرتيره: فيه معاد يفندم ٠
رافت : ايوه في معاد مهم كمان من فضللك تقويليه رافت السيوفي ٠
لتذهب السكرتيره لاخبار عزالدين والذي سمح له بالدخول ليدخل رافت ٠
رافت : مساء الخير مستر عزالدين ٠
عزالدين وهو يعطيعه ظهره : مساء النور رافت بيه ليستدير له لتجحط عينان رافت بالصدمه الشديده ٠
رافت بصدمه شديده: مش ممكن مش معقول ٠
عزالدين بخبث: مالك بتشبه علي حد ولا ايه ٠
رافت بصدمه : بشبه ايه ده زي ميكون هو بالظبط يلا واضح انه يخلق من الشبه أربعين فعلا٠
ليضحك عزالدين ضحكه عاليه وبشده ٠
عزالدين بضحك: متهيالي ان الكلام ده في الافلام والمسلسلات بس مش علي ارض الواقع ٠
ليتتطلع له رافت بصدمه

 

 

رافت : قصدك ايه ٠
عزالدين بمكر : قصدي رعد ٠
رافت باستغراب: انت تعرف رعد ٠
عزالدين بمكر وهو يتتطلع في عيناه بشده ٠
عزالدين بمكر: انا روح رعد ودمه انا نصه التاني ٠
رافت بصدمه: نصه التاني ازي ٠
عزالدين بمكر: متهيالي الموضوع ده تسأل ممدوح بيه وسميحه هانم الواطيه وهما هيقوللك ٠
رافت بغضب: متجبش سيره امي علي كادا ان يتحدث لكن وجد من يضع يده علي عنقه ويتحدث بفيحيح مرعب ٠
عزالدين بغضب: صوتك ميعلاش بدل مدافنك هنا سامع وبعدين دي كلمه واطيه دي انا كارم بيها والدتك دي تتسمي حربايه عقربه اي حاجه من دول ٠
رافت بحده: انت ليه بتعمل كل ده ٠
عزالدين بحده :اسال والدك ووالدتك عن ناريمان امي وهما هيقولوا لباقي بس لحد ده ميحصل لو فكرتوا تزعالوا اخويا رعد او تجرحوه باي شكل اقرا الفاتحه علي روحك انت وامك ٠
رافت بثبات مصطنع : خوفت انا بقي كده وهكش ٠
عزالدين برعب: انت اصلا مرعوب مني وده احساس طبيعي لما واحد زيك يقابل حاجه نضيفه وقويه في المجتمع الزباله الي هو محصور جواه فلازم تقاوح وخلاص ليقترب بجانب اذنه ويتحدث بفيحح (انا الموت انا غير اي حد اقابلتوا قبل كده انا الحقيقه في الدنيا دي انا اسهل حاجه عندي القتل فعلشان كده انت وامك الحربايبه اتقوا شري) ودلوقتي يلا المقابله انتهت ٠
ليتطلع له رافت بغضب :٠
رافت بغضب: يعني انت جايبني هنا علشان الكلمتين دول ٠
عزالدين بغزور: ايوه لاني لما اعوز اقابل حد هو الي يجيليلي مش انا الي هروحله وانت اقل بكتير من ان انا جيلك اتفضل المقابله انتهت ٠
ليرحل رافت وهو في قمه غضبه ليتحدث عزالدين برعب(انت لسه شوفت حاجه ده هوريكوا الي عمركم مشفتوه لتلمع عيناه بخبث ومكر٠
*******************************

 

 

في وزاره الداخليه قسم مكافحه المخدرات :٠
يدخلان الاثنان بطلتهم الخاطفه لانفاس :٠
الاول : تمام يفندم ٠
الثاني: تمام يفندم٠
اللواء : اهلا سياده المقدم اهلا سياده الرائد٠
الاول : اهلا يفندم ٠
الثاني: اهلا يفندم ٠
اللواء: ها ايه اخر الاخبار٠
الاول : قربنا خلاص يفندم المهدي قرب يوقع ولويس كمان ٠
الثاني : ايوه يفندم الخطه ماشيه زي مخططنا بالظبط ٠
اللواء: تمام انا واثق فيكم من الاول والا مكنتش رشحتكم للقضيه دي٠
الاول: احنا تحت امر سعادتك وخدمه البلد دايما يفندم٠
اللواء : امال فين القائد بتاعكم ابو اربعين لسان ٠
ليضحكوا جميعهم ٠
الاول بضحك: م حضرتك عارف سعادتك ده ماشي بمزاجه طاير كده مع نفسه مبيحبش ينزل علي الارض ٠
اللواء بضحك: عندك حق خالوا بالكم من نفسكم وربنا معاكم ٠
الاثنان معا : تمام يفندم ٠
وهذان لما يكونوا سواء
المقدم : عاصم السيوفي ٠
الرائد : سيف السيوفي ٠
******************************

 

 

في غرفه رعد وزهره :٠
نهله بندم شديد: سمحيني يبنتي سمحيني يضنايا اناالي رميتك للمر بأيدي ٠
زهره بحزن: خلاص يامي المسامح ربنا والي حصل حصل ٠
نهله بدموع : انا هروح للرعد هبوس ايده ورجله وهقولهم كل حاجه زهره بنفي: لا يامي انا مرضاش بكده ليكي ربنا يخليكي ليا ريسامحك عن الي حصل ٠
لتعانقها بشده بدموع غزيره سعيده برجوع والدتها للصواب وسعيده بنجاح خطتتها هي ورعد ٠
****************************
في غرفه جاسر: ٠
كان يرتدي حلته السوداء الكلاسيكيه لخروج مع من ملكت القلب والروح ٠
ليدخل حازم بمساكسه :٠
حازم بمرح : واووووووووو ايه القمر ده يجاسوره ٠
جاسر : بس يلا دانا مربوك حاسس اني رايح اشوف نتيجه الثانوية العامة ٠
ليضحك حازم: ليه يعم دي حتي نيرمين بنوته كيوت وعسوله ٠
جاسربحده وغيره: احترم نفسك يحيوان انت ٠

 

 

حازم بضحك: ايوه بقي والله عشت وشوفتك غيران يجاسوره ٠
ليدفعه جاسر بحده ويخرج لمقابله معشقوته تحت ضحكات حازم المساكشه٠
***************************
في غرفه رعد وزهره٠
كان رعد يقراء في احد الكتب لتقاطعه زهره ٠
زهره بفرحه: عارف يرعد ماما جات النهارده واتاسفت وندمت علي الاخر٠
رعد بفرحه عارمه : بجد طب الحمد لله دي معجزه ٠
زهره بتأكيد : فعلا يرعد عندك حق الفضل ليك يكبير٠
رعد بفرحه : الفضل لربنا سبحانه وتعالى وبعدين ليكي انك وفقتي خطتطي ٠
زهره : كان لازم اقبل بالخطه يرعد واهي جابت نتيجه اكتر مماتوقع ٠
رعد بفرحه : الحمدالله ٠
زهره: متهيالي كده يرعد احنا حققنا هدافنا لازم نتطلق بقي ٠
رعد : تمام والله اتشاورو فيه سواء ده قرراركم ٠.
لتتطلع له باستغراب
زهره بتعجب : هما مين الي يتشاورو يرعد قصدك نتشاور مانت جوزي ٠
رعد : وانتي مين قلك ان انا جوزك؟
زهره بحده : ننننننننننننعم؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى