رواية خيانه مشروعه الفصل الثالث 3 بقلم مي أحمد
رواية خيانه مشروعه البارت الثالث
رواية خيانه مشروعه الجزء الثالث
رواية خيانه مشروعه الحلقة الثالثة
وخدها وراحوا لعلمهم المحرم
لكن فجاه الباب اتفتح بعده عن بعض بصدمه
فدوى بصدمه/ ايه ده ايه اللي انا شايفاه ده معقول
مليكه وهي بتلملم نفسها/ اهدي يا فدوى افهمك
فدوى /هتفهميني ايه وانا شايفاك بعيني وانت في حضن جوز اختك ازاي
جاكي قلب تعملي كده وانت يا اللي كلنا واخدينك مثل اعلى تعمل كده ليه بس ده حتى ملآك بتحبك اكثر من نفسها ليه تعمل كده انا لازم اقول لها بسرعه وافضحك قدام الكل
جاسر كان واقف مش عارف يقول ايه ولا يداري الفضيحه دي ازاي لو علي صوتها اكثر من كده هيبقى الوضع ايه هيقدر يبص في وشهم ازاي
مليكه بشر قربت من فدوى وقالت لها
“انا عايزه اتكلم معاكي في موضوع مهم يا فدوى قبل ما تقولي لحد وانت يا جاسر روح لملاك اكيد مستنياك
جاسر بص لها لكن هي بصت له ان هو يطمن خرج وهو قلقان من اللي جاي ومن اللي ممكن يحصل
لو اتكشف السر الخطير ده
بعد ما خرج قربت مليكه لفدوى وبصيت لها بطريقه غريبه
فدوى /انت بتبصي لي ليه كده وفري بصاتك ونظراتك وكل حاجه ليهم هم لما يقولوا لك ازاي قدرت تعملي علاقه مع جوز اختك التوام
مليكه /ومين قال لك انك هتقولي حاجه انت مش هتقولي اي حاجه عارفه ليه لانك كلبه فلوس وبتحب الفلوس زي عينيك كده ولا انا غلطانه
فدوى/ انت بتقولي ايه لا طبعا انا عمري ما حبيت الفلوس انا هطلع اقول لهم كلهم دلوقت
كانت لسه رايحه تخرج لكن وقفها صوت
مليكه وهي بتقول 4 مليون جنيه مبلغ مش قليل ان هو يسكتك ولا انا غلطانه قلت ايه
فدوى وقفت مصدومه 4 مليون جنيه هيبقو بتاعتها هي وحديها ممكن يغيروا حاجات كثير في حياتها رجعت وبصت لمليكه
وقالت لها موافقه بس اضمن منين انك انت هتديني الفلوس على طول
هنا مليكه ابتسمت برضا وقالت لها بكره
الفلوس يبقى عندك وما تقلقيش انا لما بوعد بافي يلا سلام روحي نامي
خرجت فدوى وهي مبسوطه وبتشكر الحظ اللي ساعدها ان هي تخرج في اللحظه دي من اوضتها عشان تشرب وتشوف المنظر ده
اما مليكه بعد ما خرجت فدوى بصت على اثر جاسر في الاوضه والحزن ملا وشها وهي كانت بين ايديها وهو بينادي باسم ملاك بيقبلها بيبدلها العشق بعشق لكن مش باسمها هي باسم ملاك يمكن وهو معاها كانه بيشوف ملاك فيها
الموضوع ده بيضيقها وبيحزنها لكن مش بايدها حاجه بتحبه وما تقدرش تبعد عنه حتى لو عارفه ان حبها ليه محرم مش كل حاجه بنحبها بالحياه بناخدها لكن هي مصره ان هي تاخد حقها من الحياه حتى لو كان غصب عني كل
الناس والمجتمع ودي”ن
*********************
في غرفه ملاك وجاسر
كانت ملاك نايمه على الكرسي لانه اتاخر راح جاسر ناحيتها وهو بيبص لها الحزن وهي مبتسمه وهي نايمه فعلا اسم على مسمى قرب منها بس فوق جيبنها هي حست بانفاسه بتلفح وشها
رفعت عينيها ليه واتقابلت عليهم في نظره طويله دقات قلبه بقت زي الطبول كانت صوت انفسهم هي اللي بتعلى كانت بتقول كل الكلام اللي نفسهم يقولوه قرب منها وبدون وعي التهم شفايفها وقبله عميقه وهي كمان بدلته القبله بحب وشغف
كان بيقربها منه اكتر وهي كانت متعلقه في رقبته
فاجاه بعد عنها عشان يسيطر على رغبته فيها بصيت له دموع هو شاف الدموع في عينيها شاف الوجع اللي هي حاسه بيه قرب عليها ومسح دموعها بايديه
جاسر بحب/ بتعيطي ليه بس يا حبيبتي ما فيش حاجه
تستاهل دمعه غاليه من عينيك ايه اللي وجعك بس انا عارف الشعور اللي انت حاسه بيه بس ده مش بايدينا ربنا اكيد لو حكمه في كده
ملاك/ انا عارفه انا اكيد ربنا ليه حكمه في كده بس انت ذنبك ايه ذنبك ايه انك تعيش مع واحده مريضه مش بس عاجزه على كرسي كمان عاجزه ان هي تبقى ست ليك تدي لك ابسط حقوقك قل لي انت ذنبك ايه؟
غمض عيني بوجع وهو شايف الحاله الانهيار اللي هي فيها هي ذنبها ايه ربنا اكيد ليه حكمه في كده راحوا لدكاتره كتير لكن للاسف الحادثه اثرت عليها جسديا وكمان اثرت عليها في العلاقه ما بقاش ينفع تقيم علاقه زوجيه معاه ليهم ثلاث سنين من الحادثه وهم زي الاخوات هو عارف ان هي بتعاني زيه بالظبط بس هم الاثنين مش بايدهم حاجه
فتح عيني بصعوبه واتكلم بحنيه وهو بيملس على شعرها حبيبتي وقلبي وعمري اكيد ربنا شايل لنا حاجه احنا ما نعرفش عنها حاجه هو اكيد في علاج وانت وانت مش بتياسي وبتروحي الدكاتره والدكاتره اعطونا امل كثير ان انت تتعالجي وان شاء الله هتعمل لي عمليه وتبقي كويسه يبقى ليه الدموع دي انا مش قلت لك مش عايز اشوف ولا دمعه في عينيك
ملاك/ يعني انت عندك امل ان اخف وابقى كويسه
جاسر بحب/ اكيد يا قلبي انا واثق من كده ومتاكد انك هتبقي كويسه
ملاك /ممكن اطلب منك طلب يا جاسر
جاسر بحب/ اطلب يا قلبي
ملاك/ ممكن تاخدني في حضنك
بص لها بحب بتطلب منه ايه ياخدها في حضنه هو كله ملكها مش بس حضنه فرض ايديه الاثنين ليها واخذها في حضنه كان عايز يدخلها جوه ضلوعه وهي بتستنشق ريحه عطره بحزن وقلب مكسور
شالها وراح ناحيه السرير بتاعهم وحطاها برفق عليه وانام جنبيها الحضن وشدها الحضنه وراحوا الاثنين في نوم عميق
********************
في صباح يوم جديد بتدخل اشعه الشمس عليهم
وكالعاده ملاك بتصحى بتلاقي جاسر حاططها في حضنه وبيتامل في وشها بروح رومانسيه
ملك ابتسامه خطفت قلبه/ صباح الخير يا حبيبي صاحي بدري ليه
جاسر /صباح النور يا عمري لازم اصحى بدري عشان اتامل الوش الجميل ده في حد يبقى عنده وش حلو كده وما يصحاش بدري
ملاك بحب لهذا الرجل/ ما تكسفنيش انت كل يوم بتخليني احبك اكتر يا جاسر نفسي في يوم ابقى حامل منك واشيل ابنك جوايا ويبقى شبهك في كل حاجه
جاسر بحب/ ان شاء الله يا حبيبتي وكالعاده بس فوق جيبينها وشالها ودخل عشان ياخدوا شاور سوا
ولبسها ويسرح لها شعرها
بعد ما اخلص لبس كانت هي واقفه بتبص عليه بحب بيهتم بيها بكل تفصيلها بيعاملها كانها بنته مش مراته بيدللها عمره ما يعايرها ولا قال لها ان هي منقصه معاها في حاجه
بعد ما اخلص لبس لقاها قاعده بتتامل فيه بحب
بعد ما اخلص لبس راح ناحيتها وشالها وحطها على الكرسي وخرج علشان يفطروا مع بعض
في الصالون كانوا كلهم متجمعين على السفره
جاسر كان جاي هو وملاك وباين عليهم ان هم مبسوطين ابتدوا يفطروا في جو من الهدوء
لكن جاسر كان بياكل وهو قلقان ولا قلقه اكثر ان هو ما شافش فدوى على الفطور معقول مليكه تكون حليتها ازاي بعد ما اخلص فطور
بس فوق جبين ملاك وداعها وراح الشركه
وملاك ومامتها طلعوا في الجنينه عشان يشمو شويه هوا
في شركه جاسر كان في مكتبه مستني مليكه توصل لانها السكرتيره الخاصه بتاعته
بعد شويه وقت دخلت مليكه وكان جاسر باين عليه ان هو قلقان
وفجاه دخلت مليكه
مليكه/ ما تقلقش سكتت ومش هتتكلم تاني بس كنت عايزه منك 4 مليون جنيه
جاسر/اول ما سمع كده حاسه بالطمانينه وهدى من توتره شويه وبص لها وقال لها تمام
مليكه كانت لسه رايحه تقرب منه لكن هو رجع خطوه لورا
مليكه باستغراب في ايه
جاسر بتوتر هو انا نويت انهي العلاقه
مليكه بصدمه ايه 😱
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانه مشروعه)