روايات

 رواية مهمة عاشق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم خلود وائل

 رواية مهمة عاشق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم خلود وائل
رواية مهمة عاشق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم خلود وائل

رواية مهمة عاشق الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم خلود وائل

اميرة وهي بتقرب من علي لحد ما بقت قدامه:لا ياحبيبي انت عمرك مهتتخيل انا عملت ايه علشان اتجوزك
علي بصوت مرعب:وانا عمري مكنت اتخيل ال انتي عملتيه في ليلي علشان تتجوزيني
اتسعت عيون اميرة من كلام علي والرعب تملكها وملايين الافكار بتدور في دماغها ومش عارفه تنطق ولا كلمه
علي بتوعد:ها سكتي ليه
اميرة: انا انا مش عارفه انت بتقول ايه انت ليه بتجيب ثيرتها الوقتي انساها بقي
علي بشر: انا عمري مهنساها ولا مليون واحدة رخيصه زييك يملو مكانها ومسكها من دراعها جامد لدرجه انها صرخت
اميرة بصراخ:سيبني حرام عليك هتكسر ايدي
علي:لا ياحلوة لسه بدري علي الصريخ دة انا هخليكي تشوفي جهنم الحمرا معايا هندمك علي اليوم ال فكرتي تأذي حبيبتي فيه
مسكها علي من شعرها وجرها علي الارض ناحيه السرير وبداء انه يقلع هدومه ويقطع هدومها واميرة كانت بتصرخ:لا ياعلي حرام عليك متعملش فيا كدة
علي وعنيه كلها شر وكانت حمرا جامد:لازم تدوقي ال عملتيه فيها ياحقيرة
بدأ علي يضرب اميرة جامد علي وشها ومسكها من ايديها وثبتها علي السرير واغتصبها وكانت اميرة بتصرخ وبتترجاه انه يرحمها ولكنه مكانش بيسمع كلامها وكل ال كان شايفه قدامه ليلي وهي في سرير حسن بتستنجد بيه وهو سابها ومشي حاولت اميرة انها تقاوم علي ولكن هيهات مقدرتش تعمل حاجه قصاد قوة علي وصلابته….
بعد فترة طويله قام علي من السرير ولبس هدومه وأميرة كانت بتعييط جامد من الالم النفسي والجسدي ال كانت حاسه بيه والتفت ليها علي ببرود
علي:الف مبروك يامدام ….تصدقي لايقه عليكي بس خسارة انك تبقي اول واحدة المسها في حياتي
اميرة وهي بتغطي نفسها بملايه السرير وبتصرخ في علي:انا بكرهك بكرهك😭😭
علي:انا هخليكي تكرهي نفسك وتكرهي انك جيتي الدنيا من الاساس
اميرة بعييط جامد:عملت فيا كدة ليه كل دة علشانها دي واحدة متسواش
علي بأنفعال وراح مسك اميرة من رقبتها: اخرسي ياكلبه لما تتكلمي عن ستك تتكلمي بأدب دي احسن من عينتك كلها قومي انجري علي الحمام بسرعه
اميرة بعييط:مش قادرة حرام عليك ياعلي
علي ببرود سحب اميرة من السرير ودخلها الحمام ورماها بغل علي الارض :دققتين الاقيكي واقفه برا مستحميه ولابسه هدومك فاهمه
اميره:ففف فاااهمه
خرج علي ورزع باب الحمام واميرة فضلت تحاول انها تقوم من مكانها مقدرتش حاولت كتير لحد ما قدرت تاخد شاور وتغسل جسمها من اثار الدم وبعد دقايق خرجت لبرة ولبست هدومها واتفاجئت بعلي واقف وراها ولابس هدومه
اميرة :😥😥
علي وهو بيقرب منها:طق طق ياميمو كدة بتصعبي عليا وهتخليني استعجل واوريكي المرار ال ناوي عليه بدري اتقلي كدة علشان اعرف اموتك بالبطئ
اميرة بعييط:ابوس ايدك ياعلي ارحمني انت خلاص رديتلي ال عملته في ليلي سيبني امشي وانا والله مهقول حاجه وربنا
علي بضحكه شيطانيه:تصدقي فكرة …امسكي امضي
ناول اميرة ورقه وقلم..
اميرة بخوف:ااييييه ايه دددد داا
علي بزعيق:امضي
مسكت اميرة القلم ومضت بسرعه واخد علي الورقه وحطها في جيبه ومسك اميرة من دراعها جامد وكلمها بصوت ذي فحيح الافاعي:عارفه لو فتحتي بوقك بكلمه ياشطرة انا هخلي مصر كلها تتفرج علي ال حصل من شويه والبسك قضيه زنا وتبقي جيتي في ملعبي
اميرة بعييط:هتفضح نفسك ومراتك ياعلي
علي :كل ال حصل متصور ووشي مش باين في الفيديو والجناح مش متزين لعريس وعروسته وانا هلبسك القضيه متقلقيش وتبقي تحت عيني في السجن اعرف اتعامل معاكي يااا حرمي المصون
قبل مااميرة ترد بكلمه جرها علي من شعرها واخدها ونزل بيها الشارع وركب عربيته وطلع بيها علي فيلا ابوها والخدم فتحوله الباب في دهشه واستغراب جامد ودخل علي ونادي بكل صوته علي ابوها وامها ال اتفزعو ونزلو بسرعه
ابو اميرة:ايه ياعلي يابني خير في ايه
ام اميرة:ياساتر يارب ايه يابني جايب عروستك وجاي ليه الساعه دي
علي بكل صوته ورمي اميرة علي الارض قدام بباها ومامتها:الست هانم صاحبه الصون والعفاف بتستغفلني وفكراني عيل برياله وهتعرف تلعب عليا
ابو اميرة بدهشه:انت بتقول ايه انت اتجننت
علي:الهانم بنتك مش بنت بنوت
بصت اميرة لعلي بصدمه اذاي قدر يقول كدة وهو لسه متأكد من عذريتها من دقايق استغربت ان في حد اتفوق عليها واتخطي مستوي تفكيرها في الشر ولكن مقدرتش تتكلم وتدافع عن نفسها ….خافت من علي وال ممكن يعمله فيها
ام اميرة:اخرس انا بنتي اشرف من الشرف انت اكيد مجنون
ابو اميرة:انت اتجننت ياعلي انت عارف انت بتقول ايه وعلي بنت مين دي اميرة بنت مدحت المنزلاوي
علي:متسأل بنتك يامدحت بيه
بص علي لاميرة وعنيه بتحذرها انها تتكلم واميرة فهمت تحذيرة وفضلت السكات
ابو اميرة: ساكته ليه يا بنتي انطقي دافعي عن نفسك
ام اميرة:انطقي يااميرة ال علي بيقوله دة صح ….يالهوي يافضحتي ياني انطقي يابنتي انطقي
اميرة:……
ابو اميرة:انطقي يااميرة علي بيكذب اكيد انتي متعمليش كدة انطقي
علي ببرود :بنتك طالق يامدحت بيه طالق طالق بالتلاته
ابو اميرة بأنكسار:حقك …حقك يابني
هم علي بالخروج ولكنه بص لاميرة بنظرة تهديد هي فهمتها كويس وسابها وخرج من الفيلا وطلع علي الفندق رتب الاوضه واخفي اثار ال حصل بكل براعه وبعدها رجع علي بيته وطلع نام في اوضته من غير ماحد يحس بيه ونام علي سريرة وهو بيفكر هيعمل ايه مع حسن الهلالي
تاني يوم الصبح في فيلا مدحت المنزلاوي ..باب الفيلا بيخبط جامد ودخلو جماعه كتير ونزل مدحت بيه يقابلهم
مدحت:خير حضرتك مين ومين دول
لطفي:انا دكتور لطفي رضوان طبيب بمستشفي الصحه النفسيه ودول مجموعه ممرضين جايين ناخد الحاله ال عند حضرتك
مدحت بعدم فهم:امراض نفسيه ايه وحاله مين ال جاي تاخدها من عندي؟!
لطفي طلع ورقه من جيبه وعطاها لمدحت بيه
لطفي:دة اقرار ممضي من اميرة بنت حضرتك بأنها فاقدة للاهليه وغير متزنه نفسيا وحالتها متتدهورة جدا واحنا جايين بناءً علي الاقرار دة علشان نحجزها في المستشفي ونعالجها
مدحت بأنفعال:انت اتجننت انت عارف انا ابقي مين وال بتتكلم عنها دي بنتي مستحيل تكون مضتت الورقه دي .دي اكيد مكيدة من اعدائي
لطفي:يامدحت بيه مفيش داعي للشوشرة ياريت تسمحلنا ناخد اميرة هانم بهدوء
حاول مدحت كتير انه يمنعهم ولكنهم اخدو اميرة بالقوة وطلعو بيها علي مستشفي الامراض العقليه وهناك كان علي بأنتظارها اول مادخلت اوضه العلاج
اميرة بصدمه:انت …انت عاوز مني ايه مكتفتش بال عملته امبارح
علي ببرود:لا لسه مكتفتش
اميرة بصراخ:عاوز مني ايه
علي:عاوز اربيكي ….شايفه الجهاز دة
اميرة بخوف:ابعد عني حرام عليك كفايه كدة.
علي:الجهاز دة بتاع صدمات كهربائيه بتدخل علي المخ والاعصاب علي طول اوعدك هتنبسطي بيه اوي وانا وصيت عليكي كل يوم جلسه لمدة ساعه كامله
اميرة بصراخ:لا لاااااا حرام عليك ياعلي انا عملتلك ايه لكل دة
علي وعنيه احمرت من الغضب:حرمتيني من حب عمري 💔
فضلت اميرة تصرخ ولكن علي تجاهلها وسابها وخرج وطلع علي مقر المخابرات ودخل مكتبه وكان في انتظارة شاب
علي:اهلا منير ايه الاخبار
منير:كله تمام ياعلي بيه نفذت ال حضرتك طلبته بالظبط وحطيت الامانه مكان ماطلبت وخلال ساعه هتسمع اخبار حلوة
علي:تسلم يامنير كدة مهمتك انتهت تقدر تروح وحسابك وصلك وشكرا اوي
منير:خيرك سابق ياعلي بيه انا في الخدمه انت بس تشاور وانا اخدمك بعنيا
علي:قدها يامنير
منير:بالاذن ياعلي بيه
خرج منير من مكتب علي وهو فرحان بالمبلغ المحترم ال اخدة من علي مقابل تنفيذة لخدمه في مهمه انتقام علي .. اما علي فقعد علي كرسي المكتب وارتاح وهو بيبتسم بشر وبيقول لنفسه:نهايتك قربت ياحسن الكلب
في احدي شقق العمارات السكنيه كان باب الشقه بيترزع جامد
حسن الهلالي:مين مين الحيوان ال بيرزع الباب كدة
فتح حسن الباب واتفاجئ بقوات الشرطه انتشرت في كل الشقه وبدأوا يفتشوها ويقلبو كيانها
حسن:انتو مين واذاي تدخلو بيتي كدة
الضابط تامر:معانا امر ضبط واحضار ليك يادكتور حسن
حسن:ليه انا معملتش حاجه
خرج مجموعه من الضباط ومعاهم كميه مخدرات هيروين وكوكايين وراحو ناحيه الظابط تامر
الضابط: تمام يافندم دي الممنوعات ال تم التبليغ عنها
حسن بصدمه:ايه دة جبتوها منين دي انتو اكيد جبتوها معاكو وانتو جايبن انا معرفش عنهم حاجه
الضابط تامر:الكلام دة تبقي تقوله في النيابه انت متبلغ عنك انك بتتاجر في الممنوعات دي والقضية لبساك لبساك قدامي
حسن بزعيق:والله مظلوم انا معملتش حاجه انا معرفش حاجه ياناس سيبوني انا برئ
قبض الظابط علي حسن وطلعو بيه علي القسم وتم التحقيق معاه لفترة طويله وفضل كام يوم وبعدها اترحل علي النيابه وبعدها في المحكمه
القاضي:حكمت المحكمه حضوريا علي المتهم حسن منعم صابر الهلالي بالاعدام شنقا…
حسن بصراخ:لا لااااا انا مظلوم معملتش حاجه انا برئ
وبعدها طلع حسن علي السجن واتحبس ولبس البدله الحمرا وفضل كام يوم مستني تنفيذ حكم الاعدام وفي يوم اتفتح باب الزنزانه ودخل السجان
السجان:قوم فز يلا البيه بذات نفسه جاي يشوفك
حسن بحسرة:بيه مين
السجان:علي بيه الناهي اجدع شنب بيتهزله وانت مرمي كدة
حسن مفتكرش اسم علي ولاكان يخطر بباله انه يكون هو ال ورا ال حصله ومفهمش مين علي بيه الناهي غير لما دخل ووقف قدامه في الزنزانه بمنتهي الشموخ..
حسن بأستغراب:انت …انت ال عملت فيا كدة
علي ببرود:ولو اطول اشنقك بأيدي هعملها ومش هتردد ثانيه واحدة
حسن :انا عملتك ايه ليه عملت فيا كدة مش كفايه زمان دمرتلي حياتي وشغلي وقعدتني في البيت ذي النسوان
علي:انت ال معندكش ضمير واذيت نفسك بنفسك
حسن بشماته:وعملت معايا كدة علشان ليلي حبيبه القلب
علي وهو بيكتم عصبيته:متنطقش اسمها علي لسانك
حسن بمكر:وهنطق اسمها ليه وانا نمت معاها واستمتعت بيها وبكل حاجه فيها قبلك انت شخصيا
هنا علي مقدرش يمسك اعصابه وهجم علي حسن وبداء يضربه بهستيريه وحسن كان ضعيف قدام قوة وحرفيه علي في الضرب وكان بيصرخ والسجان فتح الباب وحاول يمنع علي ولكنه مقدرش ابدا فخرج ونادي علي ظباط كتير كانو برة ودخلو يشيلو علي ومكانوش قادرين يمنعوة وحاولو كتير لحد ماكتفوة جامد وبعدوة عن حسن ال كان كل وشه متغطي دم ومرمي علي الارض مش قادر يتحرك
الضابط ممدوح:اهدي ياعلي بيه مش كدة
الضابط احمد:متورطش نفسك مع كلب ذي دة ياعلي بيه انت مقامك عالي
الضابط فريد:اهدي ياعلي بيه كلها بكرة وحكم الاعدام يتنفذ وترتاح منه
علي :ياريت ارتاح انا نسيت طعم الراحه
تاني يوم اتنفذ حكم الاعدام في حسن وبحضور علي ال كان بيتابع من بعيد وبعدها جاله تليفون
مجهول:ايوا ياعلي بيه
علي:عملت ايه
مجهول:كل اسهم شركه حميد بيه المنزلاوي بقت في الارض وسارة بنته مديونه بقرض للبنك ب١٠مليون جنيه وتم القبض عليها وحاليا اترحلت علي السجن
علي:تمام اوي كدة
مجهول:اي اوامر تانيه يافندم
علي:لا كدة مهمتك انتهت.
……………………………………………
بعد اسبوع في امريكا ….
ليلي:كان يوم متعب اوي ياهيثم
هيثم:انا محستش بأي تعب بوجودك جمبي
ليلي:احم طب استأذن انا بقي علشان الوقت اتأخر اوي
هيثم:طب خليني اوصلك
ليلي:عربيتي معايا تحت
هيثم:كلها يومين وهنزل مصر تاني خليني اوصلك انا مصدقت شوفتك
ليلي:معلش ياهيثم بجد مش هينفع
هيثم بزعل:علشان خاطري ياليلي هوصلك وهروح الفندق علي طول
ليلي بأستسلام:ماشي
نزلت ليلي وهيثم وركبت جمبه في العربيه ووصلها لبيتها ونزلت ليلي من العربيه قدام البيت واتفاجئت بعلي قاعد علي سلم البيت😍

يتبع ……
لقراءة الفصل السابع والثلاثون والأخير : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهمة عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى