روايات

رواية خادمة العشق الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الجزء الخامس

رواية خادمة العشق البارت الخامس

رواية خادمة العاشق
رواية خادمة العاشق

رواية خادمة العشق الحلقة الخامسة

في فيلا الدميري …
في غرفه عفت …
كانت تقف فريال بغضب شديد من ذلك الفتاه فمن تكون لكي تتحداها .
فريال بغضب شديد /انتي مين ي بنت انتي علشان تقفي قصادي وتحدديني انا فريال هانم ملكه الفيلا دي .
بسمه بجديه وقوه /وانا قولتها ل حضرتك وهقول تاني اني مرات أمير الدميري .
عفت بخوف وقلق/خلاص ي بسمه انام في المطبخ .
بسمه بحده /لا ي عفت مش هتنامي في المطبخ علشان احنا مش خدامين .
فريال بغضب وحده /لا ي حبيبتي هي دي فعلا مقاماتكم مش اكتر من انكم مجرد خدامين هنا وانتي متفرحيش اوي بلقب مرات أمير الدميري انت مش اكتر من خدامه ل حفيدي فاهمه .
بدر بحده /لا ي جدتي دول مش خدامين ولا حاجه كلنا عباد الله وبعدين عفت مربيه حياه ولازم تنام في اوضه نضيفه وتتعامل احسن معامله كمان .
فريال بحده وصراخ /الله الله ي سي بدر انت واخوك خلاص الخدامتين دول هيلحسوا عقلكم ولا ايه .
بدر بضيق /من فضلك ي تيته ارجوكي سيبي عفت ترتاح في الاوضه دي لو سمحتي .
فريال بغيظ وخبث وهي تسير الخارج /ماشي ي بدر خليها اما اشوف اخرتها معاكم .

 

 

عفت بقلق ورعب /ليه ي بسمه كده احنا ماشين جنب الحيط ومش قد الهانم دي والي ممكن تعملوا فينا .
بسمه بقوه وتحدي قد اكتسبتهم من امير /لا ي عفت احنا بنادمين مش علشان متولدناش في بقنا معلقه دهب ولا فلوس نسمح لللناس تتدوس علينا وعلي كرامتنا فاهمه .
بدر بابتسامه /ايوه كده ي بسمه شايف انك اتطورتي اوي وبقيتي قويه .
بسمه بابتسامه ساحره ومشاعر صادقه /بصراحه انا ل قويه ولا حاجه انا أضعف من اي حاجه بس امير امير هو الي خلاني قويه كده خلاني مش خايفه من اي حاجه .
عفت بابتسامه وسعاده لصديقتها /ربنا يسعدكم يارب.
بدر بابتسامه حنونه /انسه عفت اتمنا انك انك متزعليش اني قولت عليك مربيه ل جدتي .
بسمه بلهفه /تصدق أن حضرتك عندك حق عفت تكون مربيه ل حياه وبكده هتقدر تعيش هنا في الفيلا بدون مشاكل .
بدر بابتسامه /انا معنديش مشكله طبعا .
عفت بخجل شديد وارتباك /وانا برضه معنديش مشكله ابدا دي الاطفال احباب الله .
بسمه بحماس وطيبه /تمام كده اتحلت ومتقلقش ي بدر عفت متفرقش عني ابدا .
بدر بنظره اعجاب واضحه /واضح انها بنت كويسه .
عفت بابتسامه /شكرا جدا ل حضرتك .
في غرفه امير ……
كان يتحدث امير في الهاتف بغضب شديد .
امير بغضب /انت بتقول ايه ي عني ايه السكرتيره مخلصتش الصفقات دي لحد دلوقتي ده لازم تمشي لينظر الي بسمه نظره ماكره ليتحدث بخبث /ايوه خلاص مشيه لاني لقيت سكرتيره تاني سلام .
بسمه بابتسامه وحنان وهي تمسك يده /ممكن اعرف انت متعصب كده ليه .
امير بابتسامه /كنت متعصب بس دلوقتي خلاص كل حاجه اتحلت خلاص .
بسمه باستغراب /قصدك ايه مش فاهمه .

 

 

امير بابتسامه /جهزي نفسك علشان هتكوني السكرتيره بتاعتي .
بسمه بصدمه /انا ازي مش ممكن .
امير بجديه/لا طبعا ينفع وممكن انا عايزك السكرتيره بتاعتي ومتخافيش كل حاجه انا هعلمهالك وهكون جنبك .
بسمه بقلق وخوف /لا طبعا ي امير مش هفهم حاجه وهعك الدنيا كلها .
امير وهو يجلسها علي قدمه بحب /انا قولتلك ايه انتي مرات أمير الدميري كلمه خوف دي مش عايز اسمعها منك فاهمه .
بسمه بعشق قد تخلل ثنايا قلبها /فاهمه .
امير بعشق وهمس /طب انا ليا عندك طلب ممكن .
بسمه بهمس وهيام /اؤمر وانا انفذ علطول طبعا .
امير وهو يهمس بجانب شفايفها /انام في حضنك ممكن .
بسمه بهيام وهمس /طبعا ممكن ي حبيبي .
امير بصدمه /انتي قولتي ايه .
بسمه بابتسامه ساحره /ايه لاذنبت ولا اجرمت جوزي حلالي ويحقلي معاه كل حاجه .
امير بابتسامه ساحره /طب يلا ي مراتي علشان تنيمي جوزك .
بسمه بضحكه خفيفه /ههههه يلا ي روحي ..
ليغفا امير بين أحضانها كالطفل الصغير لتقبله في رأسه بعشق فمن الواضح قد انطلقت شراره العشق 💞❤️❤️❤️❤️❤️.
في شقه جمال ….
كانت تقف امل وهي تعد الطعام لوالدها لتشعر بصوت انينه بالخارج لتسرع إليه برعب .
امل بخوف ورعب /بابا مالك ي حبيبي فيه ايه .
جمال بتعب وضيق في التنفس /نفسي نفسي ي أمل والبخاخه خلصت .
امل بدموع /حالا ي حبيبي هنزل اشتيريلك واحده جديده .
جمال بتعب وخوف /لا ي أمل ي ضنايا الوقت متاخر .
امل وهي ترتدي ملابسها لتذهب الي الصيدليه سريعا /متقلقش ي بابا مش متأخر أن شاء الله .
من أمام الصيدليه .
كانت تخرج امل وهي تسير سريعا للحاق بوالدها لكن لم تشعر بمن يلاحقها ليقوم قاسم بتكميم فمها لياخذها بغدر الي فيلا ادم ….
في شقه كمال …

 

 

