روايات

رواية حياه جديده إلى الجحيم الفصل الخامس 5 بقلم مريم منشاوي

رواية حياه جديده إلى الجحيم الفصل الخامس 5 بقلم مريم منشاوي

رواية حياه جديده إلى الجحيم الجزء الخامس

رواية حياه جديده إلى الجحيم البارت الخامس

رواية حياه جديده إلى الجحيم الحلقة الخامسة

التفتت مره اخري الي داخل الغرفه وهي تغلق الهاتف ثم رفعت رأسها اليهم لتقول: كل شئ جاهز امبراطوره.. ولكن بسرعه قبل ان يعلم الرجل الازرق وتكون نهايتنا.
ميرا وهي تأتي بحقيبه ملابس كبيره وتحاول سحبها اليهم لتردف: اشيائك اصبحت جاهزه إمبراطوره.
نظرت لهم مطولاً وهي تنقل نظرها بينهم لتقول بنبره صادقه: سأشتاق لكم يافتيات.
ايلين: ونحن ايضاً سنشتاق لكِ كثيراً
اردفت هذه الجمله وهي تقترب منها لتحتضنها بحب بالغ.
ميرا: طائرتك جاهزه سيلينا.
سيلينا: حقاً لا اعرف كيف اشكركم انا ممتنه لأفعالكم هذه يافتيات.
ميرا. هي تضع يدها علي كتفها: لا تقولي هذا يافتاه نحن اشقاء.
ثم اكملت ببعض الخوف: انا لا اشعر بالارتياح بتاتاً الي هذا الشخص المدعو ماكس.. انه من “المافيا” ياسيلينا.
سيلينا: المافيا ارحم لي من هذا الرئيس
خرجوا الفتيات خارج الغرفه ثم صاروا بالرواق الذي يقع امام الغرفه ليصلوا الي الصالون وهم يسيرون خلف بعض خوف من ان يراهم احد او يشعروا بهم.. ولكن فجأه توقفوا بصدمه وخوف عندما وجدوا ذلك الدعو “ارتان” يقف بالصالون معطي لهم ظهره ويتحدث بالهاتف مع شخص ما.
ميرا بخوف: اللعنه.. ماذا سنفعل مع هذا الحارس الشخص “البوديجاد”
ظلوا صامتين لفتره من الوقت ليفكروا ماذا سيفعلوا ليجدوا مخرجاً لهذه المصيبه.. ثواني وتحولت النظرات الي ايلين لتنظر لهم بتوجس وهي تنظف حلقها ليخرج الكلام:
_” لماذا تتطلعوا بي هكذا……… ح. حسناً اعمل ماذا افعل استعدوا”.
تركتهم لتذهب الي هذا الطويل الوسيم وهي تسير بمياعه ودلع انوثي وتقف خلفه حتي ينهي مكلمته.
ارتان بحده: انا عاوز اعرف مكانه خلال عشر دقايق… مفهوم؟!
الشخص….، خلال عشر دقايق هيكون عنوان ومكان كورهان بيه عندك يا ريس.
ارتان…..، انا عاوزكم تجيبوه قبل شروق الشمس بدل ما ال Boss يخلص علينا
الشخص…، متقلقش يا ريس
انهي مكالمته مع الشخص التابع له؛ ليدير ظهره إلي الخلف وهو يغلق الهاتف عندما وجد تلك الحمقاء المدعوه “إيلين” تقف أمامه وتربع يديها امام صدرها.
ايلين ببعض السخريه…:
“هو حضرتك عيونك التربيزه الجديده للقصر وانا معرفش عشان لسه صاحي لدلوقتي”.
ارتان ببرود وهو يضع يديه بجيب بنطاله..:
_” هو انتي محققه”.

عقدت حاجبيها بأستغراب لتردف..:
_”لا”.
ارتان مُكملاً كلاماته…:
_”حد من بقيه عيلتي”.
_”لا”.
_”جاسوسه”؟
_”لا؛ برده”
أرتان بصوت عالي نسبياً..:
_”اما بتسألي ليه هو ينفع أسألك أنتِ صاحيه لحد الساعه 2 بالليل ليه..؟
إيلين بتلقئيه وعدم وعي..:
_”لا طبعاً عشان أنت مش بابا ولأ حبيبي ولأ جوزي ولأليك حق عليا.. “.
ارتان: برافو عليكي يا شاطره نفس جوابي…ويلا روحي العبي يا عسل من هنا…….
صمت قليلاً وهو يري انها ليست معه عقلها وعينيها بمكان اخر ليقول وهو يحاول ان يجذب انتباهها….:
_” هاااي.. انتِ”
كانت تنظر الي سيلينا وميرا ويتكلمون بلغه الاشاره ولغه العين من خلف ارتان.
ارتان كاد ان يتطلع مكان ماتتطلع ايلين ليري أين عقلها شارد؛ ولكن تداركت هي الموقف بثواني وبحركه سريعه لوت قدمها الي الخلف لتتراجع الي الخلف حتي كادت أن تسقط.
ايلين بصريخ منجيه أياه…:
_” الحقوني هقع شيلوني امسكوني وقفواني….امسكني امسكني امسكني هقع
امسكها قبل ان تقع علي الارضيه ثم رفع كف يده ليضعه علي فمها ليكتم صوتها التي تسبب له بضرر بطبله الأذن…:
_” يخربيتك هتصحي Boss…ليه كل ده يعني مانتي متهببتيش وقعتي. ”
كانت تسبه بابشع الالفاظ في سرها.؛.لا تعلم كيف سيطرهت علي لسانها ولم تنهال عليه هو ومن انجبته بالالفاظ البذيئه.
ايلين بدلع: معلهش…بس انا كنت هقع وانا خفت جدااا جدااا…….اممم.. انا في الحقيقه معرفتش انام ايه رايك تشاركني في فنجان قهوه
ارتان باستغراب:لا…اهدي كده هو انتي سخنه
ايلين بدلع انوثي: تؤتؤتؤتؤ…بس راسي بتوجعني من الخناقات
ارتان وهو يعدل من وضعيتها لتقف مستقيمه.
ارتان….، فنجان قهوه الساعه2 باليل انتي بتشربي
“بشرب شامبانيا ونبيذ بس”
_” اوك تعالي شاركيني”.
اشارت لميرا وسيلينا بسرعه ليخرجوا إلي الخارج بخطواط حظره بعدما ألهت ارتان وجعلته يسير خلفها.
ارتان بعدم وعي..:
” كأس كمان “؟
ايلين بعدم وعي هي الأخري …:
” انت شكلك سكرت علي الاخر”!!
ارتان بضحكه ساكره…:
_” وانتِ كمان “.
ايلين بصوت منخفض وحذر…:
انت عارف ان دلوقتي في عمليه سريه بتحصل بس اياك انك تقول لحد وبالاخص الراجل الازرق وانا عارفه انك مش هتقوله صح”!
ارتان وهو يتجنب النعاس الذي حل عليه..:
_” عمليه سريه في تركيا “؟؟
نفت براسها لتقول مصححه…:
لا؛ هنا في بريطانيا وفي القصر كمان”.
ارتان بتمثيل الغموض…:
_” عمليه نقل اعضاء”؟
ايلين وهي تضع رأسها اعلي البار…:
لا؛ عمليه هروب ملكه جمال العالم الامبراطوره سيلينا كيربودارج.
_” قصدك البسبوسه لا…متخافيش محدش يقدر يهرب من تحت ايد ال Boss ولا راحت علي الجانب التاني من الحياه هيجيبها برده”
ايلين: انت عارف ان سيلينا متكبره ومغروره جداا
ارتان: وانت عارفه ان ياغيز متكبر ومغرور جدااا
ايلين: ه يعني الاتنين شبه بعض يبقي يولعوا
ارتان…..، ده الحرب العالميه الثالثه هتقوم بيناتهم واحنا اامشجعين والموت المتفرج
ايلين…..، مستعد للحرب هههه
ارتان….، دايما ال الكيربودارج مستعدين لاي حرب
______________
ميرا وسيلينا ذهبوا الي البوابه الخلفيه للقصر ووجدوا ماكس بأنتظارهم
ماكس…:
تحياتي للامبراطوره سيلينا كيربودارج.
_”هذا ليس عصر الملكه فيكتوريا ولكن عصر الراجل الازرق ياغيز كيربودارج”
ماكس بتوتر واضح من هيئته..:
_”من الواضح ان موتي علي ايدكم من انا كي اقف بوجهه اكبر رجل اعمال في العالم يا غير كيربودارج ادعي الي الرب ان اموت في بلدي فقط”.
ايلين…،If they are not moving, you will be moving but bodies
(ان لم تتحركون الان ستتحركون ولكن جثث)
ماكس…،I want you to ask your Empress if it is possible to kill me up until I have a death by the beauty of the world and the successor of England
(اريد طلب منك يا سنيوره اذا مت ممكن ان تقتليني انت حتي اكون مت علي يد ملكه جمال العالم وفاتنته)
سيلينا…، Do not … Do not say that is enough for me
(لا… لا تقلني يكفي مافيني)
ايلين….، Quickly leave here this is not time talking
(بسرعه ارحلوا من هنا هذا ليس وقت كلام)
ذهبت سيلينا برفقه ماكس من دون ان يرأها اي بني ادم هذا ماكانت تعتقده تعتقده .. ميرا عادت للقصر مره اخري وجدت ارتان وايلين جالسين امام بعضهم فاتحين علي بعضهم اسرارهم وكل مايكنوه بداخلهم.
جذبت ميرا ايلين اليها بسرعها وهي تسندها بصعوبه بسبب جسدها المملؤء بعض الشئ ثم ذهبت بوجهتها نحو الاعلي لتلقيها بكل ماتملك من قوه علي سطح الفراش.
ميرا. بصوت علي وشك البكاء: يخربيتك يا ايلين ايه اللي انتي هببتيه ده انا هلحق اكتب وصيتي واكلم ماما وبابا واودعهم عشان مش هيطلع علينا شمس
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
لحياة دمعتان..دمعة لقاء و دمعة فراق
فان لم تجمعنا الايام….فسوف تجمعنا الاحلام…
فان لم تجمعنا الاحلام…فسوف تجمعنا الذكريات و روعتها بالامل اللقاء…فاذا رست سفينتك على شاطئ الذكريات …..
فأجعلني احد ركابها ….!!!!1
ماكس اخذ سيلينا وخرجوا خارج القصر ووصلوا الي طائره من النوع الهيلكوبتر جعلها تصعد اليها وصعد هو الأخر معها ليكون مرافقاً لها في هذه الرحله الطويله
يالله الي اي درجه ومستوي ستنزل هذه الفتاه فقط مقابل ان لاتخسر تحدي…عنيده بشكل كبير ولا احد يعرف هذا العند والغرور والكبرياء سوف يصلها الي اي درب.
استيقظ “الرئيس” في الصباح الباكر وارتدي ثيابه الرسميه بدله سوداء وقميص ابيض وصفف شعره ليبدوا كما يبدوا دائماً… الجبروت السفاح ذو الشخصيه القويه التي يركع لها اكبر الرجال هيبه وسلطه ومكانه.
ذهب الي جناح سيلينا وطرقه عده مرات.. ولكن لم يصله الرد نده علي الخدامه بنبره صوته القويه لتهرول الخادمه بسرعه اليه لتقف امامه بأحترام .
(الحوار مترجم)
الخدامه: تفضل سيدتك
ياغيز: تفضلي بالدخول الي السنيوريتا لتوقظيها
الخدامه: امرك سياده الرئيس
الخدامه دلفت الي داخل الجناح وجدت كل شئ كما هو وسريرها ايضا كما هو …. الخدامه عقدت حاجبيها باستغراب لذلك ثم ذهبت الي المرحاض ولم تجدها ايضا.
وعادت مره اخري لياغيز
ياغيز….، بالتاكيد استيقظت باكراا…. هيااا ابحثي عنها في جميع المنزل
الخدامه…، السنيوريتا لا تستيقظ الان والاغرب من ذلك انها بالتاكيد لم تكن في غرفتها ليله امس!!!!!
ياغيز…، كيف علمتي؟؟!
الخدامه…، سريرها كما هو مترتب وهي شخص لا يحب فعل شئ مطلقاا وايضا ياسنيور.. احمم ايضاا
ياغيز بعصبيه…، تحدثي وبلا مقدمات تافهه لا اكره شئ مثلها
الخدامه بخوف…، ملابس السنيوره ليست موجوده في غرفتها ايضا حقيبه سفرها…انا ينتبيلي شعور انها تركت القصر
ياغيز بصوت عالي:اللعنه!!..كيف خرجت بره القصررر ايتها الحمقاااء
الخدامه…، لا اعرف سياده الرئيس اسأل صديقك هو من كان مستيقظ ليله امس لساعه متاخره او اصدقاءها هم بالتاكيد يعلمون مكانها.
ياغيز بعصبيه وبلغته المصريه.: هو فين الزفت اللي اسمه ارتان ده كمان
الخدامه اردفت باللغه عربيه هي الاخري بالتاكيد من يعمل لدي الكيبرودارج من شروطهم معرفه الكثير من اللغات لسهوله التعامل مع ضيوفهم مختلفين الجنسيه ..،
_انا شفت حضرته في البار امبارح
ياغيز:، روحي نادي علي صحابها وخليهم ينتظروني في الصالون بعد خمس دقايق مفيش دقيقه تاخير اما اروح اشوف المصبيه اللي اسمه ارتان غار علي فين.
الخدامه بطاعه…، امرك يا سياده الرئيس
الخدامه ذهبت الي غرفه ميرا وايلين وطرقه الباب عده مرات ليصل اليها الرد بعد قليل وهم يطلبوا منها الدلوف.
الخدامه: صباح الخير يا سيدات..سياده الرئيس طالب حضراتكم في الصالون في غضون خمس دقائق فقط مفيش دقيقه تاخير ف لو سمحتوا انزلوا بسرعه
ايلين: يالللهوي دي نهايه العالم صح
ميرا: لا ياحلوه دي مجزره هتلر
ايلين وهي تضع يدها علي راسها بحسره: انا معرفش ايه اللي انا هببته ده امبارح وليه بس خلاني اشرب مع المتخلف عقليا اللي اسمه ارتان ده
ميرا….، مفيش داعي للندم ادعي بس ان امهاتنا تكون راضيه عننا النهارده بدل ما تروح علينا ومحدش هيعرف عن جثثنا مكان
ذهب بوجهته الي البار وجد ارتان نائم سانداً برأسه علي حافته لايشعر بشئ حوله بتاتاً…التقت كوب الماء بجانبه ثم سكب جميع محتوايته علي وجهه ورأسه.
انتفض من مكانه بسرعه ليقول بعدم وعي: ايه متخلف ياامير.
ياغيز: صباح الورد والياسمين والورد الجوري ياخواجه
تمالك صدمته بسرعه ليهب واقفاً من مكانه ياغيز انت… هو ايه اللي حصل وانا ازاي جيت هنا…وانت مالك…ثم
اردف بخوف..انا عارفه البصه دي هو انا عملت ايه امبارح
ياغيز ببرود: لا ولا اي حاجه خالص الموضوع بس ان السنيوره اللي كنت بتحرصها امبارح هربت
ارتان بصدمه: هربت….هربت ازاي…مقوله
ياغيز: اه يا بيه هو ده اللي حصل
ارتان…،… صدقني ياغيز… هي مفيش غير اللي اسمها ايلين اكيد هي السبب
ياغيز….، وازاي حضرتك متاكد
ارتان….،عشان قبل مااسكر امبارح جاتلي قالتلي تشاركني في المشروب وكانت عماله تتمايع عليا وتعمل حركات غريبه حتي انا استغربتلها جدااا
ياغيز بحده: عوزكم تجيبوها باي تمن حتي لو قلبتوا الكره الارضيه حته حته
ارتان بأطمئنان: امرك يا Boss
هبطوا الفتاتان الي الصالون القابع به هذا الرئيس برهبه وخوف وهما يشعرون ان كل طرف بجسدهم شل من الزعر ومن خوفهم من القادم
ياغيز بنبره مخيفه: بصوا لانكم بنات ف انا مش هازيكم دلوقتي بس ده مش معناتهاني مش هعمل حاجه وكمان لانكم ضيوف في واحد من قصور مملكه ال كيربودارج ف لذلك متجبورنيش استخدم طرق مش هتحبوها هتجاوبوا علي كل اللي انا هسئلهولكم من غير كذب ولا لف ودوران عشان انا بكره
الكذب وبكره جدا كمان.
ايلين بخوف….، احنا…احنا هنكذب علي حضرتك ليه وايه الموضوع احنا منعرفش حاجه حضرتك بتتكلم علي ايه
ياغيز….، لا…بدانا نكذب اهو ماانا قولت بلاش الكذب احسن
ميرا وهي تبلع ريقها بصعوبه…..، احنا…مش هنكذب علي حضرتك اتفضل اسأل
ميرا مسكت ايدين ايلين بخوف وتبتت فيها
ياغيز…..، سيلينا فين
ميرا بغباء: سيلينا مين
ياغيز بصوت هز القصر بأكمله: احنا هنستعبط فيها يابت انتِ وهي… صحصحوا معايا كده.
ايلين باستعباط: ااااه…سيلينا هتلقيها في غرفه الملابس اصل هي بتاخد ساعات عشان تقرر هتلبس ايه لازم تطلع المركز الاول في الاناقه والجمال هههه..هه.
ميرا بصوت واطي: يخربيتك هتودينا في داهيه
ياغيز بعصبيه: احنا مش هنلعب علي بعض ورقكم مكشوف اتكلموااا احسنللكم….يلاااا
ثم اضاف اخر كلمته بصوت جهوري اصدر صدي بجميع ارجاء القصر.
ايلين بسرعه وخوف: لا خلاص هتكلم هي سيلينا امبارح هربت من القصر الساعه 2 باليل مع واحد عنده 3 كزينوهات في لاس فيجاس و 2 في نيويورك
ياغيز بصوت جهوري من بين اسنانه: اعمله ايه ده هو اناااا فاتح شركه للعقارات.
ميرا: سيلينا دلوقتي في اسب…
ايلين بسرعه: إسرائيل
ياغيز بحاجب مرفوع: اسرائيل
ميرا: اه…اه…صح في مزرعه في اسرائيل.
ياغيز بسخريه: اول مره اعرف ان فاروق بيه عنده املاك في اسرائيل
ايلين بتردد خوفاا من كشف كذبتهم: لا..لا .هو اشتراها السنه دي لعيد ميلاد سيلينا.
ياغيز تذكر في هذه اللحظة شئ ذهب عن باله؟! تذكر اول مره راها بها كانت في مثل هذا اليوم يوم مولدها!
ياغيز وهو يخرج عن شروده: تقدروا دلوقتي تتفضلوا واتمني تكونوا قولتوا الحقيقه ده اللي في صالحكم
ميرا بسرعه: اه طبعا هو احنا هنكذب عليك ليه يا سياده الرئيس
صعدوا الفتاتان الي غرفهم وهم يكادةا يموتون رعباً.
ايلين وهي تاخذ نفسها: يخرابي ياميرا انا كنت هموت من الخوف.
ميرا: هو انا كنت احسن منك ده رجليه مكانتش شيلاني من الخوف
ياغيز ابتسم ابتسامه خبيثه ثم اردف بسخريه:
-” اغبيه”.
وضع يده بجيب بنطاله ليذهب الي الخارج ببرود شديد وهو يخطط لأشياء بعقله المدمر هذا الشبيه بأحد القنابل النوويه.
ارتان بسؤال: اتكلموا؟؟
ياغيز: اه طبعا هما يقدروا ميتكلموش.
ارتان: هي دلوقتي فين؟
ياغيز: هما قالولي انها في مزرعه في اسرائيل.
ارتان: أعوذ بالله…إسرائيل!!!
باغيز: هما اللي قالوا
ارتان…، احنا هنطلع ونجبهالك لحد عندك و…
ياغيز بمقاطعه: بس دول كذبين
ارتان بذهول: نعم…كذابين وانت ازاي سبتهم يمشوا؟؟!
.
ياغيز: هما في الاول قالوا..”اسب”.ودي مش نفس حروف اسرائيل…وبعدين احنا معندناش اي استثمار ولا مطارات او شركات في اسرائيل…ولا عملنا هناك اي صفقه ف اكيد فاروق بيه معندوش اي املاك هناك وفاروق بيه علي حسب علمي معندوش غير ثلاث مزارع بس مزرعه في البرازيل والثانيه في فرنسا والاخيره في اسبانيا واسبانيا هي نفس الحروف يعني السنيوريتا دلوقتي في اسبانيا
ارتان: يا بنت ال**ياايلين يطلع منك كله ده ياام شبر ونص ……… بس متقلقش سيب الموضوع ده عليا هو كمان ربع ساعه وكورهان ياجي
ياغيز: كورهان جاي هنا.
ارتان: مش انت قولت عاوزه بكره الصبح عندي
ياغيز: ايوه هيكون احسن حتي هيساعدك في المهمات اللي جايه اصل انت مبتعرفش تعمل حاجه صح
ارتان: انا مهما اعمل بفضل دايما اقل من كورهان ومبعجبكش خالص
ياغيز ببرود: طب اسبتلي كفاتك
ارتان بسرعه: ازاي؟؟!
ياغيز: في شاب اسمه ماكس عنده 2ديسكو في لاس فيجاس و2 في نيويورك انت فاهم انا عاوز ايه انا عاوز خلال 12 ساعه القيهم رماد مفهوم
ارتان: دي حاجه سهله اوي سيبها عليا يا Boss
ياغيز بتنهيد: اما نشوف
“كيف علم” ياغيز”أسم ذلك الشخص؟؟؟
بعد ربع ساعه وصلت طائره كورهان الي ارض بريطانيا؛ ليهبط منها ذلك الشاب الوسيم باواخر العشرينات.
اعان نظاراته الشمسيه من علي عينيه ثم حول عينيه ليرمقهم جميعهم بنظرات غير طيبه.
ارتان ببعض الشماته: حمدلله علي السلامه يا سي الدنجوان كورهان.
كورهان بعصبيه: ايه سي الدنجوان كورهان دي مااتتلم ياض هو انا ناقصك انت كمان
ياغيز: حمد لله علي السلامه يا جيمس كوك معقوله لدلوقتي مكفكش التنقل حابب تكتشف اللي مكتشفش.
كورهان: ياغ وحياه ولادك اللي لسه مجوش لتسبني في حالي.
ياغيز. ببرود.: عندكم مهمه في اسبانيا اهو جبتلك دوله جديده تتنقل فيها براحتك
كورهان وهو يضع اصابعه في شعره الطويل ليرجعه الي الخلف: ناوي علي ايه يا ياغيز يا كيربودارج ناوي تعمل انقراض في الشعب الاسباني… ولا مزابح
ياغيز: انت واخوك عندكم حاجه مشتركه خفه الدم
ارتان…..، علي اساس يعني انك مش اخونا ودمك تقيل زينا.
نظر اليه نظرات جهنميه ثم قال بصوت عالي نسبياً..: اخرس.
ارتان: كورهان وانت اللي دمكم تقيل اما انا شرباات يااابا شربااات
كورهان: والله بقي يا ارتان باشا انا دمي خفيف وكل البنات بتحبني وبتجري ورايا
ارتان: فخور انت ااووي بكام 500 بنت اللي مصحبهم يادنجوان
ياغيز. بعصبيه: دلوقتي بطلوا خناقاتكم اللي مبتنتهيش وجهزوا للسفر اسبانيا اما اشوف اخرتها مع السنيوره
كورهان: انا والله ما فاهم حاجه هما جابوني من المالديف؛ لا الاحسن خطفوني وجابوني علي هنا ومعطليش مجال اسال فيه ايه ممكن حد يشرحلي في ايه وكمان جبتوني لندن ليه وقصر مين ده؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياه جديده إلى الجحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى