رواية خفايا القدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسماء صلاح
رواية خفايا القدر البارت الحادي عشر
رواية خفايا القدر الجزء الحادي عشر
رواية خفايا القدر الحلقة الحادية عشر
توقفنا لما الدكتورة ملك قالت والعمل يادكتور
وفكرالدكتور فؤاد وقال : مافيش غير حل واحد
الدكتورة ملك قالت بلهفه : ايه هو
الدكتور فؤاد :هو إنك يادكتورة اللي تعملي العملية
ونظرة الدكتورة ملك وقالت بدهشة : ايه انا
الدكتورفؤاد : ايوه يا دكتورة انتي
الدكتورة ملك قالت بسرعة: لا يا دكتور انا مقدرش اعمل العملية دي
الدكتور فؤاد : ليه يادكتورة ولا نستني انك دكتورة وحلفتي يامين القسم انك تساعدي أي مرض
الدكتورة ملك قالت بتردد:ايوه يا دكتور بس دي عملية خطيرة
الدكتورفؤاد : يادكتورة ملك حضرتك قدها ولا نستي إنتي عملتي ايه في العملية اللي فاتت وازاي انقذتي الطفل وان شاء الله العملية دي هتجحت
الدكتورة ملك قالت بتردد :بس يادكتور العملية اللي فاتت انا كنت مساعدة حضرك فيها يعني انا معملتش غير توجهات حضرك ليه مش اكتر بس العملية دي خطيرة وانا مقدرش أخاطر بحياة انسان على أمل إنها ممكن تنجح
الدكتور فؤاد : صدقني يادكتورة إن عمري ماهقول الكلام ده غير وانا واثق إنك تقدري علي كده والا مكنتش قلته وبخصوص حياة الطفلة انا متأكد انك هتخافي عليها في العملية اكتر من أي حد والا انتي عملتيه فى العملية اللي فاتت تثبت كده وبعدين يادكتورة انا مش هخاطر بسمعة المستشفى بتاعتي علشان أي حد
الدكتورة ملك قالت: بس يادكتور انا لسه في فترة التدريب ازاي هدخل العمليات ولسه مخلصتش التدريب بتاعي
الدكتور فؤاد : وهو انتي يادكتورة دخلتي العمليات تعملي عملية من غير اذن حد
الدكتورة ملك : لا بس
الدكتور فؤاد : ما بسس انتي اخدي اذني وانا وفقت يلا يادكتورة بالتوفيق
وقامت الدكتورة ملك من علي الكرسي بتردد وقالت : بعد اذنك يادكتور الدكتور فؤاد قال بإبتسامة : اتفضلي
وخرجت الدكتورة ملك
الدكتور فؤاد لنفسه : لاول مرة اشوف حد مش عارف قيمة نفسه وهو يقدر يعمل ايه
ودخلت الدكتورة ملك متوترة الي مكتبها وحطت التحاليل علي المكتب وقالت :ربنا يستر وطلعت من غرفتها وراحت غرفة الطفلة نورا ودخلت وقالت بإبتسامة : عمل ايه دلوقتي اميرتي
وقعد والداته الطفلة وقالت بتنهيدة :الحمد لله يادكتورة
الدكتورة ملك : طيب الحمد لله وكشفت عليها لا هااااا يا احنا بقنها كويسين ومعتش فيه حرارة وخلصت الكشف
والداته الطفلة :طيب الحمد لله
ومشت الدكتورة ملك وتفتح الباب قالت : سعاد لوسمحتي
راحت سعاد الممرضة لها
الدكتورة ملك وقالت بصوت منخفض : جهزي الطفلة علشان العملية
سعاد الممرضة : حاضر
وخرجت الدكتورة ملك من الغرفة
وطلعت وراها والداته الطفلة وقالت بصوت مرتفع : دكتورة ملك
ووقفت الدكتورة ملك وقالت : ايوه
والداته الطفلة :خلص العملية هتنعمل النهاردة
الدكتورة ملك : ايوه بعد ربع ساعة هتدخل العمليات
والداته الطفلة :دلوقتي طيب ماينفعش نستناها لما بابها يوصل من السفر
الدكتورة ملك : مش هينفع كل دقيقة فيها خطورة علي حياتها ولازم تتعمل دلوقتي
والداته الطفلة قالت بحزن :خلاص يادكتورة اللي حضرتك شايفها
الدكتورة ملك وقالت بإبتسامة: متخفيش إن شاء الله خير خلي امالك في ربنا كبير وصلي ودعلها
والداته الطفلة قالت وهي بتبكي : يارب هو احنا لينا غيره
ومشت الدكتورة ملك قالت لنفسها :انا بطمنها ازاي وانا اللي عاوزها حد يطمني ربنا يستر
وطلعت الدكتورة اميرة من مكتبها ونزلها مع الدكتورة نهاد الي الكافترية يشربوا قهوة ونظروا لقوا الدكتورة ملك دخلها غرفة العمليات
الدكتورة اميرة قالت باستغراب : هو ايه اللى بيحصل في غرفة العمليات
الدكتورة نهاد : مش عارفة إظهار في عملية هتنعمل دلوقتي
الدكتورة اميرة :تعالي نشوف
ورحوا أمام غرفة العمليات
ومسكت الدكتورة اميرة يده ممرضة : استني يانجوي هو فيه ايه في غرفة العمليات
نجوي الممرضة : فيه عملية بتنعمل دلوقتي في غرفة العمليات
الدكتورة نهاد : ومين الدكتور اللي بيعملها
نجوي الممرضة : الدكتورة ملك ودخلت غرفة العمليات
الدكتورة اميرة قالت بنرفزه وبصوت مرتفع : إزاي دكتورة لسه في فترة التدريب تدخل غرفة العمليات وتعمل عملية
وسمعتها والداته الطفلة وراحت لهم وقالت بعصبية : ايه لسة تحت التدريب —–
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)