كانت تجلس ملك وهي تبتسم بمكر وشر امام شاشه الكمبيوتر بعدما قد فبركت بعض الصور العاريه ل بسمه …
كمال بشر /بنت ابوكي بصحيح ي بت ي ملك بس الصور دي هتعملي بيها ايه .
ملك بشر وخبث /لا ي بابا هعمل بيها كتير اوي مش امير باشا فضل ست بسمه عليا لانه شايفها شريفه وطاهره يجي بقا يشوف صورها مع عشيقها تفتكر ممكن يعمل ايه .
سميحه بخبث /يعمل ايه يعمل كتير ي بت ي ملك ده واحد زي ده مش بعيد يقتلها ولا يرمشله جفن .
ملك بشر وانتقام /توتو دي محتاجه تفكير ي امي صوره في التانيه هنعمل شغل وهدمر بسمه واخليها ترجع تاني للشارع وانا هبقا الهانم .
في شقه منه وفهد…..
كانت تجلس منه مع صديقتها عبير ..
عبير بصدمه /معقوله ابوكي وامك قالوا كده .
منه بدموع وقهره /ايوه شوفتي ي عبير مش فارق معاهم حاجه زي ماكون بضاعه بيخلصوا منها .
عبير بجديه /طب وانتي هتعملي ايه دلوقتي .
منه بدموع وقله حيله /هعمل ايه ي عبير لازم اشتغل علشان اصرف علي ابني بقولك مبيسبش في البيت ولا مليم .
عبير بضيق /استغفر الله العظيم ي عني الراجل يدلع كده والست هي الي تشقا وتتعب ده كلام ده .
منه بدموع وكسره/اعمل ايه ي عبير ازي كانوا اهلي باعوني وضحوا بيا هروح لمين وحتي جوزي الي محبتش حد غيره شايفه بيعمل فيا ايه ده غير الضرب والاهانه دايما يعايرني اني حاله اهلي الماديه مفيش دايما يذلني بس انا مش هسكت انا لازم اشوف شغل علشان ابني .
عبير بجديه /طب اسمعي فيه واحد كبير في السن قعيد عايز واحده تخدمه تشوف طلباته وعلاجه وكده ي عني وبمرتب كبير اوي ايه رايك .
منه بلهفه /طبعا موافقه الحقيني بالشغلانه دي ابوس ايدك .
عبير بجديه/تمام بكره إن شاء الله انا وانتي هنروحله .
صباحا …..
في فيلا امير الدميري ….
في غرفه امير ….
كانت تنظر إليه بابتسامه ساحره وهو غافلا بين يديها ليبداء بفتح عيناه تتدريجيا ليبتسم إليها بسعاده .
امير بابتسامه /تصدقي أني اول مره انام كده من سنين حضنك دافئ اوي ي بسمه .

 

 

بسمه وهي تنظر إليه بحب /الحضن الدافئ ده ملك وقت متلاقي نفسك بردان ادفا فيه علطول .
امير بغمزه وخبث /حضنك بس الي ملكي ي زوجتي العزيزه .
بسمه بخجل وارتباك /كلي علي بعضي ملكك انت الدفاء الي حوطني ي امير انا عمري مهنسا الي انت عملته معايا .
امير بانتباه /بسمه انتي بتعملي كده علشان رد الجميل ولا .
لم يستطيع تكلمه حديثه بسبب يدها الذي وضعت علي شفتيه لتمنعه سريعا من استكمال حديثه الخاطئ .
بسمه بابتسامه وعشق /لا ي امير مش رد جميل انت الي زيك ملاك لازم يتحب .
امير بلهفه /افهم من كده ي بسمه انك بداتي تحسي ناحيتي بمشاعر .
بسمه بخجل شديد/ايوه ي أمير بس كتير ابقا هموت من الخوف كابوس عايشه فيه بيقولي دايما أننا هنفترق عن بعض .
امير وهو ينظر إلي عيناها بحنان /مستحيل ده يحصل ي بسمه احنا هنفضل مع بعض بس المهم انتي ي بسمه اوعي تخذليني أو تحسيسني بعجزي وقله حيلتي .
بسمه وهي تقبل يده بعشق /ده مستحيل يحصل ي امير قلبي انت في نظري أعظم راجل في الدنيا كلها .
امير بغمزه وخبث /ده بما اني زوجك العزيز وحلالك وانبارح كنت في حضنك مش آن الأوان بقا نكمل جوازنا ده ولا ايه.
بسمه بخجل وارتباك/ها اه طبعا بس مش دلوقتي بليل يلا بينا علي الشغل دلوقتي هنتاخر .
امير بغمزه /طب متجيبي اي تصبيره دلوقتي لحد بليل .
بسمه بعصبية وارتباك /ها قولت بليل ي امير يلا بينا علي الشركه .
امير بغمزه /ماشي ي عسل نستنا لليل احنا ورانا حاجه .
في الاسفل …
في الجنينه …
كانت تجلس عفت وهي تحمل حياه لياتي إليهم بدر بابتسامه حنونه.
بدر بابتسامه /صباح الخير .
عفت بابتسامه/صباح النور .
بدر بابتسامه/ها طبعا غلبتك .
عفت بحب /بالعكس دي طفله جميله جدا ربنا يخليها ل حضرتك .
بدر بابتسامه /امين يارب ممكن تلبسها بس علشان اخدها قبل ماروح العياده بتاعتي .
عفت باستغراب /هتاخدها وتروح فين .
بدر بابتسامه حنونه/هاخدها عند دكتور الاسنان الهانم بتسنن لازم أخدها اطمن عليها .
عفت بابتسامه /طب ممكن اجي معاكم لو ميضيقش حضرتك بس بصراحه انا مبقتش اقدر أسيبها .
بدر بمرح /ي بختك ي ست حياه علي العموم هتروح معانا علشان تبسطيها شويه لحسن دي بتغلبني .
عفت بابتسامه ساحره / ربنا يخليها ل حضرتك يلا بينا ….
في فيلا ادم نصار …….

 

 

كان يجلس ادم وهو ينفخ سيجاره بجانب ذلك المسكينه الذي انتقم منها ابشع انتقام كان ينظر إلي هيائتها المرزيه بانتصار لتفتح عيناها تتدريجيا لنشر بالم شديد في جميع أنحاء جسدها .
ادم بغرور وانتقام /صباحيه مباركه ي عروسه.
امل بدموع وهي تنظر إلي حالتها /انت عملت فيا ايه .
ادم بهمس وانتقام /ابدا حاجه بسيطه دبحتك بسكينه تلمه علشان تعرفي بعد كده من هو ادم نصار .
امل بدموع وصراخ وقهره /حقير حقير انا هوديك في ستين داهيه .
ادم بضحكه عاليه /هههههه وريني شطارتك ي حلوه ولا اعرفك مش ادم نصار الي ممكن اسمه يتلوث من واحده زيك اه وبالنسبه لابوكي انقذته من الموت بعد ماعرفت أنه بيعاني من ضيق في التنفس بصراحه كنت عايزه يفضل عايش علشان يشوف شرفه وشرف بنته الي انا دوسته ب رجليا علشان تعرفي انتي والي زيك انكم حشرات مينفعش واحده فيكم تحلم مجرد حلم قبل ماتحددا ادم نصار .
امل بدموع وكسره وهي تشعر أن جسدها أصبح شعله نار /كان ممكن تنتقم مني باي طريقه اشمعنا دي .
ادم بغرور وخبث /علشان دي الطريقه الي انا بعشقها وبصراحه من زمان معملتش كده مع واحده بنت بنوت احساسي بالانتصار كان عالي اوي وانا بالبطي بخسرك كل حاجه وإغلا حاجه شرفك .
امل بدموع وكسره والم /اوعا تفتكر انك كسرتني أو أنك تقدر تذل ابويا انا اموت نفسي قبل ماده يحصل .
ادم بغرور /لا كسرتك وكسرتك ستين حته كمان علشان كل واحده تعرف مقامها قبل ماتقف قصاد ادم نصار .
امل بوجع ودموع وصراخ /ربنا ينتقم منك يا آدم ربنا ينتقم منك ……..
في فيلا الدميري …..
في غرفه مكتب عامر ….
عامر باستغراب /انتي قصدك ايه ي امي مش فاهم .

 

 

فريال بجديه /ايه الي مش مفهوم في كلامي بقولك انا عايزه ملك بنت كمال تكون معايا هنا في البيت اشوف طلباتي وتراعيني .
عامر بشك /اشمعنا ملك ي أمي انتي ناويه علي ايه .
فريال بحده وشر /ناويه انضف الفيلا من الحشرتين الي فيها في اسرع وقت قبل مايلعبوا علي احفادي …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى