روايات

رواية خبايا الفصل السادس 6 بقلم شروق السيد

رواية خبايا الفصل السادس 6 بقلم شروق السيد

رواية خبايا الجزء السادس

رواية خبايا البارت السادس

خبايا
خبايا

رواية خبايا الحلقة السادسة

زين بصدمة: بابا
احمد بغضب: مصطفي انت اية اللي جابك هنا يلا اطلععع برة مش عايز اشوف وشك
مصطفي بخبث: بقا كدا يصاحبي وانا اللي كنت جاي اعزيك في المحروسة
زين بغضب: قسماً بربي كلمة كمان وهندمك علي الساعة اللي فكرت تدخل فيها من الباب دا فاااااهم
مصطفي بحنية مزيفة : بقا دا جزاتي ان جاي اقولك حقيقة مراتك
زين بغضب: مراتي متجبش سرتها علي لسانك الوس** دا انت فاااهم
مصطفي بضحكة شر: طيب اسمع الكلمتين اللي هقولهملك دول حبيبة القلب معايا مماتتش زي مانت فاكر
زين بصدمة: انت كداب اانا دفنتها بايدي
مصطفي بشر: مش بقولك غبي انت دفنت مراتك مش حببتك
زين بعدم فهم: انت قصدك اية
مصطفي: انت طبعا مستغرب لية مكنتش بتشوف ملك وملاك مع بعض صح
‏وكمان عايز تعرف من اللي كان معاك دايما
‏زين بإماءة: اه
‏مصطفي بشر : اللي كانت معاك حتي في الكلية هي ملاك بس ملك انا اللي دخلتها بينكم فاكر اليوم اللي فكرت تعترف بية بحبك لها
‏فلاش بااك
‏زين بتوتر: ملاك اانا بصراحة كنت عايز اعترفلك بحاجة
‏ملك: قولي يازينو بس متقوليش ملاك قولي ملك احسن
‏زين بمرح: ماشي ياملوكتي بس ملاك احلي
‏ملك بغيظ: بس انا بحب ملك

 

 

 

‏زين بحب: وانا بحبك انتي
‏ملك بصدمة : هاااا وياترا بقا بتحب ملاك ولا ملك
‏زين بضحكة: بحب ملاكي طبعاً
‏ملك بغيرة: لا قول بحب ملك مش ملاك
‏زين بستغراب: حببتي في اية مالك
‏ملك بتوتر: لا مفيش تعالي روحني يلا
‏بااااك
‏مصطفي بضحكة: اكيد فاكر صح مسألتش نفسك لية لما تبقي معاك لوحدك بتخليك تقولها ملك وفي الكلية ملاك اية دا مأثرش جدلك خالص هههههههههه
‏زين: انت عايز تقول اية
‏مصطفي بشر: يعني ياحلو ملوكتك اللي انت اتجوزتها غير ملاك حببتك
‏ملك كانت بتحبك بس ملاك كانت بتصدك
‏فلاش بااااك
‏زين بتوتر: انسة ملاك ممكن اتكلم مع حضرتك
‏ملاك: اتفضل
‏زين بتوتر: هو انا يعني كنت عايز نشرب قهوة مع بعض تاني النهاردة اية رايك
‏ملاك بحدة: انت عبيط يابني ادم انت ولا اية
‏زين بستغراب: لا انا مقصدتش حاجه بس لما كلمتك امبارح معترضتيش فا افتكرت عادي
‏ملاك بسخرية: ودا امتي بقا إن شاءلله اوووف ابعد كدا
‏زين بستغراب: البت دي مجنونه ولا اية
‏بعد مرور ساعتين وانتهاء دوام الجامعة
‏ملاك: اية دا زين ازيك
‏زين: وعهد الله انتي عندك انفصام في الشخصية انتي مش لسة مهز”اءني من شوية
‏ملاك: لا لا انا في الكلية ببقا حاجة وبرة ببقي فرفوشة مقولكش ازاي
‏زين بضحك: ماشي ياملاك لما نشوف اخرتها
‏-قولي ملك مبحبش اسم ملاك
‏بااااااك
‏زين: بس انا حبيت ملاك مش ملك ولية ملك تعمل كدا مع اختها وفين ملاك
احمد: لحظة بس ملك كانت لا لا اكيد مش هي السبب
زين بستغراب: سبب اية

 

 

 

احمد: ملاك كانت بتحكيلي عنك دايما وملك كانت بتقي موجودة بس ملك طلبت من من ملاك تكون مكانها يوم يعني ملك تروح طب وملاك تروح تجارة وتقريبا دا اليوم اللي قدرت تتكلم في معاها كلمتك علي اساس ملاك
اللي كنت خايف منه حصل فعلا ملك خدتك تحدي علشان تكسر ملاك لانها كانت معتقدة ان ملاك احسن منها
مصطفي: ودا بالضبط اللي حصل لما شوفت ملاك وملك استغربت بس ملاك كان في وحمة علي إيدها اليمين ودا اللي خلاني ميزتها
وقابلت ملك وخلتها تنفذ اللي انا عايزة خلتها تقنع اختها ان هي بتحبك
‏وطبعا علشان ملاك المضحية ضحت بحبها علشان اختها ومقدرتش تستحمل وقررت تسافر والباقي بقا انت عرفتة

زين:يعني ملاك اللي حبيتها وملك اللي تجوزتها شخصين انا كنت متأكد كان قلبي حاسس ان مش دي البنت اللي حبيتها كنت بستغرب لما تضايق من اسم ملاك وقد اية بتكره الاسم دا بس بس ازاي ملاك قبلت بكدا لو فعلا حبتني زي مبتقول ولية مقلتليش
مصطفي بخبث : التقرير ملك زورت تقرير ان هي عندها كا”نسر وطبعا ملاك الغبية صدقت وبعدت
وبقت تحت ايدي ياااااه بس تصدق زي لهطة القشطة نفسي ادوقها اوووي
زين بغضب: انت اية هتفضل طول عمرك وس** في الاول قت”لت امي ودلوقتي مش هسمحلك تدمر حياتي مرة تانية
احمد بصدمة: ييعني ملك كانت كويييسة ببس الدكتورة قاااالت…….
مصطفي بضحكة شريرة: انا الللي قت”لتها وظل يضحك بهسترياااا وهق’تل ملاااك كمان وزاد في الضحك بهستيريا
احمد بصدمة: قت”لتها ببنتي
زين بعصبية: ملاك فين انطق بدل ورحمة امي اقت”لك هنا انطق
فلاش باك

 

 

 

المجهول بغضب: ذ”نبها انها مراته لا لا مش مراته حببتة
هحسره عليها (ايوا المجهول هو نفسة ابو زين)
الدكتورة: ناوي تعمل معاها اية
مجهول بشر: اللي ناوية هو اللي هينفذة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية خبايا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى