روايات

رواية خادمة الصقر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الجزء الرابع والعشرون

رواية خادمة الصقر البارت الرابع والعشرون

رواية خادمة الصقر
رواية خادمة الصقر

رواية خادمة الصقر الحلقة الرابعة والعشرون

في المستشفي عند خالد ..

خالد بخو*ف / انتي ساكته كده ليه نغمه انا باكلمك تتجوزيني .. نغم انا عمري ما هقدر اتخيل انك ممكن تبقي مع حد غيري

نغم مسكت ايده / انت بتضحك عليا صح ..عامل عليا رهان او بتتسلي بيا انا عارف جو الافلام ده

ما انت اكيد مش هتتجوز واحدة زي .. صح يا خالد

خالد ابتسم / والله العظيم بحبك اوي ..اوي

و مافيش اي حاجة من اللي في دماغك دي . اوعدك اني هاخذك وهاسافر وابعد عن كل حاجه هنا وهاشتغل بجد الحاجات اللي بجد بحبها

….نغم ضحكت اوي و حضنته جامد و برغم وجع خالد بسبب جر*حه الا انه تحامل علي نفسه و حضنها هو كمان .

نغم بدمو*ع / بحبك اوي يا خالد .. عارف من امتى من اول مره شفتك فيها وانا في الصعيد

انا في الاول كنت خا*ئفه لاكون حبيتك لانك نسخه من صقر بس الصفات اللي انا باحبها

خالد بعد عنها بصد*مة/ انتي بتحبي صقر يا نغم

و حبتيني لاني شكله

نغم مسحت دمو*عها / لا والله العظيم .. انا باقولك انا كنت حاسه بايه .. بس اتاكد ان كل احساسي غلط

و اني بحبك أنت اوي

وفي لحظه ما بقتش شايفه صقر قدامي وكاني ما اعرفوش اصلا

خالد باس راسها / و انا بمو*ت فيكي ، انا علشان خاطرك عملت كل حاجه انت مش متخيلاه

رجعت مصر وسامحت جاسر و عساف عشان حسيت بطعم الحب منك انتي .. اوعي تبعدي عني

و حياتي عندك

نغم ابتسم و حضنته / انا عمري ما هبعد عنك انا هلزق فيك والله طول العمر .. اقولك حاجة انا مستعده اعيش معاك في اي حته في العالم من غير حتى ما تاخذ ورثك من صقر بس بشرط واحد .. انك تنسي الماضي يا خالد و تبص لمستقبلك و بس

خالد و هو بيد*مع / و انا موافق يا نغم ..

______________________________________

في اوضة عساف ..في الحمام

كريم كان ماسك ايد عساف غص*ب عنه و معاذ كان بيساعده

عساف / انتوا بتست*قوا عليا يعني ، اوعي يا كريم

انتوا عارفين اني ممكن احبس*كوا عادي .. اوعوا بقي

جاسر / اثبت علشان احلقلك دقنك دي ، طب بذمتك ده منظر ضابط شرطة يا ل*ص .. اثبت يلاااا

عساف / يوووه .. حتي انت يا معاذ بتساعدهم

جاسر انت هتتن*فخ علفكره

جاسر / بص افضل اتحرك كدة لحد ما اعور*ك عادي يعني هو وشك ولا وشي مثلا ..

و فعلا بعد معاناه حلق*وا لعساف دقنه و شعروا و خرج من الحمام و هو عمال يش*تمهم

كريم / افضل اش*تم انت كدة ، معانا عيل صغير بيلقط

مش انت بتلقط يا معاذ

معاذ بضحك/ اه بلقط يا كيموو

عساف ضحك جامد/ طب هات حضن يا اللي بتلقط انت .. بقولكوا ايه خلصتوا و رخ*متوا عليا اطلعوا برا بقي

جاسر / يووه انت قف*يل يلااا ليه كدة ، و بعدين عمو

جهز الفطار .. و قبل ما تعترض يلا كريم شيل الواد ده معايا.

و فعلا خرجوا كلهم علشان يفطروا و اقنعوا عساف انه يروح الشغل ..

و كريم اخد معاذ و راح الفيلا عند صقر

عساف راح القسم و جاسر راح يشوف عزة ..

_____________________________________

جاسر راح يستني عزة قدام الحضانة بتاعتها

جاسر بستهبا*ل / ايه ده معقول الصدفة الرهيبة دي .. و بعدين انتي ازاي يا بت انتي تقفلي التليفون في وشي امبارح و انا بكلمك

عزة / انا اسمي عزة مش بت و بعدين معقول الصدفة جابتك تقف قدام شغلي .. واوعي بقي من وشي علشان انا عندي شغل

جاسر / طيب انتي اللي بقالك كتير واقفة كدة ولا ايه …. اركبي يلا علشان اوصلك لاني عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم جدا

عزة / بس انا بقي مش عايزه اتكلم معاك و اتكل بقي علي الله علشان انا مودي وحش اوي النهاردة و مش فايقالك

جاسر / ايه يا بنتي قلة الذو*ق دي ..و بعدين انا مش بطلب منك انا بأمر*ك انك تركبي اصلا ..يلااا قدامي

يلا علشان مش عايز اعلي صوتي في الشارع

و مسك ايد عزة غص*ب عنها و عزة حاولت تز*قه ..

عزة بتهد*يد / انت عارف لو مسبتش ايدي أنا هعمل فيك ايه حالا يا جاسر

جاسر / ولا تقدري تعملي حاجة علفكرة ..انتوا كدة البنات مش بتعملوا حاجة غير انكوا تهد*دوا ..يلا اركبي بقي الناس بدات تبص علينا

عزة / كدة طيب .انت اللي جبتوا لنفسك …الحقو*ني يا ناااس ..حرا*مي

و فضلت عزة تصو*ت و الناس فجاه اتلمت حوالين جاسر و هو كان مصدو*م من اللي حصل ..

جاسر بصدمة / الله يخربيتك ..علفكرة انا مش حر*امي ..دي بتكدب والله ..عزة استني يا عزة فهميهم انه مق*لب ..

لكن عزة مشيت اصلا وركبت هي كانت بتضحك و فاجاه الناس فضلوا يضر*به جاسر في الشارع و اخدووه علي الق*سم بعدهااا ..

______________________________________

في الفيلا …

في الجنينة ..معاذ جري علي قمر

معاذ / متاخرتش اهووو .. تعالي نلعب شوية

كريم / سيبها يا معاذ علشان لسه تعبانة.. ازيك يا قمر انا اسف اني مجتش امبارح اطمن عليكي حقيقي انا لسه عارف النهاردة ، حقك عليا ..

قمر/ متقولش كدة .. و بصراحة بقي انت جيتلنا من السماء احنا هقولك سر بس محدش يعرفه

كريم ضحك / والله محدش هيعرف اي حاجة ..وعد مني .. بس طمنوني في حاجة حصلت

سماح / بصراحه انا غلطت وعملت غلطه كبيره قوي صقر لو عرف ان انا اللي وراها هتبقى مص*يبه مش بعيد يقاطعني زي خالد ..و قمر شرسكة معايا

كريم ضحك / طب والله العظيم قلقت*وني ..احكوا طيب اللي حصل .

سماح / بص انا كلمت قمر وطلبت منها انها تجيب خالد معاها كمان .. و فعلا هي قالت لخالد انها شاكة ان صقر بيحب نغم ، فهو اتغا*ظ و جوم هما الاتنين علي مصر

قمر / ايوه بس احنا ما نعرفش خلاص حاجه عن موضوع الحاد*ثة دي احنا اتفاجئنا بعربيتين بيطار*دونا

كريم / طيب برضو مش فاهم ..انتوا عملتوا ايه ..و قمر جات هنا ليه .. وضحوا الكلام .

سماح/ يا كريم افهم انا جبت قمر هنا عشان تضغط على صقر ..انت عارف لان هو بعدها عنه لانه بيحبها

و هي متنية حباه و عايزة تفسخ خطوبتها من الزفت اللي اسمه عزمي

كريم / ايه اللفة دي ..

قمر بخوف. / و بصراحة كمان ..احنا كذبنا علي صقر و قولنالوا اني فقدت الذاكره ..لما عملت الحاد*ثة انا و خالد

كريم ضحك. / فاقده ايه ..انتوا بتهزروا مش كدة

ازاي يعني تعملوا كدة ..صقر لو قفش*كوا هتبقي مصيبة بقي بجد

سامح / يقفشني ايه بس ما تقولش كده انا مضبطه كل حاجه يعني انا قدام صقر معرفش ان خالد في المستشفى لان قمر فاقدة الذاكره و مقلتش حاجة . حتي الدكتور اتفقت معاه انه يقول انه فقدان مؤقت .فهمت حاجة

كريم ضحك بتريقة / ايه يا طنط ده .. معقول كدة

لا بس وربنا انا فخور بدماغك ..عجبتني .. طبعا جدة صقر الحديدي يعني هتبقي عاملة ازاي

سماح. / طب اعمل ايه يا كريم لو سبت الاثنين ما حدش فيهم هيتجوز جواز عدله ..

و انا نفسي افرح بيهم بقي دول حتة مني

كريم ابتسم بحب/ ربنا يخليكي ليهم يارب ..و عموما انا هساعدكوا في اي حاجة عايزينها ..

______________________________________

في القسم عند جاسر ..

جاسر و هو هدومه متق*طعه / يا فندم والله انا لا حر4امي ولا زفت .. الله ينتقم منك يا عزة

الضابط/ مين عزة دي كمان .. انا عايز اعرف ازاي تبقي نازل منغير بطاقتك يا استاذ اديك هتتح*بس اهو

جاسر/ لا حبس ايه الله يكرمك ، انا ممكن اكلم حد يجيبلي البطاقة يا فندم ..

…و كلم جاسر عساف علشان يجي يلحقه و فعلا جيه عساف علطول .

عساف قاعد ما الظابط و بيتكلم بحده / جاسر الحديدي اكيد مش حرا*مي يا طارق بيه ، دي بنوتة صديقته كانت بتعمل فيه الم*قلب السخيف ده

الظابط / هو فعلا مافيش حد شهد انه اخد منهم حاجة و لعلمك انا كنت همشيه بس ملقتش معاه بطاقة ولا اي اثبات شخصي .. يا عساف بيه

عساف بص لجاسر بغيظ/ انت ازاي تمشي منغير بطاقة كدة

جاسر / والله نسيت المحفظة كلها في البيت ..غصب عني يا فندم بس وعد مش هتتكرر تاني ابدا ، و همشي بالبطاقة علطول

عساف / طيب يا فندم ..انا خلاص هضمنه اعتقد كدة احنا ممكن نمشي ، و شكرا جدا يا فندم علي ذوق حضرتك و تفهمك الموقف ..

و فعلا عساف اخد جاسر و خرج بيه من القسم

برا القسم في الشارع ..

عساف كان بيحاول يكتم الضحكة بس مش قادر

عساف / انا مش عارف ايه عزة دي ، هتوصل بيك لفين بجد في واحدة تعمل كدة برضوو

جاسر/ مش اول مره تعملها بنت المجانين بس المره دي الناس اخدت الموضوع جد ..او انا اللي معرفتش

اجري زي المره اللي فاتت

عساف فضل يضحك جامد / لا يا جسورة ده انت متعود بقي … طيب يا حبيبي ربنا معاك

يلا روح علي البيت علطول علشان المره دي لو مسكوك هيحبس*وك بجد لاني مش هجيلك

جاسر / اتريق ..اتريق ما هي جاتلك فرصة علشان تر*خم عليا ، بقولك ايه اوعي اي حد يعرف حوار القسم ده علشان بجد ما اتضا*يقش منك ..

عساف بضحك / طبعاااا .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الصقر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى