روايات

رواية خفايا القدر الفصل الخامس 5 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل الخامس 5 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الجزء الخامس

رواية خفايا القدر البارت الخامس

رواية خفايا القدر
رواية خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة الخامسة

عند فريده مامت يوسف
فريده لنفسها:وحشتيني اوي يا ليلي ليه سبتيني ومشيتي حتي بناتك مش عارفه اوصل لهم اول ما اشوفهم هقولهم علي كل حاجه كفايه كده كفايه ظلم كفايه شخص يقتل حد عشان كنش من نصيبه كفايه وبكت كتير
عند احمد قاعد بيتفرج علي الأخبار
المذيع :قد تم السطو المسلح علي محل الدهب والمجوهرات الموجود في الدور الأول من مول ….. وقد تم معرفه انهم خمس أشخاص مسلحين ويغطون وجوههم
احمد بفزع:ليل وملك واتصل عليهم ولكن لا رد
احمد بخوف:يارب استر ردي بقا يا ليل
ورن تاني ولاكن لا رد بردو فرن علي ملك وردت
احمد بخوف: ملك انتو كويسين
ملك: اه يا بابا
احمد :انتوا فين بيقولوا في مجرومين في المول
ملك:فعلا يابابا في ومسلحين
احمد بخوف اكبر:وانتم فين دلوقتي
ملك:متخفش يابابا نحن كويسين وفي مكان آمن والدكتور يوسف اللي بيعلاج حضرتك هنا وهو ساعدنا
احمد بارتياح شويه:تمام خليكم مكانكم اوعي تتحركوا وليل فين
ملك:حاضر ليل اهي خدها معاك اهي
ليل:الو يا بابا
احمد:ايوا يا ليل عامله اي متتحركيش من عندك ومالكيش دعوه بيهم عشان عارفك متهوره
ليل بضحك:متخفش يا حج
احمد:ليييل دا مش وقت هزار خاااالص
ليل مقدره خوف باباها:حاضر يا بابا
احمد : اديني ملك
ليل لملك:خدي بابا عايزك
ملك:الو يا بابا
احمد:خدي بالك من ليل يا ملك انتي عارفاها متهوره
ملك :حاضر
احمد :يلا سلا… ولم يكمل كلامه بسبب صوت شخص
الشخص :انتو بتعملوا اي هنا وبتكلموا مين ومسك ملك من شعرها تحت الخمار
ملك صرخت جااامد
عند مالك
الشخص:اثبت مكانك
مالك ببرود:رفع ايده وضحك مش وقتك يا يوسف
يوسف:اي دا ازاي عرفتني
مالك بضحك:اي يابني محسسني اني عارفك من يومين يعني بزمتك مش عارف صوتك ولا ريحه برفانك
يوسف بضحك:لا معاك حق انا غبي
مالك:الله ما اصلي علي النبي الاعتراف بالحق فضيله هههه
يوسف:نينيني ظريف
مالك بتذكر :انت ازاي تسيب البنات وحدهم
يوسف :خليتهم في مكان آمن
مالك بغضب:انت متخلف ازاي تسيب بنات وحدهم في وقت زي دا ولو حد مسكهم
يوسف بقلق:لا ان شاء الله محدش يعرف مكانهم
مالك: تروح لهم حالا
يوسف : مش هسيبك وحدك
مالك :هم خمس أشخاص وقع منهم واحد بقيوا اربعه يعني مش هقدر عليهم
يوسف:برضو لا نخلص عليهم ونروح مع بعض
مالك وافق عشان عارف زن وإصرار صاحبه
مالك:تمام يلا بسرعه
اتحركوا وقابلوا واحد تاني وحده ولكن معاه سلاح
مالك :شتت وانا اخلص
يوسف:تمام
اتحرك يوسف نحيته
يوسف:لو سمحت
الشخص:انت كنت فين تعالي قدامي يلا
يوسف:اهدي لو سمحت كنت عايز أسأل سؤال هو انت بتاخد كام
الشخص باستغراب :ليه بتسأل
يوسف:كنت عايز اشتغل معاكم بس لو فلوسها حلوه اسلك الكبير بتاعي مش بيديني غير ١٠٠٠٠ آلاف كل عمليه وانا عايز اكتر
الشخص بصدمه:١٠٠٠٠ آلاف وسبته
في الوقت دا مالك هجم عليه وبحركه شخص محترف جعله يفقد وعيه
يوسف :استني كان هيقولي بياخد كام واشتغل معاه
مالك:مش وقته يلا
الكبير:راحو فين الاتنين دول
الكبير لشخص: فين حازم وصلاح
الشخص:مش عارف كانوا بجمعوا التلفونات
الكبير: طب روح شوفهم اتأخروا ليه
الشخص: حاضر
عند ليل وملك
ملك ببكاء:اااه سيب شعري
ليل :سيبها يا حيوان
الشخص ضرب ليل بقوه لدرجه نزفت من بقها دم ووقعت علي الارض
الشخص بغضب:انا حيوان
احمد :بخوف شديد وغضب:يا حيواااان سيب بناتي
الشخص: اخد الفون من ملك وقفل في وش احمد واخد البنات عند الكبير
الشخص الي بعته الكبير يدور علي حازم وصلاح لقي حازم واقع علي الارض وفاقد الوعي حاول يفوقه ومعرفش فجري علي الكبير وقله
الشخص للكبير:الحق يا كبير في حد ضارب حازم وفاقد الوعي
الكبير بغضب :ازااااااي دور عليهم اقلب عليهم المول
الشخص الي مسك ليل وملك:يا كبير مسكت البنتين دول وكان معاهم تلفون
الكبير:واتصلوا بحد
الشخص:لا كان بيكلموا باباهم
الكبير:تمام
الشرطه من برا:سلموا نفسكم المكان كله محاصر
الكبير:الشرطه عرفت يلا بسرعه جمعوا الدهب والمجوهرات وهاتوا الفلوس اللي في الخزنه عشان المعلم يفرح
الاشخاص:تمام وبدأوا يجمعوا
احمد بيرن علي ملك لقي الفون مغلق
احمد افتكر كلام ملك علي يوسف فرن عليه
يوسف:التليفون بيرن برقم غريب
مالك:تردش
يوسف :ممكن حاجه مهمه ورد
احمد:الو دكتور يوسف معاي
يوسف :اه مين معاي
احمد :انا احمد والد ملك وليل
يوسف:اهلا بحضرتك في حاجه
احمد بخوف شديد بان في صوته :اه ملك قالت لي انك ساعدتهم
يوسف :دا واجبي بس في حاجه مال صوتك
احمد: اه وانا بكلمها حد جالهم واخد التليفونمن ملك وضرب ليل ومش عارف عمل مع ملك اي لاني سمعت ليل بتقول سيبها يا حيوان
يوسف بخضه وفزع:متي وازاي
احمد :من حوالي خمس دقايق
يوسف بسرعه : ماشي تمام سلام
وقفل قبل ما يسمع رد من احمد
يوسف لمالك:مسكوا ليل وملك وواحد فيهم ضرب ليل
مالك بخضه :متي وازاي
يوسف : من خمس دقايق
مالك:بغضب قولت لك خليك معاهم
يوسف: مش وقته يلا نشوفهم
مالك:يلا بسرعه
عند ليل ولسه دايخه من الضربه مهما كان هي لاتزال بنت
ملك وهي مسكاها:ليل انتي كويسه
ليل:اها بس دايخه شويه
ملك:متخفيش يوسف ومالك جايين
ليل بتعب وصوت واطي: فينك يا ماالك
عند مالك حس قلبه وجعه وان حد بينده عليه
مالك ليوسف:يلا بسرعه
عند ليل حد سمع ملك وهي بتقول مالك ويوسف جايين فشك انهم نفسهم الذين ضربوا أصدقاءه فراح للكبير
الشخص:البنتين دول يعرفوا الي ضربوا حازم وصلاح
الكبير بغضب وكره:هاتهم
الشخص راح مسك ملك من شعرها تاني وقلها تعالي وشدها جامد وخدها للكبير
الكبير:فين المعاكي
ملك ببكاء وخوف:محدش معاي
الكبير ضربها فوقعت وجريت عليها ليل
ليل:انت حيوان انت ازاي تضربها
الكبير:انا حيوان طب تعالي
ومسكها من شعرها جامد وضربها فوقعت مسكها وقومها تاني وضربها تاني ومسكها من شعرها
الكبير:هوريكي مين الحيوان وشد علي شعرها
ليل بصريخ: ااااااه ماااااااااالك
مالك سمع صوت ليل جري عليها هو ويوسف
مالك وقف قدام ليل وشاف الكبير ماسك ليل من شعرها والدم بينزل من بقها وبص في عيونها وهي كمان بصت عليه الدموع في عينيها
مالك بغضب حارق:سيييبها
الكبير شاف مالك وخاف فمن لا يعرف مالك ليس لأنه طبيب جراح بل لأنه اهتز أمامه أكبر رجال المافيا
الكبير ببرود حتي يخفي خوفه :اهلا اهلا مالك باشا
مالك فهم انه عرفه :امممممممم اكيد عرفتني بعد نظره الخوف دي
الكبير بخوف يحاول أن يخفيه :مش انا الي اخاف من حته دكتور
كل هذا ويوسف في عالم تاني وهو ينزل لملك الملقاه علي الارض بسبب الضربه
مالك ببرود شديد ونظره مخيفه تهتز أمامها اقوي رجال العالم:امممممم سيب ليل
الكبير بخبث:اممم شكل القطه مهمه عندك بس الصراحه هي جامده
مالك بغضب جحيمي: انا قولت سيبها
الكبير:لا كده الموضوع كبير كنتش اعرف ان لمالك الجارحي الي اهتزت أمامه أكبر المافيات في العالم له غالي
مالك خاف انه ياخد ليل نقطه ضعف له
مالك ببرود: تؤتؤ صعبان عليا انت قولتها من متي والشيطان له غالي 😈
الكبير خاف جدا ان يكون مالك لسه زي ماهو بيقتل و لا ترف له عين
الكبير:هقتلها
مالك بنظره اخافت الكبير :وليه انا هقتلها مش الشيطان اللي يتهدد
مالك بص ليل انها تنحني عند اشارته وهي فهمت
مالك سحب سلاح من شخص تبع رجاله الكبير
مالك بصوت عالي لليل: يلااااا
وأطلق النار وجات في ايد الكبير لان ليل نزلت بسرعه علي الارض
وبسرعه أطلق علي الشخصين الفاضلين من رجاله الكبير لاكن كان يضرب في ايداهم او أرجلهم و مكنش يقتل
يوسف جري علي ملك
يوسف بخوف:انتي كويسه
ملك بعدم تركيز:اه اه انا كوي… ولم تكمل كلامها واغمي عليها
عند مالك وليل
مالك كان بيبص لليل وهي كمان كانت بتبص عليه ومستنياه يروح لها
مالك رأي نظرتها هذه وفهم انها مستنياه يروح لها
مالك لنفسه:لا مش هسمح الي حصل زمان يتكرر وبص علي ليل ببرود
قامت ليل وحدها وكانت رايحه لمالك ولاكنها تراجعت علي صوت يوسف وهو بيصرخ باسم ملك فجريت علي ملك
ليل بخوف:ملك ملك فوقي ملك
يوسف بخوف واضح عليه: مافيش وقت تعالي بسرعه نروح مستشفي وقام شالها من غير ما يسمع رد من ليل وركب عربيته ومشي وساب مالك وليل
ليل:استني خدني معاك لكنه مشي
ليل لمالك :لو سمحت تعالي نروح وراهم بسرعه ملك تعبانه خايفه ترجع لحالتها تاني وانهارت
مالك قلبه وجعه عليها بس بينش: ليل فوقي يلا نروح لها وان شاء الله هتكون بخير
ليل بتبكي
مالك:ليييل اهدي
ليل قامت فجأه وحضنته جامد
مالك اتصدم منها
مالك بتوتر من قربها:احم اهدي هتكون بخير ان شاء الله
ليل بعد تفجأه وهي بتبكي :انا اسفه يلا نروح وراهم
مالك:احم يلا
وركبوا عربيه مالك ومشيوا وهم علي الطريق سمعوا حد بيضرب عليهم نار
مالك ببرود:لا إله الا الله اي اليوم دا ما انا الفتره اللي فاتت كنت فاضي وزهقان
ليل باستغراب:نعم !!!
مالك: اي في مالك
ليل:في حد بيضرب علينا نار وعادي
مالك ببرود:عادي متعود
ليل:نعم از…. لم تكمل كلامها بس انحراف العربيه بسرعه كبيره بسبب ضرب النار
ليل:ااااه
مالك:انتي كويسه
ليل:اه مين الناس دي
مالك مركز في السواقه وقد زاد سرعه العربيه علي السرعه القصوي:مش وقته اربطي حزام الأمان واتمسكي
ليل وهي بتربط الحزام:حاضر انا اول مره يحصل لي كده قالت الجمله دي بخوف مما جعل مالك يفكر فى حاجه
مالك في نفسه :انا السبب اي حد يعرفني لازم يعاني بس لاااا مش المره دي كفااايه ليل لازم تبعد قطع تفكيره رصاصه جات في كوتشي العربيه مما أفقد مالك التحكم فيها
مالك بخوف علي ليل :ليل طلعي التليفون بتاعي بسرعه
ليل بخوف شديد:ليه اي في انا خايفه اووووي
مالك:تخفيش انا معاكي ويلا طلعي التليفون واتصلي علي رقم متسجل باسم زين بسررررررعه
ليل :اي الرمز
مالك:مافهوش كلمه سر يلا
اتصل ليل علي الرقم وكله ده والعربيه بتمشي بسرعه رهيبه ومالك فاقد التحكم فيها
زين:الو يا معلم اي الأخبار لسه فاكر ان لك حد اسمه زين
مالك بصوت عالي :زين اتبع الرقم دا وتعالي لي بسرعه مافيش وقت
زين وقد عرف ان صديقه أحد يتبعه لأنها ليست المره الاولي
زين: تمام اديني دقيقه
مالك:بسرعه مافيش وقت
زين: حاضر ثانيه وحده
بعد حوالي ٣٠ ثانيه
زين:حددت موقعك انت قريب مني خمس دقايق واكون عندك
مالك: تمام بسرعه وقفل
مالك:امسكي كويس
ليل :حاضر
العربيه قعدت تتقلب كتير وتقلبت علي الارض وليل اغمي عليها من الخبطه
مالك بخوف:ليل ليل فوقي لما ملقاش فايده طلعها من العربيه ولانه متأثر من الحادث دا الا ان خوفه علي ليل اكبر قعد على الأرض واخدها في حضنه
مالك:ليل ليل فوقي ليل وقعد يخبط برفق علي خدودها
ليل بدأت تفوق شويه
مالك:ليل انتي كويسه
شخص من خلفه وحاطط السلاح علي رأس مالك :هي هتكون كويسه اما انت مش هتكون كويس
انتهي البارت انتظروا الاحداث القادمة نااار
توقعوا مالك عمل اي عشان تهتز أمامه المافيا
واي الحصل لمالك ومش عايزه يتكرر تاني
ومين الناس اللي عايزه تقتله
كله هنعرفه في الأحداث القادمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى